Viimeisin kirjahankinta

Kuunliekki vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
24.06.2016 23:12 #561

......

Kenneth Grahame: Kaislikossa suhisee
Olen joskus nähnyt tästä sen animaation, mutta en ole koskaan lukenut.

Njaha pitänee(kö) tässä hipsiä lähiaikoina Akateemiseen. Juuri päästiin miehen kanssa pohtimasta että tämän voisi joskus hankkia kun poika tuntuu tykkäävän yhdessä satukirjassa olevasta pätkästä. Oliko hyvä tarjous?

Suomalaisessa on 3 pokkaria 15 eurolla ale. Erehdyin tutkimaan tarjontaa...

Robert Galbraith (eli Rowling): Käen kutsu ja Silkkiäistoukka

Pidän Rowlingin tyylistä muutenkin kuin Pottereista. Se että pidin Paikka vapaana -kirjasta vaikka yleensä ei sen tyyppinen kirjallisuus uppoa todisti asian varsin pätevästi. Joten kai nämäkin on luettava vaikka dekkarit ei myöskään kuulu niihin suurimpiin suosikkeihini. Kun halvalla sain.

Gillian Anderson, Jeff Rovin: Liekkien näkijät

Lähinnä jotta saisin sen kolme pokkaria täyteen. :roll: Ainakaan mun silmiin ei osunut pokkarikasoista muuta mielenkiintoista kuin nuo yllämainitut. Tämä oli sieltä mielenkiintoisimmasta päästä vaikka ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä olisi muuten lähtenyt matkaan. Voihan se olla ihan hyväkin. On se ainakin fantasiaa.

Erin Hunter: Pimennys (Soturikissat, Kolmikon mahti 4)

Jälleen yksi soturikissa vähän halvemmalla. Oli nimittäin (taas) 15% alekuponki käytettävänä ja meni noiden ylempien kanssa hinta nätisti vähän yli vaaditun hinnan.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

25.06.2016 09:38 #562

Kuunliekki kirjoitti:

......

Kenneth Grahame: Kaislikossa suhisee
Olen joskus nähnyt tästä sen animaation, mutta en ole koskaan lukenut.

Oli. :) Puoleen hintaan eli kympin hujakoilla. Olen itse nyt lueskellut sitä ehkä kolmanneksen ja minusta aivan mahtava kirja.

Kuunliekki
Kuunliekki vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
27.06.2016 22:10 #563

Kiitos Emelielle vinkistä! Nyt komeilee Kaislikossa suhisee meidänkin kirjahyllyssä. :) (En kyllä tykkää noista uusista kuvituksista, mutta ehkä sitä silti lukee). Lukeminen tulee kyllä olemaan hidas projekti kun olisi tarkotus lukea sitä pojalle iltasaduksi.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
30.06.2016 20:51 #564

Onhan tässä taas tullut hankittua vaikka ja mitä, mutta jos ihan tässä viikossa pysytään niin Suomiksesta lähti mukaan 3kpl/15€:n pokkarikampanjasta venäläisväriä; Sergei Lukjanenko: Yöpartio & Päiväpartio sekä Mihail Bulgakov: Saatana saapuu Moskovaan. Mitään näistä ei ole tullut aiemmin luettua.
Eipä ole myöskään tullut luettua näitä Ilkka Auerin kirjoja, joista nappasin hetken mielijohteesta Elisa Kirjalta Lumen ja jään maa saagan ensimmäisen osan Sysilouhien sukua, kun tuli mainosviesti scifi/fantasiakirjojen tarjouksista.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
30.06.2016 22:13 #565

Hugh Howey: Kohtalo
Trilogian viimeinen osa. Nyt puuttuu enää toinen osa.

Minä kävin tänään hakemassa Kohtalon Akateemisen alesta. :smile: Minulla on kaksi aiempaa osaa, mutta olen ollut epävarma, pitäisikö sarja täydentää vai tyhjentää ne kaksikin pois hyllystä. Päädyin täydentämään. Kun hintaakin jäi vain 8,97 euroa.

Kirpputorilta ostin tällä viikolla Garth Nixin Abhorsenin, maksoi 1,50 euroa. Sama homma, kaksi aiempaa kirjaa ovat nököttäneet hyllyssä, kohta kai vuosikymmenen. (En oikeasti ole kovin ahkera tyhjentämään kirjahyllyä.) Tämä sarja olisi täydentynyt jo aiemmin, mutta ei ole tullut Abhorsenia vastaan.

Kierrätyksestä löysin Tad Williamsin Shadowmarch -sarjan kaikki neljä osaa, enkkupokkareina. Maksoivat yhteensä 2 euroa. (Olen syvästi kiitollinen ihmisille, jotka vievät sinne kirjojaan.) Minulla oli kahteen kirjaan pilkottu suomennos ensimmäisestä osasta, Varjojen marssi, ja sen verran olen lukenut sarjaa. Ne suomennokset sentään olen saanut siivottua pois hyllystäni, sen jälkeen kun suomentaminen loppui keskelle sarjaa.

muoks. Kaverilta sain lahjaksi jokin aika sitten Muumit ja olemisen arvoituksen sekä Krohnin Tainaronin.

Viimeksi muokattu: 01.07.2016 13:34 : Hiistu.

Nukkis
Vintiö
Nukkis vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
04.07.2016 18:44 #566

Finnconista tuli osteltua kirjoja, lähinnä kirpputorilta!

Dimitri Gluhovkin Metro 2034, ensimmäisen osan viereen kivasti täydentämään!

Gene Wolfrn Kiduttajan varjo tarttui mukaansa alhaisen hinnan, kauniin etukannen, takakannen ja muistikuvani perusteella siitä että olen joskus ollut aikeissa lukea teoksen. Muutenkin vilkaisulla kirja vaikutti siltä että varmaan pitäisin.

Heikki Ojan scifinovellikokoelma Jäinen Lohikäärme nappantui mukaan kolikolla ihan myyntipöydästä extemporee. Ei mitään hajua sisällöstä.

Jupe
Jupe vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
05.07.2016 23:48 #567

Suomalaiseltakirjakaupalta tuli postitse mainoksen mukana ale kuponki jonka käytin pois. Letitellen kirja jospa oppisi tekemään kivoja lettejä ja etenkin jos tulee katsottua Game of Thronesia alkaa itselle letti villitys. :smirk: Ja lisäksi Yön talo sarjan Pelastettu ja Sophie Kinsellan Himoshoppaaja tähtien tiellä pokkari.

Tänään kävin kirjastossa ja lainattavia kirjoja jne. ei lähtenyt mukaan mutta kirjoja lähti mukaan saa ottaa hyllystä. :lol: Anne Rice Vittorio the vampire, Joanne Harris Appelsiinin tuoksu, Jack London Klondyken kuningas, Stieg Larsson Män som hatar kvinnor ja The Walking Dead Tie Woodburyyn. Omasta mielestäni tosi kivoja löytöjä. Vaikka englannin kielen lukutaitoni on heikko on hyvä treenata tolla Ricen kirjalla ja muutenkin tykkään paljon vampyyri kirjallisuudesta. Ruotsin lukutaitoni on heikentynyt ja olen ottanut tavoitteeksi alkaa lukemaan kirjoja ruotsiksi ja olin jo aikaisemmin miettinyt Stieg Larssonin millenium sarja ykkös vaihtoehdoksi ja onneksi löytyi tuo eka kirja jo. The Walking Dead tv sarjan fanina on kiva tutustua kirjatuotantoon, sarjakuvat eivät ole mun juttu kuitenkaan. Olen nähnyt joskus Valkkohammas elokuvat ja yhden Jack London dokkarin Yleltä joku kuukausi sitten ja muutenkin aiheet kuten kultakuume, Alaska, selviytymin luonnossa jne. kiinnosta joten kiva päästä tutustumaan jo Jack Londonin tuotantoon.

Kuura
Kuura vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
06.07.2016 22:19 #568

Naamakirjan kirppisryhmän kautta ostin kasan kirjoja. Hintaa paketille tuli 10e, ja siihen kuului:

Terry Pratchett - Elävät kuvat (kovakantinen)
Terry Pratchett - Eric (kovakantinen)
Terry Pratchett - Pojat urhokkaat (kovakantinen)
David Eddings - Tamulin taru 2: Hohtavaiset (kovakantinen kirjastopoisto)
Michael Swanwick - Rautalohikäärmeen tytär (pehmeäkantinen)
Anja Alvasto ja Suvi Hirvonen - Collie

Pratchettit ostin..no koska Pratchett, samaten tuon Eddingsin. Swanwick oli puhdas heräteostos. Tuon collie-kirjan ostin, koska meillä oli aikoinaan pitkäkarvainen collie, ja koska ne ovat aivan mahtavia koiria.

Jokunen viikko sitten ostin Cittarista Harper Leen Kaikki taivaan linnut kovakantisena kympillä. En ole tätä tai edeltävää osaa lukenut, mutta olen kuullut niistä paljon hyvää, niin pakko oli tuo napata alehyllystä. Suomalaisen kirjakaupan löytöhyllystä puolestaan nappasin Steph Swainstonin Aika on lahjoista suurin - kirjan hintaan 2,95e.

Kirppikseltä olen lähiaikoina ostanut lisää Pratchettia, nimittäin Pienet jumalat - pokkarin eurolla. Lisäksi ostin Raymond E. Feistin Käärmesodan taru sarjan neljännen osan Pirstoutunut kruunu. Hintaa tällä kovakantisella oli 3e. Kihlatulleni ostin Juha Vuorisen Dokumentin (Juoppohullun päiväkirja nro 5) muutamalla eurolla.

Viimeksi muokattu: 06.07.2016 22:21 : Kuura.

06.07.2016 22:40 #569

Käväisin tänään asioilla savonlinnassa ja tsekkasin samalla pari antikvariaattia ja kirppistä. Kirjoja ei löytynyt valitettavasti muita kuin yksi englanninkielinen Istanbul-opaskirja ilmaiseksi erään paikan eteisestä, mutta sarjakuvia tuli onneksi ihan kiva nivaska.
Tintti-albumi oli käyttämätön, joten se maksoi kympin, mutta Asterixeissa näkyi sen verran kaikenlaisia kulumajälkiä että olivat vain noin 4-5 euroa kipale..

Asterix gallialainen

Markku Sadelehto: Julma on rakkaus -antologia
Andrzej Sapkowski: Järven neito
Arthur C. Clarke : Lapsuuden loppu
Liz Williams: Aavekauppiaan tytär

Lontoon reissulta mukaan irtosi sarjakuvakaupasta

Mike Norton: Battlepug 3
Joss Whedon: Long Way Home (Buffy season 8, volume 1)
Zach Weinersmith: Science: Ruining everything since 1543

... ja sitten Tate Britain museon kirjakaupasta hieno painos A.A. Milnen Winnie-the-Pooh -kirjasta.

10.07.2016 19:17 #571

Tein suokkimiittiä edeltävänä perjantaina divarikierroksen pääkaupunkiseudulla ja se käsitti tällä kertaa Kampintorin antikvaarisen kirjakaupan, SS Libriconin, Lasihelmipelin, Kirjakaapin, Vihreän/Oranssin planeetan sekä pari eri kirppistä. Kolme vanhaa vakipaikkaani oli valitettavasti suljettu ja Kulkukatin poikakin oli kesälomalla, mutta sain onneksi myös viisi facebookin nörttikirppiksen kautta aikaisemmin hankittua teosta miitin yhteydessä, joten se korjasi tilannetta.
Kirjasaalis on ollut joskus parempikin, mutta sarjakuvia löytyi onneksi vähän enemmänkin kuin normaaleina miittiviikonloppuina.

John Grant: An introduction to viking mythology
Jukka M. Heikkilä: Tyranni / Augustuksen kisat
J. Pekka Mäkelä: Nedut
Mary Norton: Kätkijät 1-3
Patrick O'Brian: Kuninkaan mies
Arturo Perez-Reverte: Kapteeni Alatriste / Vääräuskoisten veri / Bredan aurinko / Kuninkaan kulta
Ilkka Saari: Rautapaita ja miekka - Normannien jäljillä Sisiliassa
Rosemary Sutcliff: Miekka ja auringonlasku

Sarjakuvat ja lehdet:

Herge: Tuplatintti 2 ("Särkynyt korva" & "Seikkailu punaisella merellä" samoissa kansissa)
Tarmo Koivisto: www .mammila.fi / Kiinalainen juttu
Asterix ja rahapata
Asterix Belgiassa
Asterix Gallialainen kertomataulu
Asterix ja Latraviata
Asterixin ja Obelixin syntymäpäivä
Asterix ja piktit
P.A. Manninen: Teräslilja kivaa pahaa / Kapteeni Kuolio ja Kapteeni Kökkö / Kapteeni Kuolio ja Juhannuskylän noita
kolme Mustanaamio-lehteä, joissa oli Tom Strong jatkosarjaa.
Evening cultist (Marvin 1/2016)

En uskalla käydä laskemaan miten paljon rahaa noihin kaikkiin oikeasti kului.. :P

18.07.2016 13:04 #572

Simpeleen antiikki ja keräily kesäpäiviltä löytyi viikonloppuna nämä Tintti sarjakuvat noin kympin kipale: Seitsemän kristallipalloa, Yksisarvisen salaisuus, Salaperäinen tähti

Kävin tänään aamulla myös pääkirjaston poistomyynneissä ja sieltä tuli jo paljon parempi saalis. Täkäläiset poistomyyntihinnatkin ovat aina tosi mukavia, koska kymmenen kirjaa saa yhteensä kolmella eurolla tai pienemmät määrät 0,50 euroa kpl.

Enid Blyton: Seikkailujen sirkus
John Bauerin satumaailma
Björn Landström: Kalevala / Tie Intiaan (Jälkimmäinen löytyi hyllystä jo ennestään, mutta siinä ei ollut kansipapereita, kuten tässä..)
Heikki Partasen Egypti-valokuvilla varustettu versio Waltarin Sinuhesta
Nämä osat Kariston 70-80 luvuilla julkaisemasta "Satujen ja tarujen maailma" kirjasarjasta: Shakespearen tarinoita, Andersenin satuja, Paroni von Münchhausenin seikkailut
Tammen julkaisema iso taidekirja Ilja Repinin maalauksista ja grafiikasta. (327 eri kuvaa)

Sarjakuvia löytyi tällä kertaa ainoastaan yksi albumi: Ahmed Ahne lomailee

18.07.2016 18:28 #573

Abercrombien Last Argument of Kings kirjan innoittamana täydensin hyllyäni lisää Abercrombien kirjoilla: Best Served Cold, Half a War ja Half the World. Eka osa tuosta trilogiasta ei löytynyt, täytynee tilata. Mukaan lähti myös Orwellin kuvitettu painos Animal Farmista ja George R.R. Martinin A Knight of the Seven Kingdoms.

Dyn vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
19.07.2016 16:34 #574

C. J. Sansomin Lamentation on mulla loppumetreillä ja kovasti teki mieli lukea lisää, joten puolivahingossa tuli ostettua Waterstonesista kaikki viisi aiempaa Shardlake-kirjaa. Hupsis. Tiedän mitä teen kesälomalla. :grin: Nyt pitää enää raahata kirjat Suomeen, matkalaukussa paukkuu ehkä hiukan kilorajat...

29.07.2016 18:36 #575

Kävin viime viikon torstaina simpeleen kirpputorilla ja tsekkasin samalla, että jäikö kirjaston poistomyynteihin vielä jotain mielenkiintoista. Kummassakin paikassa tuli vastaan ainakin muutamia haluamiani teoksia, mutta parhaat kirjat löytyivät tällä kertaa kuitenkin huutonetin kautta kahdelta eri myyjältä. Ostin maanantaina yhden kirjan myös Visbyn museokaupasta.

Kaunokirjallisuus:

Hergé: Lento 714 3,70
Tarmo Koivisto: Täällä tähtikiekon alla 20,00
Martti Pentti: Oppia ikä kaikki 7,00
Uderzo: Obelixin kaleeri 3,00

"Täällä tähtikiekon alla" on jostakin syystä kaikista vaikeimmin löydettävä Mämmilä-albumi, joten oli mukavaa saada sekin sarja vihdoinkin täyteen. Muuten en olisi viitsinyt maksaa kahtakymppiä yhdestä vaivaisesta liimakantisesta albumista.
Björn Landström kokoelmanikin alkaa olla melkein täydellinen noiden viimeisimpien löytöjen ansiosta. Hyllyssä on jo Kolumbus, Laiva, Tie Intiaan, Faraon laivat, Omakuva, Viinimaan-matka sekä Landströmin kuvittamat Kalevala, "Olipa kerran" satukirja ja Kaija Österlundin "Risto pronssikaudessa" lastenkirja.
En varmasti ikinä kyllästy Landströmin pikkutarkkaan tyyliin sekä omaperäisiin aihevalintoihin ja hän on ainoa kotimainen kuvittaja, jonka tuotannon haluaisin saada mahdollisimman kattavasti myös omaankin hyllyyn. (Puuttuu oikeastaan vain nämä kaksi kirjaa, joista etenkin jälkimmäinen on kuulemma aika hankala löytää Purjelaiva & Sininen tie)

Viimeksi muokattu: 04.08.2016 20:29 : FreakyMike.

12.08.2016 20:42 #576

Piti kuskata isäukko silmälääkäriin lappeenrantaan viime viikon torstaina, joten tsekkasin samalla Suma antikvariaatin, Kontti kierrätystavaratalon ja Suomalaisen kirjakaupan. Paluumatkallakin oli yksi etappi vuoksenniskan Valtikkakirppiksellä.
Innostuin ostamaan niihin aikoihin useita kirjoja ja sarjakuvia myös huutonetin kautta ja viimeisimmätkin paketit saapuivat jo perille, joten kaiken voi listata nyt tännekin.

- Kaunokirjallisuus
Bernard Cornwell: Tyhjä valtaistuin 11,95
Robert Harris: Imperium 1,00
Conn Iggulden: Kolmen liitto 10,95
Lempi Jääskeläinen: Kvenlannin hurtta 1,95
Toim. Markku Sadelehto: Outoja tarinoita 1 6,00

- Tieto/kuvakirjat jne.
Will Fowler: Entisajan aseet 5,00
Joe Earle: Splendors of Imperial Japan - Arts of the Meiji period from the Khalili collection 6,00
Mikko Haapsalo: Taitava takoja 10,00
Pekka Hakalin: Hirsirakentaminen 1,00
Jari Hyvärinen: Hirsilinnojen aika 8,00
Mauri Kunnas: Koiramäen Martta ja Ruuneperi 8,00
May & Molam & Edwards: Faaraoiden mysteeriot 0,70
Samuli Paulaharju: Karjalainen talo 8,00
Jean-Louis Rieupeyrout & Jose Maria Miralles: Näin elettiin villissä lännessä 3,00
Pierre-Henri Sträter & Pierre Brochard: Näin elettiin purjelaivojen aikakaudella 3,00
Piero Ventura & Gian Paolo Ceserani: Troija - Luja linnoitus ja taru puuhevosesta 3,00
The art of Spirited Away 1,50 (Tästä en tiedä tekijää tai kustantajaa, koska otsikkoa lukuunottamatta kaikki teksti oli japaniksi, mutta otinkin sen vain pelkkien kuvien takia..)

- Sarjakuvat
Franquin - Batem - Yann: Marsupilami 4 - Monte Urticandon siitepöly 8,00
Franquin - Batem - Yann: Marsupilami 5 - Presidenttipeli 7,00
Franquin - Batem - Yann: Marsupilami 6 - Fordlandia 7,00
Jonah Hex: Kaksintaistelu Murphytownissa 6,00

Käyn lappeenrannan suunnalla yleensä noin 4-6 kertaa vuodessa ja tuo viimeisin saalis oli ehdottomasti yksi parhaista pitkään aikaan. Etenkin se japanilaisia taide-esineitä esittelevä kuvateos oli semmoinen aarre, josta riittää iloa varmasti loppuiäksi. (310 x 235 x 38 mm kokoinen yli kolme kiloa painava ja 468 sivuinen järkäle)
Olen ihaillut ehkä noin teiniajoista saakka japanin Edo- ja Meiji kausien (1603-1912) metallitöitä sekä luu/kivi/puukaiverruksia ja keräsin aikoinaan myös pinterestiin satoja aihetta käsitteleviä valokuvia, fi.pinterest.com/mikkoanttonen/impressive-crafts-oriental/ joten osa kirjan kuvista oli jo ennestäänkin tuttuja, mutta yli puolet oli kuitenkin semmoista tavaraa mitkä näin nyt vasta ensimmäistä kertaa.
Suorastaan nautinnollista päästä tarkastelemaan oikeita käsityötaidon mestarinäytteitä isoina ja tarkkoina lähikuvina, joten toivottavasti löytäisin vastaavan teoksen joskus myös Fabergén taide-esineistä.

Jos olisin sikamaisen rikas, niin en paljon muuta tekisikään, kun keräilisin antiikkiesineitä ympäri maailmaa ja pääkohteena etenkin 1700-1800 lukujen Okimonot, Tsubat, Netsuket ja Inrōt jne. :tongue:

Jupe
Jupe vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
15.08.2016 21:02 #577

Lähdin etsimään Rose Bud:in myymälästä kahta kirjaa joita ei kuitenkaan löytynyt sieltä mutta mukaan lähti kolme muuta kirjaa koska siellä oli kaikki kirjat 5€uroa tarjous. Riikka Forsström Yön valtakunta, J.R. Ward Riivaus ja Hurma.

Dyn vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
16.08.2016 00:03 #578

Työkaverilta tuli ilmaiskirjana Aino Kallaan päiväkirja vuosilta 1916-1921. Kiinnostava persoona ja aion ympätä tämän lukuhaasteeseen elämäkerran tai muistelman osioon...

Kuura
Kuura vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
16.08.2016 16:19 #579

Suomalaisesta kirjakaupasta ostin Siri Pettersenin Odininlapsen hintaan 19,95e. Kirppikseltä puolestaan mukaan tarttui Tolkienin Keskeneräisten tarujen kirja pokkariversiona kahdella eurolla.

Tänään kävin kirjastossa palauttamassa kirjoja, ja pakkohan se oli poistokirjahuoneeseen kurkata. Noh, sieltä lähti mukaani seuraavat 10 kirjaa viidellä eurolla. Neljä ensimmäistä ei ole kirjastopoistoja, vaikka ne sieltä ostinkin.

Susanna Clarke: Jonathan Strange & herra Norrell
Katharine Kerr: Deverryn taru 1 ja 2 - Hopeatikari ja Lumottu sormus
Margaret Weis & Tracy Hickman: Kesätulen lohikäärmeet
Raymond E. Feist: Käärmesodan taru 1 ja 2 - Mustan kuningattaren varjo ja Kaupparuhtinaan nousu
Anu Holopainen: Musta liekki

sekä kolme Forgotten Realms-kirjaa:
R.A. Salvatore: Murroskaudet 3 - Aavekuningas
R.A. Salvatore: Musta Haltia 2 - Maanpaossa
Elaine Cunningham: Tuulenkävijä

Kirjastosta lähtiessäni otin matkaani vielä Markus Zusakin Kirjavaras -teoksen "saa ottaa"-hyllystä. Alkaa kirjahyllyssä olla aika ahdasta..:lol:

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
25.08.2016 17:59 #580

Jos kävin Urjalan kaupan niin paikallinen kirjakauppakin piti putsata ;)

Roope Lipasti:
Virtasen Historia