Viimeisin kirjahankinta

25.08.2016 21:06 #581 : Moondra
Vastaus käyttäjältä Moondra aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Jean M.Untinen-Auel: Maan lapset 5: Luolien suojatit, löysin kirpparilta ja aikasemmin kesällä kirjastosta lähti poistosta mukaan Margaret Weis-Tracy Hickman: Dragonlance kronikat 1 syyshämärän lohikäärmeet, kirjadivareista Jyväskylästä löyty sit Margaret Weis-Tracy Hickman:Dragonlance Kesätulen lohikäärmeet, Margaret Weis-Tracy Hickman:Draconlance Kaksosten koetus, Angie Sage: Magiaa. Ja paikalliselta kirppikseltä Ed Greenwood: Forgotten Realm: Elminster Myth Drannorissa.

• Karajishi hahmo
  • Karajishi
    Kaartilainen
01.09.2016 08:42 #582 : Karajishi
Vastaus käyttäjältä Karajishi aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Itsellä on lähiaikoina tullut hankittua kirja jos parikin ja ensimmäistä kertaa olen innostunut myös ostamaan e-kirjoja. Tiedän, että tämä aihe jakaa mielipiteitä, mutta esimerkiksi bussissa e-kirjaa on huomattavasti helpompi lukea ja ei tarvitse raahata monisataasivuista opusta mukana laukussa päivät pitkät. E-kirjana on siis tullut hankittua muun muassa Salla Simukan Punainen kuin veri, Valkoinen kuin lumi ja Musta kuin eebenpuu. Ostin ensimmäisen osan lähinnä vain koska se sattui olemaan alennuksessa ja hintaa taisi olla huimat 5€, mutta kuinka ollakaan rakastuin kirjaan saman tien ja sitten olikin pakko ostaa kaikki osat!

Minulla on ollut melkein vuoden ''tauko'' lukemisessa ja ei vain jostain syystä ole ollut minkäänlaista innostusta lukea yhtään mitään. Nyt kuitenkin lukemisesta on muodostunut melkeinpä ongelma, kun yöunetkin kärsii sen takia kun koko ajan pitäisi olla nenä kiinni kirjassa :grin: Kovasti tekisi mieli käväistä suomalaisessakin tässä joku päivä, mutta lompakko tuntuu olevan eri mieltä!

'' I'm a simple person with a complicated mind ''
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Moondra

03.09.2016 18:53 #583 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ah, erittäin tuottoisa (no, ei siis rahallisesti, mutta hyviä hankintoja ) Helsingin kirjaostosreissu takana!

Fantasiapeleistä tarttui mukaan

Mike Carey: Lucifer book 3 & Lucifer book 4
Jo pitkään harkitsemani Brian K. Vaughan: Saga 1
ja pari uutta tuttavuutta;
Peter Milligan: New Romance
sekä Yu-Rang Han: My boyfriend is a vampire
- Isäntä osti pari Batwomania (2 & 3) ja Red Sonja 1: Queen of plagues

Ja sitten kävi niin, että siellähän oli nämä Sarjakuvafestivaalit menossa, joten pakkohan sielläkin oli käydä...

Tuuli Hypén: Nanna (ja tästäkin on jo 2 ja 3 tulossa Rosebudin alemyynneistä postitse)
Lucky Luken morsian
ja päivän ehdoton helmi: Lobo - Viimeinen Kzarnialainen (Meillä on ollut tämä, mutta vaikka olemme kääntäneet asuntomme nurin pariin otteeseen lehteä ei vain ole löytynyt mistään...)

• Kuura hahmo
  • Kuura
17.09.2016 18:25 #584 : Kuura
Vastaus käyttäjältä Kuura aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirppiksiltä olen ostanut lähiaikoina:

Stephen Baxter - Mammutit: Hopeaturkki 1e (pokkari)
Sir Arthur Conan Doyle - Sherlock Holmesin parhaita 1e (pokkari)
C.S. Lewis - Narnia: Kaikki tarinat 4e (kovakantinen)
Raili & Niko Mikkanen - Gaealian tarustoa: Kuolleet kaupungit ja Hämähäkkitemppeli yht.0,75e (kovakantiset)
Richard Yates - Revolutionary Road 1e (pokkari)

Listan viimeisen ostin siksi, koska pidän kirjan pohjalta tehdystä elokuvasta. Gaealin tarustoa-sarjan ekaa osaa yritin joskus aikoinaan lukea, mutta en saanut luettua kuin maksimissaan puoleen väliin. Ajattelin nyt antaa sille uuden mahdollisuuden, kun eivät olleet hinnallakaan pilattuja.Listan kolme ensimmäistä oli aika random-ostoksia.

Anttilan konkurssimyynnistä ostin Stephen Kingin Tervetuloa Joylandiin pokkarin noin neljällä eurolla, koska takakannen tekstin perusteella se vaikutti lupaavalta.

• requiax hahmo
  • requiax
    Kisälli
18.09.2016 11:14 #585 : requiax
Vastaus käyttäjältä requiax aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Imajica-kirjan kakkososan löysin pokkariversiona suosikkidivarista. Omistan myös perustyyliin sen kokonaisen kirjan, jossa on kaikki yhdessä mutta kahdessa osassa lukeminen on kevyempää. Kirja maksoi alle 3e.

29.09.2016 19:20 #586 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin keskiviikkona Lappeenrannassa ja tein perusteellisen kirpputori/divarikierroksen. Listassa on kirjoja myös parilta muultakin lähikaupunkeihin suuntautuneelta reissulta sekä myös erilaisia huutonet-ostoksia reilun kuukauden ajalta.

Kaunokirjallisuus:

Block, Thomas H.: Ilmalaiva yhdeksän 5,00
Colfer, Eoin: Siipimies 5,00
Defoe, Daniel: Robinson Crusoe 3,50
Hemdal, Dag: Leopardien laakso 6,00
Henty, G.A.: Pyhän Markuksen leijona 6,00
Hodgson Burnett, Frances: Salainen puutarha 8,00 (Tämä oli oikein hieno kuvitettu painos)
Jääskeläinen, Lempi: Kultainen laakeri 3,00
Aleksis Kiven mestariteokset 1 (Kanervala - Kullervo - Lea) 8,00

Lastenkirjat ja sekalaiset tietoteokset:

Beskow, Elsa: Auringonmuna 2,50
Beskow, Elsa: Tonttulan lapset 5,00
Edgren-Hanste-Hellström-Jutila-Plathan-Probst-Rokka: Aikamatka suomen historiaan 4,00
Kunnas, Mauri: Koiramäen lapset ja näkki 10,00 (Tämä oli ainoa täysin käyttämätön kirja koko listassa)
Källman, Stefan & Sepp, Harry: Selviydy luonnon ehdoilla 2,50
Macaulay, David: Pyramidi 1,50
Racz, Istvan: Viikinkien perintö (Kirjastopoisto jonka sain ilmaiseksi eräältä tuttavalta)

Sarjakuvat:

Franquin: Mustat sivut 4,00
Mezieres, J.C. & Christin, P.: Brooklynistä kosmokseen 5,00
Aku Ankan taskukirja 188 (Nyt on jo 213 alkupään numeroa ja 11 spesiaalipokkaria kasassa, joten voin lopettaa tuonkin sarjan keräämisen. Taso on laskenut jo liikaa 90-luvun jälkeen..)

• kyty
02.10.2016 13:46 #587 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tilasin viimeinkin Witcherin viimeisen osan. Viime ajat ovat olleet niin hektisiä, että lukemiselle ei ole ollut kunnolla aikaa, ja sekin vähä on mennyt ei-fiktiivisiin kirjoihin. Nyt pitää varustautua kaakaomukilla tai teemukilla ja järjestää mukava lukupaikka. :grin:

17.10.2016 12:41 #588 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Täydensin sarjakuvahyllyäni Jeff Lemiren Sweet Tooth -sarjan osilla #2-#6, nyt on koko sarja hyllyssä. Samaan syssyyn ostin muutaman väristyskirjan, Anti-Stress värityskirja: Kissaterapia (:tongue: ) ja I Hate Fairyland Adult -väristyskirjan. Samaisesta paikasta ostin myös Jon Stewartin Earth: The Book: A Visitor's Guide to the Earth ja America: A Citizen's Guide to Democracy -teokset.

Akateemiselta, Hulluilla päiviltä, nappasin tarjouskirjana Winston Grahamin Poldark – Kapinallinen ja normihintaisena jatko-osan tälle, Poldark – Demelzan laulu.

22.10.2016 19:27 #589 : Astorethein
Vastaus käyttäjältä Astorethein aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tero Ikäheimonen: Pirunkehto

Paksu ja painava historiikki suomalaisesta black metalista, tuosta synkästä ja saatanallisesta musiikin lajityypistä. Aihetta on käsitelty ennenkin, mutta ei tietääkseni näin pitkässä ja perusteellisessa muodossa, eli teos on erittäin tervetullut. Olen lukenut vasta esipuheen ja vähän päälle, mutta ensivaikutelman perusteella luvassa on mielenkiintoinen matka metallimusiikin pimeämpään puoleen. Vauhtia, vaarallisia tilanteita ja hauskoja kommelluksia tuntuisi riittävän järkäleen sivuilla vähintään riittävästi.

I'm just a normal everyday pervert.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
24.10.2016 08:04 #590 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tuli ostettua Ville Kaarnakarin Operaatio sarja.

Ubung -42, Chevralier, Finlandjia, Pare belum & Verna

Nyt pääsen lukemaan uuden sukupolvem sotatrilleriä. Ei muuta kuin maastopuku ja maiharit jalkaan ja kirjan kimppuun

Race like first!
Train like second!

02.11.2016 00:11 - 02.11.2016 00:18 #591 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Sekalaisia hankintoja Imatran, Lappeenrannan, Parikkalan ja Simpeleen kirpputoreilta sekä Antikvariaatti Suman kahdesta eri toimipisteestä. Joukossa myös muutama kirjastopoistokin...

Kaunokirjallisuus:

Douglas Adams: Linnunrata 8,00
Orvokki Annala,: Donwennan lähde 5,00
Stephen Baxter: Mammutit trilogia 3,00
Colleen McCullough: Valta ja rakkaus 8,00
C.J. Sanson: Luostarin varjot 3,00
Jalmari Sauli: Sydän ja miekka 1,00
Arto Paasilinna: Koikkalainen kaukaa (Tämän sai ottaa ilmaiseksi erään paikan eteisestä)

Lastenkirjat ja tietoteokset:

Mauri Kunnas: Kesä Koiramäessä 8,00 (Nyt kokoelmastani puuttuu enää vain yksi Koiramäkikirja)
Carl Larsson: Maalla 1,00
Eila-Hilkka Mäkinen & Aimo Vuorinen: Lappeenrannan linnoitus 2,00
Piero Ventura: Kolumbuksen vuosi 0,50
Valtikka kirppikseltä löytyi kolme WSOY:n Eurooppa-kuvakirjasarjan osaa yhteensä 2,50 eurolla:
Elävä tiede ja kulttuuri, Kaupunkien elämää, Ruumis ja sielu

Sarjakuvia oli tällä kertaa vain Hergén Tintti-albumi "Mustan saaren salaisuus" ja se maksoi vitosen.
Viimeksi muokattu: 02.11.2016 00:18 FreakyMike.

• Skie hahmo
  • Skie
07.11.2016 15:21 #592 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Piccadilly Circusin Waterstonesin tyhjentäminen ei mennyt aivan suunnitelmien mukaan, kaikille puolille ei päässyt vapaasti kulkemaan ja koin uuden kirjojen järjestelyn pöydittäin vähän sekavana. Myöskään kolmea neljästä hakemastani kirjasta ei löytynyt edes myyjän avustuksella, huoh. Mutta ei sieltä tyhjin käsin tarvinnut lähteä, Rowlingin Harry Potter and the Cursed Child ja Kevin Kwanin China Rich Girlfriend tarttuivat mukaan, Potterin olin itse asiassa unohtanut listalta ja olin lähtemässä jo pois ennen kuin se sattui silmään, hups. Tahmatassuihini tarttui vähän vahingossa myös T.H.Whiten The Once and Future King sekä Pratchettin&Gaimanin Good Omens. Good Omens on ollut kaverilta useaan kertaan lainassa ja käytännössä tiedän sisällönkin aika tarkkaan, en vain ole saanut luettua. Whiten kirjan kanssa olen epävarma, tulenko sitä koskaan lukemaan, mutta halusin kuitenkin antaa mahdollisuuden. Potterilla taisi olla hintaa 16 puntaa, muut lähtivät 8 punnalla.

Always follow your doubts.

08.11.2016 07:40 #593 : Emelie
Kirjamessuilta tuli kannettua kotiin:

Terry Pratchett, Stephen Baxter: Pitkä utopia
Siri Pettersen: Mahti
Liz Williams: Demonien taivas
Anne Rice: Kuinka Prinsessa Ruususta rangaistaan
P.G. Wodehouse: Jeeves 1-4

Eli ihan onnistuneet messut, tällä kertaa tosissaan tuli jopa ihan etsittyä tiettyjä kirjoja. Sain kaiken lisäksi Siri Petterseniltä omistuskirjoituksen Mahtiin, tämä oli odottamaton plussa. :)

Töissä olevasta "Saa ottaa" hyllystä kannoin mukananani Arthur C. Clarken ja Gentry Leen Kehdon, ja lähidivarista noudin vielä mukaani Kaukometsän pakolaiset.

• Lenora hahmo
  • Lenora
16.11.2016 00:45 #594 : Lenora
Vastaus käyttäjältä Lenora aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ostin mainoksen innoittamana Wendigo ja muita yliluonnollisia kauhukertomuksia-kirjan. Olen Lovecraftin teksteistä pitänyt ja olenkin lievästi pettynyt itseeni koska puolessa välissä tätä kirjaa en ole vielä löytänyt novelleista mitään ilahduttavaa. Ei vain minun kirjani, sääli.

17.11.2016 13:45 #595 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tänään kirppikseltä Raija Orasen Maan Aamu ja Huviretki kovakantisina 2€ kappale. Ystäväni näitä aikoinaan suositteli, joten aika kohtuullinen tutustumishinta tuli näille =)

17.11.2016 21:51 #596 : Kuutarrr
Vastaus käyttäjältä Kuutarrr aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tänään bongasin kirjaston ilmaiskirjoista muutaman Agatha Christien kirjan. Nimiä en tarkalleen muista, sillä paketoin jo kyseiset opukset(Joululahjaksi menee). Kovakantisia, käytössä tosin vähän nuhjuuntuneita.

• Skie hahmo
  • Skie
13.12.2016 23:15 #597 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Sain ystävältä huikean synttärilahjan kun hänen työpaikallaan lahjoitettiin kirjojen arvostelukappaleita pois. Ystäväni keräsi minulle toiveideni mukaisen kasan:

Andrzej Sapkowski: Tulikaste & Pääskytorni
Siri Pettersen: Odininlapsi
Maria Turtschaninoff: Maresi & Naondel
Mari Manninen: Yhden lapsen kansa

Erityisesti Yhden lapsen kansa oli erittäin toivottu teos, ja epäilemättä kaverini onnistuikin sen nappaamaan minulle siksi, että tietoa Finlandia -palkinnosta ei ollut vielä tuolloin julistettu haha.

Always follow your doubts.

14.12.2016 01:55 #598 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin Akateemisessa vilkuilemassa tarjontaa, ja vähän surulliseksihan siellä tuli - ei oikein mitään kiinnostavaa missään. Ostin kuitenkin pois kuljeksimasta Trudi Canavanin Thief's Magic ja Angel of Storms -kirjat, kun jälkimmäisestäkin on saatavilla viimein se pokkaripainos. Sarjan kolmas osa ilmestyy kuitenkin vasta ensi vuonna, joten katsoo tuleeko noita aloitettua ennen sitä.

14.12.2016 07:23 #599 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Mun viime aikojen fyysiset kirjaostokset ovat painottuneet nonfictionin puolelle. Hankin pari virkkauskirjaa: Tapestry Crochet and More: A Handbook of Crochet Techniques and Patterns ja Compendium of Crochet Techniques. Ensimmäinen ei vaan ollut yhtään sitä mitä toivoin, eikä tuo jälkimmäinenkään hurmannut minua. Heikosti siellä oli selkeitä ohjeita erilaisista tekniikoista yms.

Ostin myös The Daily Show (the Book): An Oral History as Told by Jon Stewart, the Correspondents, Staff and Guests, koska Jon Stewart ja The Daily Show.

Kohta pitää taas laittaa itsensä taas kirjojen ostokieltoon...

• Mr Funk hahmo
Emmanuel Carrere: Viikset
J.Tilsa: Ilma-autolla Kaliforniaan
Benoit Duteurtre: Tyttö ja Tupakka
Matthew Stover: Sithin kosto

Tämmöisiä tuli viime aikoina täydentämään hyllyäni. Muut jo kerkesinkin lukemaan, paitsi tuon Star Wars kirjan. Se on työpaikalla ruokatunti kirjana.

Näistä ehdoton suosikki oli Tyttö ja Tupakka sekä hyvänä kakkosena tuo Viikset. Rommipäiväkirja puolestaan oli pettymys.

Fievre
Uusin jäsen: Miia