Viimeisin kirjahankinta

Dyn vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
05.10.2017 18:49 #661

Philippa Gregoryn The Other Queen löytyi käytettyjen kirjojen kaupasta 1,5 punnalla. Pitää ehkä varmaan uskaltautua pariin muuhunkin kierrätyspaikkaan, koska käytetyt kirjat ovat täällä niin halpoja.

NoctilucA
Epäkuollut
NoctilucA vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
05.10.2017 22:13 #662

Ostin Stephen Gregoryn kirjan The Woodwitch. Marko Hautala suositteli romaania Worldconissa, ja kiinnostuin. Keskeinen osa juonta on sieni, joten siitä jo tulee peukkua :D.

People need to start appreciating the effort I put in to not be a serial killer.

Dyn vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
27.10.2017 22:43 #663

Kirjamessuilta ei pitänyt ostaa mitään, mutta kahden euron kirjoista tarttui silti matkaan pari Matkantekijä-sarjan romaania ja muutama joululahjakirja.

15.11.2017 21:46 #664

Tässä kaikki hankinnat edellisen viestini jälkeen. Pääasiassa Imatran kirpputoreilta & kierrätyskeskuksesta, mutta osa on myös lappeenrannan Suma divarista tai antikvariaattinetistä jne. Yksi taisi olla myös Adlibriksestä.

Kaunokirjallisuus

Bruno Ernst: M.C. Escherin taikapeili
Geipel - Hook - Eastman: Viikingit
Tove & Per Olov Jansson: Outo vieras Muumitalossa
Lewis Winant: Firearms Curiosa
Taiteilijaveljekset Von Wright (Retretissä 31.5.-27.8.2000 järjestetyn näyttelyn luettelo)
Tomi Sunnarborg & Vesa Vitikainen: Simo Häyhä - Valkoinen kuolema

Kahdesta paikasta löytyi myös kiinnostavia View-Master kiekkojakin.

36 Grand Canyon National park (North rim Arizona U.S.A)
174 Monument valley (Arizona and Utah) 1949
234 Cave of the Winds (Colorado U.S.A) 1947
238 Royal Gorge (Colorado U.S.A) 1947
245 Pike´s Peak (Colorado U.S.A) 1949
340 Mammoth cave national park (Kentucky-II U.S.A)
1516 Heidelberg (Germany 1955)
2120 Wisby isle of Gotland (Sweden 1955)
B5202 The Flintstones / Pebbless & Bamm-Bamm: The sea monster
B5203 The Flintstones / Pebbless & Bamm-Bamm: The sabertooth tiger hunt

Viimeksi muokattu: 15.11.2017 21:49 : FreakyMike.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
16.11.2017 17:44 #665

Bibliofiili heräsi sisälläni kun kävin tutussa antikvariaatissa.

Alexander Dumas -sarja. Vuonna 1966 painettu nahkakantiste kirjoje kokoelma. Paketissa oli kaikki 36 osaa jotka on kirjat:
Kolme Muskettisoturia, Muskettisoturit 20 Vuotta Myöhemmin, Muskettisoturien Viimeiset Urotyöt ja Monte-Criston Kreivi

Nyt on aikamoinen nuoruuden sankarien sarja edessä. Nopella laskulla 3600 sivua.

Race like first!
Train like second!

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
24.11.2017 09:30 #666

Black Fridayn tarjoukset innostivat e-kirja hankinnoille. Varsinaiset kirjaostokset joululle (ja vähän itsellekin) tuli tehtyä viime viikolla Suomalaisen kanta-asiakaspäivien aikaan. BF tarjoukset olivat näitä hetken huumassa ostoksia.
Elisakirjan puolelta nappasin Elina Rouhiaisen Susiraja#2 kirjan ja hetken mielijohteesta Peter Conradin Kuninkaan puheen, molemmat maksoivat 3,90 kpl.

En olisi edes älynnyt käydä Adlibriksen puolella, ellei Skie olisi ystävällisesti laittanut kampanjauutisiin mainintaa, että sielläkin on BF menossa. Iloisena yllätyksenä löysin sieltä kirjan, jota olen etsinyt kohtuuhintaan jo jonkin aikaa, Santino Hassellin Illegal Contact. Kirjaa mainostettiin Goodreadin romance -uutiskirjeessä jonkin aikaa sitten ja olen yrittänyt saada kirjaa käsiini siitä lähtien, mutta versiot mitä olen löytänyt ovat olleet joko äänikirjoja tai turhan kalliita kirjaversioita.
Ja kuinkas sattuikaan! Adlibrikseltä e-kirja löytyi tarjoushintaan 4,40€ josta sai vielä 15% BF alennusta eli lopulliseksi hinnaksi jäi 3,70€.
Tosin tästä hyvästä oli pakko asentaa puhelimeen Adlibris Letto -sovellus, joka osoittautui ruotsinkieliseksi - mitä ei tietenkään mainittu missään. Ruotsi ei ole meikäläisen kieli oikeastaan millään tasolla, mutta ehkäpä sen verran pärjään että tuota sovellusta osaan käyttää, ainakin sain kirjan auki ;) Sen tiedän, että bök on kirja ja Läs lukea, että eiköhän se tähän riitä! :lol: :lol:

07.12.2017 14:30 #667

Tänä jouluna päätin ostaa itsellenikin kirjalahjan sillä jossain välissä vuotta minusta tuli kauhean pihi, enkä ole ostanut montaakaan kirjaa tänä vuonna.

Jostain syystä en ole koskaan ostanut Hobitti, eli sinne ja takaisin -kirjaa hyllyyni. Haaveilin aina Lohikäärmevuoren ostamisesta, mutta jotenkin sen muistaminen ei osu ikinä hyvän budjetin kuukauteen. Sen hinnat kun ovat karanneet aika tähtitieteellisiksi.

Nyt julkaistu Hobitti eli sinne ja takaisin Tove Janssonin kuvituksilla osui siis suoraa sydämeeni ja hankin sen itselleni joulukuun iloiksi. Kevään puolella sitten kuvitettu Silmarillion lohdutukseksi, kun kukaan ei ole vielä innostunut Beren ja Luthienin suomentamisesta.

Emelie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
08.12.2017 08:17 #668

Morgan Blood kirjoitti: Nyt julkaistu Hobitti eli sinne ja takaisin Tove Janssonin kuvituksilla osui siis suoraa sydämeeni ja hankin sen itselleni joulukuun iloiksi.

Mekin katselitiin tätä teosta Helsingin Akateemisessa, mutta siellä oli vain yksi kappale ja sekin aika kärsineen näköinen. Sitä oli selvästi tutkittu useasti... Ei haluttu ostaa jo valmiiksi repaleista kirjaa hyllyyn, joten pitänee tilata tämä jossain vaiheessa.

Mun omat kirjahankinnat ovat olleet elämänkertoja ja sarjakuvia.

Paul Trynka: David Bowie
Olen jo pitkään pohtinut ostavani Bowirn elämänkerran itselleni hyllyyn, mutta en ole ollut varma mikä niistä kannattaa hankkia. Guardianin artikkelissa kehuttiin tätä teosta, joten kokeilen onneani sen kanssa.

Ronnie O’Sullivan: Running
Tämä oli hiukan täyteostos: halusin ostaa jotain, mutta en ollut varma että mitä. Mutta eipä se kai haittaa, että minulla on yhden snookersuosikkini elänänkerta hyllyssä.

Brian Michael Bendis: Jessica Jones, Alias #1-#4
Marvelin Jessica Jones TV-sarja osui ja upposi minun kohdallani, ja koska Jones on minulle melkoisen tuntematon super, niin ostin hyllyyni yhden kehutuimmista hahmosta kertovista sarjoista.

Garth Ennis: Punisher MAX: The Complete Collection Vol 1 - Vol 6
Nämä ovat tähän mennessä olleet (olen lukenut kaksi ensimmäistä complete collectionia) yksiä parhaimmista sarjakuvista koskaan. Piirrostyyli on minua viehättävää, synkkää ja brutaalia; tarinat kiehtovia; ja Punisher hahmona on miellyttävän johdonmukainen ja moniulotteinen. Brutaalissa ja suoraviivaisessa väkivallassa (jota näistä sarjakuvista ei puutu...) on vaan jotain sellaista, josta pidän.

Viimeksi muokattu: 08.12.2017 08:17 : Emelie.

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
14.12.2017 21:04 #669

Viimeisimmät kirjaostokseni:

UUTENA
- Stephen Donaldson: The Seventh Decimate (12,60 euroa, nidottu)

KÄYTETTYNÄ
- Lois McMaster Bujold: Memory (10 euroa, kovakantinen)
- Terry Pratchett: Monstrous Regiment (8 euroa, kovakantinen)
- Patricia A. McKillip: The Riddle-Master's Game (4 euroa, yhteispainos-pokkari)
- Robert V.S. Redick: The Red Wolf Conspiracy (4 euroa, pokkari)
- Patrick Rothfuss: The Wise Man's Fear (2 euroa, pokkari)
- Janny Wurts: Sorcerer's Legacy (2 euroa, pokkari)
- Chris Bunch: The Seer King (1 euro, pokkari)
- Lawrence Watt-Evans: The Unwilling Warlord (1 euro, pokkari)

McKillipin Riddle-Master-trilogia oli kiva saada edullisesti omaksi, sillä aion lukea sen uudestaan. Rothfussin The Wise Man's Fearin olen lukenut sekä englanniksi että suomeksi kirjastosta lainaamalla, mutta en voinut vastustaa noin halpaa hintaa... Ja kolmas kierros täytynee ottaa ennen The Doors of Stonen aloittamista.

Kahden kovakantisen kirjan hankkimisesta olen tyytyväinen. Molemmat ovat hyväkuntoisia, varsinkin Bujoldin teos 90-luvulta. Se on ilmeisesti kerran luettu varovasti – kansipaperikin on täysin ehjä.

20.12.2017 21:41 #670

Tässä vielä kaikki loppuvuoden kirjahankintani. Suurin osa oli huutonetistä, mutta löysin myös yhden sarjakuva-albumin Joutsenon Sumasta.

Clive Barker: Veren kirjat 4
Jukka Heikkilä: Antigonos jumalten poika
Milja Kaunisto: Piispansormus
Mary Stewart: Kristalliluola
Weis & Hickman: Labyrinttiin
Andre Franquin: Sarvikuonojahti (Pikon ja Fantasion seikkailuja 3)

Ruokakaupan lehtihyllystä tarttui mukaan myös "Mahtavat viikingit - alkuperä, valloitukset ja perintö" niminen Historia Bookazine. Ilmeisesti joku sen lehden erikoisjulkaisu..

26.12.2017 00:14 #671

Ihan tässä joulun alla kävin Pohjanmaan antikvariaatissa moikkaamassa kaveria ja hän tietenkin koitti myydä minulle puolta kirjoistaan juttelun lomassa. Nykyään rajoittamani hyllyn koon vuoksi ostin kuitenkin kaksi kirjaa:
Hanna Hauru - Jääkansi
Pidin kovasti kahdesta ensimmäisestä Haurun pienoisromaanista. Seuraavat teokset eivät kiinnostaneet minua, mutta tämä uusi on taas lumoava. Tarina sijoittuu taas pieneen Pohjoisen kylään. Tällä kertaa heti sotien jälkeen. Riipaisevaa Haurun.

Haruki Murakami - Värittömän miehen vaellusvuodet
Tämän Murakamin pitäisi olla lähempänä Norwegian Woodia, mikä ei henkilökohtaisella tasolla ole paras kehu. Nimi ja tarinan rakenne kuitenkin houkuttelevat.

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
26.12.2017 16:10 #672

Tilasin joululahjaksi itselleni pari opusta:

Neil Gaiman: Norse mythology. Jostain syystä en ole oikein päässyt Gaimanin kirjoihin sisälle, vaikka niitä minulla onkin pari hyllyssäni. Tämän teema kuitenkin kiinnosti kovasti, joten päätin taas kokeilla josko kirja nappaisi mukaansa.

Daniel O'Malley: Stiletto. The Checquy Filesin toinen osa. The Rook oli ehkä suosikkini tänä vuonna lukemistani kirjoista, joten odotan innolla jatko-osaan tarttumista.

Always follow your doubts.

12.01.2018 21:32 #673

Tässä sekalaisia kirjoja mitä olen saanut ilmaiseksi alkuvuoden aikana.
Hirtettyjen kettujen metsä oli kirjaston aulan "vaihtohyllyssä" mihin asiakkaat saavat jättää ylimääräisiä kirjojaan ja kaikki loput sain yhdeltä serkultani joka on muutenkin yrittänyt vähentää hyllyään viime aikoina. Olisi sieltä irronnut paljon enemmänkin, mutta en kehdannut ottaa kahvilla poiketessani muita kuin pienikokoisia pokkareita, koska itsellänikin on ollut välillä ongelmia suuren kirjamäärän säilytyksen kanssa.

Olof Enckell: Jääkärien tarina
Ilkka Remes: Teräsleijona

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
16.01.2018 14:23 #674

Viimeisimmät hankintani, kaikki ostettu käytettyinä:

- Edgar Rice Burroughs: Apinoiden Tarzan (2 euroa, kovakantinen)
- Steven Erikson: The Devil Delivered and Other Tales (1,50 euroa, nidottu)
- Dan Simmons: Flashback (2,20 euroa, kovakantinen)
- Jeff Long: Helvetin piirit (1,50 euroa, pokkari)
- Tim Powers: Expiration Date & Earthquake Weather (yhteensä 4 euroa, pokkareita)
- J.V. Jones: The Barbed Coil (11 euroa, kovakantinen)
- Terry Pratchett: Thud! (5 euroa, kovakantinen)
- J.R.R. Tolkien: The Lord of the Rings (5 euroa, yhteisnidepokkari)
- C.J. Cherryh: The Pride of Chanur & Chanur's Venture (yhteensä 5,50 euroa, pokkareita)
- Gene Wolfe: Nightside the Long Sun (3,50 euroa, pokkari)
- Janny Wurts: The Cycle of Fire -trilogia: Stormwarden, Keeper of the Keyes ja Shadowfane (yhteensä kahdeksan euroa, pokkareita)

Minulla oli hyllyssä joitakin Burroughsin Tarzan-kirjoja, mutta ei ensimmäistä. En ole myöskään koskaan lukenut tätä Pekka Markkulan tekemää uutta suomennosta. Eriksonin kolmen pienoisromaanin kokoelmaa en ollut viitsinyt hankkia, koska tarinat eivät vaikuttaneet kiinnostavilta. Mutta trade paperback oli myynnissä niin halvalla kirpputorilla, että täytyi ostaa. Jonesin The Barbed Coilin olin lukenut kirjastosta lainaamalla, muistaakseni vuonna 2003, ja tykkäsin siitä. Nyt sitten tuli heräteostoksena hankittua kovakantisena, vaikkei erityisen halvalla saanut. Kyseessä on uudenveroinen amerikkalainen sidottu laitos. Näyttää hienolta hyllyssä, ja tarkoitukseni on lukea kirja toiseen kertaan.

Kovakantinen Pratchett-kokoelmani täydentyi Thud!:lla. Wolfen teos avaa neliosaisen The Book of the Long Sun -sarjan, joka on kiinnostanut minua pitkään. En ole koskaan lukenut Tarua sormusten herrasta alkukielellä, joten ostin käytetyn englanninkielisen pokkarin, jossa koko taru on yksissä kansissa. Vähän harmittaa elokuvasta otettu Musta ratsastaja -kansikuva, mutta on se ihan siedettävä:

Joululahjaksi saamani kirjat:

- Bernard Cornwell: Soihdunkantaja (kovakantinen)
- J.R.R. Tolkien: Keskeneräisten tarujen kirja (kovakantinen)
- Patrick Rothfuss: The Name of the Wind – Tenth Anniversary Edition (kovakantinen)
- Ian C. Esslemont: Deadhouse Landing (nidottu)

Omistin ennestään Keskeneräisten tarujen kirjan Loisto-pokkarina, mutta halusin sen hyllyyn myös kovakantisena.

Viimeksi muokattu: 16.01.2018 18:05 : Jussi.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
05.02.2018 18:13 #675

Täydensin Forgotten Realms kokoelmaani.

R. A. Salvatore: Rautakääpiön Kosto
Paul S. Kemp: Jumalsyntyinen
Evin M. Evans: Vastustaja

Hintaa tuli 40 e näille.

Enää puuttuu
Kristallisauvan käskyläinen ja Cunninghamin kirjat. Seuraavaksi sitten näitä etsimään...

Race like first!

05.02.2018 20:35 #676

Adolfina Romanov
Adolfina Romanov vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
22.02.2018 16:18 #677

Minä hankin Maria Jotunin Novelleja ja muuta proosaa osat 1 ja 2 kirjaston poistoista 1e/kpl.

Viimeksi muokattu: 26.02.2018 13:39 : Adolfina Romanov. Syy: Hinta

22.02.2018 18:41 #678

Ostin Glen Cookin Musta komppanian. Olen pohtinut jo jonkin aikaa, antaako se minulle sellaista viihdekokemusta kuin haluan. Ostin nyt ensimmäisen osan ja ostan loputkin, jos tämä osuu tarpeeseen. Miksipä ei osuisi. 16€ tuo kustansi.

Freyja
Freyja vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
22.02.2018 19:27 #679

NoctilucA kirjoitti: Ostin heräteostoksena Martha Wellsin tieteislyhytromaanin All Systems Red (sähkökirjana).

Tämän minäkin hankin, tosin ihan harkittuna tekona. Muita alkuvuodesta ekirjoina ostamiani ovat

-Katherine Ardenin The Bear and the Nightingale & The Girl in the Tower
-Samuel R. Delanyn Babel-17
-Ursula K. Le Guinin Ikuisen hämärän maa
-Samanta Schweblinin Houreuni
-T.H. White: Muinainen ja tuleva kuningas

Ikuisen hämärän maan ostin myös paperikirjana, kuten Billy O'Shean Vieterivoiman valtakunnan. Jotain varmaan unohtui. Näistä hintavin oli Whiten kirja, jopa ekirjana 35,5 e, ja edullisin Hutchinsonin noin 3,4 e. Muut siltä väliltä.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

Truuners95
Truuners95 vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
22.02.2018 20:25 #680

Mikko-Pekka Heikkinen: Poromafia

Huomenissa olisi tarkoitus käyttää Suomalaisen bonukset Mike Pohjolan Sinä vuonna 1918 kirjan, että olisi lomareissulle, jotain uutta lukemista.

LordStenhammar
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson