Viimeisin kirjahankinta

01.03.2018 15:05 - 01.03.2018 15:08 #681 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin eilen Lappeenrannassa tapaamassa entisiä koulukavereitani 12 vuoden takaa ja erään taidenäyttelyn avajaisissa. Niitä edelsi myös reilun tunnin kierros Antikvariaatti Sumassa ja Kontti kirpputorilla, joista löytyi viisi eri kirjaa. Loput kolme ostin Parikkalan kierrätyskeskuksesta jo viime viikon puolella.

Emily Brontë: Humiseva harju
Elizabeth Gaskell: Crantfordin naiset
Ernest Hemingway: Kenelle kellot soivat
Väinö Linna: Täällä pohjantähden alla
Johanna Valkama: Itämeren Auri
Kristiina Vuori: Disa Hannuntytär / Siipirikko

Oli mukavaa bongata pitkästä aikaa jotain klassisesti kuvitettuja lastenkirjojakin. Nyt on jo kaikki haluamani Beskowit kasassa, mutta Larssonin nostalgisista kuvakirjoista puuttuu vielä ainakin viisi erilaista. Olen jo pitkään ihaillut hänen yksityiskohtaista akvarellityyliään.

Elsa Beskow: Pikku Puten seikkailu Mustikkametsässä
Carl Larsson: Minun isäni
Viimeksi muokattu: 01.03.2018 15:08 FreakyMike.

05.03.2018 19:55 #682 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ostin Amazonista 40-sivuisen läpyskän, jossa kerrotaan tafl-lautapelin historiasta ja rekonstruktioista. Kyseisestä pelistä kirjoitinkin vähän aikaa sitten leirinuotolle Soturien peli -novellin. Ostin myös Amazonista kovakantisen kirjan, jossa on samoissa kansissa Burroughsin viisi ekaa Mars-romaania. Ko. kirjojen suomennokset mulla on ollut, mutta myin ne muutama vuosi sitten rahapulassa divariin, niillä oli sen verran rahallista arvoa.

kumpikin kirja saapui juuri.

08.03.2018 16:03 #683 : Jussi
Käytettynä ostetut

- Robin Hobb: Forest Mage & Renegade's Magic (yhteensä 15 euroa, kovakantisia)
- Robin Hobb: Fool's Fate (5 euroa, kovakantinen)
- Terry Pratchett: The Wee Free Men (4 euroa, pokkari)
- Michael A. Stackpole: When Dragons Rage (4 euroa, pokkari)

Uutena ostetut

- Michael A. Stackpole: Fortress Draconis & The Grand Crusade (yhteensä 12 euroa, pokkareita)
- Tad Williams: River of Blue Fire (7 euroa, pokkari)
- Paul S. Kemp: A Conversation in Blood (6,40 euroa, pokkari)
- Brandon Sanderson: Shadows of Self (3 euroa Suomalaisen alelaarista, pokkari)

• Salmikki hahmo
  • Salmikki
    Kaartilainen
09.03.2018 19:13 #684 : Salmikki
Vastaus käyttäjältä Salmikki aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tänään ostin sen vihdoin:

Nonna Wasiljeff: Loukkupoika (!) ^_^

Homma lähti vähän lapasesta. Ostin myös seuraavat:

Katja Törmänen: Karhun morsian,
Uno Harva: Suomalaisten muinaisusko ja
Anna-Leena Siikala: Suomalainen samanismi

Ihanaa. Pitkän himmailun jälkeen tänä vuonna on tullut luettua jo 10 kirjaa. Huhtikuusta alkaen tahti varmasti hidastuu, mutta onpa silti. Ihan kuin olisi itsensä löytänyt.

Pouring spirits while I follow the Northern star

14.03.2018 11:24 #685 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Hämeenlinnan Suurkirpputorilta Aleksis Kiven Valitut teokset (ihanaaihanaa) ja Juhani Ahon Rautatie.1e/kpl, että ei paha!

15.03.2018 18:19 #686 : punnort
Oswald Jacoby: Complete Canasta

Vuodelta 1950, tilattu ebayn kautta amerikkalaisesta divarista.

Canastaoppaita mulla on ennestäänkin, mutta tämä on ainut, jossa on oma strategiaosio eksperttitason pelaajille.

• NoctilucA hahmo
  • NoctilucA
    Epäkuollut
16.03.2018 06:57 #687 : NoctilucA
Vastaus käyttäjältä NoctilucA aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Guzel Jahinan Suleika avaa silmänsä löytyi alennusmyynnistä huokeaan hintaan.

People need to start appreciating the effort I put in to not be a serial killer.

16.03.2018 14:57 - 16.03.2018 14:57 #688 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tilasin juuri Amazonista Helliconia-trilogian ja Tripodien aika-trilogian. Helliconia tulee yhtenä niteenä, vaikka jokainen trilogian osa on jo itsessään tiiliskiviromaani. Tiedä, millainen puhelinluettelo sieltä on tulossa, toivottavasti käsivoimat riittävät lukemiseen.

Tilasin myös Antikvaarista Sleatorin Avaruuspeli-romaanin.

Että tällä kertaa tuli tilailtua lapsuudesta tärkeitä kirjoja.

fiktio.wikidot.com/
Viimeksi muokattu: 16.03.2018 14:57 punnort.

08.04.2018 21:47 #689 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ross Halfin: Voittamaton Metallica

Yhdessä Tampereen Suomalaisessa oli taannoin joku poistomyynti ja tämä irtosi sieltä alle vitosella, mikä oli mukavaa, koska yleensä tällaiset massiiviset kirjat maksavat kolme tai neljäkin kymppiä. Metallican virallinen kameramies Ross Halfin on kuvannut bändiä vuosikymmenten ajan lavalla, keikkabussissa, studiossa ja ihan missä tahansa ja tässä on muutaman sadan valokuvan valikoima yksissä isoissa kansissa. Paljon ovat miehet muuttuneet vuosien varrella, mutta niin on heidän musiikkinsakin.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

08.04.2018 23:35 #690 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Silmarillion Ted Nasmithin kuvittamana

Kun tästäkin klassikosta saadaan viimein kuvitettu suomenkielinen versio, niin pitihän se laittaa tilaukseen. Aiemmin en viitsinyt tilausta tehdä, sillä viime kuulle kasaantui muutenkin kaikenlaista ostettavaa. Tämä oli kuitenkin keväällä ilmestyvistä kirjoista sellainen varma, jonka haluan. Aiemmin minulla on ollut ainoastaan pokkariversio Silmarillionista.

Ars Longa Vita Brevis

23.04.2018 15:56 #691 : Jussi
Uutena ostettu

Brandon Sanderson: Oathbringer (11,50 euroa, nidottu)

Kätettynä ostetut

Terry Pratchett: Unseen Academicals (6 euroa, kovakantinen)
Terry Pratchett: Johnny and the Dead & Johnny and the Bomb (yhteensä 2 euroa, pokkareita)
Roger Zelazny: Unicorn Variations (8 euroa, pokkari)
Robert Jordan: The Dragon Reborn & The Shadow Rising (yhteensä 6 euroa, pokkareita)
Robert Jordan: The Path of Daggers (2 euroa, kovakantinen)
Orson Scott Card: Pastwatch – The Redemption of Christopher Columbus (3,50 euroa, pokkari)
Gene Wolfe: Lake of the Long Sun (4 euroa, pokkari)
Stephen R. Lawhead: The Paradise War (3,50 euroa, pokkari)
Kathy Tyers: The Truce at Bakura (1 euro, pokkari)
Timothy Zahn: Choices of One (1 euro, pokkari)
David Eddings: The Belgariad -sarjan kaikki viisi osaa (yhteensä 5,50 euroa, pokkareita)

Näiden lisäksi ostin kirjastopoistona Kevin J. Andersonin Hidden Empiren 20 sentillä.

Kahdeksan euroa oli melko kallis hinta käytetylle pokkarille, mutta halusin Zelaznyn loppuunmyydyn novellikokoelman omaksi. Kovakantinen Discworld-kokoelmani täydentyi taas yhdellä teoksella. Luin Eddingsin Belgarionin tarun ensimmäisen kerran seiskaluokkalaisena, ja uudestaan lukiossa. Molemmilla kerroilla pidin siitä valtavasti. Myöhemmin kyllästyin täysin kirjailijaan ja jätin Unennäkijät-sarjan kesken. Viime aikoina olen miettinyt, että pitäisi kuitenkin ottaa kolmas kierros Belgarionista, ja tällä kertaa englanniksi. Varmaan nuoruuden hyvät muistot menevät piloille... Ostin sitten käytetyt alkukieliset pokkarit, kun hinta oli niin halpa kierrätyskeskuksessa.

03.05.2018 16:28 #692 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Pekka Ranta: Marjapussissa Porvooseen.

Kyseessä on siis marjapussi-korttipelin opaskirja. Olen metsästänyt tätä nettikauppapaikoilta. Lopuksi kävin googlen tuloksia läpi, ja löytyi huuto.netistä kirjoitusvirheellisellä nimellä Marjapussista Porvooseen. Siksi en ollut löytänyt huuto.netin sanahaulla, onneksi google löytää myös kirjoituvirheelliset sivut.

• Freyja hahmo
  • Freyja
16.05.2018 21:48 #693 : Freyja
Vastaus käyttäjältä Freyja aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ostin kuvitetun ja suomennetun painoksen Tolkienin Silmarillionista, vaikka vanhempi versio kirjasta löytyy jo hyllystä. Yli 30 e hintakin hieman kirpaisi. Mutta kun Nasmithin kuvitus! Kirja on tappoväline. Iso ja painaa lähes 1,5 kg. Asettaa hieman kynnystä uusintalukemiselle moinen järkäle, kun ei rennosti sohvalla löhöten voi lukea, mutta löytyypä hyllystä kun olen valmis koetukseen.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

12.06.2018 20:09 #694 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Poikkesin joitakin viikkoja sitten Joutsenon Suma antikvariaatissa ja sieltä tarttui mukaan Don Rosan sarjakuva-albumi Kymmenen Avataran aarre, sekä Petri Hiltusen Vala auringolle & Aavetanssi albumeista tehty uusi yhteisnide missä on hieman paranneltu niitä 90-luvun versioita.

Olen hankkinut sen jälkeen myös nämä kirjat kahdelta eri huutonet-kauppiaalta.

Clive Barker: Abarat
Joe R. Lansdale: Kapteenin erikoinen
William Nicholson: Tuulen laulu

13.06.2018 09:12 #695 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tälläinen joukko liittyi eileen iloiseen kirjaperheeseeni. Joku muukin taisi vielä, mutta en muista tarkkaan. Pitkästä aikaa minullakin on taas tilaa hyllyssä...

Yoshiko Tsukiorin Kauniit mekot ja puserot, sis. myös kaavat ( maksoin huikeat 4€, vaikka harvoin maksan mistään yli 3€)
Frans Emil Sillanpään Nuorena nukkunut (i€, 40-luvun painos)
Juhani Ahon Papin tytär/Papin rouva (i€, 40-luvun painos tämäkin)
Lisäksi vielä pari mangaa ja yksi Nemi-albumi. Luonnollisesti kaikki kirpparilta

24.06.2018 23:09 - 03.07.2018 10:34 #696 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Edellisen viestini jälkeen tekemäni kirjahankinnat:

Uutena ostetut

George R.R. Martin: Nightflyers and Other Stories (10,40 euroa, pokkari) - Adlibris
Brandon Sanderson: The Alloy of Law (7 euroa, pokkari) - Adlibris
Brandon Sanderson: Arcanum Unbounded (7,60 euroa, pokkari) - Adlibris
C.J. Sansom: Ilmestys (2,95 euroa, kovakantisena Suomalaisen kirjakaupan löytöhyllystä)

Kätettynä ostetut

Bernard Cornwell: Pakanavaltias (5 euroa, kovakantinen) - Huuto.net
Terry Pratchett: Jingo & Going Postal (yhteensä 13 euroa, kovakantisia) - Huuto.net
Terry Pratchett: The Last Continent (7 euroa, kovakantinen) - Tori.fi
Terry Pratchett: I Shall Wear Midnight (7 euroa, kovakantinen) - antikvariaatti
Elizabeth A. Lynn: Watchtower (3 euroa, pokkari) - antikvariaatti
Orson Scott Card: Wyrms (1 euro, pokkari) - antikvariaatti
Simon R. Green: Deathstalker (1 euro, pokkari) - antikvariaatti
Robert Silverberg: Edge of Light (1 euro, viiden romaanin yhteislaitos pokkarina) - antikvariaatti
Patrick Ness: The Knife of Never Letting Go (50 senttiä, pokkari) - kirpputori
Mark Lawrence: Red Sister (2,50 euroa, kovakantinen) - SPR:n Kontti
N.K. Jemisin: The Fifth Season (1,50 euroa, pokkari) - SPR:n Kontti
Edgar Rice Burroughs & Joe R. Lansdale: Tarzan ja kadonnut seikkailu (1,50 euroa, pokkari) - SPR:n Kontti
Karen Miller: The Innocent Mage & The Awakened Mage (yhteensä 1,60 euroa, pokkareja) - kierrätyskeskus

Kovakantisia englanninkielisiä Pratchettejä oli kiva saada lisää hyllyyn. Cornwellin Pakanavaltias oli ainoa puute kovakantisessa suomenkielisessä Uhtred-kokoelmassani. Lynnin World Fantasy -palkittu Watchtower 70-luvulta on kiinnostanut minua pitkään, joten täytyi ostaa kun näin divarissa. Lawrencen Red Sister oli todellinen löytö: se oli myynnissä loistokuntoisena kovakantisena lähes ilmaiseksi Joensuun Kontissa. Olen miehen aiemmat sarjat lukenut kirjastosta lainaamalla.

Karen Millerin Kingmaker, Kingbreaker -duologia tuli hankittua, kun se oli niin halvalla tarjolla kierrätyskeskuksessa. En ole lukenut mitään naiselta, ja hän tuntuu jääneen syrjään fantasiakirjallisuuskeskusteluissa. Mutta The Innocent Mage oli vuonna 2007 Ison-Britannian ostetuin esikoisfantasiaromaani – esimerkiksi Rothfussin The Name of the Wind jäi myyntiluvuissa jalkoihin. Omistamani pokkarin alussa lukee, että kirjasta otettiin kuusi(!) uutta painosta vuoden 2007 aikana, ja seuraavina vuosina sitten vielä lisää.
Viimeksi muokattu: 03.07.2018 10:34 Jussi. Syy: Korjasin yhden kirjan hinnan.

08.07.2018 22:52 #697 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Lauantaina oli perinteinen suokkimiitti, joten menin pääkaupunkiseudulle jo perjantaina aamujunassa, jotta ehtisin suorittamaan kunnollisen divarikierroksen Helsingissä. Ehdin käymään lauantainakin kahdessa paikassa ennen miittiä, mutta toinen niistä oli eräs perjantain paikoista uudestaan. (Sain tänään yhden kirjan myös majapaikastanikin enoni luota, kunnes lähdin junalla takaisin kotiseudulle.)
Ohessa lista kohteista mitä kierros sisälsi tällä kertaa..

Asematunnelin Rosebud

• Pisania
    Varjoinen
09.07.2018 06:58 #698 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Pari viikkoa sitten löytyi kirjaston ilmaispoistolaatikosta Jukka Parkkisen koko neliosainen Osku-sarja. Täytyihän se sieltä pelastaa. Kun Adlibriksellä oli taannoin alennus (oliko se nyt 10 vai 20%) koko valikoimasta, tilasin loistavan Frances Hardingen romskun A face like glass. Toinen ostokseni oli mainion brittikoomikko Mark Steelin kirja Vive la revolution - A Stand-up history of the French Revolution.

Don't mess with the neon love chicken.

15.07.2018 17:37 #699 : Radoxeald
Vastaus käyttäjältä Radoxeald aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Finnconissa piipahdin ja parin paneelin välissä ostin Vaskikirjojen kojulta Sakari Peurasen praedor-romaanin Uponneen jumalan uni. En ole ennen praedoreja lukenut mutta kirjailija on tuttu entuudestaan niin nyt on kai hyvä sauma tutustua. Muutenkin pitäisi yrittää lukea enemmän kirjoja nykyään.

24.07.2018 13:29 #700 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Suokkiviikonlopun jälkeenkin on kertynyt jo ihan kunnollinen satsi luettavaa.
Kotikuntani kulttuuriviikoilla järjestetään vuosittain antiikin ja keräilyn kesäpäivät ja pääkirjaston poistokirjapyyntiä jne. Kävin myös Joutsenon Suma divarissa ja Simpeleen erääseen lakkautettuun parturikampaamoon porukalla järjestetyllä kesäkirpputorilla. Myös Konnun foorumiltakin tuli ostettua äskettäin pari kirjaa.

Jaakko Alamikkula: Praedor - Koston kukkulat
Robert Holdstock: Norsunluuportti
Juha Jyrkäs: Ouramoinen
Juha Jyrkäs: Rutaimo
Margaret Weis & Don Perrin: Tuomion prikaati
Weis - Hickman - Perrin: Mielen demonit

Intiaanisotureita ja henkiolentoja - Maailman taruaarteet Keski- ja Etelä-Amerikka
Kimmo Pälikkö: Postikortit 1972-2008
Aulikki Ylönen: Jääsken kihlakunnan historia I