Viimeisin kirjahankinta

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
14.08.2015 23:38 #461

Paikallisen kirjaston aulassa on pieni hylly mihin ihmiset voivat jättää joutilaita kirjojaan. Siellä on tullut vastaan usein kaikkea mielenkiintoista, joten yritän vilkaista hyllyn läpi vähintään kerran kuussa.

Tänään sieltä tarttui mukaan Shikibu Murasakin "Genjin tarina" novellisarjan neljä suomennettua osaa: Kirsikankukkajuhla, Tuuli männyssä, Pilviverho & Luumupuun oksa sekä Kaija Österlundin kolme historiallista lasten/nuortenkirjaa. Risto pronssikaudessa, Risto saapuu rautakauteen & Risto ja viikingit.
Pronssikautta esittelevässä osassa oli kivana lisäbonuksena myös Björn Landströmin upea kuvitus.

Olen keräillyt jo pitkään suomen muinaishistoriaa käsitteleviä teoksia ja ei ole mitään väliä onko kyseessä vaikka joku tietokirja, historiallinen romaani tai lasten kuvakirja. Kaikki kelpaa, kunhan aihe on vain oikea. :lol:
Österlundin sarjassa ilmestyi 70-luvulla myös yksi kivikautta käsittelevä osa, joten pitänee etsiä sekin myöhemmin vaikka divarista..

Wicked-Willie
Wicked-Willie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
17.08.2015 10:11 #462

Ruokatauon aikana satuin kulkemaan Hesassa Rosebudin myymälän ohi ja kurvasin katselemaan löytyisikö mitään. Löytyihän sieltä seuraavat:

Alas (J. Pekka Mäkelä)
Rautakalan kaupunki (Simon Ings)
Kuolemattomien kaarti (Steph Swainston)
Rauhansota (Vernor Vinge)

Kaikki olivat vitosen kipaleelta, joten ihan sopuhintaan sai taas kirjahyllyyn täytettä. Kotona huomasin lukeneeni tuon Rautakalan kaupungin ja antaneeni sille kokonaiset 2 tähteä, ja muistinkin sitten mokoman kirjan olleen melkoinen pettymys. No, nyt se saa joskus uuden tilaisuuden.

Talvi on tulossa.

Wicked-Willie
Wicked-Willie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
23.08.2015 12:13 #463

Huuto.netistä ostin Lordi Kultaisen 2. ja 3. osan.

Ostohetkellä kuvittelin jostain syystä ostavani 1. ja 2. osan, joten nyt minulla on kaksin kappalein tuota viimeistä osaa ensimmäisen uupuessa edelleenkin. Kyllähän tuosta ylimääräisestä eroon pääsee varmasti...

Talvi on tulossa.

Morgan Blood
Morgan Blood vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
30.08.2015 19:45 #464

Hermeetikko (osat 1-3)
Ilmojen sotaherra (Michael Moorcock )

Hermeetikot ostin koska moinen materiaali huvittaa ja kiehtoo minua. Diggailen uskomusten, esoterian ja salatieteiden lueskelusta ihan kulttuuriantropologisen uteliaisuuteni vuoksi.

Ilmojen sotaherra taas tuli paikkaamaan kevyen fantasian puutetta hyllystämme. Ensimmäinen osa vaikuttaa sen verran hauskalta materiaalilta, että eiköhän nuo loputkin tule ostettua vaikka pehmeäkantisia yleensä välttelen. Hyvää matkalukemista.

Ars Longa Vita Brevis

06.09.2015 09:57 #465

Tuli aloitettua Terry Pratchettien hankkiminen englanniksi Mort maksoi 3 e turun akateemisessa joten tuli matkalla mukaan.

Samalla ostin ainoan Vareksen joka minulta puuttui.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
07.09.2015 21:18 #466

Edellisen viestini jälkeen on löytynyt Boris Hurtan "Lumen tuloa ei voi estää" ilmaiseksi Parikkalan kierrätyskeskuksen poistolaatikosta. Käväisin reilu viikko sitten myös Rautjärven asemanseudun kylämessuilla ja huomasin yhdessä pöydässä Vuoksenniskan Infon alennuskirjoja myynnissä, joten ostin tämmöiset 2 euroa kappale.

Clive Barker: Kaikennielevä keskiyö (Abarat 3)
Bram Stoker: Draculan vieras ja muita kauhukertomuksia

Olin tämän viikonlopun pääkaupunkiseudulla Pukkisaaren muinaismarkkinoilla ja Kampin suomalaisesta kirjakaupasta tarttui mukaan myös Bernard Cornwellin Pakanavaltias 11,95 eurolla. Aihe olisi sopinut täydellisesti muinaismarkkinoiden henkeen, mutta ei siellä sateen keskellä ja sähkövalojen ulottumattomissa voinut edes lukea melkein mitään.
Ei käynyt yhtään kateeksi Salakirjojen Hällströmiä ja Osuuskumman Juha Jyrkästä, joiden myyntituotteet käpristyivät melkein silmissä lauantain aikana.. :huh:

14.09.2015 14:11 #467

Lentokentält tuli ostettua Slashi elämäkerta. Mukavaa kisareissu lukemist.

Muok. Samalla löysin Terry Prathcettin Mortin

Viimeksi muokattu: 17.09.2015 21:15 : Nylkky. Syy: Mort

Jupe
Jupe vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
23.09.2015 23:08 #468

Kävin tuossa Vantaan Tammiston uudessa Kontissa (tai olen jo käynyt kolme kertaa siellä..). Sieltä löytyivät Maite Carranza Jäänvaltakunta sekä Odin kirous, molemmat 3€uroa/kpl. Margaret Weis & Tracy Hickman Haltioiden tähti 3€uroa, Susan Krinard Pimeä kuu 1€uro ja useita mangoja mm. Karinia ja Vampire Knigtia (joista melkein puolet löytyi jo kotoa lukemattomat kirjat pinosta..).

Uffista R.A.Salvatore Kristallisaauva ja Hopeavirrat 2€uroa/kpl -aalennus.

Kirjatorilta Harry Potter Legenda 20€uroa ja Diana Gabaldon Tulivana-neljä matkantekijä kertomusta 5€uroa.

Kampin ilmaisesta kirjahyllystä löytyi sopivasti englanniksi Charles Dickens Oliver Twist (englannin kurssilla pitää lukea yksi englannin kielinen kirja ja tämä sattui vielä olemaan suositus listalla) sekä Christian Jacq Tietäjänainen.

Viimeksi muokattu: 23.09.2015 23:09 : Jupe.

Emelie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
29.09.2015 10:13 #469

Vaika olenkin kirjanostokiellossa, en voinut vastustaa Ranskassa sarjakuvakaupassa käydessäni Jeff Lemiren Sweet Tooth -sarjan ekan albumin ostoa. Olen monta kertaa katsellut näitä kirjastossa, mutta en ole lainannut. Kaupan työntekijäkin suositteli tätä, joten päätin ostaa ja tukea samalla kauppaa (ja nimenomaan kaupan englannin kielisten sarjakuvien osastoa).

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Puolikuu

poistettu
Pilotti
poistettu vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
29.09.2015 11:18 #470

Franz Kafka - Kootut kertomukset

En ole vielä kerennyt edes aloittamaan, mutta koska kyseessä on lempikirjailijani, varmasti tykkään..

Clone Megan Fox!

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
01.10.2015 14:19 #471

Kirppislöytö: Avalonin usvat 1 1€, jos löytäisi vaikka messuilta sitten edullisesti 2 osan; en ole tähän kirjaan aiemmin tutustunut, mutta kun täällä siihen törmää ajoittain niin uteliaisuus voitti...

Suomiksenn kantispäiviltä

Nora Roberts: Black Magic (Cousins O'Dwyer#3), Veronica Roth: Insurgent, Daniel Rydén: Maailmassa on virhe ja kaverin likalle Erin Hunter: Eclipse (Power of three#4)

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
01.10.2015 18:18 #472

Selvästi joulu-keskustelun lukeminen vaikutti minuun vähän turhan paljon, koska Adlibriksen mainoksen vuoksi päädyin tilaamaan pari joululahjakirjaa:

Ville Haapasalo: Et muuten tätäkään usko...
Marie Kondo: KonMari

Molemmilla oli hintaa 10 euroa.

Always follow your doubts.

02.10.2015 14:14 #473

Jupelta tuli ostettua pari kirjaa:

R.A. Salvatore

Reginan laulu

Brian Jacques
Redwallin taru 1.

Iso kiitos Jupelle!

Samalla vietettiin tässä kaveri porukalla iltaa ja yks vaan puhu et jos haluun niin voin kattoo hänen kirjansa ja ottaa minkä haluaa ennen kuin vie kirpparille. Syynä vie liikaa tilaa(en ymmärrä)

Yks kirja tarttu mukaan.

Locke Lamoran Valheet hinnaks pyysi et munkki kahvit pyynikintornilt. Joten oli pakko ostaa tämä kun sai syyn mennä Pyynikintornille munkki kahville

Kuura
Kuura vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
16.10.2015 20:44 #474

Pitkään pystyinkin sinnittelemään ostamatta yhtään kirjaa, mutta tänään sorruin. Kirppiskierrokselta mukaan tarttui:

Bernard Cornwell - Excalibur (pokkari) 1e
Stephenie Meyer - Houkutus (kovakantinen) 2e
Mark Helprin - Talvinen tarina (pokkari) 3,5e
Sammon salaisuus ja muita Don Rosan parhaita 3e

Niin, ja jokin aika sitten tyhjensin mummuni kirjahyllyä. Mukaani tarttui keitto- ym. kirjojen lisäksi:

Alexandre Dumas - Monte-Criston Kreivi (kolmas painos, vuodelta 1949)
Homeros - Ilias (kolmas painos, vuodelta 1948)
Kalevala (vuoden 1951 painos)

Viimeksi muokattu: 16.10.2015 20:46 : Kuura.

Epeli_88
Epeli_88 vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
17.10.2015 09:00 #475

walking dead compendium 3

Hankinta ei ehkä ole oikea ilmaus. Tilaus on ollut sisällä pari viikkoa, mutta toimituksesta ei vielä tietoakaan.

31.10.2015 14:43 #476

Tuli käytettyä kirjamessuilta saadut alennuslaput adlinbrikseen.

Lars Kepler: Vainooja
Ville Kaarnakari: Hakaristin Leimaama

Hintaa tuli 5 e joten ei ollut kalliita. Sopivaa lukemista tulevaa etelänleirille

Mirelle
Mirelle vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
01.11.2015 20:11 #477

Hehee nyt jännittää..ostin nimittäin Valtaistuinpelin. Tämä on niin kuuluisa teos, että vähän itseänikin ihmetyttää, että en ole sitä vielä lukenut. En ole edes katsonut tv-sarjaa, jota kirjaystäväni ihmettelevät. Pelkään, että en pidä siitä..katsotaan.

Argentum
Aseenkantaja
Argentum vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
02.11.2015 21:23 #478

Ostin/tilasin tuossa joku aika sitten James Freyn kirjoittaman Loppupeli-sarjan aika vasta suomennetun toisen osan Taivaan avain.
Kirja maksoin n. 29 euroa Adlibriksestä.
Kirjan kovakantisena ostin, omasta mielestäni mukavampi lukea. Eikä tätä kirjaa ole vielä tietääkseni edes julkaistu pokkarina??

Trilogian ensinmäisen osan luettua innolla odottelin toisen osan julkaisua! Oli sitten pakko se toinen osa ihan ostaa, kun ei jaksanut odottaa, että se tulisi kirjastoon!

"A little reading is all the therapy a person needs sometimes."

Emelie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
21.11.2015 22:19 #479

Kirjanostokielto meni rikki taas, mutta nyt oli kyllä hyvä syy. Akateemisessa osui vastaan vast'ikää leffateattereihin eksyneeseen elokuvaan Crimson Peak perustuva samanniminen romaani (kirjoittanut Nancy Holder). En pysty katsomaan kauhuelokuvia, joten tämä jää leffana väliin, mutta se tarkoittaa sitä, että sen takia menetän mahdollisuuden nähdä Tom Hiddleston valkokankaalla. No, nyt minulla on leffasta kirjaversio, jonka kannessa on Tom Hiddleston. Eihän sitä nyt voinut jättää kauppaan. Tom Hiddleston kirjan kannessa, ergo pakko ostaa.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
21.11.2015 23:36 #480

Emelie kirjoitti: En pysty katsomaan kauhuelokuvia, joten tämä jää leffana väliin, mutta se tarkoittaa sitä, että sen takia menetän mahdollisuuden nähdä Tom Hiddleston valkokankaalla. No, nyt minulla on leffasta kirjaversio, jonka kannessa on Tom Hiddleston. Eihän sitä nyt voinut jättää kauppaan.

Olen samanlainen, kauhuelokuvia en pysty katsomaan, mutta kirjoissa ei rajoitusta kauhun osalta ole. Itsekin ajattelin tämän Crimson Peakin hankkia ja lukaista. Tom Hiddlestonin vuoksi. :wub:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie

Shadow