Viimeisin kirjahankinta

17.07.2015 17:52 - 17.07.2015 17:55 #441 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Rahat polttivat taskussa ja innostuin tilaamaan nettiantikvariaateista kirjoja yli 500 eurolla.

Täydennyksiä kokoelmiin:
Iain M. Banks - Pintakuvio
Lene Kaaberbol - Näkijän sota (2 ja 3 osatkin vielä puuttuvat mutta jospa se siitä joskus...)
Ilkka Auer - Sysilouhien sukua (piti hommata pokkari kun näyttää että kovakantiset on kiven alla)
Henri Vernes -Bob Moran 1 - Kauhujen laakso (nyt on kaikki suomennetut :smile: )
Michelle Paver - Muinainen pimeys 2 - Henkivaeltaja (yksi osa lisää, nyt on jo yli puolet)
Susan Cooper - Pimeä nousee 1 - Yllä meren, alla kiven (nyt on koko sarja 70-luvun painoksina)
Guy Gavriel Kay - Fionavarin kuvakudos 1 - Kesäpuu (viimeinen puuttuva)
Wolfram von Eschenbach - Parsifal

Taidekirjoja ja muuta koruihin liittyvää:
The Jewelry Design Source Book - A Visual Reference for all Jewelry Collectors and Enthusiasts.
Hopeaa Suomen kansallismuseon kokoelmissa.
Oro - Barbaarien kulta-aarre - Kulta-aarteita Ukrainan aroilta.
Skyyttien kulta-aarre.
Perun kultaa.
Peru Hopea Silver - 2000 vuotta hopeataidetta.
Kalevala koru - koruluettelo 1941.
Vanhaa suomalaista hopeasepäntyötä.
Kultaa ja hopeaa mestarien työkirjoissa.
Kivet - etsijän ja keräilijän opas.
Mineraalit ja jalokivet - 300 maankamaran aarretta.

Muuta:
Caesar - Gallian sota.
Suomen rotkot.
Suomen luolat.
Eerikinkronikka.
Heikki Oja - Riimut.
Kivestä ja puusta - Suomen linnoja, kartanoita ja kirkkoja.
Suomen esihistoria.
Matti Huurre - Suomussalmen muinaisuutta.
Sukellus pimeyteen - Tutkimusmatka Budapestin alle.
Ari Berk - Salaista väkeä - Kookas kansa.
Lempi Jääskeläinen - Kvenlannin hurtta. (Kiitos Freakymiken historiallisten kirjojen listalle)

Kate Russell - Mostly Harmless
Simon Spurrier - Nemorensis
Gavin Deas - Wanted
Michael Brookes - Elite: Legacy
Viimeksi muokattu: 17.07.2015 17:55 Moonlord. Syy: typo
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Thialfi

17.07.2015 22:50 #442 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Vaikuttava saalis. Nyt tiedän miksi tarvitset niin paljon kirjahyllyjä. :cheesy:

Heh.. En kyllä muista maininneeni missään tuota Jääskeläisen kirjaa, mutta vaikutti aika kiinnostavalta kun googlasin nimellä. Pitääkin laittaa siis myös omalle hankintalistalle. :tongue:
En tiedä sitten jos olin copypastenut sen nimen vaikka jonkun toisen tekemästä historiallisten kirjojen listasta, mutta olen lukenut Lempi Jääskeläiseltä oikeasti vain Hovin vallat ja Talonpoika ja hoviherra nimiset kirjat jotka kertovat Koitsanlahden hovi nimisen lahjoitus­maa­kartanon tapahtumista ja pienviljelijöiden "orjuuttamisesta" omalla kotiseudullani.

Olit ostanut näköjään useita tuttuja korukirjoja. Jos myös korujen tekemistä käsittelevä materiaali kiinnostaa niin voin kyhätä listan omista suosikeistani ja joistakin teoksista mitä käytettiin myös opintomateriaalina EKAMK:in korumuotoilulinjalla.
Maailmalta löytyy paljon koruihin liittyviä kuvakirjoja ja muuta pelkäksi inspiraatiomateriaaliksi tarkoitettua aineistoa, mutta semmoiset teokset missä eri työvaiheet, menetelmät ja työkalut esitetään kunnolla ovat jo harvemmassa.

18.07.2015 10:28 - 18.07.2015 10:30 #443 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tekee tiukkaa löytää noillekaan enää paikkaa hyllyistä...
Varastossa olisi kaksi kirjahyllyä odottamassa, mutta ei oikein ole enää paikkoja minne laittaa niitä. Hmm, ehkäpä tuon "Aragorn nurkan" saisi raivattua tyhjäksi ja sinne hylly tai pari lisää.

Muistelin tätä FreakyMiken listaa: www.risingshadow.fi/keskustelut/index.php?topic=7366 mutta eihän siellä tosiaan ollutkaan tuota Lempi Jääskeläisen kirjaa. Olen toki kerännyt listoja keskiaika-aiheisista suomalaisista kirjoista muualtakin ja toivelistalla onkin niitä kymmeniä. Esim. Kaari Utrion kirjoja en ole ehtinyt hommata kuin muutaman (ja nekin kaikki vielä lukematta). Noista FreakyMiken listan kirjoista löytyy tosin jo yli puolet.

Englanniksi on tullut hommattua noita korukirjoja jonkin verran. Parhaaksi osoittautuneen lainasin kirjastosta, mutta se oli niin hyvä että piti saada omaankin hyllyyn, eli Anastasia Young: The Workbench Guide to Jewelry Techniques.

Muita upeita kirjoja olivat Jodi Bombardierin Weave, Wrap, Coil - creating artisan wire jewelry ja saman tekijän Artisan Filigree - Wire-Wrapping Jewelry Techniques and Projects (on näemmä suomennettu nimellä: Hienoimmat metallilankakorut - opi filigree tekniikka.), Dale Armstrong: Wirework - An Illustrated Guide to the Art of Wire Wrapping ja Jamie Cloud Eakin: Beading with Cabochons - Simple Techniques for Beautiful Jewelry.

Oscar T. Bransonin Indian Jewelry Making vol I ja II olivat upeita kirjoja Navajo intiaanien perinteisistä käsitöistä.

Brandon Holschuh: The Jeweler's Studio Handbook ja Tim McCreight: Fundamentals of Metalsmithing olivat myös hyviä peruskirjoja.

Suomalaisista kirjoista hyllystäni löytyy seuraavat:
Stephen O'Keeffe: Upeat, helpot korut - Tee itse sormuksia, korvakoruja, riipuksia ja solkia.
Deborah Schneebeli-Morrell: Tee itse vintage koruja.
Linda Jones: Kauniit korut helmistä ja metallilangasta - 30 mallia uusista ja kierrätysmateriaaleista.

Ja lisää englanninkielisiä inspiraatiokirjoja joita omistan:
Gareth Williams: Treasures from Sutton Hoo.
Reynold Higgins: Minoan and Mycenaean Art.
Cyril Aldred: Jewels of the Pharaohs - Egyptian Jewelry of the Dynastic Period.
Bedazzled - 5,000 Years of Jewelry.
Deanna Farneti Cera: Amazing Gems - An Illustrated Guide to the World's Most Dazzling Costume Jewelry.
Creative Crafts from Rocks & Gemstones.
Laure Meyer: Black Africa - Masks, Sculpture, Jewelry.
Chunghi Choo - Showcase 500 art necklaces. Tästä varoituksen sanana että nämä Larkin 500-sarjan kirjan ovat aivan liian taiteellisia. 500:ssa on tusinan verran upeita koruja, joitain kymmeniä OK tapauksia ja liki puolet tekotaiteellista roskaa.

Jos noiden lisäksi tiedät lisää hyviä niin laita vaan listaa :)
Teoreettista tietotaitoa pitäisi löytyä jo riittävästi, vielä kun saisi hommattua niitä loppuja puuttuvia työvälineitä ja väsättyä uuden työpöydän (entinen kävi liian suureksi kun vaihdoin huonejärjestystä), että saisi väännettyä koruja tässä tietokoneen edessä samalla kun katselee dokkareita tms. jotka menevät puoliksi vain kuuntelemalla.
Viimeksi muokattu: 18.07.2015 10:30 Moonlord.

18.07.2015 10:29 #444 : Wicked-Willie
Vastaus käyttäjältä Wicked-Willie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Moonlord, oletko kiinnostunut luolista? Sattui vaan silmään nuo Suomen luolat ja ennen kaikkea Sukellus pimeyteen...

Eilen ostin Rosebudista seuraavat:
Bram Stoker: Draculan vieras ja muita kauhukertomuksia (5 eur)
Michael Crichton: Kaappareiden vesillä (5 eur)
Dmitri Gluhovski: Metro 2034 (7 eur)

Talvi on tulossa.

18.07.2015 10:45 #445 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Luolat ovat kiinnostaneet siitä lähtien kun meillä oli lapsuuskodin viereisessä montussa oma pikku luola muutaman irtolohkareen alla ja kaivettiin talvella lumeen omia tunneliverkostoja luoman rinteeseen :tongue: .

Etelä-Pohjanmaalla noita luolia vaan taitaa olla melko heikosti etelän luoliin verrattuna, ja sama historiallisten nähtävyyksien suhteen. Arvaappa vaan harmittaako :sad: . Ainoa missä olen aikuisena käynyt oli Alajärven Pyhävuoren luola, joka on hädintuskin luolaksi kelpaava kolo lyhyen pituutensa vuoksi. Karijoen Susiluola tietysti on, mutta ei ole tullut sinnekään raahauduttua, enkä tiedä pääseekökään sinne kuka vaan, ainakin näyttäisi olevan kovat teräsverkot edessä. keinotekoisista luolista olen käynyt Kaatialan entisen louhoksen vieressä, mutta kun sekin on kymmeniä metrejä syvällä veden alla eikä ole sukellustaitoja niin eipä sinnekään mennä.

18.07.2015 19:22 - 18.07.2015 20:04 #446 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ok. Oli tuossa muutamia tuttuja nimiä, mutta tässä siis jotain lisääkin. :smile:

Nämä ovat yleisimmät korualan kouluissa käytettävät oppikirjat joista löytyy paljon tietoa, mutta monet menetelmät eivät välttämättä onnistu ilman erikoistyökaluja ja koneita. Pidemmälle edistyneelle harrastajalle varmasti kuitenkin tosi hyvänä apuna.

Matti ja Tomi Hyvärinen: Korujen valaminen vahamalleista
Immo Lahtela: Kivenistutus: Jalokivien istutus kultasepän työssä
Heikki Seppä: Hopeasepän pajasta: Hopeasepän ammattitekniikka
Oppi Untracht: Jewelry concepts and technology (Tämä on suorastaan korualan raamatun maineessa ja on oikeasti yli 800 sivuinen järkälemäinen teos. Ainoa huono puoli on vain se, ettei siitä ei löydy mitään 80-luvun jälkeen keksittyjä menetelmiä ja vanhemmissa painoksissa on pelkkä mustavalkokuvitus..)
Pekka Vaissi ja Hannu Huovinen: Kultasepän aineoppi ja ammattikemia

Nämä loput sisältävät paljon myös pelkkiä käsityömenetelmiä sisältäviä tekniikkoja, eli pärjää usein jo pelkien pihtien, viilojen, vasaroiden, sahan ja kaasujuotosvälineiden avulla.

Joanna Gollberg: The art & craft of making jewelry
Tim McCreight: The complete metalsmith
Jinks McGrath: The jeweler's directory of decorative finishes
Jinks McGrath: The new encyclopedia of jewelry making techniques
Pauline Warg: Making metal beads: Techniques, projects, inspiration
Oppi Untracht: Metal techniques for craftsmen (Tämä on melkein kuin kutistettu versio tuosta "korualan raamatusta", mutta paljon hyvää tietoa toki tässäkin)

Itse käytän enimmäkseen kaikenlaista netistä löytyvää oppimateriaalia (esim. www.ganoksin.com ), mutta jos pitäisi tyytyä pelkän oman hyllyn valikoimiin, niin tartun useimmiten varmaankin tuohon McCreightin kirjaan tai McGrathin jälkimmäiseen teokseen. Kummassakin on selkeitä kuvasarjoja yleisimmistä liitosmenetelmistä, pintakäsittelyistä ja muistakin työvaiheista sekä hyviä lähikuvia myös saranoiden- ja lukkojen kaltaisista yksityiskohdista, joita vähänkään monimutkaisemmissa koruprojekteissa yleensä tarvitaan.
Jos omalla pajallani olisi yhtä monipuolinen konekanta kuin mitä saimme käyttää muotoiluopintojen aikana, niin sitten olisi varmaan enemmän tarvetta myös oikealle ammattikirjallisuudellekin. En ole siksi hankkinutkaan siltä listalta vielä muita kuin pelkän Untrachtin kirjan, koska sopivan hintaisen käytetyn version myynti-ilmoitus osui kerran silmään eräällä koruharrastajien nettifoorumilla. Se on uutena kuitenkin melko arvokas kirja.

Olen selaillut joskus myös mainitsemaasi Anastasia Youngin kirjaa Tampereen kädentaitomessuilla ja tykkäsin itsekin, joten pitäisi kai hankkia myöhemmin myös omaan kokoelmaan. Toinen oikein käyttökelpoiselta vaikuttanut korukirja oli Carles Codinan The Complete Book of Jewelry Making mutta sillä reissulla ei raaskinut törsätä mitään kirjoihin, koska työkaluihin ja materiaaleihin oli kulunut jo satoja euroja samana päivänä.
Viimeksi muokattu: 18.07.2015 20:04 FreakyMike.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Moonlord

27.07.2015 13:20 #447 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Akateemisessa on ale. :p

Stieg Larson, Denise Mina: Tyttö joka leikki tulella
Stieg Larsonin kirjan sarjakuvaversio. Olen tämän lukenut aiemmin ja pidin, joten kannattava ostos muutamalla eurolla.

Sergei Lukjanenko: Viimeinen partio
Sarjan viimeisin osa. Kolme aikaisempaa osaa löytyvät hyllystä (joista kaksi olen lukenut), joten menee joukon jatkoksi lukemista odottamaan.

Sandra Brown: Paljon pelissä
Muutamalla eurolla tämäkin lähti. Jossain vaiheessa varmaan alkaa kaduttaan, että miksi otin suomennoksen, mutta ainakin vielä tämä tuntuu hyvältä idealta.

Stephen Fry: Fryn aikakirjat
Tätä kirjaa olen pohtinut ostavani joka kerta kun olen käynyt Akateemisella ja nyt hinta oli alennuksen vuoksi niin alhainen, etten enää miettinyt.

Anne Hauxwell: In Her Blood
Koko joukon arvoituskirja. En tiedä tästä mitään muuta kuin sen mitä takakannessa on, joten jännityksellä odotan mitä tuli ostettua.

... ja sitten muutama muu säläkirja (etunimikirja, ristikkokirja jne).

29.07.2015 21:59 #448 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ostin joskus viime viikolla Elaine Cunninghamin Perhesalaisuus kirjan neljällä eurolla Lappeenrannan Sumasta ja perjantaina hankin myös Heikki Turusen Joensuun Elli kirjan 0,30 eurolla Parikkalan kierrätyskeskuksesta.

Tänään tuli työasiaa imatralle ja käväisin pikaisesti Suman haarakonttorissa Vuoksenniskalla ja koska siellä ei osunut silmään mitään normaalisti etsimiäni historia/scifi/fantasiaromaaneja, niin hankin ihan vain heräteostoksena kolme Aku Ankan taskukirjaa ja yhden teräsmies-aiheisen sarjakirjan. Ne olivat noin 1,00-2,50 euroa kappale.

• Mika hahmo
  • Mika
    Teknikko
31.07.2015 10:36 #449 : Mika
Vastaus käyttäjältä Mika aiheessa Viimeisin kirjahankinta

Moonlord kirjoitti: Ja uusina englannista tilattuja Elite kirjoja: Oli tarkoitus tilata kaikki mutta vain näistä oli paperipainoksia jäljellä, lopuista pitää odotella uusintapainoksia.

Onko sitä alkuperäisen Eliten mukana tullutta The Dark Wheel novellia muuten saatavilla mistään erillisenä painoksena tai jopa laajennettuna versiota?

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

31.07.2015 20:14 #450 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Viimeisin kirjahankinta

Kirjoja tuli taas ostettua lisää... Samanlaisia kuin viime kerrallakin eli

Historiaa:
Muinaiset Unkarilaiset
Turun linna (enää yksi Sotasokeiden linnakirja puuttuu)
Turun seitsemän vuosisataa

Taidetta (ja historiaa):
Suomen keskiajan taideaarteita
The Treasures of Nagyszentmiklos
Perun taide
Turun linna (pääasiassa kuvina)

Scifiä ja fantasiaa:
Steph Swainston: Nelimaa 3 - Uusi maailma
Dugald A. Steer: Dragonologiakronikat 1 - Lohikäärmeensilmä
Laurie Frankel: Ikuisesti yhdessä
Christoppher Paolini: Perillinen 2 - Esikoinen (inhottavan ohuet sivut)
Jules Verneltä useampi: Robur Valloittaja, Etelän tähti, Maailman herra, Isänmaan lippu ja Hector Servadacin avaruusmatka
Bernhard Kellermann: Tunneli (painettu 1919, mikä tekee siitä 4. vanhimman kirjani)

Kansantaruja:
Folk tales from Russia

Hintaa kirjoille tuli vajaa 200e

• Mika hahmo
  • Mika
    Teknikko
31.07.2015 21:02 - 31.07.2015 21:19 #451 : Mika
Vastaus käyttäjältä Mika aiheessa Viimeisin kirjahankinta

Moonlord kirjoitti: En ole kuullut että Dark Wheelistä olisi uusia painoksia, mutta sen sijaan se on vapaasti luettavissa Ian Bellin kotisivulla (Toinen Eliten tekijöistä) tai ladattavissa eri formaateissa vaikkapa täältä .

Kas, kiitoksia! Olin tuon Bellin sivuilta toki joskus myöhemmin lukenutkin (itse kun en koskaan omistanut aitoa Eliteä, luin novellikirjasen kaverilta lainattuna), mutta tuo monen eri formaatin sivusto oli uusi tuttavuus.

Mutta harmillisesti noissa The Dark Wheelin epub ja kindle tiedostoissa näyttäisi olevan jotain vikaa, koska Amazon valittaa että tiedostoa ei voitu toimittaa Kindlelle kun yritin sitä lähettää. Se toinen novelli meni ongelmitta läpi. :sad:

PS. Ehditkö sä joskus lukemaan noita ostoksiasi? :smile:

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Viimeksi muokattu: 31.07.2015 21:19 Mika.

31.07.2015 21:46 #452 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kindleä en pääse testaamaan mutta epub oli ihan kunnossa. Aukesi ongelmitta SumatraPdf ohjelmalla mitä minä käytän noiden lukemiseen (tietokoneella, tablettia kun en omista).

Heikkoa tekee lukemisen kanssa. Filmit, tv-sarjat ja viimeaikoina varsinkin animen katselu vie niin paljon aikaa, ettei sitä tahdo riittää kunnolla lukemiseen.

Olenkin enemmän keräilijä kuin lukija ja saan nautintoa siitä että saan kokoelmani puutteita täydennettyä. Tällä hetkellä omistamistani 2871 kirjasta 1368 on lukematta. Aika paljon on toki sellaisia jotka on tullut selailtua läpi, esim. juuri noiden taidekirjojen tapaiset ja muut lähdeteokset mitä ei ole aikomustakaan lukea alusta loppuun asti kokonaan.

06.08.2015 20:06 - 06.08.2015 20:06 #453 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Viimeisin kirjahankinta
SuicideGirls: Geekology

Useimmat varmaankin tietävät, mikä tämä verkkoyhteisö on, joten ei siitä enempää. Kovakantinen ja jämäkkätekoinen kirja esittelee laajan joukon sivuston malleja ja kuten nimi vihjaa, teemana on nörttiys, nörttikulttuuri ja tietenkin niiden eroottinen ulottuvuus. Jokainen aukeama esittelee yhden tytön ja kuvamatskun lisäksi mukana on myös lyhyitä tekstipätkiä, joissa tytöt kertovat jotain itsestään ja suhtautumisestaan nörttiyteen. Kaunis ja jopa taiteellinen kirja, joka jääköön olohuoneen pöydälle potentiaaliseksi keskustelunavaajaksi.

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Viimeksi muokattu: 06.08.2015 20:06 Mustelmann.

• Lexei hahmo
  • Lexei
09.08.2015 01:07 #454 : Lexei
Vastaus käyttäjältä Lexei aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Mary Shelley : Frankenstein

Tämä klassikko sattui viimeisimmällä kirpputorikierroksella silmään, pitihän se ostaa hyllyä koristamaan neljällä eurolla. En ole koskaan edes lukenut alkuperäistä Frankensteinin tarinaa, vaikka onkin käväissyt joskus mielessä.

• Karajishi hahmo
  • Karajishi
    Kaartilainen
09.08.2015 11:27 #455 : Karajishi
Vastaus käyttäjältä Karajishi aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Maggie Stiefvater - Viettelys

Kyseinen kirjahan on ilmestynyt jo jokunen aika sitten, mutta vasta nyt itse saan aikaiseksi lukea tämän. Lainasin kirjan aluksi kirjastosta, mutta silloin minulla oli niin paljon muutakin tekemistä niin palautuspäivä tuli vastaan, kun olin saanut kirjasta luettua hurjat 30 sivua. Sitten satuin poikkeamaan suomalaisessa kirjakaupassa ja Viettelys oli siellä tarjouksessa vain 10€ niin pakkohan se oli haalia omaan kirjahyllyyni!

J.R.Ward - Lover Avenged

Suomeksi siis Koston Rakastaja ja englanninkielinen nimi johtuen siitä, että ostin kirjan englannin kielellä, sillä inhoan suomalaisia käännösvirheitä, joita näissä kirjoissa riittää!Pidän kovasti J.R.Wardin kirjoista, mutta koska olen hieman hidas lukija niin koin parhaaksi ostaa tämän kirjan ihan itselleni niin sen saa sitten lukea kun itse haluaa.

J.R.Ward - Lover Mine

Eli jälleen ostin kirjan englanniksi ja suomenkielinen nimi on Minun Rakastajani ja samaa Rakastaja -sarjaa kuin edellinenkin.

'' I'm a simple person with a complicated mind ''

09.08.2015 21:23 #456 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Vietin viikonlopun Oulussa sukuloimassa ja piti kiertää läpi keskustan antivkariaatit joita löytyi 4 kpl. Paristakin paikasta löytyi täysi repullinen (jonka sai onneksi käydä välillä tyhjentämässä autoon).

Rahaa meni n. 300 euroa ja kirjoja tuli lisää 33 kpl (+1 joka olikin jo ennestään).

Spefiä:
Reijo Hahtokari - Joonas ja seikkailu metsienmaassa
Stuart Hill - Jäämaan kronikka 2 - Tulimiekka
Lene Kaaberbol - Näkijä 3 - Käärmeen lahja
Anu Holopainen - Boreaksen lapset 2-3
Rauno Toivonen - Vaara uhkaa Marsista (1949)
Pentti Huhtala - Jupiterin valloittajat (1957)
Otti Willi Gail - Hans Hardtin matka kuuhun (1928)
J.J. Kero - Avaruuksien vaara (1955)

Merisotaa:
Eino Pukkila - Taisteluhälytys
Hammond Innes - HMS Medusa
Brian Callison - Väärän lipun alla, Petturien laiva ja Maltan kaappari (nämä kolme tulikin luettua heti kun oli sopivat hellekelit Välimeren ja Etelä-Atlantin taistelukuvausten lukemiseen.

+ muutama muu kirja. Sen lisäksi matkalla tuli vastaan numismaattinen kauppa ja ostin 100 eurolla vanhoja suomalaisia hopeakolikoita.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
10.08.2015 17:54 #457 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Wayward Pines 1&2 osa oli paikallisessa S-kaupassa hintaan 10 e. Oli kohtuutonta jättää kaupaan kun se niin huhuili mua

Race like first!
Train like second!

• haplotus hahmo
  • haplotus
10.08.2015 19:54 #458 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Muutaman kirja- ja sarjakuvahankinnan olen tehnyt viikon sisään. Onneksi myös pari juttua on lähtenyt hyllystä, esimerkiksi viimeiset Aku Ankka -lehteni möin Facebookin kautta.

Mutta ne hankinnat ovat seuraavanlaiset:

Appleseed 1-2 (Masamune Shirow, japaninkielisiä)
Kaukaiset kaiut (Robert Holdstock, suomeksi)
Velveteen & Mandala (Jiro Matsumoto, englanniksi)
Viimeinen haltia (Silvana de Meri, suomeksi)

Kaikki muut löydetty parin eri kirjaston kierrätyshyllystä, paitsi Velveteen & Mandala, jonka ostin Fantasiapeleistä reilulla kahdellatoista eurolla. Kaikki löydöt ovat oikeinkin mieleeni, mutta ehkä nostaisin noista tämän ostetun lisäksi esille Viimeisen haltian, sillä se on kirja jota tuskin tulisin koskaan lukemaan jos se ei olisi omassa hyllyssä.

Lisäksi enää yksi leima Fantasiapelien leimakorttiin ja saan kympin alennuksen jostain mangahankinnasta. Sitä ei toki passaa miettiä, paljonko leimojen hankkiminen on maksanut, kun yhden leiman saa aina kun ostosten hinta ylittää uuden kymmenluvun.

Joskus pitäisi myös tsekata Oulun uusi liike Turun sarjakuvakauppa, joka avasi ovensa täällä viime lauantaina. Eiköhän sinnekin euroja tule tippumaan.

• Skie hahmo
  • Skie
10.08.2015 21:57 #459 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Motivaatio kirjojen ostoon on viime aikoina laskenut, koska en tunnu saavani luettua niitä vähiä kirjaston lainojakaan. Heräteostoksena Suomalaisesta mukaan tarttui kuitenkin Steph Swainstonin Aika on lahjoista suurin, koska hintaa oli vain 2,95. Tosin juonen ymmärryksen kannalta olisi varmaan näppärämpää, jos olisi lukenut trilogian ensimmäisen osan...

Elisa Kirjasta olen tässä puolen vuoden sisään ostanut pari teosta e-readeriin: Jussi Valtosen He eivät tiedä mitä tekevät ja Khaled Hosseinin Ja vuoret kaikuivat. Valtosen teos oli pitkästä aikaa jollain tasolla kiinnostavan kuuloinen Finlandia-voittaja, ja Hossein taas on yksi suosikkikirjailijoitani. Toivotaan, että molemmat kirjat tulee luettua ennen vuodenvaihdetta.

Always follow your doubts.

• Amondae hahmo
  • Amondae
    Kadetti
11.08.2015 09:41 #460 : Amondae
Vastaus käyttäjältä Amondae aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Löysin tässä kesän aikana kaksi uutta tv-sarjaa (toinen ihan uusi ja toinen uusi vaan minulle) eli kyseessä siis Castle ja Zoo. Ja lukijaihmisenä olihan se sitten pakko hankkia kirjatkin.

Viime viikolla siis tuli adlibriksestä seuraavat opukset:
James Patterson - Zoo, 7,40 €
Richard Castle - Heat Wave, 10,10 €

Jos on kukaan Castlea kattonu, niin noi kirjat on mun mielestä kyllä ihan älyttömän vinkeä juttu! Yritin sitä oikeaa kirjailijaakin netistä metsästää, mutta ilmeisesti sitä ei vaan ole paljastettu :)

Pisania
Uusin jäsen: Topi Kopakkala