Viimeisin kirjahankinta

• ém hahmo
ém
ém vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
11.11.2013 22:30 #41

Ostin joululahjoja perheelle :) tuli ostettua jokaiselle kirja, joka mielestäni sopi heille. Isälle ja äitille dekkareita ja pikkusiskolle fantasiaa.

'Kun metsään haluat mennä nyt, niin takulla yllätyt'

Viimeksi muokattu: 11.11.2013 22:53 : ém.

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
19.11.2013 12:46 #42

Eilen kirppiksellä tuli vähän eksyttyä hakoteille. Olin etsimässä joululahjakirjaa mutta löysinkin kaksi 3 etsivää -kirjaa orastavan kokoelmani jatkoksi. Kultainen vyö ja Paholaisen koira löytyi kaikenlaisia muitakin ihanuuksia pullollaan olevasta kopperosta juuri niillä kansilla kun halusinkin. Päheä eikö?

You're not in Wonderland anymore, but you positively reek of rabbit.

21.11.2013 22:16 #43

Menin ruokakaupan lehtihyllylle hakemaan uusinta Suurikäsityölehteä ja sattumalta huomasin että on tullut uusi Nemi albumi joten ostin sen myös. :smile:

Lupus
Lupus vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
24.11.2013 21:22 #44

Minua ei ehkä pitäisi päästää mihinkään antikvariaattia etäisestikään muistuttaviin paikkoihin kun heti tarttuu mukaan jos jonkinmoista hienoa vanhaa kasvikirjaa, koska luonnollisesti tarvitsen hyötykasvikirjan, koska sellaista minulla ei ole, puu- ja pensaskirjan, koska olen aika huono tunnistamaan puita, ja puutarhakasvikirjan, koska puutarhakasveista en tiedä yhtään mitään.

Joo. On se puistossa hämmentänyt puu sitten varmaan punatammi, ja jos ei se, niin sitten jokin muu. Luonto on hieno asia.

VMN
VMN vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
24.11.2013 22:46 #45

Itsellä on tarttunut mukaan kaksi Cormac McCarthyn teosta. Molemmat ovat vanhoja tekstejä, Matka maailman ääriin on suomennoksenakin tullut jo 2000-luvun alussa, mutta Veren ääriin on tullut vasta tänä (vai viime vuoden lopussa). Molempia odotan todella innoissani, McCarthy nousi heti Tie-kirjallaan suoraan lempikirjailijakseni. Nerokas kielenkäyttö on inspiroinut minua omissa teksteissäni ja hänen tekstien lukeminen on pelkkää hunajaa. Varsinkin jälkimmäistä odotan. Siitä olen kuullut paljon jo aiemmin, yhtä hahmoa varsinkin on kehuttu kauheimmaksi vuosikymmeniin. Kun vain vanha kirja loppuisi jo!

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
25.11.2013 23:07 #46

Kävin viikonloppuna Jyväskylässä ja piipahdin hetken mielijohteesta johonkin antikvariaattiin. Olen hiljalleen keräillyt Modesty Blaise -romaaneja aina kuin sellaisia on vastaan kävellyt. Nyt mukaan tarttui pari kirjaa, Mahdoton neitsyt ja Hopeajumalatar. Hintaa taisi yhteensä kertyä 14 euroa.

Always follow your doubts.

tiarAnon
tiarAnon vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
26.11.2013 23:46 #47

Aah! Koitan nykyään välttää kirjojen ostamista, koska vanhatkin oottaa lukemattomina ja lukemattomina (heh) hyllyssä. Tänään kuitenkin Kirjakahvilan divarissa törmäsin todella hyväkuntoiseen Aikamatkustajan vaimoon , ja kun hintaakin kiertyi hurjat kolme euroa, en voinut kuin napata sen mukaan. Näyttäis keskiarvo olevan päälle nelosen, ei siis varmasti ainakaan turha hankinta. Innolla ootan, että pääsee lukemaan.

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
27.11.2013 19:18 #48

VMN kirjoitti: Itsellä on tarttunut mukaan kaksi Cormac McCarthyn teosta. Molemmat ovat vanhoja tekstejä, Matka maailman ääriin on suomennoksenakin tullut jo 2000-luvun alussa, mutta Veren ääriin on tullut vasta tänä (vai viime vuoden lopussa).

Tulet sitten Lukusaliin kertomaan lukufiiliksistä! :wink: Minulla oli tarkoitus lukea Veren ääriin kesällä, mutta silloin ei löytynyt sopivaa aikaa asialle. Josko nyt jouluna olisi tähdet onnellisemmassa asennossa...

Minä ostin viimeksi Stephen Kingin Tukikohdan, kahden pokkarin version, luonnollisesti käytettyinä. Eivät ole siinä kunnossa, jossa kirjani tahtoisin, mutta ihan kuitenkin ehjät. Maksoivat kimpassa 8,50 euroa. Minulla oli jo ennestään kirja nro. 2, jonka löysin aiemmin kierrätyksestä 0,50 eurolla, mutta näitä myöhempiä löytöjä ei voinut ostaa erikseen, ja kun en raaskinut enää laskea käsistäni.. Joten nyt on kaksi kakkospokkaria. Pitää viedä toinen kirjaston kierrätyshyllyyn.

Kirazak
Kirazak vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
27.11.2013 20:23 #49

Minä taisin viimeksi hankkia kirjamessuilt Dragonlanceen kuuluvan tuomion prikaatin. Se taisi makseaa 5 euroo ja oli pehmeekantinen. Kirjan ostin koska sarjaa luen ja sitä en vielä omista. Kuitenkaan en löytäny kohtuu hintasta drakolaisjuonia eli sarjan seuraavaa osaa, nyyh. Joten sitä ollaan ettimässä, mutta vielä ei oo löytyny.

Muistakaa pudonneet tähdet.

30.11.2013 20:29 #50

Kävelin Helsingin Makkaratalolla ja sattumalta kävelin ohi jonkun kirja yrityksen myynti kojun. Mukaan lähti pelkästään 10€urolla Game of Thrones valtaistuinpeli kuliseissa. :smile: Jo vanhalla foorumilla viime keväänä harmittelin kun jouduin huonon rahatilanteen takia jättää ostamatta Hulluilta päiviltä saman kirjan, siellä se silloin maksoi 12 tai 15€uroa.

Viimeksi muokattu: 30.11.2013 20:30 : Jupe.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
09.12.2013 20:28 #51

Edellisen listauksen jälkeen on löytynyt tämmöisiä..

Ivan Bilibin: Sammakkoprinsessa 5€
Platt & Riddell : Linnan poika - Hovipoika Tobias Burgessin päiväkirja 4€
Pauline Warg: Making metal beads - Techniques, Projects, Inspiration 24€

Loput sain ilmaiseksi imatralaisen kirppiksen poistolaatikosta ja eräältä vanhalta koulukaveriltani.

Richard Bachman: Teloittajat
Stephen King: Piina
Richmal Crompton: Villi Ami iskee
Mystiikan maailma - Arvoituksellinen Itä (osa 12)

10.12.2013 22:11 #52

Kävin pitkästä aikaa kirppari kierroksella. :)

Hesyn kirpparilta lähti mukaan Louisa M. Alcott Kun ruusu puhkeaa 2€uroa ja E.L.James Fifty shades Sidottu 3€uroa.

Hakaniemen Fidasta ostin Margaret Weis & Tracy Hickman Kaikkeuden kivi 2 Kadonneen vartijat ja Kaikkeuden kivi 3 Matka tyhjiöön 3,50€uroa/kpl, esimmäisen osan jätin ostamatta koska se löytyy jo ennestään.

Hietsun kirpparilta Elizabeth Gilbert Eat, pray & love 2€uroa (pidin leffasta joten ehkä pidän enemmän kirjasta).

Ilmaishyllyiltä Cathrine Gaskin muuttohaukka (löysin joku viikko sitten ja luin jo kirjan). Elsa Soini Oli kerran nuori tyttö (vanha tyttöikrja vuoden 1955 painos).

Viimeksi muokattu: 10.12.2013 22:18 : Jupe.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
14.12.2013 18:14 #53

Tytölle kirjoja joululahjaksi. Toivottavasti ovat hyviä ja sopivat 12-vlle. Yleensä hommaan kirjoja, jotka olen itse lukenut.

Adlibris:
Eija Lappalainen: Routasisarukset 9 €
Ally Condie: Tarkoitettu 6,50 €
Theo Lawrence: Salatun voiman kaupunki 23,40 €

Ja sitten 10-v pojalle
Kirjapörssi:
Zac Power Pelottavaa peliä 6 € (olisin saanut Kääk-kerhosta 2,50€!)

Kääk-kerho:
Zac Power 4: Jäätävää jännitystä 14,90 €

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Viimeksi muokattu: 14.12.2013 18:27 : Scartti.

Veadela
Epäkuollut
Veadela vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
14.12.2013 18:29 #54

Viime viikolla tuli ostettua Vampire Academy: Frostbite - Graphic Novel. Eli sarjakuvaversio yhdestä kirjasta. Hintana oli 10,50€

"The most important things are the hardest to say"
- Stephen King

haplotus
haplotus vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
14.12.2013 21:54 #55

No nyt on taas niin sarjakuva- kuin kirjahankintojakin.

Tai no okei, puolet eli kaksi niistä on aikaisia joululahjoja. Toisin sanoen sain lahjaksi englanninkielisen Drawn & Quarterlyn julkaiseman Muumi-sarjakuvien kahdeksannen kokoelman, jossa on Lars Janssonin tekemiä strippejä. Samaa kokoelmasarjaa julkaistaan myös suomeksi, mutta tätä osaa ei käsittääkseni vielä ole tullut. Aiempia osia minulla ei ole vielä millään kielellä hyllyssä, mutta tarkoitus olisi hankkia koska muumit on hyvää sarjakuvaa. Jatkanen aikanaan englanninkielisen laitoksen parissa. Tämä tulikin jo luettua.

Toinen aikainen lahja on Ursan tähtitieteen vuosikirja Maailmankaikkeus 2013 - 2014, eli joka toinen vuosi julkaistava päivitys tähtitieteen uusimpiin ja ajankohtaisimpiin juttuihin. Kirja siis julkaistiin jo noin vuosi sitten. Tätä lueskelen parhaillaan ennen palaamista kertovamman kirjallisuuden äärelle.

Ne toiset kaksi hankintaa ovatkin sitten ihan oikeasti omia hankintojani. Kävin tänään Pelastusarmeijan kirpputorilla ja mukaan lähti kahdella ja puolella eurolla Carl Saganin hyväkuntoinen ja kovakantinen Ensimmäinen yhetys, jota muistin vilkaisseeni Risingin tietokannassa. Operaatio oman hyllyn kaikkien kirjojen lukeminen ei ainakaan muuttunut taaskaan helpommaksi, mutta onneksi se ei ole suuri ongelma.

Olin aiemmin tänä vuonna tehnyt päätöksen etten ostaisi uusia sarjakuvia ennen kuin jo hankitut olisi myös sillä saralla luettu hyllystä. Vuodenvaihdetta pidin siihen hyvänä takarajana, mutta niin se vain jäi kauas tavoitteesta. Lisäksi unohdin tänään koko päätöksen kun Salen lehtihyllyssä oli ensimmäinen suomennettu japanilaisen sarjakuvataiteilijaryhmä CLAMPin pokkari, eli fantasiasarja Magic Knight Rayearthin ensimmäinen osa. Unohtui moinen ihan tyystin CLAMPin kauniin taiteen edessä. Toivottavasti tarinakin on hyvä.

Tulipas raapustettua pidemmän kaavan kautta...

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

14.12.2013 23:46 #56

Löysin kirpparilta Tad Williams:n kirjat Taru Kolmesta Miekasta 1,2,10 ja 12 ja vain 0.50€uroa/kpl. Pari kirjaa jätin ostamatta koska ne löytyvät jo ennestään.

Samalta hyllyltä löysin Paulo Coelho:n Brida kirjan 2,50€urolla. En ole ikinä ennen lukenut Coelho:n kirjoja mutta takakannen teksti kiinnosti.

w-a-r-i
w-a-r-i vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
15.12.2013 21:19 #57

Eilen ostin kirpparilta hintaan 2€ Michelle Paverin Henkivaleltaja -kirjan kovakantisenta :) Sarjasta eka löytyy jo, joten tämmöisiä sarjan jatkoja lähinnä, kun en kirjastoja harrasta...

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta.
22.12.2013 20:48 #58

Kauppakeskus Elon Kirjakassista Erin Morgensternin Yösirkus 9,90€. Tykkäsin kirjasta, joten halusin sen omaan hyllyyni.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

w-a-r-i
w-a-r-i vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
25.12.2013 11:29 #59

Viimeksi itse ostin Pimeä nousee sarjan viimeisen osan, Hopeapuun käytettynä :) Olin iloinen ostosta, koska sarja on ollut viimeistä vaille jo jonkun aikaa :D

ja joululahjaksi sain Siuntio Silosäkeen tarinat -kirjan, ja sitten Björn Kurtenin Mammutin suojelijat -kirjan = ) Tätäkin on odotettu riittävästi :D

Viimeksi muokattu: 25.12.2013 11:31 : w-a-r-i. Syy: Kirjoitusvirhe

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
28.12.2013 16:41 #60

Ostin kirpparilta Scottin Ivanhoen, Pullmanin The Broken Bridge ja Süskindin Parfyymin. Keskimmäistä olen alkanut lukea ja täytyy sanoa, että diggaan tosi paljon Pullmanin kirjoitustyylistä. Kepeää ja vaivatonta. Helppoa autolukemista siis.