Viimeisin kirjahankinta

• ém hahmo
  • ém
    Soturi
    Tasolla 22
    73.75

11.11.2013 22:30 #41 :: ém
Viimeisin kirjahankinta
Ostin joululahjoja perheelle :) tuli ostettua jokaiselle kirja, joka mielestäni sopi heille. Isälle ja äitille dekkareita ja pikkusiskolle fantasiaa.
Muokannut 11.11.2013 22:53 ém

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki
    Tasolla 51
    33.31

19.11.2013 12:46 #42 :: Pisania
Viimeisin kirjahankinta
Eilen kirppiksellä tuli vähän eksyttyä hakoteille. Olin etsimässä joululahjakirjaa mutta löysinkin kaksi 3 etsivää -kirjaa orastavan kokoelmani jatkoksi. Kultainen vyö ja Paholaisen koira löytyi kaikenlaisia muitakin ihanuuksia pullollaan olevasta kopperosta juuri niillä kansilla kun halusinkin. Päheä eikö?

• Jupe hahmo
  • Jupe
    Vampyyri
    Tasolla 31
    44.92

21.11.2013 22:16 #43 :: Jupe
Viimeisin kirjahankinta
Menin ruokakaupan lehtihyllylle hakemaan uusinta Suurikäsityölehteä ja sattumalta huomasin että on tullut uusi Nemi albumi joten ostin sen myös. :smile:

• Lupus hahmo
  • Lupus
    Pilotti
    Tasolla 35
    24.13

24.11.2013 21:22 #44 :: Lupus
Viimeisin kirjahankinta
Minua ei ehkä pitäisi päästää mihinkään antikvariaattia etäisestikään muistuttaviin paikkoihin kun heti tarttuu mukaan jos jonkinmoista hienoa vanhaa kasvikirjaa, koska luonnollisesti tarvitsen hyötykasvikirjan, koska sellaista minulla ei ole, puu- ja pensaskirjan, koska olen aika huono tunnistamaan puita, ja puutarhakasvikirjan, koska puutarhakasveista en tiedä yhtään mitään.

Joo. On se puistossa hämmentänyt puu sitten varmaan punatammi, ja jos ei se, niin sitten jokin muu. Luonto on hieno asia.

• VMN hahmo
  • VMN
    Painajainen
    Tasolla 35
    53.61

24.11.2013 22:46 #45 :: VMN
Viimeisin kirjahankinta
Itsellä on tarttunut mukaan kaksi Cormac McCarthyn teosta. Molemmat ovat vanhoja tekstejä, Matka maailman ääriin on suomennoksenakin tullut jo 2000-luvun alussa, mutta Veren ääriin on tullut vasta tänä (vai viime vuoden lopussa). Molempia odotan todella innoissani, McCarthy nousi heti Tie-kirjallaan suoraan lempikirjailijakseni. Nerokas kielenkäyttö on inspiroinut minua omissa teksteissäni ja hänen tekstien lukeminen on pelkkää hunajaa. Varsinkin jälkimmäistä odotan. Siitä olen kuullut paljon jo aiemmin, yhtä hahmoa varsinkin on kehuttu kauheimmaksi vuosikymmeniin. Kun vain vanha kirja loppuisi jo!

• Skie hahmo
  • Skie
    Senesalkki
    Tasolla 44
    8.69

25.11.2013 23:07 #46 :: Skie
Viimeisin kirjahankinta
Kävin viikonloppuna Jyväskylässä ja piipahdin hetken mielijohteesta johonkin antikvariaattiin. Olen hiljalleen keräillyt Modesty Blaise -romaaneja aina kuin sellaisia on vastaan kävellyt. Nyt mukaan tarttui pari kirjaa, Mahdoton neitsyt ja Hopeajumalatar. Hintaa taisi yhteensä kertyä 14 euroa.

26.11.2013 23:46 #47 :: tiarAnon
Viimeisin kirjahankinta
Aah! Koitan nykyään välttää kirjojen ostamista, koska vanhatkin oottaa lukemattomina ja lukemattomina (heh) hyllyssä. Tänään kuitenkin Kirjakahvilan divarissa törmäsin todella hyväkuntoiseen Aikamatkustajan vaimoon , ja kun hintaakin kiertyi hurjat kolme euroa, en voinut kuin napata sen mukaan. Näyttäis keskiarvo olevan päälle nelosen, ei siis varmasti ainakaan turha hankinta. Innolla ootan, että pääsee lukemaan.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu
    Varjovelho
    Tasolla 61
    95.18

27.11.2013 19:18 #48 :: Hiistu
Viimeisin kirjahankinta

VMN kirjoitti: Itsellä on tarttunut mukaan kaksi Cormac McCarthyn teosta. Molemmat ovat vanhoja tekstejä, Matka maailman ääriin on suomennoksenakin tullut jo 2000-luvun alussa, mutta Veren ääriin on tullut vasta tänä (vai viime vuoden lopussa).

Tulet sitten Lukusaliin kertomaan lukufiiliksistä! :wink: Minulla oli tarkoitus lukea Veren ääriin kesällä, mutta silloin ei löytynyt sopivaa aikaa asialle. Josko nyt jouluna olisi tähdet onnellisemmassa asennossa...

Minä ostin viimeksi Stephen Kingin Tukikohdan, kahden pokkarin version, luonnollisesti käytettyinä. Eivät ole siinä kunnossa, jossa kirjani tahtoisin, mutta ihan kuitenkin ehjät. Maksoivat kimpassa 8,50 euroa. Minulla oli jo ennestään kirja nro. 2, jonka löysin aiemmin kierrätyksestä 0,50 eurolla, mutta näitä myöhempiä löytöjä ei voinut ostaa erikseen, ja kun en raaskinut enää laskea käsistäni.. Joten nyt on kaksi kakkospokkaria. Pitää viedä toinen kirjaston kierrätyshyllyyn.

• Kirazak hahmo
  • Kirazak
    Ratsumestari
    Tasolla 26
    26.07

27.11.2013 20:23 #49 :: Kirazak
Viimeisin kirjahankinta
Minä taisin viimeksi hankkia kirjamessuilt Dragonlanceen kuuluvan tuomion prikaatin. Se taisi makseaa 5 euroo ja oli pehmeekantinen. Kirjan ostin koska sarjaa luen ja sitä en vielä omista. Kuitenkaan en löytäny kohtuu hintasta drakolaisjuonia eli sarjan seuraavaa osaa, nyyh. Joten sitä ollaan ettimässä, mutta vielä ei oo löytyny.

• Jupe hahmo
  • Jupe
    Vampyyri
    Tasolla 31
    44.92

30.11.2013 20:29 #50 :: Jupe
Viimeisin kirjahankinta
Kävelin Helsingin Makkaratalolla ja sattumalta kävelin ohi jonkun kirja yrityksen myynti kojun. Mukaan lähti pelkästään 10€urolla Game of Thrones valtaistuinpeli kuliseissa. :smile: Jo vanhalla foorumilla viime keväänä harmittelin kun jouduin huonon rahatilanteen takia jättää ostamatta Hulluilta päiviltä saman kirjan, siellä se silloin maksoi 12 tai 15€uroa.
Muokannut 30.11.2013 20:30 Jupe

09.12.2013 20:28 #51 :: FreakyMike
Viimeisin kirjahankinta
Edellisen listauksen jälkeen on löytynyt tämmöisiä..

Ivan Bilibin: Sammakkoprinsessa 5€
Platt & Riddell : Linnan poika - Hovipoika Tobias Burgessin päiväkirja 4€
Pauline Warg: Making metal beads - Techniques, Projects, Inspiration 24€

Loput sain ilmaiseksi imatralaisen kirppiksen poistolaatikosta ja eräältä vanhalta koulukaveriltani.

Richard Bachman: Teloittajat
Stephen King: Piina
Richmal Crompton: Villi Ami iskee
Mystiikan maailma - Arvoituksellinen Itä (osa 12)

• Jupe hahmo
  • Jupe
    Vampyyri
    Tasolla 31
    44.92

10.12.2013 22:11 #52 :: Jupe
Viimeisin kirjahankinta
Kävin pitkästä aikaa kirppari kierroksella. :)

Hesyn kirpparilta lähti mukaan Louisa M. Alcott Kun ruusu puhkeaa 2€uroa ja E.L.James Fifty shades Sidottu 3€uroa.

Hakaniemen Fidasta ostin Margaret Weis & Tracy Hickman Kaikkeuden kivi 2 Kadonneen vartijat ja Kaikkeuden kivi 3 Matka tyhjiöön 3,50€uroa/kpl, esimmäisen osan jätin ostamatta koska se löytyy jo ennestään.

Hietsun kirpparilta Elizabeth Gilbert Eat, pray & love 2€uroa (pidin leffasta joten ehkä pidän enemmän kirjasta).

Ilmaishyllyiltä Cathrine Gaskin muuttohaukka (löysin joku viikko sitten ja luin jo kirjan). Elsa Soini Oli kerran nuori tyttö (vanha tyttöikrja vuoden 1955 painos).
Muokannut 10.12.2013 22:18 Jupe

14.12.2013 18:14 #53 :: Scartti
Viimeisin kirjahankinta
Tytölle kirjoja joululahjaksi. Toivottavasti ovat hyviä ja sopivat 12-vlle. Yleensä hommaan kirjoja, jotka olen itse lukenut.

Adlibris:
Eija Lappalainen: Routasisarukset 9 €
Ally Condie: Tarkoitettu 6,50 €
Theo Lawrence: Salatun voiman kaupunki 23,40 €

Ja sitten 10-v pojalle
Kirjapörssi:
Zac Power Pelottavaa peliä 6 € (olisin saanut Kääk-kerhosta 2,50€!)

Kääk-kerho:
Zac Power 4: Jäätävää jännitystä 14,90 €
Muokannut 14.12.2013 18:27 Scartti

• Veadela hahmo
  • Veadela
    Epäkuollut
    Tasolla 26
    52.35

14.12.2013 18:29 #54 :: Veadela
Viimeisin kirjahankinta
Viime viikolla tuli ostettua Vampire Academy: Frostbite - Graphic Novel. Eli sarjakuvaversio yhdestä kirjasta. Hintana oli 10,50€

14.12.2013 21:54 #55 :: haplotus
Viimeisin kirjahankinta
No nyt on taas niin sarjakuva- kuin kirjahankintojakin.

Tai no okei, puolet eli kaksi niistä on aikaisia joululahjoja. Toisin sanoen sain lahjaksi englanninkielisen Drawn & Quarterlyn julkaiseman Muumi-sarjakuvien kahdeksannen kokoelman, jossa on Lars Janssonin tekemiä strippejä. Samaa kokoelmasarjaa julkaistaan myös suomeksi, mutta tätä osaa ei käsittääkseni vielä ole tullut. Aiempia osia minulla ei ole vielä millään kielellä hyllyssä, mutta tarkoitus olisi hankkia koska muumit on hyvää sarjakuvaa. Jatkanen aikanaan englanninkielisen laitoksen parissa. Tämä tulikin jo luettua.

Toinen aikainen lahja on Ursan tähtitieteen vuosikirja Maailmankaikkeus 2013 - 2014, eli joka toinen vuosi julkaistava päivitys tähtitieteen uusimpiin ja ajankohtaisimpiin juttuihin. Kirja siis julkaistiin jo noin vuosi sitten. Tätä lueskelen parhaillaan ennen palaamista kertovamman kirjallisuuden äärelle.

Ne toiset kaksi hankintaa ovatkin sitten ihan oikeasti omia hankintojani. Kävin tänään Pelastusarmeijan kirpputorilla ja mukaan lähti kahdella ja puolella eurolla Carl Saganin hyväkuntoinen ja kovakantinen Ensimmäinen yhetys, jota muistin vilkaisseeni Risingin tietokannassa. Operaatio oman hyllyn kaikkien kirjojen lukeminen ei ainakaan muuttunut taaskaan helpommaksi, mutta onneksi se ei ole suuri ongelma.

Olin aiemmin tänä vuonna tehnyt päätöksen etten ostaisi uusia sarjakuvia ennen kuin jo hankitut olisi myös sillä saralla luettu hyllystä. Vuodenvaihdetta pidin siihen hyvänä takarajana, mutta niin se vain jäi kauas tavoitteesta. Lisäksi unohdin tänään koko päätöksen kun Salen lehtihyllyssä oli ensimmäinen suomennettu japanilaisen sarjakuvataiteilijaryhmä CLAMPin pokkari, eli fantasiasarja Magic Knight Rayearthin ensimmäinen osa. Unohtui moinen ihan tyystin CLAMPin kauniin taiteen edessä. Toivottavasti tarinakin on hyvä.

Tulipas raapustettua pidemmän kaavan kautta...

• Jupe hahmo
  • Jupe
    Vampyyri
    Tasolla 31
    44.92

14.12.2013 23:46 #56 :: Jupe
Viimeisin kirjahankinta
Löysin kirpparilta Tad Williams:n kirjat Taru Kolmesta Miekasta 1,2,10 ja 12 ja vain 0.50€uroa/kpl. Pari kirjaa jätin ostamatta koska ne löytyvät jo ennestään.

Samalta hyllyltä löysin Paulo Coelho:n Brida kirjan 2,50€urolla. En ole ikinä ennen lukenut Coelho:n kirjoja mutta takakannen teksti kiinnosti.

• w-a-r-i hahmo
  • w-a-r-i
    Ratsumestari
    Tasolla 26
    76.72

15.12.2013 21:19 #57 :: w-a-r-i
Viimeisin kirjahankinta
Eilen ostin kirpparilta hintaan 2€ Michelle Paverin Henkivaleltaja -kirjan kovakantisenta :) Sarjasta eka löytyy jo, joten tämmöisiä sarjan jatkoja lähinnä, kun en kirjastoja harrasta...

22.12.2013 20:48 #58 :: Scartti
Viimeisin kirjahankinta
Kauppakeskus Elon Kirjakassista Erin Morgensternin Yösirkus 9,90€. Tykkäsin kirjasta, joten halusin sen omaan hyllyyni.

• w-a-r-i hahmo
  • w-a-r-i
    Ratsumestari
    Tasolla 26
    76.72

25.12.2013 11:29 #59 :: w-a-r-i
Viimeisin kirjahankinta
Viimeksi itse ostin Pimeä nousee sarjan viimeisen osan, Hopeapuun käytettynä :) Olin iloinen ostosta, koska sarja on ollut viimeistä vaille jo jonkun aikaa :D

ja joululahjaksi sain Siuntio Silosäkeen tarinat -kirjan, ja sitten Björn Kurtenin Mammutin suojelijat -kirjan = ) Tätäkin on odotettu riittävästi :D
Muokannut 25.12.2013 11:31 w-a-r-i Syy: Kirjoitusvirhe

• Niksu hahmo
  • Niksu
    Painajainen
    Tasolla 36
    51.93

28.12.2013 16:41 #60 :: Niksu
Viimeisin kirjahankinta
Ostin kirpparilta Scottin Ivanhoen, Pullmanin The Broken Bridge ja Süskindin Parfyymin. Keskimmäistä olen alkanut lukea ja täytyy sanoa, että diggaan tosi paljon Pullmanin kirjoitustyylistä. Kepeää ja vaivatonta. Helppoa autolukemista siis.

Valvojat: RinjaEmelie