• Emelie hahmo

09.06.2015 12:04 #401 :: Emelie
Viimeisin kirjahankinta

HourglassEyes kirjoitti: Jotain hyvääkin tähän päivään, mun tilaamani Outlander 4-book set saapui tänään, niin pääsen vihdoinkin alkuun! =)

Minäkin hankin Outlander-kirjoja. :cheesy:

5 ensimmäistä osaa minulta löytyykin hyllystä suomeksi, joten sitä piti täydentää. 2 muuta osaa löysin, mutta olisikohan se se 7. osa, joka jäi suomeksi puuttumaan. Pitää yrittää etsiä jossain vaiheessa.

Päätin myös ostaa itselleni syntymäpäivälahjaksi ne kaikki Outlander-kirjat englanniksi, kovakantisena. Siitä tulikin jo melkoisesti hintaa kirjoille, mutta nyt ne kaikki ovat tulossa (toivottavasti), samanhenkisillä kansilla ja samankokoisilla. Pitäisi varmaan joksikin lahjaksi ostaa kohta itselleen lisää kirjahyllyjä. :tongue:

En vaan enää oikeastaan pysty lukemaan tällaisia kirjoja suomeksi (vaikka hyvin ne on suomennettu). Ja varsinkaan nyt, kun näen mielessäni tv-sarjan henkilöt kun luen. Pakko lukea englanniksi, jotta kuulen mielessäni sen, miten Sam Heughan öh... siis Jamie puhuu englantia aksentillaan. :heart:

09.06.2015 17:31 #402 :: Mustelmann
Viimeisin kirjahankinta
Pitkästä aikaa tännekin on jotain raportoitavaa.

Shokki - Tekijänä Richard Corben, osa 1
. Legendaarisen sarjakuvataitelija Richard Corbenin 70/80-luvuilla Eerie- ja Creepy-lehtiin piirtämiä kauhutarinoita kovakantisena kokoelmana. Suomessa näitä tarinoita julkaistiin Shokki-lehdessä, joka ilmestyi muutamana vuotena 70-luvulla. Humoristiset ja lyhyet kauhupläjäykset eivät ole tarinankerronnan juhlaa, mutta sillä ei ole merkitystä. Kipeää tunnelmaa riittää ja Corbenin tyyli hivelee silmiä niin väreissä kuin mustavalkoisenakin.

True Crime Detective Magazines. Komea ja jämäkän kokoinen sekä tuntuinen historiakatsaus amerikkalaisiin rikostarinalehtiin, aikavälinä vuodet 1924-1969. Tekstiä on kirjassa varsin vähän kuvien ollessa pääosassa, mutta onneksi se vähä on kelpo asiaa. Pointti on siinä, miten Amerikassa suhtauduttiin tuolloin rikoksiin, rangaistuksiin, seksiin, päihteisiin ja virkavaltaan ja miten se ilmeni näiden lukuisten pulp-lehtien tarinoissa.

Robert Crumb's Sex Obsessions. Tässäpä sarjakuvapiirtäjä, jonka pervoissa tarinoissa on todella sitä jotakin. Mies siirtää seksuaaliset fantasiansa visuaaliseen muotoon tavalla, joka hieman järkyttää mutta myös naurattaa samaan aikaan. Crumb on toki tehnyt ns. hillitympiä ja korrektimpiakin juttuja, mutta kuten kokoelman otsikko kertoo, tässä keskitytään niihin vähemmän siveellisiin aiheisiin. Kuten minullakin, taiteilijalla on vahva mieltymys jykeviin reisiin ja isoihin perseisiin ja niitä tämän kirjan sivuilla riittää.

• kyty hahmo
  • kyty

09.06.2015 17:57 #403 :: kyty
Viimeisin kirjahankinta
Uusin Noituri eli Pääskytorni - kirja on paksumpi kuin yksikään aiemmista osista. Noituri on kuulunut kesään viimeiset viisi vuotta. Tosin nyt tuntuu että pitäisi vilkaista vanhoja osia muistin virkistykseksi ennen kuin aloittaa tuon uusimman.

Toinen hankinta kesäksi on hieman maanläheisempi, jos nyt niin voi sanoa... Chris Hadfieldin An Astronaut's Guide to Life on Earth. En tiedä vielä tarkkaan mitä kirjalta odottaa, muuta kuin että olen katsonut Hadfieldin videoita.

09.06.2015 19:58 #404 :: haplotus
Viimeisin kirjahankinta
Viime aikojen hankinnat ovat olleet hyvin sarjakuvapainotteisia, joten aloitetaan sillä ainoalla kirjalla:

Pelastusarmeijan kirpputori tarjosi taas parastaan, eli mukaan lähti Haruki Murakamin Norwegian Wood pokkariversiona. Hintana oli 2,50€, joten ei tätä voinut jättää jonkun muun löydettäväksi. Kafka rannalla oli hieno ja toivon että tämäkin olisi hyvä.

Ja ne sarjakuvat. Niin ikään kirppitoreilta ostin Kare Kano -sarjan ensimmäisen ja Kaze Hikaru -sarjan kaksi ensimmäistä osaa. Hintaa yhteensä kolme euroa. Molemmat sarjat ovat sellaisia, etten ole viitsinyt maksaa näistä kokeillaakseni kovin paljon, mutta ovat kyllä vähän kiinnostaneet. Ensin mainittu on koulusarja ja jälkimmäinen samuraiajan loppuun sijoitettu historiallinen sarja. Molemmat tyyliltään shojoa.

Hieman enemmän maksoivat uusin One Piecen osa R-kioskilta sekä Fantasiapeleistä hankittu Knights of Sidonian viides osa. Odotan innolla Sidonian animen toista kautta, jonka tulosta Netflixiin onkin jo yksi päivämäärä annettu.

Ai mutta olenhan minä edellisen postauksen jälkeen ostanut myös divarista Wheel of Timen kolmannen osan The Dragon Reborn vitosella. Neljäs osa mulla jo olikin, joten uppoutuminen Jordanin kirjoihin voi alkaa heti kun siltä tuntuu, eikä tarvitse yhden kirjan loputtua edes pitää taukoa ellei halua.

09.06.2015 20:31 #405 :: poistettu
Anton Tšehov - Aro ja muita novelleja

"Anton Tsehov (1860-1904) on kirjailija, joka antoi uuden suunnan koko maailman novellitaiteelle. Hänen tekstinsä ovat yhä tuoreita ja hämmentävän ajankohtaisia - ja novellien ainutlaatuinen huumori lumoaa edelleen."

Miestä pidetään yhtenä parhaimpana novellistina kautta aikojen; en ole ainakaan huonossa seurassa kirjaa lukiessa.

WIKI

09.06.2015 20:48 #406 :: FreakyMike
Viimeisin kirjahankinta
Käväisin tänään Imatralla ja eräällä kirpputorilla oli Elaine Cunninghamin melkein koko "Laulut ja miekat" sarja niin halvalla myynnissä, että oli pakko korjata ne parempaan talteen. Hinnat vaihtelivat puolestatoista kahteen euroon.

Elaine Cunningham: Haltian varjo / Haltialaulu / Hopeavarjot / Unikristallit

Vuoksenniskan Sumasta löytyi kotimatkalla myös Garth Nixin Sabriel kirja viidellä eurolla.

11.06.2015 18:36 #407 :: poistettu
Viimeisin kirjahankinta
Vein kaikki 1.5 litran limsapulloni kaapeista kauppaan - ja käteinen poltti taskussa -, joten suuntasin paikalliselle kirpparille. Yllättävää kyllä, siellä oli sikana kirjoja. Mukaan lähti aivan luksuksia. Olin yllättynyt tarjonnasta: asun kumminkin aika skutsissa tällä hetkellä.

Fjodor Abramov - Teitä ja risteyksiä
Niko Kazantzakis - Kerro minulle Zorbas
Mihail Šolohov - Ihmiskohtalo
Leo Tolstoi -Sota ja rauha

Sitten löysin vähä kevyempää:

Tom Clancy - Punaisen lokakuun metsästys

Oon nähnyt tosta tehdyn leffan ja lukenut kertaalleen kirjan, mutta taisi olla kirjastosta lainattu. Aivan mahtava, jos tykkää suklareista.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
    Linnanherra

11.06.2015 20:07 #408 :: Nylkky
Viimeisin kirjahankinta
Sain lahjaksi tulevaa kilpailu reissua varten Tähtien Sota trilogian :) enää pitää odottaa että Pekingi MM kisat tulevat eteen

11.06.2015 20:35 #409 :: Morgan Blood
Viimeisin kirjahankinta
Sammakon kesäalet alkoivat, jee! Ostin näin ensialkuun kirjoja, jotka taisivat olla muutenkin alessa :D

Aleksandr Solzhenitsyn - Preussin yöt
Solzhenitsyn runoelma siitä kun neuvostosotilaana paukutteli natseja muiden neuvostolaisten mukana. Kuvaa sodan raadollisuutta Solzhenitsynlaisen huumorin sävyttämänä. Painos on sikäli hieno, että toisella puolella on teksti alkuperäiskielellä, toisella puolella suomeksi. Pinkki kansi sopii teemaan hyvin :D Maksoi kokonaisen femman.

Apollinaire - Mätänevä velho
Vanhan kunnon surrealistin ja kumman erotiikan neropää väänteli aikanaan romaanin, joka jatkoi siitä, mihin Irlantilaiset myytit jäivät. Hieno ja kumma teos, jonka joskus kloppina luin ja olen siitä asti himoinnut. Nyt omistan! Samaan hintaan vieläpä, kuin edellinen.

Carlos Ruiz Zafón - Enkelipeli
Tämän ostin noin kuukausi sitten. Löysin Turun Akateemisen poistohyllystä halvalla. Herra kirjoittaa kirjoja, joista ei uskoisi, että pitäisin. Pidän silti. Hän kirjoittaa niin hyvin ja käännöksetkin ovat laadukkaita.

16.06.2015 22:23 #410 :: rapture
Viimeisin kirjahankinta
Viimeisin kirjaostos oli Anne Ricen vampyyrikronikat eli nämä kaikki kolme kappaletta: Veren Vangit, Vampyyri Lestat ja Kadotettujen Kuningatar. Kuopion kauppahallin Rosebud kirjakaupasta löytyi ensimmäinen kirja, hintaa tuolla oli naurettavat 5 euroa ja tämän kirjan ostin keväällä. Vähän myöhemmin ostin nuo loput kirjat Adlibrikseltä ja ne taisivat maksaa noin 7 € kappaleelta. Nämä kaikki on pehmeäkantisia, sen huomaa myös huokeasta hinnasta. Ostin nuo kirjat, koska joskus kauan sitten huomasin että näistä on tullut tuollainen kätevä pokkaripainos ja vielä edullisesti. Niin ja joskus monta vuotta sitten luin jonkun matkaa Veren vankeja, mutta se lukeminen jäi syystä tai toisesta kesken, niin no, nyt kun nuo ostin niin saa lukea ihan rauhassa omaan tahtiin ilman kirjaston lainojen uusimismuistutusta. :cheesy:

16.06.2015 22:50 #411 :: Scartti
Rick Yancey: Ääretön meri, Adlibris 20 €
Tulevalle lukiolaiselle pari kirjaa huutiksesta ja Bookloop.netistä. ISBN-tunnukset vilisee silmissä, kun niitä on tullut tarkisteltua, jotta varmasti tulee oikea painos :eek:

17.06.2015 00:05 #412 :: Wicked-Willie
Viimeisin kirjahankinta
Huuto.netistä Robin Hobbin "Narrin kohtalon" (15 eur) ja samoilla postikuluilla Robert Irwinin "Tuhannen ja yhden yön painajaisen" (3 €) sekä Colin Forbesin "Kultaisen apinan vuoden" (1 €).

Tuosta Lordi Kultainen -sarjasta pyydetään kyllä käsittämättömiä hintoja, yli 200 € kolmesta kirjasta!

18.06.2015 00:02 #413 :: FreakyMike
Viimeisin kirjahankinta
Kävin vilkaisemassa paikallisen kirjaston eteisessä sijaitsevaa "vaihto/lahjoitushyllyä" ja sieltä tarttui mukaan pokkariversio Isaac Asimovin Nemesis kirjasta.

Olin kova Asimov fani 90-luvulla, mutta juuri tuota ei tullut jostakin syystä ikinä luettua..

18.06.2015 23:12 #414 :: Mirelle
Viimeisin kirjahankinta
Viimeisin kirjahankintani taisi olla lahja mummoltani, vanha painos Dostojevskin Rikos ja rangaistuksesta. Kirjan hintana taisi olla euroissa 25. Halusin sen kovasti, kun näin sen hänen hyllyissään, sehän on klassikko.
Kirja oli raskaslukuinen, mutta hyvä ja sitä jaksoi helposti lukea. Olen aina pitänyt vähän vanhemmasta kirjoitus- ja puhetyylistä.

22.06.2015 01:28 #415 :: anniinamaria
Viimeisin kirjahankinta
Viimeisin tais olla Sami Yaffan Soundtracker kirja.

hankintalistalla seuraavana Anne Rice - Prince Lestat pokkariversio joka ilmestyy 2.7 luki ainakin Suomalaisen nettisivulla niin.

• Xerion hahmo
  • Xerion
    Ritari

23.06.2015 09:32 #416 :: Xerion
Viimeisin kirjahankinta
Suomalaisessa oli pokkareita 15€/3kpl.

Mukaan tuli Alexander Dumas - Monte-Criston kreivi. Se on semmonen 1140 sivuinen pokkari, joten pitää kattoa kuinka pitkään se kestää kunnossa. Sisältää siis kaikki kolme kirjaa.

Diana Gabaldon - Muukalainen. Tässäkin sivuja 824, joten normaali pokkaria reilusti paksumpi.(jos normaali on n. 300-500 sivua)

Ja ettette ihmettele miten noita on vain kaksi niin kaveri osti sen kolmannen.

23.06.2015 17:43 #417 :: Wicked-Willie
Justin Cronin: Ensimmäinen siirtokunta
Monica Hughes: Unien sieppaaja
Peter Benchley: Presidentin luottomies
Sarah Bush: Pizzoja ja italialaisia leipiä

Pimeä puoli maksoi 2 euroa ja Muurahaiset 3,9 euroa, muut olivat 50 senttiä / kpl.
Muokannut 23.06.2015 17:46 Wicked-Willie

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
    Linnanherra

24.06.2015 16:28 #418 :: Nylkky
Viimeisin kirjahankinta
Sain ystävältä Emp:n VIP asiakas lahjan. Hän ei kyseisestä henkilöstä/hänen musiikistaan pidä joten sain sen.

Brad Tolinski: Jimmy Page - Yksioikeudella

Led Zeppelin kitaristin Jimmy Pagen harvinaisista haastatteluista tehty kirja. Jokaisen rock musiikkia kuuntelevan tuntevan "elämänkerta" kirja.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu

25.06.2015 14:43 #419 :: Hiistu
Isaac Marion: Warm Bodies
Löytyi siistinä pokkarina kierrätyksestä, hintaa 0,50 euroa. Minulta jäi kirjasta tehty leffa näkemättä, mutta herätti pelkkien mainosten perusteella melkoisia "anteeksi mitä" -fiiliksiä. Zombiromanssi, täh. :tongue: Joten tutustun nyt tilaisuuden tullen kirjaan, ja jos minusta tulee fanityttö, täytynee se leffakin sitten saada katsottavaksi.

25.06.2015 15:49 #420 :: Laureline
Viimeisin kirjahankinta
Minä löysin tänään Punaiselta Ristiltä Thomas Robert Malthusin kirjan Reisedagbok fra Norge 1799, hintaan 2e :smile: Vaikka onkin käännösteos, odotan sen olevan ihan viihdyttävä :eek:

Sitten kävin ostamassa pinkan ekirjoja Elisa-kirjasta, ihan sitä varten, että jos lähdetään perheen kanssa reissuun, niin ei tarvi ottaa muuta kuin tabletit ukolle ja lapselle niin aika kuluu junassa/lentokoneessa. Ite voin lukea sujuvasti kännykästä :cool:

Valvojat: RinjaEmelie