Viimeisin kirjahankinta

28.12.2013 16:49 - 29.12.2013 15:10 #61 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Veronica Rossi: Paljaan taivaan alla
Yksi lempidystopioista, toinen osa lötyy jo hyllystä, joten tämä täydentää sarjaa. Ostin yhdellä jouluna saaduista lukuisista Stockan lahjakorteista Akateemisesta ja hintaa kertyi 28,90€. Pitäisi tässä joku päivä ahtaa kaikki jouluna saadut kirjat kirjahyllyyn... :roll:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare
Viimeksi muokattu: 29.12.2013 15:10 Kirjaneito.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
28.12.2013 21:11 #62 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ostin itse itselleni joululahjaksi:

Stephen King: The Dark Man
Kuvitettu runo, ohut englanninkielinen kirjanen. Sivut ovat täynnä Glenn Chadbournen mustavalkokuvitusta (joka tosin minun makuuni liian pikkutarkkaa viivatuhrua), seassa Kingin lyhykäinen runo Randall Flaggista. Kiinnosti sen verran, että täytyy päästä lukemaan.

Lucius Shepard: The Dragon Griaule
Enkkupokkari, johon koottu Shepardin kirjoittamat kuusi lohikäärme Griaulesta kertovaa novellia ja pienoisromaania, viimeisin eli The Skull vuodelta 2012. Kaksi ensimmäistä tarinaa on suomennettu kirjassa "Lohikäärmeen varjossa", jonka luin joskus vuosia sitten ja muistan tykänneeni. Halusin lukea lisää.

The Best British Fantasy 2013
Huomasin, että tässä antologiassa on julkaistu Steph Swainstonin Nelimaa-novelli, kertomus kuinka Jant sai pyörätatuointinsa. Joten päätin aika äkkiseltään niiden 14 sivun takia ostaa kirjan, ikään kuin yllätyslahjaksi itselleni. Antologiassa on luonnollisesti mukana joukko muitakin kirjoittajia, joista yksikään toinen ei tietenkään minulle ennestään tuttu, joten yllätyksiä riittää vielä hyväksi aikaa.

Cormac McCarthy: Veren ääriin
Kovakantinen. Omaan hyllyyn odottamaan, että ehtisin joskus lukemaan. (Tällä hetkellä kirjan saisi Akateemisen alesta kympillä eli yli puolet halvemmalla kuin omastani maksoin.. mutta aina ei voi lykästää.)

Valikoin itselleni joululahjaksi:

Flower Fairies of the Winter
Cicely Mary Barkerin kukkaiskeijurunoja ja -kuvia, suloinen pieni kirjanen. Tykkään kukkaiskeijuista.

Сергей Лукьяненко: Дозор
Sergei Lukjanenkon Partio-sarjan kaikki viisi osaa venäjäksi yksissä kansissa. En minä oikeasti osaa lukea sitä (kielitaitoni on sitä luokkaa, että suunnilleen osaan valehdella soittavani klarinettia ja ryhtyväni kosmonautiksi). Mutta luen parhaillaan Päiväpartiota siten, että luen lauseen kerrallaan ensin venäjäksi ja sitten saman suomennoksesta ja sitten mietin, mikä mahtoi meinata mitäkin. Hidasta, mutta ehkä siinä vahingossa oppisinkin jotain. Hulvaton sisustuselementti, jollei muuta.

Myös muille ihmisille ostin lahjaksi aika monta kirjaa. Ainakin yksi kirjan saanut on todistetusti jo lukenutkin omansa. :smile:

Syksyn mittaan olen ostanut divarista Peter Higginsin Susikoiran ajan uutta vastaavana käytettynä, maksoi 15 euroa. Samoin Valenten Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla maksoi kuusi euroa. Vähän kulahtaneempi Paulaharjun Tunturien yöpuolta maksoi kahdeksan ja puoli euroa. Noita uusia kirjoja ostaisin kyllä mielelläni uutena, niin että rahat päätyisivät kustannusbisnekseen.. jos vain olisi sitä rahaa. Ehkä satsaan sitten jatko-osiin, joskus.

29.12.2013 11:27 #63 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Nappsin kirjaston poistomyynnin ALE-laarista opuksen, joka esittelee viime vuosisadan lopun iskelmätekstejä ja -nuotteja. Ehkä tarvitsen sen antia joskus - tieteistarinaa pykätessäni.

• Aave hahmo
  • Aave
    Aseenkantaja
29.12.2013 12:27 #64 : Aave
Vastaus käyttäjältä Aave aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Äiti osti Etsijät-sarjan kaksi ensimmäistä osaa

"Minä olen tuli. Minä olen kuolema!" - Smaug

• emmazki hahmo
  • emmazki
    Kaartilainen
29.12.2013 15:07 - 29.12.2013 15:09 #65 : emmazki
Vastaus käyttäjältä emmazki aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Mä sain joululahjaks muutan kirjan (kaikki englanninkielisiä):

- Rick Riordan - The House of Hades, cdon.com, 12,40 €, kovakantinen
- P.C. Cast / Kristin Cast - Lenobia's Vow, cdon.com, 8,95 €, pehmeä
- C. J. Daugherty - Night School: Legacy, suomalainen kirjakauppa, 12,00 €, pehmeä
- P.C. Cast / Kristin Cast - Destined, cdon.com, 6.86 €, pehmeä
- Veronica Roth - Divergent & Insurgent, cdon.com, 16.10 €, pehmeä
Viimeksi muokattu: 29.12.2013 15:09 emmazki.

• Strato hahmo
  • Strato
29.12.2013 23:36 #66 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Iskälle ostin joululahjaksi Mannerheimin matka Kiinaan (tai jotain, en muista nimeä tai tekijää tarkalleen :cheesy: )

joululahjaksi tuli Hannu Rajaniemen Fraktaaliruhtinas.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

30.12.2013 12:23 #67 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Stephen King: Hohto
Kirjastosta en koskaan ole tätä kirjaa löytänyt enkä ole jaksanut/muistanut laittaa varaukseenkaan, joten pokkariversio lähti mukaan Akateemisesta täydellä pokkaripassilla.

Erin Morgenstern
: Yösirkus
Yösirkus osui silmiin keskustan yhdestä kirjakaupasta. Aluperäinen hinta oli 5e, mutta siitä sai vielä jonkin verran alennusta, joten sain halvalla tämän mainion kirjan. Kovakantinenkin vielä.

D.L. King (toim.): Suloisin Suudelma
Tämä kirja tarttui matkaan mukaan samaisesta kirjakaupasta alle eurolla. Vampyyritarinoita aikuisempaan makuun. :tongue:

Hiistu kirjoitti: Сергей Лукьяненко: Дозор

Tulin tästä jostain syystä todella hyvälle mielelle! :smile: Ja tuolla tavalla lukemisesta saattaa jopa oppiakin venäjää.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

• Rinja
30.12.2013 17:21 #68 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ostin tänään Suomalaisesta hyvin jännittävän pokkariversion Salla Simukan kirjoista Jäljellä ja Toisaalla. Kun kääntää pokkarin ympäri, pääsee lukemaan toisen teoksen. Hintaa oli 10,95e.

Lisäksi nappasin kirjaston ilmaiskorista fantasia-antologian vuodelta 1969. Tiedänkin erään harrastajan, jolle sitä voisi esitellä.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

• Fates hahmo
  • Fates
    Riiviö
30.12.2013 20:18 #69 : Fates
Vastaus käyttäjältä Fates aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Matkalla kirppikselle eksyin ihanaan pieneen kirjakauppaan, jossa oli paljon alehintaisia kirjoja. Harvoin viitsin ostaa kirjoja omaksi, mutta nyt sijoitin huimat 8.90 Sofi Oksasen Stalinin lehmiin. Pokkarina toki.

• Jupe hahmo
  • Jupe
31.12.2013 19:09 - 31.12.2013 19:11 #70 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ennen joulua ostin Tikkurilan kontista €urolla Tarot cafe mangan. Vantaan Myyrmanissa oli joulun alla kirjalavan myynti pöytä josta ostin Sergei Lukajenkon Yöpartion 10€urolla.

Tänään ostin Suomalaisenkirjakaupan alesta Hoivakodin kissa Oscar kirjan 4,90€roa, olen joskus katsonut kirjaa kirjakaupassa ja koska kirja oli alessa ja olen kissaihminen oli pakko ostaa kirja. :smile:
Menin vielä Myyrmannin Divariin koska olen lukenut Vampire Knight manga sarjaa. Huomasin kun piti alkaa lukemaan osa 5. että se puuttuu, niin ajattelin jos löytyisi Divarista. Se löytyi sekä myös osa 11. ja myös Maaginen suklaapuoti osa 2. (pitää nytten metsästää osa 1.) mangat olivat 3€uroa/kpl. Sattumalta löysin L.M.Motgomeryn Anna opettajana kirjan 5€urolla. Olen etsinyt jo jonkin aikaa sitä osaa kirppareilta ja huuto.netistä tuloksetta hyvä että nytten löytyi ja voin alkaa lukemaan kirjan sarjan vihdoin loppuun. :smile:
Viimeksi muokattu: 31.12.2013 19:11 Jupe.

• Strato hahmo
  • Strato
31.12.2013 20:43 #71 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Suomalaisessa oli ihan käsittämättömät alet joten eihän sitä malttanut olla ostamatta. Mukaan tarttui seuraavaa:

Noble Smith: Konnun kootut viisaudet

Ursula K Leguin: Muistamisen taito

samalta Maanpakolaisten planeetta

sekä Maailman taistelutaidot ja kamppailulajit Chris Crudellilta

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

31.12.2013 20:52 #72 : Gespenst
Vastaus käyttäjältä Gespenst aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeisimmät kirjani taisivat olla mangaa, jos ne nyt kelpaa kategorian "kirjat" alle. Mielestäni kelpaavat. Olivat nimiltään Maaginen suklaapuoti 3 ja Etsiväkoira Sherdock 5. Näitä uusimpia ilmestyneitä, löytyy helposti mistä tahansa isommasta kaupasta, mutta itse ostin R-kioskilta. Hinnat ovat kuuden euron paikkeilla, mikä ärsyttää vähän, mutta vain mangaa kerään. Muut kirjat ovat yleensä vielä kalliimpia.

Vielä etsin omaa paikkaa (^_^)

31.12.2013 23:56 #73 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Päätin lahjoa itseäni tilaamalla ennen joulua kasan kirjoja. Osa on jo saapunut, osa ei.

Neil Gaiman: The Sandman: Overture # 1
Vain kaks on ovea mulla, kaks: uneen ja kuolemaan.

Jill Thompson: Delirium's Party: A Little Endless Storybook
Lisää Loputtomia.

Jill Thompson: Scary Godmother Comic Book Stories
Herkullisen oloisen kuvituksen vuoksi olen halunnut tutustua sarjaan jo vuosia.

William Goldman: The Princess Bride: S. Morgenstern's Classic Tale of True Love and High Adventure, The "Good Parts" Version
Sidottu laitos, vihdoinkin. Inconceivable!

Charlotte Gere, Judy Rudoe: Jewellery in the Age of Queen Victoria: A Mirror to the World
Varsin viehättävän oloinen tiiliskivi. Faktaa ja upeita kuvia.

Paul Koudounaris: The Empire of Death: A Cultural History of Ossuaries and Charnel Houses
Tämä olisi mukava laittaa sohvapöydälle appivanhempien ollessa vierailulla. Jos minulla olisi sohvapöytä. Tai appivanhemmat. Ah. Quel dommage...

Victoriana Lady Lisa: International Steampunk Fashions
Odotan inspiroivaa kuvaryöppyä.

H.P. Lovecraft: Siivekäs kuolema ja muita kertomuksia
Sarjan viimeinen osa. Eihän tätä voi jättää välistä.

01.01.2014 13:28 #74 : Maikki the Hamster
Vastaus käyttäjältä Maikki the Hamster aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Yön Eläjä (Kate Thompson), Surunsyöjä (Veera Laitinen)

~ Roger

02.01.2014 19:40 #75 : w-a-r-i
Vastaus käyttäjältä w-a-r-i aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirpparilta löysin Everworld sarjan II-osan, menetyksen maa, hintaan 2€. En ole sarjaan vielä tutustunut, mutta 1 löytyy, joten ostimpa kun tuli vastaan... Sitten ku pari jonossa olevaa kirjaa on luettu niin katsotaan oliko sen arvoinen :D

• Elenna hahmo
  • Elenna
07.01.2014 22:00 #76 : Elenna
Vastaus käyttäjältä Elenna aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Suomalaisen alennusmyynnistä pitkällisen harkinnan ja vaihtoehtojen punnitsemisen jälkeen tarttui mukaan Julie Orringerin Näkymätön silta. En tiedä kirjasta muuta kuin sen, mitä takakansi kertoi: kyse on juutalaisten kohtaloista toisen maailmansodan aikana. Odotan lukemista innolla.

Joululahjakirjatkin voisin mainita: Dostojevskin Idiootti, jonka olen jo kertaalleen lukenut, mutta uusintakierros ei haittaa, sekä Roope Ankan elämä ja teot 2 -sarjakuvakirja. Don Rosan sarjakuvissa on sitä jotain, ja tämäkin opus sai sekä itkemään että nauramaan, vaikka kyse on ankkasarjakuvasta. Oikeasti, näitä kannattaa lukea.

It has long been an axiom of mine that the little things are infinitely the most important.

• Cerasi hahmo
  • Cerasi
09.01.2014 14:05 #77 : Cerasi
Vastaus käyttäjältä Cerasi aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Adlibriksen alesta tuli tilattua jo vähän ennen joulua Ransom Riggsin Neiti Peregrinen koti eriskummallisille lapsille sekä Hannu Rajaniemen Fraktaaliruhtinas. Neiti Peregrine on luettu, Fraktaaliruhtinas odottelee vielä :)

11.01.2014 21:31 #78 : w-a-r-i
Vastaus käyttäjältä w-a-r-i aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Jyväskylässä käydessäni kavereitten kanssa kierreltiin parit kirjakaupat, josta poistosta nappasin mukaani hintaan 2€ Profeetan ruusun 2 osan Pimeyden Paladiini :) Ja toisesta kaupasta tuli mukaan myös pajutyökirja...

11.01.2014 23:31 #79 : LongWalk
Vastaus käyttäjältä LongWalk aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Justin Cronin Linnake viime viikolla. Olin 9-10 päivää aikaisemmin ostanut Cronin Ensimmäinen siirtokunta joulun jälkeisestä alesta ja oli pakko saada heti lukea jatko-osakin...

Ei pimeys, vaan se mitä se kätkee sisälleen

21.01.2014 10:08 #80 : w-a-r-i
Vastaus käyttäjältä w-a-r-i aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirpparilta matkaan lähti mukaan etukäteissynttärilahjaksi avolta Le Guinn:n Maameren tarinat 1-3 yhteisnide :) ja samalla löytyi myös hauska tietokirja tyyppinen kirja - aiheenaan kivet ja fossiilit ^_^

Darkki, Thialfi
Uusin jäsen: Spaced_out