21.02.2016 20:50 #521 :: Jonskuux
Viimeisin kirjahankinta
Itse sain syntymäpäivänäni Maria Turtschaninoffin kirjan Maresi- Punaisen luostarin kronikoita #1. Ajattelin, että olisi ihan mukavaa vaihtelua lukea välillä suomalais taustaisen kirjailijan tuotantoa. Nimenomaan fantasiaa! Ja toiveeseeni vastattiinkin. En ole vielä aloittanut kirjaa, mutta aikeissa olisi kyllä lähiaikoina. :roll:

21.02.2016 20:56 #522 :: Dyn
Mä sain synttärilahjaksi mummolta Katukatti Bob -kirjan. Mummo osaa. :grin:

21.02.2016 23:16 #523 :: Pisania
Viimeisin kirjahankinta
Onko kaikilla muillakin tänään synttärit? :smile:Minä sain lahjaksi kauan kaipaamani JP Ahosen sarjakuva-albumin Puskaradio. Tai no, itse valitsin kaupasta viikolla. Se on kyllä ihan mahtava, harmi että Ahonen lopetti sarjan piirtämisen.
Muokannut 21.02.2016 23:18 Pisania

21.02.2016 23:23 #524 :: Dyn
Helmikuun 21. on oikein hyvä päivä syntyä! :lol:
Muokannut 21.02.2016 23:24 Dyn
Tykännyt: Pisania

07.03.2016 13:34 #525 :: Siivetön lohikäärme
Viimeisin kirjahankinta
Ostin netistä viime kuussa George R.R. Martinin Korppien kestit.

Ostin myös viime viikolla Suomalaisesta kirjakaupasta Carlos Ruiz Zafónin Tuulen varjon pokkarina.
Muokannut 07.03.2016 13:42 Siivetön lohikäärme

07.03.2016 14:03 #526 :: Poison Girl
Viimeisin kirjahankinta
Tänään kävin ostamassa Outolintu-trilogian viimeisen osan, Uskollisen, pokkariversiona. :grin:

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

10.03.2016 18:17 #527 :: Hiistu
Viimeisin kirjahankinta
Kannoin divarista ulos Robin Hobbin neliosaisen sarjan The Rain Wild Chronicles. Kovakantisina, maksoivat yhteensä 19 euroa. Yhdestä on repeytynyt kansipaperista iso pala... mutta kyllä kiitos. :grin:Mietityttää, että kirjojen myyjä on tainnut saada kirjoistaan aivan mitättömän korvauksen. Noh, kierrättämisen iloa.

Minulla on muistaakseni pokkarina ainakin jokin sarjan osista. Täytyy kaupitella pois.

• Niksu hahmo
  • Niksu

10.03.2016 21:13 #528 :: Niksu
Viimeisin kirjahankinta
Liane Mercielin kirjoittama Last Flight. En ole vielä edes aloittanut lukemista, mutta tämä on toistaiseksi viimeinen julkaistu Dragon Age kirja, joten sitten täytyy keksiä taas jotain uutta lukemista.

• Ziili hahmo
  • Ziili

11.03.2016 18:06 #529 :: Ziili
Viimeisin kirjahankinta
Adlibrikseltä olisi tulossa paketti, joka sisältää seuraavat viisi kirjaa sekä kuudennen, joka tulee erikseen omana pakettinaan jostain syystä. Kunnolliseen kirjakauppaan/divariin ei täältä metsästä niin usein pääse, joten nettikaupat on käteviä sen takia.

Nämä kirjat tuli tilattua:
Ancillary Sword, Ann Leckie (tykkäsin Ancillary Justicesta, joten laitoin tämän sen takia tilaukseen)
Kindred, Octavia E. Butler
Station Eleven, Emily St. John Mandel
Red Mars, Kim Stanley Robinson (jostain syystä trilogian kolmas osa Blue Mars löytyy hyllystä, muttei kahta aiempaa osaa :D)
Deathless, Catherynne M. Valente (lähinnä Finnconin takia, ne suomennetut kirjat ei hirveästi kiinnostaneet)
sekä erikseen tuleva Stranger in a Strange Land, Robert A. Heinlein.

11.03.2016 19:51 #530 :: Emelie
Viimeisin kirjahankinta
Helsingin Akateemisessa on paikkojen mylläys päällä. Nopealla vilkaisulla suomennettua spefikirjallisuutta oli enemmän ja vieraskielistäkin spefiä tuntui löytyvän runsaammin. Pitää mennä tutkimaan hyllyjä paremmin sitten kun siellä on saatu järjestelyt loppuun. Nyt pikavisiitillä mukaan tarttuivat George R. R. Martinin Jäälohikäärme ja Randall Munroen What if? eli siis netissä, xkcd:n sivuilla ilmestyneet tieteelliset pohdinnat erinäköisiin kysymyksiin.

• Xerion hahmo
  • Xerion

15.03.2016 21:58 #531 :: Xerion
Viimeisin kirjahankinta
Kasa kirjaston poistomyynnistä. Kaikki sillä erää olleet spefikirjat (ei ollu aikaa katsoa tarkemmin koska sulkemisaika ja viimeinen poistomyyntipäivä.) Yhteensä 21 kpl ja 1€/kpl.

G.R.R. Martin - Song of ice and fire 1-5 -pokkariboksi. Suomalainen, 31.95€ (englanniksi)

Rick Riordan - The Sword of Summer kovakantinen, Adlibris, 15.10€

Estlander, Bernhard - Jokamiehen maailmanhistoria kovakantinen, joku divari helsingissä, 2€

Ivan Gontšarov - Oblomov (kahdessa osassa) kovakantisia, Sofia, yht. 8€

Elaine Isaak - The Singer's Crown pokkari, joku divari helsingissä, 4€ (englanniksi)

Rainbow Rowell - Carry on pokkari, Akateeminen, 11.90€ (englanniksi)

Hanna Kauppinen - Kirja, jota kukaan ei koskaan lukenut kovakantinen, Suomalainen, 23.90€

Colleen Houck - Reawakened pokkari, Suomalainen, 9.95€ (englanniksi)

Carlos Ruiz Zafón - Tuulen varjo pokkari, Suomalainen, 10.90€

Hankintaa odottamassa vielä Patricia A. McKillipin tuotantoa englanniksi. Ensimmäisenä Kinuko Yamabe Craftin kuvittamilla kansilla ja sitten loput. Kinukon kannet on ihanimpia ikinä :3
Muokannut 15.03.2016 21:59 Xerion

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

16.03.2016 16:44 #532 :: Nylkky
Viimeisin kirjahankinta
Kirjastipoistosta tuli ostettua Margaret Weis ja Tracy Hickmannin Kuolemanportin osat 2-6.

Nyt on sekin sarja vihdoinkin kokonaisuutena :) seuraava tähtäin Redwall..

16.03.2016 17:28 #533 :: Kirassiina
Viimeisin kirjahankinta
Odotin junaa pienellä paikkakunnalla ja jotenkin vain pääsi käymään niin että kävellessäni kaupan pokkarivalikoiman ohi tarttui mukaan Kiera Cass Valinta. Oli kyllä loistava kirja. Ja siinä kirjassa oli kyllä kiitokset aloitettu hyvinkin osuvasti.

Hieman sitä aikaisemmin kirjastonpoistomyynnin jälkeen oli joitakin kirjoja "saa ottaa"- lapun alla. Sieltä lähti mukaan Leena Laulajaisen Aia
Muokannut 16.03.2016 17:53 Kirassiina

18.03.2016 17:14 #534 :: haplotus
Viimeisin kirjahankinta
Noudin tänään kioskilta Adlibriksen paketin, jossa oli kymmenen neulontalankarullan lisäksi kaksi kirjaakin.

Olin jo muutamaan kertaan Adlibriksestä ja divareista katsellut Robert Jordanin The Fires of Heaven -kirjaa, mutta ei missään ollut tarjolla pokkarina ennen tätä reilun viikon takaista tilausta. Huono homma on se, että painossa pari sivua on taittunut jääden selkämykseen kiinni. Tuskin kuitenkaan palautan tätä, vaan leikkaan sivut varovasti irti.

Toinen kirja tilauksessa oli Anne McCaffreyn Pern-sarjan aloittava Dragonflight. Ensimmäinen ajatus viime aikojen fantasianlukutottumusten takia oli, että osaapa joku kirjoittaa fantasiaa lyhyesti. :smile:En ole koskaan Pern-kirjoja lukenut, sillä vaikka kiinnostusta on ollut, ei sarjan suomennosten keskenjättö ole saanut näihin tarttumaan. Jos nyt sitten englanniksi.

• Freyja hahmo
  • Freyja
    Pilotti

21.03.2016 23:06 #535 :: Freyja
Viimeisin kirjahankinta
Harva se viikko tulee ostettua kirjoja, mutta viimeisimmät ovat olleet Glen Cookin Varjot pitenevät Kirjapuodin kautta suoraan kustantajalta paperisena versiona ja Sofia Samatarin The Winged Histories, niin ikään suoraan kustantajalta ekirjaversiona. Muita lähiviikkoina ostettuja ovat Emma Newmanin Planetfall, Ian McDonaldin Luna: New Moon, Kai Ashante Wilsonin The Sorcerer of the Wildeeps, Nnedi Okoraforin Binti, Monstrous Little Voices: New Tales from Shakespeare's Fantasy World ja Matt Ruffin Lovecraft Country. Kaikki ekirjoina. Näistä 2,5 on tullut luettua. Neljättä aloittelen, saa nähdä milloin loput pääsevät käsittelyyn.

22.03.2016 19:35 #536 :: Glaurung
Viimeisin kirjahankinta
Viimeisimmät "kirjahankinnat" taitavat olla jouluna lahjaksi saadut Leena Landerin Kuka vartijoita vartioi, Ulla-Lena Lundbergin Suureen maailmaan ja Jussi Valtosen He eivät tiedä mitä tekevät.

22.03.2016 22:24 #537 :: FreakyMike
Viimeisin kirjahankinta
Tässä parin edellisen viikon hankinnat parikkalan eräältä kirpputorilta, Lappeenrannan Suma divarista, kirjastosta ja Kontti-kierrätystavaratalosta jne. Hinnat olivat noin 1-4 euroa kappale.

Kirjat:

Mauri Kunnas: Vampyyrivaarin tarinoita
David Macaulay: Kaupungin alla
Weis & Hickman: Hengen miekka
Weis & Perrin: Soturiveljet

Sarjakuvat:

Goscinny & Uderzo: Asterix Korsikassa / Asterix ja suuri merimatka
Tome & Janry: Aikuistumatta paras! (Pikku Piko 11)

23.03.2016 14:30 #538 :: HourglassEyes
Viimeisin kirjahankinta
Kirppisryhmän kautta tuli hankittua n. 50 Lucky Luke -albumia muutamalla kympillä.

Reissu Fantasiapeleihin kevensi kukkaroa vähän enemmän, mukaan lähti sarjakuvia

Preacher 5 & 6
Lucifer vol. 2
Graveyard Book 2

sekä vihdoinkin Gaimanin Neverwhere pokkarina =)

29.03.2016 16:25 #539 :: Emelie
Chloe Neill: A Chicagoland Vampires -sarjan osat #1-#12
Olen useasti harkinnut tämän sarjan aloittamista, mutten ole saanut aikaiseksi. Nyt sitten päätin ostaa olemassa olevat sarjan kirjat, kun ne löytyivät helposti samankaltaisina.

Lisa Marie Rice: Midnight Angel
Kun kirjaa ei löydy järkevään hintaan Amazonilta e-kirjana, ostan sen suosiolla fyysisenä.

Terry Pratchett & Stephen Baxter: Pitkä sota ja Pitkä Mars
Pitkä maa eli aloitusosa puuttuu vielä, se pitää etsiä käsiin jostain muualta.

02.04.2016 12:50 #540 :: Emelie
Viimeisin kirjahankinta
Vierailu Akateemisessa ja sitten postipaketin haku kerrytti taas kirjahyllyn satoa.

Haruki Murakami: Maailmanloppu ja ihmemaa
Ihastuin Kafka rannalla kirjaan ja päätin alkaa hankkia Murakamia omaankin hyllyyn.

Blake Crouch: Wayward Pines - Ei pakotietä ja Wayward Pines - Salaisuus
Akateemisen Löytö-hyllystä pienellä rahalla.

Sarah Lotz: Neljäs päivä
Tämä myös Löytö-hyllystä. En kirjasta Kolme kauheasti välittänyt, mutta muutaman euron hinta helpotti ostopäätöstä.

Stacy Schiff: Kleopatra
Tämän myyjät laittoivat mukaan ilmaispokkarina..

Trudy Brasure: A Heart for Milton ja In Consequence
Adlibriksestä tuli tilattua nämä Elizabeth Gaskellin kirjan North and South jonkinsortin jatko-osat. North and South loppui vähän liian nopeasti minun makuuni ja jäin kaipaamaan enemmän. Ehkä nämä kirjat tyydyttävät lukemisen nälän sillä saralla.
Muokannut 02.04.2016 12:51 Emelie

Valvojat: RinjaEmelie