Viimeisin kirjahankinta

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
03.05.2017 10:29 #621

Edelliset Lois McMaster Bujoldin kirjat tuli luettua mopeasti läpi niin piti tilata loputkin. Eli tilasin kirjat Komarr, A Civil Campaign, Cryoburn, Captain Vorpatril's Alliance ja Gentleman Jole and the Red Queen. Komarrin ehdin jo lukea läpi saman tien ja tänään aloitan Civil Campaignin. Vähän harmitti kun Adlibris tiputteli kirjoja pitkin viikkoa ja kun halusin lukea oikeassa järjestyksessä niin tuo tuli vasta viikkoa myöhemmin kuin muut ja piti odottaa että pääsi urakoimaan.

Lisäksi tilasin:
Brandon Sanderson: The Stormlight Archive 2 - Worlds of Radiance part 1 ja 2.
Kebra Nagast. Etiopian kansalliseepos, kertoo Sheeban kuningattaren jälkeläisistä tms.
Frank Joseph - The Lost History of Ancient America. Pseudo-historiaa
Mikko Kamula - Metsän kansa 1 - Ikimetsien sydänmailla. Kiinnostuin tästä Ilkka lehden arvostelun perusteella.
Jere Laine - Sota 2016 - Lintukodon loppu? Armeijan upseerin kirjoittama fiktio kahinoinnista venäjän kanssa.
Johanna Sinisalo - Auringon ydin.
Timo Vihavainen - Länsimaiden tuho.

Viimeksi muokattu: 03.05.2017 10:30 : Moonlord.

Freyja
Freyja vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
03.05.2017 18:14 #622

Robin Hobbin Assassin's Fate on kirja, jota odotin todella paljon ja nyt se on ilmestynyt. Ehdin lukea eilen ensimmäisen luvun ja ei ole vaikea päättää mitä tänä iltana tekisin.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

04.05.2017 15:13 #623

Rupesin sarjakuvien keräileen ku järjestin kirjahyllyä. Asterix, Lucky Luke, Tintti ja Marsupilamit löytyy nii rupesin
Don rosia metsästään

Adlibriksen alennuksesta
Don Rosa: Roope Ankkan elämät ja teot 1&2
Don Rosa: Auringon Poika

Dyn vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
23.05.2017 18:34 #624

SF Bokhandelnissa tuli vähän kiire, eikä mukaan ehtinyt tarttua kuin J. R. Wardin Blood Vow, jonka olin ajatellut ostaa muutenkin. Noilla on ihan liikaa kirjoja alle puolessa tunnissa pengottavaksi! :grin:

Wicked-Willie
Wicked-Willie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
28.05.2017 19:54 #625

Vaskirjoilta tilasin Praedor-kirjat "Kirotun maan ritari" ja "Praedor - Koston kukulat". Molemmat ovat uusia tuttavuuksia, ja odotukset ovat korkealla.

Talvi on tulossa.

Wicked-Willie
Wicked-Willie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
30.05.2017 16:05 #626

Tänään löysin Riihimäen Femmatorilta neljä kirjaa, yhteishinnaltaan 2 euroa 60 senttiä. Iain Banksin Muista Flebasta, Andy McNabin Bravo kaksi nolla ja Philip Pullmanin Kultainen kompassi olivat ostoslistalla, neljäntenä oli vanha Velhovuoren aarre, joka on pieni kirjamuotoinen seikkailupeli.

Talvi on tulossa.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
30.05.2017 18:49 #627

Viime kirjakauppakäynniltä:

H. P. Lovecraft - Siivekäs kuolema ja muita kertomuksia
Pertti Jarla - Fingerporin koko kuva 3
Lee Bermejo, Matt Hollingsworth - Suiciders, kirja 1

Muistin, että minulla on Lovecraft-kokoelmien neljä ekaa osaa, joten valitsin hyllystä tuon viidennen. Huomasin vasta kotona, että niitä olikin vain kolme. Olisi pitänyt ostaa se neljäskin.

I'm just a normal everyday pervert.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
02.06.2017 16:47 #628

Tuossa jotain viimeisimpiä ostoksiani huutonetistä yms.

Stefano Benni: Baol 1,50

Rosinski & Van-Hamme: Chninkel ja suuri voima 3,80

KiLLPaTRiCK
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
04.06.2017 14:39 #629

Joku muukin täällä lukee Foresteria:) Vieläkin hyllyssä, kun tuli joskus 80 ja 90-luvulla ostettua kaikki Hornblowerit.
Vilkaise päälle vielä Alexander Kentin(Douglas Reemanin salanimi) Bolitho kirjat.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
04.06.2017 14:48 #630

Hornblowerit on loistavia. Oma kokoelma vielä epätäydellinen...

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
04.06.2017 20:49 #631

En ole itse asiassa lukenut vielä yhtään Hornbloweria, mutta se yksi vanha leffa oli tuttu jo ennestään ja sarjaa on verrattu Patrick O'Brianin kirjoihin joista olen tykännyt, joten ostin nuo pois kun tulivat halvalla vastaan huutonetissä ja samalla myyjällä oli muitakin kirjoja mistä olin kiinnostunut. Saarronmurtajakin oli kunnosta päätellen ihan lukematon kappale mikä on tosi harvinaista 1951 painetulle pokkarille.

Kokoelmissani on jo jonkun verran myös muitakin perinteisiä meriseikkailuja esimerkiksi Frederick Marryatilta, ja jonkun verran yksittäisiä aiheeseen liittyviä teoksia, mutta lukujononi on kasvanut jo niin suureksi, että ehdin niihin saakka luultavasti vasta vuosien päästä. Bolitho kirjojakin on suomennettu näköjään niin vähän, että pitää kai etsiä nekin joskus vielä omaan hyllyyn. :tongue:
Heh.. Historiallisten romaanien kappalemäärä taitaa mennä kohta jo ohi kaikista scifi, fantasia ja kauhukirjoistani.

KiLLPaTRiCK
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
05.06.2017 16:59 #632

Ei varmaan tarvitse muistuttaa, että lue oikeassa järjestyksessä.
Alkaen Upseerikokelas Hornblowerista.
TV-sarjakin on tullut hommattu kahteen kertaan. Ensin DVD:nä yksitellen sitä mukaa kuin ilmestyivät ja sitten Bluraynä lopulta Saksasta kaikki kahdeksan osaa. Ei se tietysti kirjoille pärjää, sillä onhan mahdotonta kuvata uskottavasti meritaisteluita tai edes elämää laivalla, kun ei näyttelijöistä ole merimiehiksi.

08.06.2017 17:32 #633

Tuli poikettua pitkästä aikaa kirjakaupassa. Mukaan tarttui

Reijo Mäki: Kakolan Kalpea
- Reijo Mäen "Aurajoki" sarja jatkuu jälleen uuren Vareksen kanssa. Tästä alkaa kotimaan dekkari kesä! Nyt vaan Remestä orotellessa :)

Richard Lee Byers: Ryöväri
- Forgotten Realmsin täydellistä kokoelmaa hakemassa. Maailmanjaosta puuttuvat enää Jumalsyntyinen ja Vastustaja.

Hintaa näille tuli 25 e joten ei mikään hirmu summa.

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
20.06.2017 23:39 #634

Kävin viime viikolla SPR:n Kontissa ja ostin kaksi kirjaa. Dan Simmonsin Hyperion lähti hyväkuntoisena pokkarina 1,50 eurolla. En ole saanut aikaiseksi tämän scifiklassikon aloittamista, ehkä sitten nyt.

Toinen ostokseni oli J.R.R. Tolkienin Taru sormusten herrasta pehmytkantisena yhteisniteenä. Omistan yhteispainoksen ennestään kovakantisena, mutta kun hinta oli vain 2,50 euroa, en malttanut olla ostamatta... Tämäkin käytetty kirja on erittäin hyväkuntoinen, ja karttaa ei ole revitty irti. Kyseessä on elokuvakannella varustettu laitos vuodelta 2001.

Vierailin tänään Joensuussa pienessä sivukirjastossa, jossa jaettiin ilmaiseksi poistokirjoja. Mukaani tarttui mm. Iain M. Banksin Pelaaja. Olen romaanin lukenut kertaalleen.

Viimeksi muokattu: 21.06.2017 00:27 : Jussi. Syy: Korjailin tekstiä.

NoctilucA
NoctilucA vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
21.06.2017 19:34 #635

Jenna Kostetin Pikimusta, sysipimeä.

Kostetin kaksi edellistä olivat ihan mainioita, joten pitäähän se kolmaskin lukea.

People need to start appreciating the effort I put in to not be a serial killer.

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
22.06.2017 08:18 #636

Visiitti paikalliseen kirjakauppaan ja näppeihin tarttui ennestään tuntematon kirja, Juhana Säde - Maattomat kuninkaat, joka kertoo viikinkiajan suomesta. Päähenkilönä naima- ja turkiskaupoilla rikastunut mies, joka haikailee kotiseudun kuninkuudesta, mutta kohtalo vie miehen Idäntielle missä hän vaeltaa Birkan kuninkaan kanssa.

22.06.2017 19:32 #637

Kävin Tiiriön Kirjapörssissä kun palailin espoosta eilen. Matkalla tarttui kaks kirjaa josta toisesta yllätyin

Jules Verne: Maasta kuuhun 5 €
-Rakastan Vernen kirjoja joten ostin tämän vain nauttiakseni.

J.R.R. Tolkien: Hurinin Lasten Tarina 15 €
-Tätä oon etsinyt ja nyt löysin sen vahingossa. Varmaan myyjää nauratti kun juoksin kaupan läpi kun näin kirjan nuorten hyllyssä.

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
23.06.2017 18:40 #638

Tilasin tänään Adlibriksestä Tad Williamsin uutuuden The Witchwood Crown. Tämä on siis jatkoa Tarulle kolmesta miekasta. Firmalla on menossa juhannuskampanja, jonka aikana kaikista kirjoista saa 15 prosentin alennuksen. Hinnaksi romaanille tuli vain 14 euroa, eikä toimitusmaksua peritä. Kyseessä on isokokoinen nidottu laitos eli "trade paperback" – sivumäärän pitäisi olla yli 700.

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
03.07.2017 18:55 #639

Outo elämänmittainen tarve pelastaa fantasiakirjoja kirjaston poistolaarista jatkuu:

Frank Herbert: Dyyni (kolmena niteenä)
Guy Gavriel Kay: Tigana (kahtena niteenä)

Kumpaakaan en ole koskaan lukenut, mutta bongattuani ne en voinut niitä sinnekään jättää.

Always follow your doubts.

Viimeksi muokattu: 03.07.2017 18:56 : Skie. Syy: Gavriel muuttui autocorrectin vuoksi Gabrieliksi

PercyJacksonfani
PercyJacksonfani vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
03.07.2017 21:30 #640

Viimeisin kirjahankinta taisi olla Rick Riordanin Thorin vasara toukokuun keskivaiheilla. Tuli hommattua Suomalaisesta nimipäivälahjaksi saadulla 25:llä eurolla. Siitä on kyllä hieman aikaa, mutta sen jälkeen en muista muita kirjoja hankkineeni.
Seuraavana hankintalistalla Riordanin Vaiennut Oraakkeli :wink: :wub: :heart:

For all those, who are lost in their own minds:
You are not alone

Echramath