Viimeisin kirjahankinta

• Moonlord
  • Viestejä: 2038
03.05.2017 10:29 - 03.05.2017 10:30 #621 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Edelliset Lois McMaster Bujoldin kirjat tuli luettua mopeasti läpi niin piti tilata loputkin. Eli tilasin kirjat Komarr, A Civil Campaign, Cryoburn, Captain Vorpatril's Alliance ja Gentleman Jole and the Red Queen. Komarrin ehdin jo lukea läpi saman tien ja tänään aloitan Civil Campaignin. Vähän harmitti kun Adlibris tiputteli kirjoja pitkin viikkoa ja kun halusin lukea oikeassa järjestyksessä niin tuo tuli vasta viikkoa myöhemmin kuin muut ja piti odottaa että pääsi urakoimaan.

Lisäksi tilasin:
Brandon Sanderson: The Stormlight Archive 2 - Worlds of Radiance part 1 ja 2.
Kebra Nagast. Etiopian kansalliseepos, kertoo Sheeban kuningattaren jälkeläisistä tms.
Frank Joseph - The Lost History of Ancient America. Pseudo-historiaa
Mikko Kamula - Metsän kansa 1 - Ikimetsien sydänmailla. Kiinnostuin tästä Ilkka lehden arvostelun perusteella.
Jere Laine - Sota 2016 - Lintukodon loppu? Armeijan upseerin kirjoittama fiktio kahinoinnista venäjän kanssa.
Johanna Sinisalo - Auringon ydin.
Timo Vihavainen - Länsimaiden tuho.
Viimeksi muokattu: 03.05.2017 10:30 Moonlord.

• Freyja hahmo
  • Freyja
03.05.2017 18:14 #622 : Freyja
Vastaus käyttäjältä Freyja aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Robin Hobbin Assassin's Fate on kirja, jota odotin todella paljon ja nyt se on ilmestynyt. Ehdin lukea eilen ensimmäisen luvun ja ei ole vaikea päättää mitä tänä iltana tekisin.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

04.05.2017 15:13 #623 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Rupesin sarjakuvien keräileen ku järjestin kirjahyllyä. Asterix, Lucky Luke, Tintti ja Marsupilamit löytyy nii rupesin
Don rosia metsästään

Adlibriksen alennuksesta
Don Rosa: Roope Ankkan elämät ja teot 1&2
Don Rosa: Auringon Poika

23.05.2017 18:34 #624 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Viimeisin kirjahankinta
SF Bokhandelnissa tuli vähän kiire, eikä mukaan ehtinyt tarttua kuin J. R. Wardin Blood Vow, jonka olin ajatellut ostaa muutenkin. Noilla on ihan liikaa kirjoja alle puolessa tunnissa pengottavaksi! :grin:

28.05.2017 19:54 #625 : Wicked-Willie
Vastaus käyttäjältä Wicked-Willie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Vaskirjoilta tilasin Praedor-kirjat "Kirotun maan ritari" ja "Praedor - Koston kukulat". Molemmat ovat uusia tuttavuuksia, ja odotukset ovat korkealla.

Talvi on tulossa.

30.05.2017 16:05 #626 : Wicked-Willie
Vastaus käyttäjältä Wicked-Willie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tänään löysin Riihimäen Femmatorilta neljä kirjaa, yhteishinnaltaan 2 euroa 60 senttiä. Iain Banksin Muista Flebasta, Andy McNabin Bravo kaksi nolla ja Philip Pullmanin Kultainen kompassi olivat ostoslistalla, neljäntenä oli vanha Velhovuoren aarre, joka on pieni kirjamuotoinen seikkailupeli.

Talvi on tulossa.

30.05.2017 18:49 #627 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viime kirjakauppakäynniltä:

H. P. Lovecraft - Siivekäs kuolema ja muita kertomuksia
Pertti Jarla - Fingerporin koko kuva 3
Lee Bermejo, Matt Hollingsworth - Suiciders, kirja 1

Muistin, että minulla on Lovecraft-kokoelmien neljä ekaa osaa, joten valitsin hyllystä tuon viidennen. Huomasin vasta kotona, että niitä olikin vain kolme. Olisi pitänyt ostaa se neljäskin.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

02.06.2017 16:47 #628 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tuossa jotain viimeisimpiä ostoksiani huutonetistä yms.

Stefano Benni: Baol 1,50

Harvey Pekar & Robert Crump: Bob & Harv sarjakuvia 2,00
Rosinski & Van-Hamme: Chninkel ja suuri voima 3,80

04.06.2017 14:39 #629 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Joku muukin täällä lukee Foresteria:) Vieläkin hyllyssä, kun tuli joskus 80 ja 90-luvulla ostettua kaikki Hornblowerit.
Vilkaise päälle vielä Alexander Kentin(Douglas Reemanin salanimi) Bolitho kirjat.

04.06.2017 14:48 #630 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Hornblowerit on loistavia. Oma kokoelma vielä epätäydellinen...

04.06.2017 20:49 #631 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
En ole itse asiassa lukenut vielä yhtään Hornbloweria, mutta se yksi vanha leffa oli tuttu jo ennestään ja sarjaa on verrattu Patrick O'Brianin kirjoihin joista olen tykännyt, joten ostin nuo pois kun tulivat halvalla vastaan huutonetissä ja samalla myyjällä oli muitakin kirjoja mistä olin kiinnostunut. Saarronmurtajakin oli kunnosta päätellen ihan lukematon kappale mikä on tosi harvinaista 1951 painetulle pokkarille.

Kokoelmissani on jo jonkun verran myös muitakin perinteisiä meriseikkailuja esimerkiksi Frederick Marryatilta, ja jonkun verran yksittäisiä aiheeseen liittyviä teoksia, mutta lukujononi on kasvanut jo niin suureksi, että ehdin niihin saakka luultavasti vasta vuosien päästä. Bolitho kirjojakin on suomennettu näköjään niin vähän, että pitää kai etsiä nekin joskus vielä omaan hyllyyn. :tongue:
Heh.. Historiallisten romaanien kappalemäärä taitaa mennä kohta jo ohi kaikista scifi, fantasia ja kauhukirjoistani.

05.06.2017 16:59 #632 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ei varmaan tarvitse muistuttaa, että lue oikeassa järjestyksessä.
Alkaen Upseerikokelas Hornblowerista.
TV-sarjakin on tullut hommattu kahteen kertaan. Ensin DVD:nä yksitellen sitä mukaa kuin ilmestyivät ja sitten Bluraynä lopulta Saksasta kaikki kahdeksan osaa. Ei se tietysti kirjoille pärjää, sillä onhan mahdotonta kuvata uskottavasti meritaisteluita tai edes elämää laivalla, kun ei näyttelijöistä ole merimiehiksi.

08.06.2017 17:32 #633 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tuli poikettua pitkästä aikaa kirjakaupassa. Mukaan tarttui

Reijo Mäki: Kakolan Kalpea
- Reijo Mäen "Aurajoki" sarja jatkuu jälleen uuren Vareksen kanssa. Tästä alkaa kotimaan dekkari kesä! Nyt vaan Remestä orotellessa :)

Richard Lee Byers: Ryöväri
- Forgotten Realmsin täydellistä kokoelmaa hakemassa. Maailmanjaosta puuttuvat enää Jumalsyntyinen ja Vastustaja.

Hintaa näille tuli 25 e joten ei mikään hirmu summa.

• Jussi hahmo
  • Jussi
20.06.2017 23:39 - 21.06.2017 00:27 #634 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin viime viikolla SPR:n Kontissa ja ostin kaksi kirjaa. Dan Simmonsin Hyperion lähti hyväkuntoisena pokkarina 1,50 eurolla. En ole saanut aikaiseksi tämän scifiklassikon aloittamista, ehkä sitten nyt.

Toinen ostokseni oli J.R.R. Tolkienin Taru sormusten herrasta pehmytkantisena yhteisniteenä. Omistan yhteispainoksen ennestään kovakantisena, mutta kun hinta oli vain 2,50 euroa, en malttanut olla ostamatta... Tämäkin käytetty kirja on erittäin hyväkuntoinen, ja karttaa ei ole revitty irti. Kyseessä on elokuvakannella varustettu laitos vuodelta 2001.

Vierailin tänään Joensuussa pienessä sivukirjastossa, jossa jaettiin ilmaiseksi poistokirjoja. Mukaani tarttui mm. Iain M. Banksin Pelaaja. Olen romaanin lukenut kertaalleen.
Viimeksi muokattu: 21.06.2017 00:27 Jussi. Syy: Korjailin tekstiä.

• NoctilucA hahmo
  • NoctilucA
    Epäkuollut
21.06.2017 19:34 #635 : NoctilucA
Vastaus käyttäjältä NoctilucA aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Jenna Kostetin Pikimusta, sysipimeä.

Kostetin kaksi edellistä olivat ihan mainioita, joten pitäähän se kolmaskin lukea.

People need to start appreciating the effort I put in to not be a serial killer.

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
22.06.2017 08:18 #636 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Visiitti paikalliseen kirjakauppaan ja näppeihin tarttui ennestään tuntematon kirja, Juhana Säde - Maattomat kuninkaat, joka kertoo viikinkiajan suomesta. Päähenkilönä naima- ja turkiskaupoilla rikastunut mies, joka haikailee kotiseudun kuninkuudesta, mutta kohtalo vie miehen Idäntielle missä hän vaeltaa Birkan kuninkaan kanssa.

22.06.2017 19:32 #637 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin Tiiriön Kirjapörssissä kun palailin espoosta eilen. Matkalla tarttui kaks kirjaa josta toisesta yllätyin

Jules Verne: Maasta kuuhun 5 €
-Rakastan Vernen kirjoja joten ostin tämän vain nauttiakseni.

J.R.R. Tolkien: Hurinin Lasten Tarina 15 €
-Tätä oon etsinyt ja nyt löysin sen vahingossa. Varmaan myyjää nauratti kun juoksin kaupan läpi kun näin kirjan nuorten hyllyssä.

• Jussi hahmo
  • Jussi
23.06.2017 18:40 #638 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tilasin tänään Adlibriksestä Tad Williamsin uutuuden The Witchwood Crown. Tämä on siis jatkoa Tarulle kolmesta miekasta. Firmalla on menossa juhannuskampanja, jonka aikana kaikista kirjoista saa 15 prosentin alennuksen. Hinnaksi romaanille tuli vain 14 euroa, eikä toimitusmaksua peritä. Kyseessä on isokokoinen nidottu laitos eli "trade paperback" – sivumäärän pitäisi olla yli 700.

• Skie hahmo
  • Skie
03.07.2017 18:55 - 03.07.2017 18:56 #639 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Outo elämänmittainen tarve pelastaa fantasiakirjoja kirjaston poistolaarista jatkuu:

Frank Herbert: Dyyni (kolmena niteenä)
Guy Gavriel Kay: Tigana (kahtena niteenä)

Kumpaakaan en ole koskaan lukenut, mutta bongattuani ne en voinut niitä sinnekään jättää.

Always follow your doubts.
Viimeksi muokattu: 03.07.2017 18:56 Skie. Syy: Gavriel muuttui autocorrectin vuoksi Gabrieliksi

03.07.2017 21:30 #640 : PercyJacksonfani
Vastaus käyttäjältä PercyJacksonfani aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeisin kirjahankinta taisi olla Rick Riordanin Thorin vasara toukokuun keskivaiheilla. Tuli hommattua Suomalaisesta nimipäivälahjaksi saadulla 25:llä eurolla. Siitä on kyllä hieman aikaa, mutta sen jälkeen en muista muita kirjoja hankkineeni.
Seuraavana hankintalistalla Riordanin Vaiennut Oraakkeli :wink: :wub: :heart:

For all those, who are lost in their own minds:
You are not alone

kyty