Viimeisin kirjahankinta

• Ansa hahmo
  • Ansa
21.11.2015 23:43 #481 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Suosittelen kyllä katsomaan Crimson Peakin. Se ei ole kauhuelokuvana niinkään paha kuin mitä kauhuleffat yleensä ovat. Se on enemmänkin hyvin synkkä draama/trilleri. :)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie

22.11.2015 13:40 #482 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
^ Mä olen kuullut tuota useammaltakin. :) Eli ehkä jopa voisi mennäkin katsomaan, mutta sitten vasta kun olen lukenut kirjan. Jotta tiedän, että uskallanko. :D

• Jupe hahmo
  • Jupe
23.11.2015 22:57 #483 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tänään tein oikein hyvän 2€uron löydön Vantaan kontista. Eli Jane Austenin Neito vanhassa linnassa joka on ollut pitkää ainoa puuttuva sekä lukematon Austen kirja kokoelmastani. Löysin samalla kerralla Brian Jacques Redwallin taru 3. Mattimeo 3€urolla. Enään puuttuu vain yksi kirja koko kirjasarjasta.

Aikaisemmat löydöt ovat Uffista Deborah Harkness Lumottu 1,5€uroa. Fidasta 1,5€urolla Robert Jordan ajanpyörä 5. Tornin salaisuus pokkari. Kontista Maite Carranta Jäänvaltakunta ja Odin kirous, Margaret Weis ja Tracy Hickman Haltioiden tähti ja en muista hintoja. Uffista R.A.Salvatore Hopeavirrat ja Kristallisauva pokkarit 1,50€uroa/kpl.

24.11.2015 00:32 - 24.11.2015 00:34 #484 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ainoat hankinnat tämän kuukauden aikana ovat olleet Mika Waltarin Nuori Johannes kirja ja pokkariversio Sinuhesta. Löysin ne Simpeleen kirpputorilta ja Parikkalan kierrätyskeskuksesta ja maksoivat yhteensä 3,5 euroa.

Ostin myös erään toisen foorumin kautta 80-luvun lännensarjakuvan, jolla sain yhden vuosikerran täyteen. En nykyisin edes lue sen genren edustajia lähes ollenkaan, mutta olen niin keräilijähenkinen ihminen, että on aina kivaa saada eri pokkarisarjoja "valmiiksi".
Viimeksi muokattu: 24.11.2015 00:34 FreakyMike.

27.11.2015 20:28 - 27.11.2015 20:29 #485 : Dinky Dee
Vastaus käyttäjältä Dinky Dee aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Adlibriksen Black Friday-tarjouksen voimin tuli tilattua James Maxwellin Evermen Sagan kaikki neljä osaa. Jotain uutta luettavaa oli saatava ja Amazonissa sekä Goodreadsissä paljon positiivisia arvosteluja saanut sarja vaikuttaisi äkkiseltään lukemisen arvoiselta. Hintakaan ei ollu mahdoton, ~9,5 euroa/opus.

M-O-O-N, that spells 'Tom Cullen'. Laws, yes!
Viimeksi muokattu: 27.11.2015 20:29 Dinky Dee.

27.11.2015 21:16 #486 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Minunkin tekisi mieli tilata Adlibriksestä vähän kaikenlaista, mutta sivut toimivat niin jähmeästi, ettei tilaamisesta tule mitään. Ruutuun pukkaa jatkuvasti virheilmoituksia ja aina kun sivun päivittää, ostoskori tyhjenee. Pitäkää perjantainne.

Kirpparilta ostin hiljattain jonkin vanhemman painoksen Silmarillionista, vaikka omistan kirjan jo ennestään uudempana painoksena. Vanha on kuitenkin hienompi ja lisäksi kirjan mukana tuli hyväkuntoinen kartta sindarin ja noldorin valtakunnista ja muista alueista.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

• Nylkky hahmo

• Pisania
    Varjoinen
04.12.2015 21:44 #488 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tilasin viime viikonloppuna Adlibriksestä täytettä pukinkonttiin kun oli mukavan edullista (ja tällä kertaa muistin mennä kirjaston kautta, joten toivottavasti ostoksistani kilahti risingin tilille muutama sponssilantti). Nappasin itselleni siinä samassa, kun ei sitä kukaan minulle kuitenkaan osaa lahjoittaa, Terry Pratchetin ja Stephen Briggsin Turtle recall - The Discworld companion...so far. Se on ikään kuin Discworld-tietosanakirja, ehdottoman hyödyllinen die-hard fanille. Tylsää tosin on , että nide on vissiin jokin amerikkalainen laitos eikä kansikuva ole Josh Kidbyn käsialaa niin kuin ehdottomasti pitäisi.

Don't mess with the neon love chicken.

15.12.2015 22:25 #489 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Edellisen jälkeen olen hankkinut tämmöiset kirjat Adlibriksen alesta ja Vuoksenniskan Suma-divarista

Carles Codina: The Complete Book of Jewelry Making 12,60 €

• Moonlord
  • Viestejä: 2038
17.12.2015 16:14 - 17.12.2015 16:37 #490 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tilasin Antikka.netin kautta taas kasan mielenkiintoisia kirjoja ja ehtivät jo tulla sopivasti ennen joulua koska mukana oli yksi joululahjakin (kirja joka minulla oli itselläni jo hyllyssä eli ei olisi haitannut vaikka olisi myöhästynytkin, olisin antanut omani ja ottanut korvaavan tilalle).

Korutaidetta:
Tsaarinajan aarteet, 1000 vuotta venäläistä kulta- ja hopeasepäntaidetta.
Muinainen Traakia - Kulta- ja hopea-aarteita Bulgariasta 5000 ekr.-300 jkr.
Jewellery through 7000 years.
Pebble polishing - a guide to collecting, tumble polishing and making baroque jewellery.
Upeat helpot hartsikorut.
Lasitöiden taito - Innostavia ieoita ja käytännön työohjeita.

Pari kirjaa lisää unkarilaisen, mutta Suomessa vaikuttaneen valokuvaajan Istvan Raczin kirjoja:
Norjan keskiajan taideaarteita.
Viikinkien perintö.

Armas Salosen kirjoja:
Persian muinaisuus ja kulttuuri.
Kaksoisvirran maa - Kuvauksia ja kuvia Babylonian ja Assyrian nuolenpäätekstien ja kaivaustulosten perusteella
Sumeri ja sen henkinen perintö eritoten Vanhassa Testamentissa..

Nämä ovat ilmestyneet jo 1945-67 mutta edelleen käyttökelpoisia opuksia. Viimeisimmän joskus lainasin kirjastosta ja siinä oli mielenkiintoista infoa mitä kaikkea Raamattuun oli kopsittu sumerilaisilta, millaisia olivat Paratiisin ja vedenpaisumuksen tarinat alunperin ennenkuin israelilaiset väänsivät niistä omat kopionsa.

Lisäksi Unto Salolta Ajan ammoisen oloista - Satakunnan ja naapurimaakuntien esihistoriaa kirja.

Lisäksi saan osoittaa syyttävän sormen FreakyMikeä kohtaan että sorruin itsekin tilaamaan Käsintehdyt aseet ja The Complete Book of Jewelry Making kirjat Adlibriksestä. Lisäksi tilasin The Jewelry of Southeast Asia ja 2000 Classic Designs for Jewelry kirjat. :eek:
Viimeksi muokattu: 17.12.2015 16:37 Moonlord.

• Jupe hahmo
  • Jupe
17.12.2015 19:04 - 17.12.2015 19:05 #491 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Käytin pois yhden Sokoksen joulu alennus kupongin ja samaan syssyyn ostin hiusväriä ja kirjoja. Ja kirjat ovat Nora Roberts:n O'Dwyerin serkut trilogian osat Varjojen ratsu, Varjojen saalistaja ja Varjojen vartija. Myös P.C.Casti ja Kristin Cast Yön talo sarjan 11.osa Paljastettu.

Helsingin Makkaratalon pohjakerroksessa huomasin toisen Rosebud kaupan ja mukaan lähti Anne Rice:n Kuinka Prinsessa Ruusunen hurmataan 5€urolla koska siellä oli tarjouksessa kaikki kirjat 5€uroa/kpl.
Viimeksi muokattu: 17.12.2015 19:05 Jupe.

17.12.2015 22:42 #492 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Moonlord, tulet varmasti pitämään siitä asekirjasta. Oli täynnä ihan älyttömän hienoja kuvia. :grin:

Törmäsin adlibriksessä äskettäin myös aika kiinnostavalta vaikuttavaan seppähistoriikkiin ja muinaishistoriateokseen, mutta tuskin tilaan enää mitään tänä vuotena. Pitää miettiä sitten uudestaan, jos sinne tulee vaikka joku alennusmyynti joulun jälkeen.

www.adlibris.com/fi/kirja/pajan-hamarasta-9789529342501
www.adlibris.com/fi/kirja/muinaisuutemme-jaljet-9789524953634

28.12.2015 13:52 #493 : Siivetön lohikäärme
Vastaus käyttäjältä Siivetön lohikäärme aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Sain joululahjaksi Tuulen nimen ja Akhilleen laulun.

Itse ostin Tulen ja jään laulun ensimmäisen osan eli Valtaistuinpelin.

• Skie hahmo
  • Skie
30.12.2015 00:35 #494 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tilasin itselleni joululahjaksi pienen kasan kirjoja:

Kaari Utrio: Yksisarvinen (Niitä harvoja Utrion kirjoja jotka jäivät teini-iässä lukematta).
Raija Oranen: Aurora (En ole koskaan Oraselta mitään lukenut, mutta olen lukenut useita Aurora Stjernvalliin liittyviä kirjoja vuosien varrella, minkä takia tämä jossain määrin kiinnostaa).
Laura Lindstedt: Oneiron (Tähän sai äiti ylipuhuttua, sitä kiinnosti kirja ja luettuani kuvauksen totesin, että voisihan sen itsekin lukaista).
Patrick Rothfuss: Tuulen nimi (Vähän heräteostos, muistin yhtäkkiä kirjan olemassaolon ja sen, että sitä on joskus kovasti kehuttu, joten lisäsin tilaukseen).

Lisäksi vielä Modesty Blaise - Vihreä Kobra -sarjakuvateos, koska vakaana aikomuksenani on omistaa kaikki saatavilla olevat suomennetut Modestyt.

Always follow your doubts.

30.12.2015 13:52 #495 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Suomen kansan muinaiset loitsurunot - toimittanut Elias Lönnrot

Aika loistava joululahja vanhemmilta, vaikka onkin Salakirjojen uudelleenpainos. Alkuperäisestä olisin varmaan saanut sydärin ja käskenyt vanhempien käyttää rahat tasaisemmin :D Olin päättänyt ostaa tämän tammikuun palkkioista, mutta nyt ei tarvikaan! On taas neidillä miettimistä kun tapailen syntysanoja.

Tabu - Mukka
Mukkan tuotanto asettuu hyllyyni hitaasti ja vakaasti.

Ars Longa Vita Brevis

30.12.2015 20:32 #496 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Olin taas kuskina kun eräs sukulainen kävi hammaslääkärissä Imatran Vuoksenniskalla, joten pyörin sillä aikaa Suma-divarissa ja eräässä osto- ja myyntiliikkeessä jne.

Tällä kertaa mukaan tarttui kolme osaa Puupään parhaat sarjakuvapokkarisarjasta vitosen kipale ja Mitsuo Kuren Sotaisat samurait tietokirja kymmenellä eurolla.

03.01.2016 13:27 - 03.01.2016 13:27 #497 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Lähdettiin olevinaan ostamaan miulle The Martianin pokkariversiota (pokkari reissua varten) englanniksi Suomalaisesta, mutta kierreltiin matkalla myös antikvariaatteja ja pari kirjastoa. "Vahingossa" mukaan tarttui antikvariaateista Doris Lessingin The Story of General Dann and Mara's Daughter, Griot and the Snow Dog ja Tolkienin Silmarillion (kartta oli mukana!), kirjaston kirjanvaihtopisteeltä Ympäristöfilosofia-artikkelikokoelma ja Suomalaisesta lopulta Hugh Howeyn Siirros (The Martian olikin loppu, vaikka Suomalaisen nettisivujen saldo lupaili muuta :sad: ).
Viimeksi muokattu: 03.01.2016 13:27 pihlajapuu.

• Breza hahmo
  • Breza
    Kaartilainen
04.01.2016 19:21 #498 : Breza
Vastaus käyttäjältä Breza aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Taivaallisen tulen kaupunki ja historian vartijat :)

Taivaallisen tulen kaupunki kirjaa kerkesin ootella ainakin 2kk joka meinas jossain vaihees olemaan aika malttamatonta xD Ja ku kerrankin tuli se päivä ku se tuli kauppoihin nii heti ostamaan :D

Historian vartijat kirjan ostin hieman mielenjohteesta :) Olin katsonu tätä kirjaa muutama kuukaus sitten mut en viel sillo sitä ostanu mut joulun alla oli alennukset nii sain aika halvalla ton kirjan niin piti se ny ostaa :D

08.01.2016 17:05 - 08.01.2016 17:08 #499 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Käytiin lähidivarissa täydentämässä kirjavarantoja. Ostin:

Ray Bradbury: Fahrenheit 451 (Klassikko, haluan omistaa)
Carl Sagan: Ensimmäinen yhteys (sama kuin yllä)
Arthur C. Clarke: 2001 Avaruusseikkailu (sama kuin yllä)
Connie Willis: Tuomiopäivän kirja (luin aikoja sitten ja pidin valtavasti)
H.G. Wells: Näkymätön mies (Klassikko, haluan omistaa)
Mary Shelley: Frankenstein (sama kuin yllä)
Andzrej Sapkowski: Viimeinen toivomus (Noituri on mielenkiintoista fantasiaa, ja onhan se hyännäköinen hyllyssä)
Pasi Ilmari Jääskeläinen: Sielut kulkevat sateessa (tästäkin pidin ja hinta oli alhainen)
Joe Hill: Sydämen muotoinen rasia (random ostos)
Ursula K Leguin: Lavinia (tästä pidin myös valtavasti kun luin sen lukupiirissä)

Sarjakuvista löytyi
Joss Whedon: Buffy, The Vampire Slayer - season 8, vol 5-7

Eli aika klassikkopainotteinen hankintareissu tällä kertaa.

Viimeksi muokattu: 08.01.2016 17:08 Emelie.

13.01.2016 22:57 #500 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Käväisin taas Vuoksenniskan Sumassa ja nyt ostin pelkkiä sarjakuvia 27 eurolla.

Goscinny & Uderzo: Asterix ja Kleopatra / Kultainen sirppi / Obelix ja kumpp.
Fogeli: Puupään parhaat 6-8 (Nyt on tämäkin pokkarisarja täysi..)

karivaan, Iivari
Uusin jäsen: Topi Kopakkala