Viimeisin kirjahankinta

Kuura
Kuura vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
07.04.2016 22:17 #541

Tää homma on taas lähtenyt lapasesta.. :cheesy: On tullut vähän liikaakin ostettua kirjoja viime aikoina. Tori.fi:stä ostin Bernard Cornwellin Palavan maan kovakantisena neljällä eurolla sekä Christian Jacqin Tutankhamonin hauta pokkarin kolmella eurolla.

Kirppiksiltä oon ostanut Ante Aikio - Jänkäjärven syöverit (Aigi 1) -kirjan kovakantisena eurolla ja Roope Ankan elämä ja teot 1 (6.painos) neljällä eurolla. Cittarista mukaan tarttui Kaari Utrion Yksisarvinen (kovakantinen) hintaan 4,99e. Huuto.netistä ostin Bernard Cornwellin Viimeisen kuningaskunnan kovakantisena hintaan 5,90e.

Tänään hain postista paketin, jonka tilasin antikvaari.fin kautta. Paketti sisälsi sisälsi lisää Cornwellia nimittäin Pakanavaltiaan, sekä David & Leigh Eddingsin Althalus - Matka maailman ääriin ja Gregory Maguiren kirjat Noita ja Noidan poika. Kaikki kirjat ovat kovakantisia. Paketille tuli hintaa n. 35e.

Ja vielä lisää Bernard Cornwellia on tulossa, sillä huomenna pitäisi pakettiautomaatista löytyä Kalpea ratsastaja (6e) sekä Pohjoisen valtiaat (10e), myöskin kovakantisina. Ja kyllä, tarkoitus olisi koko sarja hommata... :grin:

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
14.04.2016 17:45 #542

Elisa Kirjasta löytyi kohtuullisen huokeaan hintaan luettavaa, ostin e-kirjoina Andrzej Sapkowskin Noituri-sarjan ensimmäisen osan (3,90e) sekä Pasi Ilmari Jääskeläisen Lumikko ja yhdeksän muuta (2,90e). Motivaattorina saada kirjahaastetta taas eteenpäin jollain tapaa.

Always follow your doubts.

22.04.2016 22:45 #543

Tässä viime viikkojen hankintoja Parikkalan kierrätyskeskukselta, Lappeenrannan Suma divarista, Kontti-kierrätystavaratalosta ja Suomalaisesta kirjakaupasta. Muut olivat noin 1-5 euroa kappale, mutta Walking dead oli uusi, joten se maksoi 24,95.

Kirjat:

lolde
Epäkuollut
lolde vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
28.04.2016 08:18 #544

Viimeisimpänä olen tilannut netistä Cassandra Claren Langenneiden enkelten kaupunki pokkarina (mistään kun ei kovakantisena enää löytynyt) ja vauvalle Herra Hakkaraisen vauvakirjan. :D

28.04.2016 16:43 #545

Tuli ostettua adlibriksesta pari kirjaa

Joe Abercombie: Vain Puoliksi Kuningas

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
13.05.2016 17:55 #546

Markkinoilla oli pitkästä aikaa divari ja sieltä löytyi:

Neal Gabler - Walt Disney: Amerikkalaisuuden ikoni
Alexandre Olivier Exquemelin - Karibian merirosvot
Kullervo Kemppinen - FK Lentue (tekijän nimmarilla)
Siiri Enoranta - Omenmean vallanhaltija
Philip Reeve - Kävelevät koneet 2: Kadotettu manner
Hugh Howey - Siilon saaga 2: Siirros
Mika Waltari - Kiinalainen kissa: Satuja ja tarinoita 1928-46
Mika Waltari - Mikael Karvajalka (1948 painos)
Tuomas Lius ja Kimmo Puustinen - Keisari

Hinta yhteensä 83e joista Waltarit odotetusti nappasivat leijonanosan.

Välillä piti käydä kotona katsomassa oliko minulla Mikael Karvajalkaa ja paria muuta kirjaa ennestään (ne löytyivät) , sekä soitella veljelle joka keräilee lentokonekirjoja, että kiinnostaako häntä FK lentue.

Lisäksi näppeihin tarttui divarista muutama dvd ja muualta markkinoilta kolme sormusta ja pari rannekorua aarrearkkuani täydentämään.

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
19.05.2016 13:37 #547

Sain alennuskoodin Adlibrikselle ja tilasin muutaman jo pidempään mielessä kummitelleen opuksen. Ensimmäinen oli Erik Larsonin historiateos The Devil in the White City, toinen Philip Reeven nuorten steampunkromaani Fever Crumb ja kolmantena Madam & Eve -strippisarjakuvan 20-vuotisjuhlateos. Himottaa aika tavalla päästä niihin käsiksi, mutta ensin pitää lukea alta pois kasa kirjaston kirjoja.

I know this looks like nothing, but it's actually bad.

21.05.2016 20:38 #548

Taas tuli ostettua pari kirjaa. En pystynyt pitämään kuukauden taukoa. No ensi kuu(ehkä) tos vähä listaa kirjoist

Reijo Mäki: Hot Dog
-Vares kirjojen tykkääjänä en voinut olla ostamatta kun itse kirjailija oli paikalla

Terry Pratchett: Niistäjä
-Uusin Pratchett ihan nimen takia:) jälleen kiekkonaailma on kokonainen

Ilkka Remes: Pääkallokehrääjä
- 50 sentin heräteostos

Jo Nesbo: Lumiukko
- Harry Hole sarjaa tullut luettu uusimmat joten pitäähän tämä lukea mihin kaksi edellistä kirjaa viittaa vahvasti

Olikohan ne siinä? Lisäilen jos unohtu

sinidean
sinidean vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
23.05.2016 17:50 #549

Paikallisesta kierrätyskeskuksesta löytyi Neil Gaimanin Tähtisumua. Yksi euro. :grin:

Jupe
Jupe vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
24.05.2016 23:17 #550

Enpä ole pitkään aikaan ostanut kirjoja ja siitä huolimatta tunnen morkkista kun tässä uuden asunnon parvekkeella on 4-5kpl. banaani laatikkoa täynnä lukemattomia kirjoja. :roll: Löysin siis jostain uskovaisten kirpparilta 2€urolla Charlaine Harrisin Yllätyksiä haudan takaa sekä Uffilta 2€urolla -ale Saskia Walkerin Noitamestari. Olen joskus nähnyt tämän ruokakaupan kassalla mutta mielummin kerään talteen näitä kioskipokkareita kirppareilta jos tulee vastaan.

Viimeksi muokattu: 24.05.2016 23:18 : Jupe.

25.05.2016 00:17 #551

Piti hakea lattarautoja Imatralta, joten tsekkasin samalla Vuoksenniskan Suman ja kierrätyskeskuksen. Niistä löytyi muutamia sarjakuvia ja yksi hienosti kuvitettu lastenkirja yhteensä 9 eurolla.

Martha Sandwall-Bergström & Eva Stålsjö: Lastenkodin tyttö
Sergio Toppi: Sarjasuosikit 3/1979 - Erämaatarinoita
Martti Pentti: Kotimaata kohden / Piskuinen lauma
Aku Ankan taskukirja 101 (Kunhan löytyy vielä yksi tietty numero, niin olisi jo kaikki ensimmäiset parisataa taskaria hallussa. Sen pitemmälle en edes aio kerätä, koska sarjan taso alkoi selvästi laskea 90-luvun loppupuolella..)

-Lisäyksiä:
Huomasin, että tuosta Erämaatarinoita sarjakuvasta puuttui sivuja lopusta, joten kävin vaihtamassa sen nyt torstaina toiseen kirjaan. Valitsin brittiläisen Prion kustantamon julkaiseman ison tietoteoksen Swords and hilted weapons, missä oli yli 400 kuvaa historiallisista teräaseista ja niihin liittyviä kirjoituksia yhdeksältä eri asiantuntijalta.

Tällä kertaa ei ollut niin kiireinen aikataulu kuin alkuviikosta, joten kävin tutkimassa myös vuoksenniskan kierrätyskeskustakin vähän tarkemmin ja sieltä löytyi Andre Brinkin "Pirunlaakso" ja David Robertsin "Inkojen kadonnut kaupunki" yhteensä 2 eurolla. Kierroksen paras kohde oli ehdottomasta kuitenkin Kruunu kirppis, minkä yksi peräpöytä oli täynnä melkein pelkkiä historiallisia romaaneja. Näkyi monia samoja mitkä omistin jo ennestään, mutta oli mukavaa löytää edes tämmöinen satsi kympillä.

Bo Giertz: Rodoksen ritarit
Jukka M. Heikkilä: Karthago
Patrick O'Brian: Komentajakapteeni / Yllätysten laiva
Orkneylaisten saaga (suomentanut Antti Tuuri)

Viimeksi muokattu: 26.05.2016 16:54 : FreakyMike.

30.05.2016 15:24 #552

Hämeenlinnan suurkirpparilta löytö

Robin Hobb: Lordi Kultainen 1-3 kirjat 25 €

Näit metsästetty ja löyty tuurilla tohon hintaa :shock:

01.06.2016 22:38 #553

Yksi opiskeluaikainen kaveri soitti joskus talvella, kun näki paljon Mystiikan maailma kirjoja edullisesti myynnissä kotipaikkakuntansa kirppiksellä ja kysyi kiinnostaisivatko ne minuakin. Kaksi osaa (Maan energiat & Maaginen eläin) näyttivät vielä puuttuvan, joten hän osti ne puolestani.

Sain ne vihdoinkin tänään kun hänellä oli muutakin asiaa suomen tälle laidalle. Se sarja on kyllä melkoista rajatietohömppää, mutta oli hauskaa saada kaikki 17 kirjaa myös omaankin kokoelmaan.

Teirka
Teirka vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
02.06.2016 09:08 #554

Hämeenlinnan suurkirpparilta löytö

Robin Hobb: Lordi Kultainen 1-3 kirjat 25 €

Onnittelut!

Minulla sama hankinta mutta englanniksi: The Tawny Man Trilogy. Olen päässyt tavausurakassani ensimmäisen osan loppuun. Tilauksessa Adlibriksestä Sapkowskin Järven neito ja Abercrombien The First Law Trilogy. Ei haittaa vaikka sataisi koko kesän.

Emelie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
04.06.2016 16:05 #555

Käyiin pienellä divarikierroksella ja ostin:

Hugh Howey: Siilo
Philip Pullman: Kultainen kompassi
Thomas Harris: Punainen lohikäärme
Noam Chomsky: Maailmanvalta vai maailmanloppu?

Löydetiiin todella hauska antikvariaatti Arkadia International Book Shop. Siellä oli vaikka kuinka paljon kirjoja englanniksi, paljon eri genrejä ja teemoja, Löytyipä sieltä jonkun verran kirjoja myös suomeksi, ruotsiksi, italiaksi, venäjäksi, saksaksi... Jopa kirjoja islanniksi. :P Alakerrassa oli biljardipöytä (pelaaminen olisi maksanut 5e tunti) ja pieni näyttelysali, jonka takana oli huone, jossa oli lisää kirjoja ja sohva. Todella hauska paikka, lisäksi myyjä oli mukava tyyppi. Vaikken itse sieltä mitään tällä kertaa ostanut, kun tyydyin lähinnä vaan fiilistelemään paikkaa, täytyy pitää tuo divari mielessä.

Viimeksi muokattu: 04.06.2016 16:06 : Emelie.

Kuunliekki
Kuunliekki vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
05.06.2016 21:27 #556

Tuossa yhtenä päivänä tuli vierailtua Suomalaisessa käyttämässä alekuponki ja erehdyttyä Kirjakassiin. Mukaan tarttui:

Erin Hunter: Väärätähden lupaus (Soturikissojen erikoisseikkailu)
Helena Waris: Talviverinen
Johan Egerkrans: Pohjoismaiset taruolennot

Kaksi ensimmäistä on Suomalaisesta. Soturikissoihin olen valitettavasti onnistunut hurahtamaan ja niitä ostelen aina silloin tällöin (kun saa tarjouksella tai lahjakortilla). Tuo ainakin uupui hyllystä, joten lähti mukaan. Talviverinen tuli ostettua vähän heräteostoksena. Sen takakansiteksti vaikutti lupaavalta ja kun hintaa oli hintalapun mukaan vajaa viisi euroa (kuitille tuli hinnaksi alle kolme euroa), päädyin ottamaan sen nostamaan ostosten loppusumman yli 30 euroon jotta voin käyttää alekupongin. Ei mulla ole edes sarjan kahta ensimmäistä osaa ja kun tuo lähti noin halvalla, niiden metsästys voi olla työn ja tuskan takana. Hups. Sitten tuo kolmas. Se siis lähti mukaan Kirjakassista. Olen jo aiemmin haikaillut sen perään, taruolennot, varsinkin juurikin suomalaiset ja lähitienoon kun kiinnostaa. Olen aiemmin jättänyt hyllyyn kun kiinnostavuus ei ole kuitenkaan vastannut hintaa. Nyt kun se käveli vastaan en voinut vastustaa sen kutsua. Supatteli niin kauniisti korvaan maksavansa alle 15 euroa ja auttavansa minua kirjoitusprojektissa.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

Kuura
Kuura vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
09.06.2016 21:25 #557

No niin, nyt on Bernard Cornwellin tähän asti ilmestyneet Uthred-sarjan kirjat kasassa, sillä ostin huuto.netistä Miekkojen laulun sekä Tyhjän valtaistuimen, molemmat kovakantisina. Hintaa näille tuli postikuluineen hiukan alle 20e.

Kirppikseltä löysin pitkään hankintalistalla roikkuneen Johanne Hildebrandtin kirjan Freija. Kyseessä on pokkariversio, ja hintaa sillä oli 3,50e. Sarjan kaksi muuta osaa minulta jo löytyikin, joten kiva saada tämäkin sarja kokonaisuudessaan omaksi. :grin:

16.06.2016 09:28 #558

Ilkka Remestä tuli hankittua vain hetken mielijohteessa 16 kplta

6/12, Shokkiaalto, Ikiyö, Pyörre, Teräsleijona, Pahan perimä, Uhrilento, Ruttokellot, Isku ytimeen, Karjalan lunnaat, Pedon syleily, Ylösnousemus, Nimessä ja veressä, Hiroshiman portti, Itäveri ja Omertan liitto.

hintaa tuli posteineen 23 € joten ei huono ostos ja tiedän mikä on dekkarieni luku toviksi.

Emelie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
24.06.2016 09:29 #559

Akateemisessa on alennusmyynnit...

Hugh Howey: Kohtalo
Trilogian viimeinen osa. Nyt puuttuu enää toinen osa.

Sergei Lukjanenko: Uusi partio
Partio-sarjan uusin kirja, pakko hankkia hyllyyn.

Kenneth Grahame: Kaislikossa suhisee
Olen joskus nähnyt tästä sen animaation, mutta en ole koskaan lukenut.

P.D. James: Death comes to Pemberley
Elizabeth ja Mr. Darcy ovat olleet naimisissa 6 vuotta, ja järjestävät vuosittaiset tanssiaiset. Ja sitten tapahtuu kummia, kuten murha.

Ja Adlibriksestä tuli tilattua Andrzej Sapkowski: Haltiain verta ja Kohtalon miekka täydentämään Noituri-sarjaa.

24.06.2016 10:24 #560

Näin vain tämän kirjan ja se oli pakko ostaa.

Farida Khalaf & Andre C. Hoffmann - Olin ISISin vanki: Nuoren jesiditytön kauhujen kuukaudet

Tätä on kehuttu ja ISIS on ollut yllätys yllätys median puheen aiheena. Mielen kiinnolla odotan mitä kertoo

Uusin jäsen: juujoo