Viimeisin kirjahankinta

Dyn vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
04.07.2017 06:29 #641

Skie kirjoitti: Outo elämänmittainen tarve pelastaa fantasiakirjoja kirjaston poistolaarista jatkuu:

Frank Herbert: Dyyni (kolmena niteenä)
Guy Gavriel Kay: Tigana (kahtena niteenä)

Nämä ovat oikeasti tosi hyviä kirjoja, hyvä löytö! Dyyni on scifiklassikko, jonka itse luin teininä, mutta ei silloin tuntunut lainkaan liian vanhalta. Maailma on kyllä hyvin fantasiamainen, joten se saattaa auttaa. Tigana taas on minusta Kayn paras kirja (suomennettu tosiaan jostain syytä kahtena kappaleena), aikuisille sopivaa viihdyttävää fantasiaa.

07.07.2017 00:39 #642

Yksi vanha koulukaveri vieraili kahden 7-10 vuotiaan tyttärensä kanssa luonani ehkä noin kolmisen viikkoa sitten ja kun oltiin muisteltu kaikkia vanhoja juttuja pari tuntia, niin tytöillä alkoi olla jo tylsää joten etsin heille viihdykkeeksi vanhan view-master laitteeni ja laatikollisen kiekkoja mihin en ollut varmaan koskenutkaan noin 20 vuoteen.
Kävin niitä sitten samana iltana itsekin tarkemmin läpi ja lapsuudenaikainen innostukseni palasi rytinällä takaisin. Ne 80-90 luvulla saadut reilu 30 kuvakiekkoa oli katsottu aika nopeasti läpi joten otin selvää, että mistä löytyisi helposti lisää kivoja view-master kiekkoja ja ainakin huutonetissä oli jonkun verran, mutta antikvariaatti.net sivulla näytti olevan jo paljon enemmänkin kiekkoja tai kokonaisia kiekkosettejäkin myynnissä ehkä noin viidellä eri kauppiaalla.

Olen ostanut sen jälkeen jo reilu parisenkymmentä erilaista kiekkoa, mutta useimmat eivät kuitenkaan liity mitenkään scifiin, fantasiaan tai kirjallisuusaiheisiin, joten en viitsi mainita tässä muita view-master hankintojani, kuin Jules Vernen "20,000 leagues under the sea" kirjan ja Disneyn "Peter Pan" elokuvan pohjalta tehdyt kiekkosetit, missä kuvatkin oli toteutettu yksityiskohtaisten vahapienoismallien avulla. Tykkään nykyisin eniten juuri siitä vanhan ajan diodraama-tyylistä verrattuna vaikka johonkin tavanomaisempiin tekniikkaan, missä kiekon kuvat ovat vain suoraan jostakin piirroselokuvan ruuduista kopioituja näkymiä.

Samalla kun olen etsiskellyt huutonetistä ja antikvariaattinetistä kuvakiekkoja, niin silmiin osui myös monia erilaisia kirjojakin, joten tässä kaikki uudet kirjahankintani noin kuukauden ajalta. En valitettavasti pääse tänä kesänä suokkimiittiin ja sitä edeltävälle perinteiselle divarikierrokselleni, joten olen sen takia uskaltanut törsätä vähän normaalia enemmän myös noissa nettidivareissakin. (Muutamia yksittäisiä kirjoja tuli myös paikallisilta kirpputoreilta ja listassa on myös kaksi Adlibriksen juhannusalesta hankittua Junji Ito mangaa ja kaksi Osuuskumman nettikaupasta ostettua pokkaria, mutta kaikki muut ovat huuto/antikvariaattinetistä.)

Aliette de Bodard: Perhonen ja jaguaari

Augustin Ehrensvärd: Matka Suomessa 1747
Mauri Kunnas: Koiramäen joulukirkko
Chris Smith: TSH - Aseet ja armeijat
Tammen kultaiset kirjat 66 - Kaikkein kultaisin kirja
Ikiomat kultaiset eläinkirjani (yhteisnide näistä: Pikku Viu-Viu / Kalle Kani / Atte Ankka ja hänen ystävänsä / Kapu karvakorva / Kisu killisilmä)
Ikiomat kultaiset matkakirjani (Jere Jarruvaunu / Lassi lentäjä / Hauska automatka / Riston laivamatka / Junalla Timbuktuun)
Ikiomat kultaiset kirjani 4 (Mikä minusta tulee / Antti autotehtaassa / Neljä pientä kissanpoikaa / Nukke ja minä / Pieni harmaa aasi)

Heh.. En ole keräillyt aikaisemmin Tammen kultaista sarjaa, mutta yksi antikvariaattinetin myyjä oli ottanut paljon valokuvia kirjojen sisältäkin, joten niitä selatessa oli tosi nostalgista törmätä moneen semmoiseen kuvaan mitä olin nähnyt viimeksi kai joskus 80-luvulla. Etenkin kaikkein kultaisimman kirjan kuvitus herätti aivan mahtavia muistoja ja oli suorastaan ihmeellistä, että miten paljon kaikkia tiettyjä yksityiskohtia oli jäänyt kummittelemaan mieleen ja miten nopeasti muistikuvat palasivat takaisin kirjan sivuja selatessa.
Tuon yksittäisen lastenkirjan kuvitus on luultavasti suurimpia syitä siihen miksi rakastan vielä nykyisinkin antiikkiautojen, höyryveturien ja pylväiden varaan rakennettujen mökkien visuaalista tyyliä. Sivut suorastaan vilisevät sympaattisen näköisiä ajoneuvoja ja hahmoja. :grin: www.google.fi/search?q=margaret+wise+bro...igB&biw=1680&bih=951

Silloin kun olin noin 10 vuotias niin lähes kaikki ne lapsuusajan kuvakirjat tuli lahjoitettua pois sukulaisten tai tuttavaperheiden lapsille ja olen nyt päättänyt kerätä ne takaisin, kun vielä joten kuten muistan yksittäisten kirjojen kansikuvia tai nimiä. En edes tiennyt aikaisemmin, että tammen kultaisista on tehty tuommoisia kokomaapainoksiakin, joten on ihan kätevää kun kaikkia ei tarvinnut etsiä yksitellen.
Noissa tuli samalla kätevästi vähän extraakin mukana, koska meillä oli lapsuudessa muistaakseni vain tuo edellä mainittu Kaikkein kultaisin kirja, Pikku Viu-Viu, Mikä minusta tulee, Antti autotehtaassa, Jere jarruvaunu, hauska automatka, neljä pientä kissanpoikaa ja Riston laivamatka. Tunnistin ne lapsuusmuistoja blogin kansikuvaluettelosta. lapsuusmuistelua.vuodatus.net/lue/2014/0...ultaisista-kirjoista Pitäisi etsiä myöhemmin myös muutamia yksittäisiä Aku Ankka aiheisia kirjoja samasta sarjasta, koska niitä ei ole mukana missään yhteispainoksissa.

Loppuun vielä lista kaikista sarjakuvahankinnoistakin..

Aku Ankan Juhlasarjat 3
Goscinny & Tabary: Ahmed Ahne Bagdadin kauhu
Goscinny & Tabary: Ahmed Ahne - Seireenin ansa
Goscinny & Tabary: Ahmed Ahneen lapsuus
Goscinny & Tabary: Ahmed Ahneen salajuonet
Goscinny & Tabary: Parantava porkkana
Goscinny & Tabary: Ahmed Ahne ja hassu haltijatar
Junji Ito: Uzumaki (3-in-1, Deluxe Edition)
Junji Ito: GYO (2-in-1 Deluxe Edition)
Mezieres & Christin: Varjojen lähettiläs (Valerian ja Laureline Osa 7)
Sarjakirja 108 - Teräsmies
Taskukorkkari 4 / 1997
Taskukorkkari 5 / 1997

Viimeksi muokattu: 07.07.2017 17:28 : FreakyMike.

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
07.07.2017 22:21 #643

Viimeisimmät kirjahankintani ovat kaksi fantasian klassikkoa:

• Roger Zelazny: The Chronicles of Amber
  • Mervyn Peake: The Gormenghast Trilogy

Molemmat pehmytkantiset kirjat ostin Joensuulaisesta divarista, ja kumpikin maksoi viisi euroa. Zelaznyn yhteisnide sisältää viisi ensimmäistä Amber-kirjaa. Olen ne kertaalleen lukenut, mutta halusin silti omaan hyllyyn. Gormenghast-trilogiaan en ole saanut aikaiseksi tutustua. Ehkä nyt tapahtuu edistystä, kun omistan yhteispainoksen. Käytetyt kirjat ovat hyväkuntoisia.

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
08.07.2017 17:24 #644

Adlibriksella oli kirjoja alessa joten sorruin ja ostin jälleen hyllyntäytettä:

Hannu Rajaniemi: Fraktaaliruhtinas ja Kausaalienkeli
Emmi Itäranta: Kudottujen kujien kaupunki
Peter O'Donnell, Enrique Romero, Neville Colvin: Modesty Blaise - Hidas kuolema

Rajaniemeltä luin Kvanttivarkaan heti sen ilmestyttyä ja muistelisin tykänneeni. Siltä pohjalta ajattelin että ehkä saan koko trilogian luettua joskus. Itärannan esikoinen on vielä kesken yöpöydällä, mutta ajattelin varmuudeksi hankkia tämän seuraavan odottelemaan Teemestarin jälkeistä aikaa. Ja uskollisesti hommaan itselleni kaikki suomeksi ilmestyneet Modestyt aina kuin jossain eteen sattuu.

Always follow your doubts.

Freiwynn
Teknikko
Freiwynn vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
13.07.2017 13:49 #645

En edes muista milloin viimeksi ostin kirjan, sillä lainaan kaikki lukemani teokset kirjastosta. Asuessani vielä kotona, vanhempani ostivat minulle kirjoja, mutta itse olen elämäni aikana tietääkseni ostanut vain yhden kirjan,
Matkalla Nörttiyden Ytimeen (Julie Halpern). Tosin kirjastolainojeni määrä taitaa korvata omistamieni kirjojen puutteen,
sillä olen tänäkin kesänä lainannut päälle sata teosta (apua, miten tässä näin on käynyt!)

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
14.07.2017 15:24 #646

Kävin tänään Turussa suorittamassa jokavuotisen Booktorikierrokseni, mutta mitään kotiintuomisia ei sieltä valitettavasti irronnut. Yksi keräämäni sarjan osa löytyi, mutta se oli törkeän hintainen ja vielä huonokuntoinenkin. En jää suremaan, kyllä se vielä jostain kirjaston poistoista vastaan tulee. Speaking of wich, tämänkesäisiin kirjahankintoihini kuuluu pari poistolöytöä. Eka oli Peter Dickinsonin Purran maa. Muistan katselleeni sitä lapsena monta kertaa kirjastossa, mutten koskaan lainannut sitä. Nyt siitä otetaan vihdoin selko. Toinen poistohankinta oli Kaari Utrion Kun nainen hallitsi, rakasti ja vihasi, joka myös on jäänyt lapsuudesta mieleen. Äiskällä oli se joskus lainassa ja muistan selailleeni sitä, koska siinä oli kuvia historiallisista henkilöistä. En edes tajunnut mitä tulin ostaneeksi kun vasta kotona katselin kirjaa tarkemmin ja löysin kuvat Johanna Hullusta ja Filip Kauniista. Ne olivat jääneet mieleen.

Ostin myös Kirjakassista maailman arvelluttavimman "keitto"kirjan, Fingerporin ruokakirjan. Se on aivan hillitön. Lisäksi vingutin joululahjaksi saamaani Suomalaisen lahjakorttia ja tilasin Jonathan Coen What a carve up!:n. Se on eräänlainen esiosa hiljattain lukemalleni Coen Number 11:lle, johon tykästyin.

I know this looks like nothing, but it's actually bad.

22.07.2017 20:01 #647

Rautjärven kirjastossa oli alkuviikosta poistokirjamyyntiä, joten hain sieltä ison pinon luettavaa. (Hinnat ovat 0,50 kpl tai 10 kirjaa kahdella eurolla..) Muutama löytyi myös toissaviikon perjantaina ja tänään järjestetyiltä takakonttikirppiksiltä ja Simpeleen antiikki- ja keräily kesäpäiviltä viime viikonloppuna.

Mirja Heikkilä: Verenpunainen vaakuna
Astrid Lindgren: Mestarietsivä Kalle Blomkvist (Yhteisnide kolmesta kirjasta)
Arto Paasilinna: Isoisää etsimässä
Jari Tervo: Troikka
H.G. Wells: Aikakone / Maailmojen sota (Yhteisnide)
Margaret Weis & Tracy Hickman: Haltioiden tähti / Tulimeri / Käärmemaagi / Kaaoksen käsi

Novellikokoelmat:
Clive Barker: Veren kirjat 3
Maksim Gorki: Ihmisen synty
Markku Toivonen: Ihmeitä

Tieto ja taidekirjat yms.
Christian F. Feest: Native arts of North America
Veli Granö: Onnela - 14 pihataiteilijan esittely
Harry Kivijärvi: Miten pyramidit rakennettiin?
Iivar Kemppinen: Kadonnut Karjala
Alfred Kolehmainen: Suomalainen talonpoikaistalo
World of Fabergé (Shanghai Museumissa 2012 järjestettyyn näyttelyyn liittyvä 311 sivuinen kuvakirja)

Lastenkirjat ja sarjakuvat:
Wilhelm Grimm & Maurice Sendak: Mili kultaseni
Rien Poortvliet: Hau hau Oma koirani
Musta ritari ja muita Don Rosan parhaita

Dyn vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
24.07.2017 17:56 #648

Lontoon reissulta tarttui lisäluettavaa, mun tämän vuoden teemani mukaisesti kaikki historiallisia romaaneja:

C. J. Sansom: Winter in Madrid. Sansom on yksi suosikkikirjailijoistani, erityisesti olen pitänyt hänen 1500-luvulle sijoittuvista dekkareistaan. Tämä kyseinen kirja sijoittuu 1940-luvun Espanjaan ja on saanut hyvät arviot maailmalla - sen verran hyvät, että Helmetissäkin varausjonot ovat olleet kohtuullisen pitkiä, ja päädyin ostamaan kirjan omakseni.

Elizabeth Chadwick: The Greatest Knight ja The Scarlet Lion. Ihan täysin tuntematon kirjailija mulle, mutta kuvaus pisti silmään: romantiikkaa ja ritareita 1100-luvun Englannissa. Totta kai! Mulle heti! Kirjailijan tuotanto on laaja, eivätkä nämä ole kronologisesti edes alusta, mutta käsittääkseni liittyvät kuitenkin toisiinsa. Tosin olen lukenut Gregorynikin epäkronologisesti, joten... ehkä tuo ei haittaa.

Cynthia Harrod-Eagles: The Founding. Sarjan eka osa! Historiallista romantiikkaa 1400-luvulla! Julkaistu jo 1980 - onko tämä genre voinut hyvin jo näin pitkään, miksi minä en ole kuullut siitä mitään? Englantilainen historiallinen romantiikka, täältä tullaan! (Kirja maksoi Oxfamilla 2,99 puntaa.)

Emelie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
30.07.2017 15:35 #649

Yli viisi vuotta mielen perukoilla pyörinyt hankintahaave täyttyi, kun sain aikaiseksi ostaa itselleni Fullmetal Alchemist -sarjan kokonaisuudessaan. Minulla oli jo ennestään muutamia yksittäisiä osia, mutta Fantasiapeleissä käydessä huomasin siellä hyllyssä koko sarjan 3-in-1 muodossa (yhteensä 9 nidettä, 27 volumea) enkä voinut vastustaa kiusausta.

04.08.2017 15:01 #650

Yksi kaveri on töissä Imatran kirjastossa ja kertoi ennakkoon, että siellä on koko viime viikon ajan poistokirjoja ilmaiseksi jaossa, joten kävin vilkaisemassa niitä samalla kun hoidin vähän muitakin asioita. Ehdin paikalle vasta tiistaina, joten parhaat olivat jo menneet, mutta löytyi sieltä kuitenkin ihan kunnollinen muovikassilinen etenkin tietokirjallisuutta.
Mukana myös joitakin kirpputorilöytöjä, antikvariaatti.netistä tilattuja kirjoja sekä Rosebud verkkokaupan alennusmyynnistä hankittuja sarjakuva-albumeita.

R.M. Ballantyne: Korallisaari
J.O. Curwood: Kalliovuorten kuningas
C.S. Forester: Lordi Hornblower
C.S. Forester: Kommodori Hornblower
Robert Swindells: Huone 13

Tietokirjat:
Jeannine Auboyer: Kaukoidän taiteet
William R. Clark: Löytöretkiä ja tutkimusmatkoja
Simo Hankaniemi: Karhumiehiä, nuolia ja biisoneita - Piirteitä tasankointiaanien metsästyskulttuurista
Pekka Kautovaara: Käden taidot, vihko 4
Alfred Kolehmainen& Veijo A. Laine: Suomalainen talonpoikaistalo
Eija Timonen: Kuu paistaa, kuollut ajaa (Suomalaisia kummitustarinoita)
Toim. Tyyne-Kerttu Virkki-Säätiö: Itse tuon sanoiksi virkki

Mézières & Christin: Muistoja tulevaisuuksista - Valerian ja Laureline 26

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
04.08.2017 20:23 #651

Lontoo painaa päälle nii piti hakea luettavaa reissuun.

Sarah J. Maas: Lasipalatsi
- Luin takakannen kirjasta ja otin mukaan. En oikein osaa sanoa mitää syytä mut kansi o hieno ;)

Andrej Sapowski: Myrskynmerkki
- Noiturin uusin osa on orottanut kesäkuusta asti ostoaan nyt oli oikea aika.

Glen Cook: Valkoinen Ruusu
- Tykännyt Mustan Komppanian kahdesta edellisestä osasta joten tämä tuli otettua sen takia. Ensimmäisen kerran näin tämän kirjakaupassa ja vielä kuntani pikku kirjakaupassa joten iloinen yllätys.

Race like first!
Train like second!

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
04.08.2017 20:28 #652

Tämä ei ole ihan tuore hankinta, mutta kun muuton jälkeen järjestelin kirjojani, huomasin omistavani nimimerkkien O.L. ja E.N. Maalari skruuvioppaat 1940-luvulta. Perinteiset kortti- ja lautapelit ovat aina olleet lähellä sydäntäni, ja mulla on jonkun verran niihin liittyvää kirjallisuutta. Nuo oppaat olin jostain syystä unohtanut hankkineeni.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

14.08.2017 23:28 #653

Olin viime viikon tiistaista sunnuntaihin pääkaupunkiseudulla Worldconin takia ja myyntisalin takanurkassa sijainneilta scifikirppispöydiltä löytyi paljon hyviä kirjoja selvästi divareita edullisemmilla hinnoilla. Kävin keskiviikkona ja torstaina myös pikaisilla divarikierroksilla mm. Kampintorin antikvaarisessa kirjakaupassa, SS Libriconissa, Lasihelmipelissä, Vihreässä planeetassa, Kulkukatinpojassa, Divari Kalevassa ja Punaisessa Planeetassa ja sain joitakin kirjoja ja sarjakuvia ilmaiseksi myös kavereiltakin, joten viikon saalis ehti kasvaa erityisen suureksi.

Apollinaire: Hirveä Hospodar ja nuoren Don Juanin urotyöt
Gene Wolfe: Sovinnontekijän kynsi
Roger Zelazny: Amberin yhdeksän prinssiä
Roger Zelazny: Avalonin luodit

toim. Juha Jyrkäs & Tuomas Saloranta: Ja hän huutaa
toim. Tuomas Saloranta: Hei. rillumapunk!
toim. STK ry URS: Tiamantin värit ja muita tähtienvälisiä tarinoita

Herge: Tuhatkaunon tapaus
Petri Hiltunen: Taivaan suuri susi
Eino Leinon Helkavirsiä
Jean-Yves Ferri & Didier Conrad: Asterix ja Caesarin papyrus
Mézières & Christin: Suuren tyhjyyden reunalla (Valerian ja Laureline 20)
Mézières & Christin: Aika-avaaja (Valerian ja Laureline 22)
Mézières & Christin: Surullinen planeetta
Aku Ankan juhlasarjat 1

haplotus
haplotus vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
18.08.2017 09:03 #654

Worldconin aikaan iski pieni kateus, kun Twitter tuntui olevan (tietysti) täynnä aihetta, enkä itse ollut paikalla. Onneksi olin tehnyt pienimuotoisen tilauksen ja Adlibriksen paketti tulikin lievittämään Worldcon-kateutta.

Pieni morkkis tuli siitä, että tilasin Adlibriksen kautta, enkä käynyt jossain kivijalassa, mutta välillä näinkin päin. Edellisestä Adlibris-tilauksesta onkin jo kulunut tovi.

Paketissa sain seitsemännen osan Robert Jordanin The Wheel of Time-, eli Ajan pyörä -sarjaan. Seitsemäs on A Crown of Swords. Huomasin että en ole tänä vuonna vielä lukenut sarjaa, joten täytyy korjata asia vielä kun muistan tapahtumat edellisestä kirjasta.

Lisäksi ostin avaruusoopperasarjakuvaa kun hankin Leiji Matsumoton Queen Emeraldas sarjan toisen ja samalla viimeisen osan. Matsumoto on aina ollut piirrosjäljeltään suosikkejani, mutta tarina sarjassa on hieman höttöinen. Kuitenkin halusin ostaa tämän tuoreeltaan, sillä olen huomannut, että mitä pidempään vitkuttelen jonkin sarjan hankkimista, sitä todennäköisemmin sarja jää jatkamatta. Lisäksi koitan tukea kustantajaa, jotta ehkä uskaltaisivat joskus julkaista englanniksi myös Matsumoton Galaxy Express 999 -sarjan.

Hintaa noille kahdelle tuli vajaat kolmekymmentä euroa. Lisäksi eilen ostin uusimman Tähdet ja avaruus -lehden, jossa juttua esimerkiksi hyvin scifistisistä tulevaisuuden megarakennelmista, kuten Dysonin pallosta.

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
18.08.2017 13:55 #655

Mukavia nuo FreakyMiken listat. Joka ostoreissulla peräkärryllinen tavaraa mukaan. Olisihan se toki tyhmää jättää hyvä ja halpa jonkun muun saaliiksi.

I'm just a normal everyday pervert.

18.08.2017 23:13 #656

Heh.. Vanhaa maatilaa isännöidessä pystyy paneutumaan keräilyharrastukseenkin ihan eri tavalla verrattuna opiskeluaikaiseen kerrostaloyksiöön, joten touhu voi lähteä välillä jo ihan käsistäkin, jos tulee vastaan paljon kiinnostavia kirjoja edullisesti. Tunnen jo aika hyvin historiallisten romaanien ja useimpien spefi-kirjojen tyypilliset antikvariaattihinnat ja jos vaikka jotain normaalisti 10-12 euroa maksavia opuksia näkyy myynnissä alle vitosella, niin käytän heti tilaisuuden hyväkseni, jos kirja sivuaa edes vähän kiinnostuksenkohteitani.

Jos ilmaiseksi saa niin kelpaa jo melkein mikä tahansa kirjallisuus, koska niitä voi ehkä vaihtaa myöhemmin johonkin muuhun. Olisin itse asiassa saanut con-kirppiksen sulkeutuessakin erään toisen risingläisen myymättä jääneitä kirjoja, mutta olivat niin paksuja, joten otin sillä kertaa vain muutamia ohuita sarjakuvia, koska repussa oli jo paljon muutakin kannettavaa..

Worldcon-reissun aikana kävi myös semmoinen mukava sattuma, että majoituin sukulaisteni luona Vantaalla ja kun eno lähti perjantaina mökkeilemään lähelle kotiseutuani, niin hän sai tuotua samalla reissulla valtaosan con-viikon kirjahankinnoistani. Jos olisin joutunut itse kantamaan sunnuntaina koko satsin bussipysäkille ja junaan, niin en olisi varmaankaan ostanut kuin vain puolet niistä.. :tongue:

Traeg

Bram Stoker - Dracula
Dean Koontz - Odd Thomas - Hiljaisten Kaupunki
Dean Koontz - Pimeyden Enkeli

10.09.2017 22:06 #658

Toissa ja viimeviikkona on kertynyt taas jonkin verran uusia kirjoja ja suurin osa vielä lähes puoli-ilmaiseksi. Esimerkiksi "Minä Aku Ankka" löytyi 0,10 eurolla simpeleen kirpputorilta, mutta siinä oli kansivika jonka sain helposti korjattua. Nicholsonin fantasiasarjan kaksi eri osaa, Pultava, Tähtien sota trilogia, Atorox ja Annelin Kannon kirja löytyivät kahden eri kirjaston poistomyynneistä pikkurahalla. Hemingwayn ja Irwingin kirjat olivat ilmaisjaossa Simpeleen kirjaston eteisessä sijaitsevassa pikkuhyllyssä johon ihmiset saavat jättää ylimääräisiä kirjojaan.
Kaikki loput hankin eräällä lappeenrannanreissulla Suma divarista ja sen joutsenolaisesta haarakonttorista.

Peter Englund: Pultava

Kumpikin kirpputorilta, kovakantisia.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
05.10.2017 12:45 #660

Ei paranisi katsella tuttua antikvariaattia.

Ostettua tuli muutama Tolkien

Lohikäärmevuori 80 €