Viimeisin kirjahankinta

25.06.2015 19:34 #421 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Löysin huutonetistä Ruusuvuoren Jurmo kirjan 8,9 eurolla. Sain sovittua samaan lähetykseen myös pari kirjastopoistoakin sopuhinnalla ja paketti saapui perille juuri tänään.

Liisi Eränkö: Rautakausi suomessa (Opaskirja Heurekan Rautakausi näyttelystä 1990)
Paula Moilanen & Kirsi Haapamäki: Herttuan hovissa - Elämää 1500-luvun Turussa
Juha Ruusuvuori: Jurmo

• Amondae hahmo
  • Amondae
    Kadetti
25.06.2015 20:59 #422 : Amondae
Vastaus käyttäjältä Amondae aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeisimmät kirjahankinnat on tehty Lappeenrannan Antikvariaatti Sumasta. Mukaan tarttui kovakantisia Hary Pottereita 8e/kpl (tarkoituksena on ajastaan kerätä koko sarja), lisäksi nostalgiasyistä mukaan tarttui pentuaikojen suosikkisarja eli Maameren tarinat 1-4, sekin 8e.

Sitä edellinen ostos oli adlibriksestä Four: a Divergent Collection (Veronica Roth) ja Diana Gabaldonin Written in my own heart's blood.

27.06.2015 16:17 #423 : Wicked-Willie
Vastaus käyttäjältä Wicked-Willie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Prismassa käydessä silmäilin alelaarin ja ostettavaksi päätyivät Anne Ricen Vampyyri Lestat ja Kadotettujen kuningatar. Pokkarit maksoivat 3,9 euroa kappale - ei paha!

• Bansku hahmo
  • Bansku
    Aseenkantaja
27.06.2015 19:55 - 27.06.2015 19:59 #424 : Bansku
Vastaus käyttäjältä Bansku aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Lupaus - Unien ensimmäinen kirja. 24,95€ Suomalaisesta.

Muita viimeaikaisia kirjaostoksia on Akateemisesta alennuksesta kaksi viimeistä Stravaganzaa - City of Ships ja City of Swords - englanniksi, noin 6€/kappale jäi hinnaksi.

Lupauks on Kerstin Gierin kijroittama, ja sen ostin koska olen lukenut saman kirjailijan Rakkaus ei katso aikaa -trilogian, ja pidin siitä, joten ajattelin nyt lukaista tämänkin, syksyllä kai ilmestyy seuraava c:

Stravaganzat taas ostin, koska olen niiden vannoutunut fani ja olihan ne pakko ostaa kun niin halvalla sai ^^" Kirjailija siis Mary Hoffman.
Viimeksi muokattu: 27.06.2015 19:59 Bansku.

29.06.2015 19:36 #425 : Wicked-Willie
Vastaus käyttäjältä Wicked-Willie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Riihimäen Femmatorilta löysin Tasangon vaeltajat (Jean M. Untinen-Auel), hintaan 1 euro. Olen lukenut nuo neljä ensimmäistä vuosia sitten ja ajatuksena on ostaa sarja itselle silloin kun sattuu Maan lapsien puuttuvia osia vastaan edulliseen hintaan.

Lisäksi CDon lähestyi minua tänään sähköpostitse ilmoittaen, että tilaamani kirjat (kaikki 7 kirjaa Tulen ja jään laulusta, sekä Siilo ja Siirros) ovat nyt Postin hellässä huomassa matkalla kohti kirjahyllyäni. Tällä kertaa en selvinnytkään pikkuhiluilla, vaan kirjat maksoivat reippaan 130 euroa. Tulen ja jään laulu on kyllä sen arvoinen, joten en ole pahoillani... :cool:

02.07.2015 20:15 - 02.07.2015 22:08 #426 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Laskeskelin tuossa, että kesäkuussa näytti kirjanhankitamoponi karanneen käsistäni pitkästä aikaa huolella...

Kuun aikana hyllyyni löysi tiensä pokkareina Hugh Howeyn Siilo ja Siirros, Hannu Rajaniemen Kvanttivaras ja Fraktaaliruhtinas, Haruki Murakamin 1Q84, Jonas Gardellin Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin 1 ja enkkupuolelta Laura Zigmanin Animal Husbandry. Diana Gabaldonin Outlander -sarjan osat 1-4 (tosin tästä en ole ihan satavarma ostinko jo toukokuun puolella...)

Kovakantisina tuli hankittua Sapkowskin Pääskytorni, Valenten Tyttö joka purjehti satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla ja Jari Sinkkonen: Äidinmaa sekä Waltarin Sinuhe egyptiläinen

Sarjakuvista Sandman vol. 10 The Wake, Ennis: Preacher 1 ja X-Files season 10 vol 4.

Ai niin, ja e-kirjana tuo Pulizer voittaja Kaikki se valo, jota emme näe sekä Jeff Vandermeerin Hävitys (tämänkään kuusta en tosin ole ihan kartalla...) Ilmaiseksi saatu Bridget Jones Elämäni sinkkuna ja Kummalinnun munia e-kirjat.

Onneksi paljon tuosta on hankittu erinnäisten kampanjojen kautta, joten ihan täysihintaista joukosta on vain muutama, mutta silti...huh huh! Eipä ole vähään aikaan tullut hankittua näin lyhyen ajan sisällä tällaista määrää luettavaa :wink:

Viimeksi muokattu: 02.07.2015 22:08 HourglassEyes. Syy: kirotusvire...

02.07.2015 20:58 #427 : poistettu
Vastaus käyttäjältä poistettu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Daniil Harms - Sattumia
Kyseistä kirjaa suositteli minulle Juha Hurme viime kesän kirjoituskursseilla, ja täytyy kyllä sanoa, että oli Juha ainakin tässä asiassa oikeassa.

Leino Pirkko - Suomen kielioppi
Kielioppia.

Rosa Liksom - Hytti nro 6
Finlandia-palkinnon voittanut kirja.

Roy Hazelwood - Dark Dreams: A Legendary FBI Profiler Examines Homicide and the Criminal Mind
Oppikirjaa.

Yasunari Kawabata - Kioto
Nobelilla palkittu kirjailija.

Vasili Šukšin - Nuoren Vaganovin kärsimykset
Venäläistä kirjailijaa.

Sokerina pohjalla:

Agatha Christie - Totuus Hallavan hevosen majatalosta

Onneksi tuli ostettua toinen kirjahylly.

Clone Megan Fox!

05.07.2015 22:57 #428 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tein perjantaina muutaman tunnin divarikierroksen Helsingin keskustassa, Hakaniemessä ja Tikkurilassa. Käväisin myös yhdessä Sörnäisten paikassa ennen lauantaisen suokkimiitin alkamista, joten tässä listaus kaikista viikonlopun aikana hankituista kirjoista ja sarjakuvista.

J.G. Ballard: Kuivunut maailma / Uponnut maailma
Ildefonso Falcones: Fatiman käsi
Nikolai Gogol: Taras Bulba
Jukka M. Heikkilä: Germania
Conn Iggulden: Keisari-sarja (Rooman portit / Kuninkaiden kuolema / Miekkojen kenttä / Sodan jumalat / Jumalten veri)
Conn Iggulden: Ruusujen sota sarjan ensimmäinen osa "Myrskylintu" (Kaikki Igguldenin kirjat olivat Seven-pokkareita)
Ursula LeGuin: Maameren tarinat 1-3 kokoomateos

P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio ja Hämeenpuiston muumio
P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio ja Kalevankankaan ihmissusi
P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio ja Tampellan sähköenkeli
Kuusi Aku Ankan taskukirjaa ja viimeisin Petri Hiltusen "Kalkkaro" liuskalehti

Hintoja en viitsi muistella sen tarkemmin, koska tarkka kokonaissumma hirvittää itseänikin.. Tuskin on kuitenkaan niin paha kuin edellisen Helsinkiin sattuneen Finnconin ja parin aikaisemman miittireissun kustannukset. :roll:

05.07.2015 23:13 #429 : Reta Anna Maria
Vastaus käyttäjältä Reta Anna Maria aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Noin viikko sitten piipahdin Ekotorilla. Tarkoituksena oli tiirailla kirjahyllyjä, kun tila alkaa loppua, mutta hylly ei tarttunut matkaan, vaan sen sijaan löysin Philip Pullmanin Universumin tomun osat 2 ja 3 ei-leffakansilla, eli niillä tietääkseni alkuperäisillä. Ne maksoivat vain 2,5€ kappale ja koska Ekotorilla saa 20%:n alennuksen yli 5€:n ostoksista, kirjojen kappalehinnaksi tuli lopulta 2€. Kirjat olivat kaiken lisäksi tosi hyvässä kunnossa. Olen hyvin tyytyväinen, sillä pidin sarjasta kovasti, kun luin sen pari vuotta sitten. Nyt minulla on koko sarja hyllyssäni.

Hyvää kirjaa metsästämässä.

06.07.2015 11:40 #430 : Wicked-Willie
Vastaus käyttäjältä Wicked-Willie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirjaston poistoja tuli ostettua viimeksi:
Aamunkoiton robotit (Isaac Asimov)
Paratiisin suihkulähteet (Arthur C. Clarke)
Lemminkäisen laulu (Juha Ruusuvuori)
Kirottu kuilu (Licoln Child & Douglas Preston)

Taisivat maksaa yhteensä 1,5 €.

06.07.2015 13:54 #431 : Nylkky
Paikalliselt kirpparilt

Antti Tuuri: Pohjanmaa ja Lakeuden Kutsu
Terry Pratchett: Tosi kissa ei kirppuja kiroile. Tätä olen etsinyt ja nyt sen löysin lohtuu hintaan. Oliko huikeat 2 e XD

06.07.2015 13:54 #432 : NiTessine
Vastaus käyttäjältä NiTessine aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Archipelaconissa oli pöytiä, joilla oli kirjoja. Niitä sai ottaa mukaan rahaa vastaan. Kyllähän siinä tietää mitä siitä seurasi.

Stefan Wul – Sidarin perilliset; J.S. Meresmaa – Mifongin perintö, Mifongin aika, and Mifongin mahti; Michael Scott Rohan & Allan Scott – A Spell of Empire; Kilgore Trout – Venus on the Half-Shell; M.D. Lachlan – Wolfsangel; Nene Ormes – Udda verklighet and Särskild; Alan Garner – Red Shift; Evangeline Walton – The Song of Rhiannon; Robert N. Charrette – Never Deal with a Dragon and Choose Your Enemies Carefully; Ian Watson – The Coming of Vertumnus; Poul Anderson – Three Hearts and Three Lions; Tim Powers – The Anubis Gates, Guy Gavriel Kay – Tigana; Samuel R. Delany – Babel-17; Douglas Niles – Ironhelm; Nigel Findley – 2XS; Andre Norton – Quag Keep; Vernor Vinge – Rainbows End; Thomas M. Disch – Echo Round His Bones; Eero Korpinen – Jouluksi kotiin; Niko Aslak Peltonen – Erämaan morsian; Tuomas Saloranta – Mahtavat Ammoiset ja muita karmaisevia kertomuksia; Frej Wasastjerna – Mixed Nuggets; Madeline Ashby – VN; Robert Silverberg – Gilgamesh the King; Larry Niven & Jerry Pournelle – Lucifer's Hammer; Saara Henriksson & Markku Soikkeli (eds.) – Surupukki; Erkka Leppänen & Hanna Matilainen – Käärmeenliekit; J.G. Ballard – The Crystal World and The Terminal Beach; Robert Asprin – Another Fine Myth and Myth Conceptions; Suzanne van Rooyen – I Heart Robot; Terry Carr – Fandom Harvest.

06.07.2015 17:38 #433 : Poison Girl
Vastaus käyttäjältä Poison Girl aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Löysin kerrankin Suomalaisen Kirjakaupan pokkarialeesta ostettavia kirjoja. Hankin ensimmäisen Outolinnun, Kristiina Vuoren Siipirikon ja Stephen Kingin Carrien. Ja kaikki vain 15 eurolla! Valinnan vaikeutta oli, koska näin siellä myös Hobitin ja Bram Stokerin Draculan, mutta päädyin sitten noihin kolmeen.

"He ovat kovin erikoisia"
"Eivät sen erikoisempia kuin mekään heidän silmissään"

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
08.07.2015 13:10 - 08.07.2015 13:14 #434 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin noutamassa männä viikolla tilaamani spefiteokset:
Uusimman lempikirjailijani Ysabeau S. Wilcen viimeisimmän kirjan Prophecies, libels & dreams (novellikokoelma, joka sijoittuu Flora-sarjasta tuttuun Califaan), sekä Rod Duncanin steampunkromaanin The bullet-catcher's daughter (kiinnostuin tästä pari kuukautta sitten kun bongasin enkkurisingissa sarjan kakkososan). Ensimmäisen Wilceni tilasin aikoinaan sikana säkissä enkä joutunut pettymään, joten toivottavasti salama iskee kahdesti Duncanin kohdalla. Jos ei niin olipahan ainakin halpa. :huh:

Don't mess with the neon love chicken.
Viimeksi muokattu: 08.07.2015 13:14 Pisania.

08.07.2015 15:08 - 08.07.2015 15:09 #435 : Siivetön lohikäärme
Vastaus käyttäjältä Siivetön lohikäärme aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin eilen hakemassa postista Viisaan miehen pelon. En ole vielä ehtinyt aloittamaan, kun on eräs toinen kirja kesken. Enköhän kuitenkin pääse sen melko pian aloittamaan. Hankin luultavasti joskus myös Kuninkaansurmaajan kronikan ensimmäisen osan hyllyyni.
Viimeksi muokattu: 08.07.2015 15:09 Siivetön lohikäärme.

08.07.2015 15:37 #436 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Veteraaneja tukien jatkan myös täällä.

Rauno Suhonen: Kovan Kohtalon Pommikone Ju-254

Junkkers merkin pommikoneen tarina. Kaikki mikä liittyy talvi-, jatko- ja Lapin sotiin liittyvär tavarat/kirjat ovat aina kiinnostanut minua joten tuo oli pakko ostaa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Puolikuu

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
09.07.2015 19:20 #437 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Joitain käytettyjä kirjoja, maksoivat yhteensä kahdeksan euroa.

John Bauerin satumaailma. Pidän kovasti Bauerin kuvituksesta ja kyseiset sadut ennestään tuntemattomia, joten varsin mieluisa löytö.

Hannu Salmi: Suudelma. Suutelemisen kulttuurihistoriaa, runsas kuvitus. Herttainen kirja.

Zombie: An Anthology of the Undead -antologiapokkari. Olen aiemmin törmännyt saman toimittajan yhteen toiseen antologiaan, missä yhteydessä huomasin tällaisenkin olevan olemassa ja on kiinnostanut lukea. Zombit ovat herttaisia. :tongue:

• Xerion hahmo
  • Xerion
09.07.2015 21:32 - 09.07.2015 21:33 #438 : Xerion
Vastaus käyttäjältä Xerion aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Aiemmin tänävuonna olen jo kerran tai kaksi kertonut kirjahankinnoista, mutta tässä koottuna.

J.R.R. Tolkien - Silmarillion 8€

Diana Gabaldon -
Muukalainen
Sudenkorento 5€/kpl (3kpl/15€) (pokkareita)
Matkantekijä

R.A.Salvatore -
Keihäänkantajan taru
1.osa ilmainen (kiitos Iivari ja Dyn)
2.osa 5€
3.osa ilmainen (kiitos Iivari ja Dyn)

Patricia A. McKillip -
Unohdettu Ombria 8€
Basiliskin laulu 8€
Serren metsissä 8€

Jean M. Untinen-Auel - Luolakarhun klaani 5€ (pokkari)

Alexandre Dumas - Monte Criston kreivi 5€ (pokkari)

Christopher Paolini - Eragon 6€ (pokkari)

Omien kirjojen määrä tuplaantui. Kirjat, jotka ei ole pokkareita on kovakantisia käytettyjä.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.
Viimeksi muokattu: 09.07.2015 21:33 Xerion.

• Strato hahmo
  • Strato
11.07.2015 23:30 #439 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Pistäydyin Suomalaisessa ja alennusmyynneistä tarttui mukaan Kaksi tornia, Kuninkaan paluu ja Alastair Reynoldsilta Muistoissa sininen Maa.

Jonkin aikaa olen miettinyt Lotr trilogian hommaamista ja tykkään Reynoldsin tuotannosta kovasti. Nyt pitää vaan jostain metsästää Lotrin 1. osa samanlaisena pokkarina kuin nuo kaksi jälkimmäistä :smile:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

13.07.2015 14:18 #440 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Start Wars fanina en voinut jättää tätä kirjaa kirpparil ostamatta Alan Dean Foster Myrskyn Merkit hinta 5 €

Samalla kävin ostamassa 2 kirjastonpoisto Agatha Christietä

Aikataulukon Arvoitus ja Ruumis Kirjastossa.

Kirjasto jakeli nämä ilmaiseksi koska olivat ostaneet uudemmat painokset. Iloisena otin ne hyllyyni.

wadjet, Adolfina Romanov
Uusin jäsen: Topi Kopakkala