• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 2 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 109 päivää sitten)

Viimeisin kirjahankinta

14.08.2015 23:38 #461 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Paikallisen kirjaston aulassa on pieni hylly mihin ihmiset voivat jättää joutilaita kirjojaan. Siellä on tullut vastaan usein kaikkea mielenkiintoista, joten yritän vilkaista hyllyn läpi vähintään kerran kuussa.

Tänään sieltä tarttui mukaan Shikibu Murasakin "Genjin tarina" novellisarjan neljä suomennettua osaa: Kirsikankukkajuhla, Tuuli männyssä, Pilviverho & Luumupuun oksa sekä Kaija Österlundin kolme historiallista lasten/nuortenkirjaa. Risto pronssikaudessa, Risto saapuu rautakauteen & Risto ja viikingit.
Pronssikautta esittelevässä osassa oli kivana lisäbonuksena myös Björn Landströmin upea kuvitus.

Olen keräillyt jo pitkään suomen muinaishistoriaa käsitteleviä teoksia ja ei ole mitään väliä onko kyseessä vaikka joku tietokirja, historiallinen romaani tai lasten kuvakirja. Kaikki kelpaa, kunhan aihe on vain oikea. :lol:
Österlundin sarjassa ilmestyi 70-luvulla myös yksi kivikautta käsittelevä osa, joten pitänee etsiä sekin myöhemmin vaikka divarista..

17.08.2015 10:11 #462 : Wicked-Willie
Vastaus käyttäjältä Wicked-Willie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ruokatauon aikana satuin kulkemaan Hesassa Rosebudin myymälän ohi ja kurvasin katselemaan löytyisikö mitään. Löytyihän sieltä seuraavat:

Alas (J. Pekka Mäkelä)
Rautakalan kaupunki (Simon Ings)
Kuolemattomien kaarti (Steph Swainston)
Rauhansota (Vernor Vinge)

Kaikki olivat vitosen kipaleelta, joten ihan sopuhintaan sai taas kirjahyllyyn täytettä. Kotona huomasin lukeneeni tuon Rautakalan kaupungin ja antaneeni sille kokonaiset 2 tähteä, ja muistinkin sitten mokoman kirjan olleen melkoinen pettymys. No, nyt se saa joskus uuden tilaisuuden.

Talvi on tulossa.

23.08.2015 12:13 #463 : Wicked-Willie
Vastaus käyttäjältä Wicked-Willie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Huuto.netistä ostin Lordi Kultaisen 2. ja 3. osan.

Ostohetkellä kuvittelin jostain syystä ostavani 1. ja 2. osan, joten nyt minulla on kaksin kappalein tuota viimeistä osaa ensimmäisen uupuessa edelleenkin. Kyllähän tuosta ylimääräisestä eroon pääsee varmasti...

Talvi on tulossa.

30.08.2015 19:45 #464 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Hermeetikko (osat 1-3)
Ilmojen sotaherra (Michael Moorcock )

Hermeetikot ostin koska moinen materiaali huvittaa ja kiehtoo minua. Diggailen uskomusten, esoterian ja salatieteiden lueskelusta ihan kulttuuriantropologisen uteliaisuuteni vuoksi.

Ilmojen sotaherra taas tuli paikkaamaan kevyen fantasian puutetta hyllystämme. Ensimmäinen osa vaikuttaa sen verran hauskalta materiaalilta, että eiköhän nuo loputkin tule ostettua vaikka pehmeäkantisia yleensä välttelen. Hyvää matkalukemista.

Ars Longa Vita Brevis

06.09.2015 09:57 #465 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tuli aloitettua Terry Pratchettien hankkiminen englanniksi Mort maksoi 3 e turun akateemisessa joten tuli matkalla mukaan.

Samalla ostin ainoan Vareksen joka minulta puuttui.

07.09.2015 21:18 #466 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Edellisen viestini jälkeen on löytynyt Boris Hurtan "Lumen tuloa ei voi estää" ilmaiseksi Parikkalan kierrätyskeskuksen poistolaatikosta. Käväisin reilu viikko sitten myös Rautjärven asemanseudun kylämessuilla ja huomasin yhdessä pöydässä Vuoksenniskan Infon alennuskirjoja myynnissä, joten ostin tämmöiset 2 euroa kappale.

Clive Barker: Kaikennielevä keskiyö (Abarat 3)
Bram Stoker: Draculan vieras ja muita kauhukertomuksia

Olin tämän viikonlopun pääkaupunkiseudulla Pukkisaaren muinaismarkkinoilla ja Kampin suomalaisesta kirjakaupasta tarttui mukaan myös Bernard Cornwellin Pakanavaltias 11,95 eurolla. Aihe olisi sopinut täydellisesti muinaismarkkinoiden henkeen, mutta ei siellä sateen keskellä ja sähkövalojen ulottumattomissa voinut edes lukea melkein mitään.
Ei käynyt yhtään kateeksi Salakirjojen Hällströmiä ja Osuuskumman Juha Jyrkästä, joiden myyntituotteet käpristyivät melkein silmissä lauantain aikana.. :huh:

14.09.2015 14:11 - 17.09.2015 21:15 #467 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Lentokentält tuli ostettua Slashi elämäkerta. Mukavaa kisareissu lukemist.

Muok. Samalla löysin Terry Prathcettin Mortin

Viimeksi muokattu: 17.09.2015 21:15 Nylkky. Syy: Mort

• Jupe hahmo
  • Jupe
23.09.2015 23:08 - 23.09.2015 23:09 #468 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin tuossa Vantaan Tammiston uudessa Kontissa (tai olen jo käynyt kolme kertaa siellä..). Sieltä löytyivät Maite Carranza Jäänvaltakunta sekä Odin kirous, molemmat 3€uroa/kpl. Margaret Weis & Tracy Hickman Haltioiden tähti 3€uroa, Susan Krinard Pimeä kuu 1€uro ja useita mangoja mm. Karinia ja Vampire Knigtia (joista melkein puolet löytyi jo kotoa lukemattomat kirjat pinosta..).

Uffista R.A.Salvatore Kristallisaauva ja Hopeavirrat 2€uroa/kpl -aalennus.

Kirjatorilta Harry Potter Legenda 20€uroa ja Diana Gabaldon Tulivana-neljä matkantekijä kertomusta 5€uroa.

Kampin ilmaisesta kirjahyllystä löytyi sopivasti englanniksi Charles Dickens Oliver Twist (englannin kurssilla pitää lukea yksi englannin kielinen kirja ja tämä sattui vielä olemaan suositus listalla) sekä Christian Jacq Tietäjänainen.
Viimeksi muokattu: 23.09.2015 23:09 Jupe.

29.09.2015 10:13 #469 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Vaika olenkin kirjanostokiellossa, en voinut vastustaa Ranskassa sarjakuvakaupassa käydessäni Jeff Lemiren Sweet Tooth -sarjan ekan albumin ostoa. Olen monta kertaa katsellut näitä kirjastossa, mutta en ole lainannut. Kaupan työntekijäkin suositteli tätä, joten päätin ostaa ja tukea samalla kauppaa (ja nimenomaan kaupan englannin kielisten sarjakuvien osastoa).

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Puolikuu

29.09.2015 11:18 #470 : poistettu
Vastaus käyttäjältä poistettu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Franz Kafka - Kootut kertomukset

En ole vielä kerennyt edes aloittamaan, mutta koska kyseessä on lempikirjailijani, varmasti tykkään..

Clone Megan Fox!

01.10.2015 14:19 #471 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirppislöytö: Avalonin usvat 1 1€, jos löytäisi vaikka messuilta sitten edullisesti 2 osan; en ole tähän kirjaan aiemmin tutustunut, mutta kun täällä siihen törmää ajoittain niin uteliaisuus voitti...

Suomiksenn kantispäiviltä

Nora Roberts: Black Magic (Cousins O'Dwyer#3), Veronica Roth: Insurgent, Daniel Rydén: Maailmassa on virhe ja kaverin likalle Erin Hunter: Eclipse (Power of three#4)

• Skie hahmo
  • Skie
01.10.2015 18:18 #472 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Selvästi joulu-keskustelun lukeminen vaikutti minuun vähän turhan paljon, koska Adlibriksen mainoksen vuoksi päädyin tilaamaan pari joululahjakirjaa:

Ville Haapasalo: Et muuten tätäkään usko...
Marie Kondo: KonMari

Molemmilla oli hintaa 10 euroa.

Always follow your doubts.

02.10.2015 14:14 #473 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Jupelta tuli ostettua pari kirjaa:

R.A. Salvatore

Reginan laulu

Brian Jacques
Redwallin taru 1.

Iso kiitos Jupelle!

Samalla vietettiin tässä kaveri porukalla iltaa ja yks vaan puhu et jos haluun niin voin kattoo hänen kirjansa ja ottaa minkä haluaa ennen kuin vie kirpparille. Syynä vie liikaa tilaa(en ymmärrä)

Yks kirja tarttu mukaan.

Locke Lamoran Valheet hinnaks pyysi et munkki kahvit pyynikintornilt. Joten oli pakko ostaa tämä kun sai syyn mennä Pyynikintornille munkki kahville

• Kuura hahmo
  • Kuura
16.10.2015 20:44 - 16.10.2015 20:46 #474 : Kuura
Vastaus käyttäjältä Kuura aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Pitkään pystyinkin sinnittelemään ostamatta yhtään kirjaa, mutta tänään sorruin. Kirppiskierrokselta mukaan tarttui:

Bernard Cornwell - Excalibur (pokkari) 1e
Stephenie Meyer - Houkutus (kovakantinen) 2e
Mark Helprin - Talvinen tarina (pokkari) 3,5e
Sammon salaisuus ja muita Don Rosan parhaita 3e

Niin, ja jokin aika sitten tyhjensin mummuni kirjahyllyä. Mukaani tarttui keitto- ym. kirjojen lisäksi:

Alexandre Dumas - Monte-Criston Kreivi (kolmas painos, vuodelta 1949)
Homeros - Ilias (kolmas painos, vuodelta 1948)
Kalevala (vuoden 1951 painos)
Viimeksi muokattu: 16.10.2015 20:46 Kuura.

17.10.2015 09:00 #475 : Epeli_88
Vastaus käyttäjältä Epeli_88 aiheessa Viimeisin kirjahankinta
walking dead compendium 3

Hankinta ei ehkä ole oikea ilmaus. Tilaus on ollut sisällä pari viikkoa, mutta toimituksesta ei vielä tietoakaan.

31.10.2015 14:43 #476 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tuli käytettyä kirjamessuilta saadut alennuslaput adlinbrikseen.

Lars Kepler: Vainooja
Ville Kaarnakari: Hakaristin Leimaama

Hintaa tuli 5 e joten ei ollut kalliita. Sopivaa lukemista tulevaa etelänleirille

• Mirelle hahmo
  • Mirelle
01.11.2015 20:11 #477 : Mirelle
Vastaus käyttäjältä Mirelle aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Hehee nyt jännittää..ostin nimittäin Valtaistuinpelin. Tämä on niin kuuluisa teos, että vähän itseänikin ihmetyttää, että en ole sitä vielä lukenut. En ole edes katsonut tv-sarjaa, jota kirjaystäväni ihmettelevät. Pelkään, että en pidä siitä..katsotaan.

• Argentum hahmo
  • Argentum
    Aseenkantaja
02.11.2015 21:23 #478 : Argentum
Vastaus käyttäjältä Argentum aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ostin/tilasin tuossa joku aika sitten James Freyn kirjoittaman Loppupeli-sarjan aika vasta suomennetun toisen osan Taivaan avain.
Kirja maksoin n. 29 euroa Adlibriksestä.
Kirjan kovakantisena ostin, omasta mielestäni mukavampi lukea. Eikä tätä kirjaa ole vielä tietääkseni edes julkaistu pokkarina??

Trilogian ensinmäisen osan luettua innolla odottelin toisen osan julkaisua! Oli sitten pakko se toinen osa ihan ostaa, kun ei jaksanut odottaa, että se tulisi kirjastoon!

"A little reading is all the therapy a person needs sometimes."

21.11.2015 22:19 #479 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirjanostokielto meni rikki taas, mutta nyt oli kyllä hyvä syy. Akateemisessa osui vastaan vast'ikää leffateattereihin eksyneeseen elokuvaan Crimson Peak perustuva samanniminen romaani (kirjoittanut Nancy Holder). En pysty katsomaan kauhuelokuvia, joten tämä jää leffana väliin, mutta se tarkoittaa sitä, että sen takia menetän mahdollisuuden nähdä Tom Hiddleston valkokankaalla. No, nyt minulla on leffasta kirjaversio, jonka kannessa on Tom Hiddleston. Eihän sitä nyt voinut jättää kauppaan. Tom Hiddleston kirjan kannessa, ergo pakko ostaa.

21.11.2015 23:36 #480 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta

Emelie kirjoitti: En pysty katsomaan kauhuelokuvia, joten tämä jää leffana väliin, mutta se tarkoittaa sitä, että sen takia menetän mahdollisuuden nähdä Tom Hiddleston valkokankaalla. No, nyt minulla on leffasta kirjaversio, jonka kannessa on Tom Hiddleston. Eihän sitä nyt voinut jättää kauppaan.

Olen samanlainen, kauhuelokuvia en pysty katsomaan, mutta kirjoissa ei rajoitusta kauhun osalta ole. Itsekin ajattelin tämän Crimson Peakin hankkia ja lukaista. Tom Hiddlestonin vuoksi. :wub:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie

Uusin jäsen: Virpi Larmila