Viimeisin kirjahankinta

• dreamy hahmo
  • dreamy
    Aseenkantaja
16.01.2016 17:17 #501 : dreamy
Vastaus käyttäjältä dreamy aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Sain joululahjaksi Don Rosan Roope Ankan elämä ja teot 1-2 sekä Erin Hunterin Warriors: The Ultimate Guiden. Olen Don Rosaa fanittanut jo pitkän aikaa niin pitihän sitä nyt vihdoin tuokin eepos saada :D Soturikissat taas ovat lempikirjojani ja rakastan sarjan englanninkielisten painosten kuvitusta!

• StaCa hahmo
  • StaCa
17.01.2016 16:22 #502 : StaCa
Vastaus käyttäjältä StaCa aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeksi taisin ostaa Miina Supisen Mantelimaan.
Jos lasketaan myös ne, joita en ole ostanut, niin viimeisin lisäys kokoelmaan on ollut Taru Väyrysen Kissan kuolema. Sen saa nyt ilmaisena e-kirjana.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

• haplotus hahmo
  • haplotus
18.01.2016 09:30 #503 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viikko pari sitten varsin pitkä ja onnistunut kirjojenostotaukoni koki kolauksen kun kirpputorilta löytyi Gabriel Garcia Marquezin Rakkautta koleran aikaan. Pidin sen verran kirjailijan Sadan vuoden yksinäisyydestä, että en empinyt ostaa tätä. Tämä on niitä kirjoja, joiden on hyvä olla omassa hyllyssä, sillä en varmaan hoksaisi kirjastosta lainata. Hintaa pokkarilla taisi olla 2.50 euroa.

20.01.2016 16:33 #504 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Bertolt Brecht - Kerjäläisromaani
Pidän Brectistä, mutta hyllyssäni ei ollut kuin yksi kokoelma miehen runoja. Tämä romaani oli sellainen, jota olen kaivannut pidemmän aikaan ja se tuli vastaan Sammakon kirjakaupassa kun kävin lämmittelemässä. Vähän keltaista kirjastoa minullekin.

Markiisi De Sade - Sodoman 120 päivää
Kun luin Justinen, ällötyin aina sopivin väliajoin. Samalla minua huvitti Saden sylkemiset hyveellisyyteen pyrkimiselle ja se, miten hän onnistui tekemään pilkkaa vaikka kenestä. Toki teksti oli vanhanaikaista ja paikoin tylsää. Saman kokemuksen luulen saavani tätä lukiessani.

Ars Longa Vita Brevis

21.01.2016 18:32 #505 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ostin Elisa Kirjan alesta Kesyttömän, kun on kiinnostanut, millaista teinifantasiaa Suomessa kirjoitetaan, sekä pari Kaari Utrion kirjaa, kun välillä iskee sellaisen romantiikalla kuorrutetun historiallisen fiktion kaipuu.

21.01.2016 19:53 #506 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Vein pitkästä aikaa vähän tavaraa Simpeleen kirpputorille ja sieltä löytyi tämmöiset kirjat kolmella eurolla.

Busbey - Coenraads - Willis - Roots: Ihmeellinen luonto kivet ja fossiilit
Sirkka Karskela: Kadonnut kotikylä (Lapsuusmuistelua, Karjalan alueen murresanastoa ym. perinnetietoa 20-luvun Kivennavalta)
Matti Poutvaara: Etelä-Karjala (1961 julkaistu valokuvakirja täynnä vanhoja kylänäkymiä ja muitakin maisemia. Ostin lähinnä sen takia, koska bongasin pari naapuritaloa kuvien joukosta..)

Käväisin myös kirjastossa ja eteisen vieressä on pieni hylly missä on asiakkaiden jättämiä kirjoja vapaasti otettavissa. Tällä kertaa mukaan tarttui Isaac Asimovin Alaston aurinko ja pari kameralehteä.

22.01.2016 14:53 #507 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Pyörähdin pitkästä aikaa kirppiksellä vapaapäivän lomassa ja mukaan tarttui;

Dean R. Koontzin Aaveet sekä Koontzin Leigh Nicholsin nimellä kirjoittama Pelko tulee hiipimällä , molemmat euron kipale.
& Joanna Russ: Naisten planeetta 4€ tarttui mukaan ihan hetken mielijohteesta, kirja vaikutti kiinnostavalta.

22.01.2016 21:40 #508 : Poison Girl
Vastaus käyttäjältä Poison Girl aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Suomalaisen alesta löytyi alle kympillä Maailman paras Pekka Töpöhäntä -kirja. Se on yhteisnide, jossa on viisi Pekka Töpöhäntä -tarinaa. Nostalgiaa! :heart:

"He ovat kovin erikoisia"
"Eivät sen erikoisempia kuin mekään heidän silmissään"

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
22.01.2016 22:44 - 22.01.2016 22:46 #509 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ann Radcliffe: Udolpho
Minäkin kävin Suomalaisen alessa, oli lopuista ale-tuotteista vielä -50% lisää alennusta. Tämä maksoi nyt vajaan 10 euroa. Oli varmaankin tyhjennetty kyseisen myymälän omista varastoista, koska näkyi vain yksi kappale. En ole lukenut kirjaa, enkä ole varma, onko välttämätöntä omistaa. Mutta kirja on massiivisen paksu eikä mitenkään turhan vankan näköinen viritelmä, joten arvelin, että käytettynä voi olla vaikea löytää ehjää kappaletta, jos joskus tahtoisinkin omaan hyllyyni. Lisäksi en varmaan koskaan saisi aikaseen lainata kirjaa kirjastosta, koska omalla lukuvauhdillani voisi tulla lainan uusimisraja vastaan ennen kuin kirja luettuna.

Aikaisemmin jo ostin Suomalaisesta Glen Duncanin Ihmissuden morsiamen. Ei ollut paha hinta silloinkaan ja nyt ei etenkään. Akateemisen alesta tuli ostettua Tolkienin Satujen valtakunta, joka on ollut hankintalistalla jo... kauahkon.
Viimeksi muokattu: 22.01.2016 22:46 Hiistu.

25.01.2016 21:59 #510 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Taas saa yliviivata pari Pratchettiä listaltani :) Savijaloilla ja Naamiohuvit tuli ostettua hintaa tuli 45 e. Eipä enää puutui kuin hyvät enteet ja viikatemies. Niissä onkin metsästäminen

31.01.2016 16:23 #511 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Nyt Helsingin Akateeminenkin on saanut vihdoista viimein hiukan järjesteltyä hyllyjään. Viimeksi kun käytiin siellä, hyllyt olivat tyhjillään ja muutenkin konsepti sekaisin. Parantuneesta tilanteesta ilahtuneena tein kirjahankintoja.

David Lagercrantz: Se mikä ei tapa
Millenium-trilogiaan jatkoa. Koska minulla on hyllyssä trilogiakin, niin yhtä hyvin voin jatkaa sarjaa tällä.

Kate Atkinson: Hävityksen jumala
Random-ostos.

Joe Abercrombie: The Blade Itself; Before They Are Hanged; Last Argument of Kings
Nämä olen halunnut ostaa jo pidemmän aikaa, ja nyt niitä oli ilmestynyt hyllyyn.

Stephen King: Se
Tämän kirjan uusintapainos on vaan todella upean näköinen. Tarinana tämä ei ole minusta kovin erikoisen hyvä, mutta kansien takia pakko ostaa.

Siri Pettersen:
Odininlapsi
Tästä on puhuttu todella paljon, joten otin riskin ja ostin. Ehkä saan myös luettua jossain vaiheessa. :p

Patricia Briggs: Dead Heat (Alfa & Omega, #4); Shifting Shadows
Sarjan täydennystä ja novellikokoelma.

02.02.2016 00:52 #512 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Käväisin muiden asioiden yhteydessä Lappeenrannan Sumassa ja löysin tämmöiset sarjakuva-albumit 3-5 euroa kappale. Asterix ja gootit - Asterix ja normannien maihinnousu - Asterix olympialaisissa - Asterix ja Caesarin lahja

Niiden lisäksi ostin myös kolme Aku Ankan taskukirjaa 2-3 euroa kappale.

04.02.2016 10:27 #513 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tuli käytyä kirjakauppassa nyt kun on suomessa.

Fantasia ja Scifi
R.A. Salvatore: Kuninkaan nousu
Ian Banks: Siirtymä
A3R Roberts: Tähtien sotta

Historia/elämänkerrat
Mika Kulju & Pekka Tuomikoski: Tuntematon jatkosota - TK-miesten sensuroidut dokumentit
Laurent Binet: HHhH - Heydrichin salamurhan jäljillä
Viljami Puustinen: Kingston Wall - Petri Wallin saaga
Paul Brannigan & Ian Winwood: Syntymä Metallica Kuolema osa 1

Hintaa kirjoille tuli 65 e joten ihan tyytyväinen voin olla. Onneksi suomalaisessa oli alennus päivä.

08.02.2016 21:51 - 19.02.2016 21:16 #514 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Simpeleen kirjastossa oli tänään poistomyyntipäivä. Kaunokirjallisuudesta ei ollut läheskään niin hyvää valikoimaa kuin viime kerralla, mutta sarjakuvia, lastenkirjoja ja muuta sekalaista kamaa näytti olevan runsaasti. Tämmöisen nivaskan otin mukaan vitosella.

Goscinny & Uderzo: Asterix ja Caesarin laakeriseppele, Asterix Britanniassa & Asterix legioonalaisena
Taikasilmä 3 - Uusiin ulottuvuuksiin (Kolmiuloitteisia stereogrammikuvia..)
Johnson - McPherson - Ward - King: Keksijän käsikirja

Enimmäkseen löytyi Andre Franquinin Piko & Fantasio, Marsupilami tai Niilo Pielinen sarjakuvia jne.

Taistelu perinnöstä
Boavistan temppeli
Taivaan perhoset
Operaatio M
Kaikenkarvaisia keksintöjä

No kävin tsekkaamassa vielä kakkospäivänä mitä oli jäljellä ja löytyi vielä kuusi sarjakuvaa ja muutamia muitakin sekalaisia kirjoja, jotta sain tasan kymmenen täyteen. Täkäläisissä poistomyynneissä kirjat maksavat normaalisti 0,50 kappale, mutta jos niitä on kymmenen, niin hinta pyöristetään kolmeen euroon.

Obeliksin orjalaeva (Savolaisversio Obelixin kaleerista)
Pikon ja Fantasion seikkailuja 4: Palombian diktaattori
Niilo Pielinen 2: No mutta, Niilo!
Niilo Pielinen 4: Jo tärppäsi, Niilo!
Niilo Pielinen 5: Eläimellistä menoa
Pikku Piko 5 - Kasvukipujen kourissa

Brian Aldiss: Helliconian kevät, Helliconian kesä, Helliconian talvi
Tuulentekijä - Virolaisia kansankertomuksia
Viimeksi muokattu: 19.02.2016 21:16 FreakyMike.

12.02.2016 08:53 #515 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kannoin eilen kotiin paketin Adlibriksesta.

Ilona Andrews: Gunmetal Magic (Kate Daniels #5.5); Magic Breaks (Kate Daniels #7)
Sarjan täydennystä.

Rob Thomas: The Thousand-Dollar Tan ja Mr. Kiss and Tell (Veronica Mars #1 & #2)
Veronica Mars TV-sarja + leffa kuuluvat suosikkeihini ja leffaa seuraavat kirjat oli ihan pakko saada. Olenkin tuon ensimmäisen jo lukenut, ei ollut ihan niin hyvä kuin toivoin, ehkä toinen on sitten parempi.

Amelia Hutchins: Fighting Destiny; Taunting Destiny; Escaping Destiny; Seducing Destiny (The Fae Chronicles #1-#4)
Olen tästäkin sarjasta lukenut 3 ensimmäistä ja pidin melko paljon, joten hankin samalla kertaa hyllyyn uusimman sarjaan ilmestyneen kirjan.

Joss Whedon: Buffy The Vampire Slayer vol 2 & vol 3
Sarjakuvahyllyn täydennystä

Rhonda V. Wilcox: Why Buffy Matters
Esseitä Buffysta. :p

Stacey Joy Netzel: More Than a Kiss
Setin ainoa contemporary-romance kirja; luin joskus ja pidin paljon, joten oli helppo ostaa.

• haplotus hahmo
  • haplotus
12.02.2016 10:51 #516 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Eilen ostin divarista George R. R. Martinin A Clash of Kingsin, eli jatkoa Westerosin runtelemiselle. Tällä hetkellä luen sarjan ensimmäistä osaa uudemman kerran, joten tämä löytyi sopivasti. Oikeastaan olin etsimässä Robert Jordanin The Fires of Heavenia, kun sitä ei oikeanlaisena pokkarina Adlibriksellä näy olevan, mutta kelpaa se tämäkin.

On vaan julmetun iso pokkari. Saa nähdä, kuinka tuollaista käytännössä lukee. Maksoin kirjasta muistaakseni 4.50.

Sarjakuvaa olen hankkinut sitäkin enemmän eri paikoista. Mainitaan vaikka englanninkielinen Tenavat-kokoelma Snoopy vs. The Red Baron, joka sisältää kaikki Ressuun ja tämän kuvittelemaan ensimmäisen maailmansodan lentäjäsankariin liittyvät stripit.

12.02.2016 13:40 #517 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirppisreissu tuotti jälleen tulosta.

Robin Cook: Vektori 1€, Markku Sadelehdon Kuoleman kirjat 3, 2,20€, Clive Barker: Kadotuksen peli 3,50€ ja myös Barkerin Yön kansa 2,50€ - ja pari muuta houlutusta vielä jäikin samaiseen pöytään... Tuon Barkerin Yön kansan olen lukenut joskus yläasteella, en muista siitä enää mitään...

• Kuura hahmo
  • Kuura
15.02.2016 22:05 #518 : Kuura
Vastaus käyttäjältä Kuura aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Enpä ole hetkeen tännekään kirjoittanut.. BlackFriday-tarjouksia hyödyntäen tilasin Suomalaisesta Martinin Lohikäärmetanssi 2:sen ja Bernard Cornwellin Azincourtin. Hintaa niille tuli vajaa 30e. Cdonista tilasin kirjat Mötley Crüe - The Dirt: Törkytehdas, Mickey Leigh & Legs McNeil - Veljeni Joey Ramone ja Everett True - Hey ho let's go: Ramonesin tarina hintaan 3,20e/kpl. Viimeksi mainittu ei kyllä koskaan tullut perille, koska se oli loppuunmyyty. Kirjapörssistä ostin viime kuussa Bernard Cornwellin Kuninkaiden kuoleman hintaan 12,90e.

Kirppiksiltä on tarttunut mukaan:

Stephenie Meyer - Vieras (pokkari) 2e
Guy Gavriel Kay - Fionavarin kuvakudos osat 1-3 (Kesäpuu, Vaeltava liekki ja Synkein tie) (kovakantinen) 15e
Michael Crichton - Dinosauruspuisto (kovakantinen) 1e
Jack London - Susikoira (kovakantinen) 1e
Dennis Lehane - Suljettu saari (pokkari) 1,25e
Charles M. Schulz - Me tenavat (iso kovakantinen) 5e

18.02.2016 18:44 #519 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Carfefourista tuli ostettua Tolkienin Story of Kullervo ja Terry Pratchett Long Mars hintaa tuli 20 e joten ihan mukavaa leirilukemista

19.02.2016 21:15 #520 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Käväisin naapurikunnassa pari päivää sitten ja löysin sikäläisestä kirjakaupasta Parikkalan patsaspuiston kannattamiseksi julkaistun värityskirjan 15 eurolla. "Atte Paju & Kimmo Heikkilä: Veijo Rönkkösen itse väritetty elämä" En kuitenkaan aio värittää sitä, koska kuvien pointillistinen tyyli ei ole mielestäni kovin hyvä semmoiseen tarkoitukseen, mutta onhan niitä kuitenkin ihan mukavaa katsella muutenkin ja kuvateksteissä on esitelty patsaspuiston historiaakin.

Tänään kävin myös työasioilla Lappeenrannassa ja hain Suma divarista samalla hieman sarjakuvia. Tarkkaa hintaa en muista, koska vein sinne myös omia ylimääräisiä kirjojani vaihdossa, mutta yleensä nuo ovat olleet noin 4-5 euroa kappale.
Herge: Kultasaksinen rapu / Tintti Tiibetissä
Goscinny & Uderzo: Asterix Hispaniassa / Syvä kuilu / Asterix Intiassa / Ruusu ja miekka

karivaan
Uusin jäsen: Topi Kopakkala