Viimeisin kirjahankinta

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
25.07.2018 14:50 #701

Hankin Huuto.netistä Lois McMaster Bujoldin Vorkosigan-saagan 18 eurolla. Paketista puuttui kyllä Memory, mutta se oli minulla ennestään hyllyssä. Kolme uusinta (Cryoburn, Captain Vorpatril's Alliance & Gentleman Jole and the Red Queen) olivat yksittäisinä, samoin romaanit Shard of Honour ja Barrayar – kaikki loput kokoelmateoksina. Kirjoista yksi on kovakantinen, kaksi trade paperbackiä ja muut pokkareita.

Toiselta myyjältä tilasin Huudosta Terry Pratchettin Death Trilogyn hintaan 12,50 euroa. Tämä on kovakantinen yhteispainos, joka sisältää romaanit Mort, Reaper Man ja Soul Music.

Ostin antikvariaatista Terry Pratchettin Wintersmithin kovakantisena kahdeksalla eurolla. Samasta divarista mukaani tarttui myös C.J. Cherryh'n fantasiaromaani Fortress in the Eye of Time pokkarina kolmella ja puolella eurolla. Eri antikvariaatista ostin Pratchettin Witches Abroadin neljällä eurolla pokkarina.

Vierailin pari viikkoa sitten SPR:n Kontissa. Sieltä nappasin seuraavat kirjat:

– Robert Holdstockin Alkumetsä. Oli kiva saada hyllyyn tämä klassikko. Hyväkuntoinen kovakantinen teos maksoi vain kaksi euroa, ja kansipaperikin on tallella.
– Neal Asherin The Voyage of the Sable Keech. En ole lukenut mitään Asheriltä, mutta uudenveroinen scifipokkari tuli pomittua, kun hintapyyntö oli ainoastaan 1,50 euroa. Romaani on Spatterjay-sarjan toinen osa, mutta toimii netistä katsomani perusteella yksittäisenä kirjana.
– Rosemary Sutcliff: Arthur-kuninkaan tarinoita. Luin vuosia sitten Sutcliffilta kuningas Arthurin taruun löyhästi pohjautuvan historiallisen romaanin Miekka ja auringonlasku, josta tykkäsin kovasti. Tämä naisen nuorille suunnattu, taruston suora uudellenkerronta on jäänyt minulta välistä. Kolmen kirjan yhteisnide maksoi 1,50 euroa.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
25.07.2018 21:57 #702

Vihdoinkin! Metsästykseni on ohi. Huuto.net sivun kautta Terry Pratchett ja Neil Gaiman: Hyviä Enteitä tuli ostettua 100 e hintaan. Nyt on kaikki käännetyt Pratchetit joista yksi vain pokkarina. Pitänee varmaan tämä virhe korjata jokun päivä...

Race like first!
Train like second!

Adolfina Romanov
Adolfina Romanov vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
02.08.2018 22:47 #703

Kirpparikierrokselta mukaan tarttui seuraavanlainen seurue:

Marjut Hjelt ja Jaana Aalto: Tonttu (pidän tekijäkaksikosta) 1€
Taisto Huuskonen: Jermut (jo jonkin aikaa etsiskelty ykkösosa) 3€
Zacharias Topelius: Maamme kirja (kun halvalla sai) 1€

muse
Paimen
muse vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
24.08.2018 18:32 #704

Löysin Taiteiden yön kirjamyyjäisistä Emmi Itärannan Teemestarin kirjan 3e:lla. Nide näyttää niin hyväkuntoiselta, että enpä tiedä onko sitä luettu koskaan. Eikä muuten ole vieläkään, kun jäi itseltäkin jumiin jo alkusivuille. Kielessä jokin tökkää, vaikka kovasti tuota on kehuttu.

Sitä ennen tuhlasin ja tilasin Adlibriksestä Terhi Tarkaisen PURE MUA vampyyriromskun ihan vaan koska se kuulosti niin herkulta. Eikä tarvinnut kyllä katua! Hinta 28,80e posteineen, mutta vampyyrit tulen ihan varmasti lukemaan vielä uudemman kerran ^_^

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
20.09.2018 18:33 #705

En ole muistaakseni ostanut tänä vuonna vielä yhtään kirjaa, joten palkitsin itseni Tukholman työreissulla ja ostin vanhan kaupungin pikakierroksella itselleni Cixin Liun Three-Body Problemin, jonka olen halunnut lukea jo pitkään. Toisaalta olen tekemässä myös historiallista ennätystä, sillä en ole lukenut tänä vuonna vielä yhtään kirjaa, joten epäilemättä tämäkin tulee luettua joskus ensi vuosikymmenellä...

Muoks. Kirjoitettuani viestin huomasin että kyseinen opus onkin näköjään ilmestynyt juuri suomeksikin. :roll:

Always follow your doubts.

Viimeksi muokattu: 20.09.2018 18:36 : Skie.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
20.09.2018 20:22 #706

Suomalaisessa on kaikki kirjat -10% koko loppuviikon. Palkitsin itseni viimeinkin Kingien uusimmalla, Ruususen unella!

21.09.2018 21:23 #707

Noidan käsikirja! Pitihän se hankkia itselle nostalgiasyistä. :grin:

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
26.09.2018 01:32 #708

Olen kuukauden sisällä hankkinut Robert Jordanin The Wheel of Timen osat 9-14 käytettyinä kovakantisina brittipainoksina. Minulla oli ennestään kirjat 1-7 pokkareina, näistä vain ensimmäinen ostettu uutena. Ajattelin lopettaa sarjan keräämisen tähän. Sitten viime keväänä The Path of Daggers tarttui kierrätyskeskuksesta mukaan kovakantisena kahdella eurolla, joten täytyi loputkin saada omaan hyllyyn... Ostin kirjat neljästä eri divarista (kolmesta eri kaupungista) sekä Towers of Midnightin kierrätyskeskuksesta. Hinnat:

• Winter's Heart - 8 euroa
  • Crossroads of Twilight - 6 euroa
  • Knife of Dreams - 8 euroa
  • The Gathering Storm - 7 euroa
  • Towers of Midnight - 3,50 euroa
  • A Memory of Light - 5 euroa

Muita hankintojani edellisen viestin kirjoittamisen jälkeen:
  • Timothy Zahn: Outbound Flight (5 euroa, kovakantinen) - Huuto.net
  • Terry Pratchett: The Truth, Making Money & Snuff (yhteensä 18 euroa, kovakantisia) - Huuto.net
  • Sandy Mitchell: Ciaphas Cain – Hero of the Imperium (1,80 euroa, kolmen romaanin yhteislaitos, nidottu) - SPR:n Kontti
  • Adrian Tchaikovsky: Empire in Black and Gold (1,50 euroa, pokkari) - Kontti
  • Gary Gibson: Stealing Light (80 senttiä, pokkari) - kierrätyskeskus
  • George R.R. Martin: A Feast for Crows (80 senttiä, pokkari) - kierrätyskeskus
  • Naomi Novik: Spinning Silver (11,50 euroa, nidottu) - Adlibris
  • David Gemmell: Morningstar (6,60 euroa, pokkari) - Adlibris
Vain listauksen kaksi alinta on uutena ostettuja. Joitakin huomioita:

Kovakantinen Pratchett-kokoelmani täydentyi neljällä kirjalla – kaikki ovat brittipainoksia. Hobbin The Golden Fool löytyi Kontista kahdella eurolla erittäin hyväkuntoisena trade paperbackinä (kovakantisen kokoinen nidottu kirja). Ostin viime vuonna Kerrin Hopeatikarin yhdellä eurolla. Nyt on tarkoituksena lukea se ja Lumottu sormus uudestaan, ja jatkaa sitten Deverry-sarjaa eteenpäin englanniksi. Hereward on historiallisen romaanisarjan avaus, ja James Wilde fantasiakirjailija Mark Chadbournin salanimi.

Tchaikovskyn teos avaa laajan Shadows of the Apt -fantasiasarjan, joka on kiinnostanut minua pitkään. En ole lukenut yhtään Warhammer 40,000:n maailmaan sijoittuvaa kirjaa, ja koko universumi on minulle vieras. Mutta ostin kolmen Mitchellin romaanin yhteisniteen, koska sen sai alle kahdella eurolla Kontista. Ciaphas Cain -sarjaa on kehuttu, ja päähenkilön on väitetty muistuttavan George MacDonald Fraserin ikonista Flashmaniä.

Minulla on ollut A Feast for Crows hyllyssä kovakantisena joulusta 2005 lähtien. Nyt kuitenkin ostin kierrätyskeskuksesta kirjan käytettynä amerikkalaispokkarina. Hinta oli niin älyttömän halpa, etten malttanut jättää liikkeeseen. Lisäksi pokkaria on helpompi kuljettaa mukana kuin kovakantista. Ehkä luen Martinin romaanin seuraavan kerran tässä muodossa. Jos pokkari olisi varustettu tv-sarjakannella, niin silloin en olisi ostanut, mutta kyseessä oli onneksi normaali laitos.

Viimeksi muokattu: 29.09.2018 00:00 : Jussi. Syy: Korjasin yhden kirjan hinnan.

Freyja
Freyja vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
27.09.2018 21:38 #709

Heinäkuun jälkeen suomenkielisinä ekirjoina olen ostanut Hannu Rajaniemen Kesämaan, Siiri Enorannan Nokkovallankumouksen, Robin Hobbin Narrin salamurhaajan, Iida Sammaliston Tähtimosaiikin, Saara Henrikssonin Syyskuun jumalat, Magdalena Hain Kolmas sisar ja Katri Alatalon Käärmeiden kaupungin. Paperisena Karel Capekin Salamanterisodan, Cixin Liun Kolmen kappaleen probleeman ja Ursula K. Le Guinin Malafrenan (joka ei ole saapunut vielä).

Englanninkielisiä ekirjoja olen ostanut Andre Nortonin Witch World Saga 1-3, Lisa Goldsteinin The Red Magicianin, Rena Rossnerin The Sisters of Winterwoodin ja Saga-sarjakuvan volume 9. Ennakkotilauksessa on Jane Yolenin Finding Baba Yaga ja Ursula K. Le Guinin The Books of Earthsea: The Complete Illustrated Edition.

Kaikki on ostettu netin kautta ja uudet normaalihintaisina. Nyt kun katson hankintojani, niin painottuvat näköjään naisten kirjoittamiin teoksiin.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
29.09.2018 23:25 #710

Kävin pitkästä aikaa kirjastossa (edellinen kerta oli noin vuosi sitten, järkyttävää), ihan vain siitä ilosta että jossain vaiheessa tätä vuotta kotikirjastoon oli tullut itsepalvelumahdollisuus. Sama seikka oli myös parantanut aukioloaikoja, nyt kirjasto on auki seitsemänä päivänä viikossa, jee! En kuitenkaan lainannut mitään, koska kassillinen kirjoja tuli hankittua jo ovensuussa olleesta poistokirjahyllystä... Tapanani on adoptoida vähän mitä sattuu poistokirjoista koska ilmaiseksi saa. Tällä kertaa mukaan tarttui:

Ken Kasey: Yksi lensi yli käenpesän
J. D Salinger: Sieppari ruispellossa
Kaari Utrio: Saippuaprinsessa
Nora Roberts: Fantasia-trilogia (Morriganin risti, Jumalten tanssi, Hiljaisuuden laakso)

Pari lukematonta amerikkalaista kirjaklassikkoa, lapsuussuosikki historiallisesta fiktiosta sekä todella random-otos romanttista fantasiaa (vai mitä Roberts kirjoittaakaan, en ole aiemmin lukenut).

Always follow your doubts.

Morgan Blood
Morgan Blood vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
30.09.2018 15:31 #711

Skie kirjoitti: Kävin pitkästä aikaa kirjastossa (edellinen kerta oli noin vuosi sitten, järkyttävää).

Käyn suunnilleen yhtä harvoin kirjastossa, koska itselläni on aika laaja hylly. Tästä syystä unohdan yleensä kirjastokorttini tunnusluvun ja joudun juoksemaan tiskillä hakemassa uutta. Tiskillä on ollut jokusen kerran yksi todella hapan kirjastonhoitaja, joka tökerösti vinoilee siitä, kuinka vähän kuvittelee minun lukevan. Veikkaan, ettei ole kovin hyvä houkutuslintu oikeasti vähän lukeville uuden harrastuksen pariin :P

Mutta asiaan!
Paikkailin kuriositeettihyllyäni ostamalla Sigurd Wettenhovi-Aspan Kalevala ja Egyptin. Minulla on siis yksi hylly, jossa riittää kamaa huuhaa-tieteistä mystiikkaan ja ihan mytologioihin. Halusin tämän suunnilleen keskelle hyllyä muistuttamaan tyypeistä, jotka yrittävät yhdistää nämä molemmat maailmat kummalliseksi nationalistiseksi kokonaisuudeksi. Viihdytän näillä itseäni.

Toisekseen, onnistuin löytämään huudosta vihdoin Haruki Murakamin Sputnik, rakastettuni -romaanin kovakantisena. Murakamin yhtään vanhempien käännösten kohdalla on hankalaa löytää kovakantisia painoksia myynnistä. Sen verran suosittu nimi hän on tällä hetkellä. Ärsyttää, kun opiskeluaikoina en viitsinyt käyttää kauheasti rahaa kirjaostoksiin. Silloin niitä vielä sai ihan kohtuullisen vähällä etsimisellä. Nyt pitäisi olla päivittäin etsimässä Huudossa ja antikvariaattien nettimyynnistä.

Lisäksi ostin pari puuttuvaa Muumit - sarjakuvaklassikot -kokoelmaa.

Ars Longa Vita Brevis

NoctilucA
Epäkuollut
NoctilucA vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
30.09.2018 20:42 #712

Tulinpa ostaneeksi Kolmen kappaleen probleeman ja Catriona Wardin Little Even. Wardin esikoinen oli upeaa goottilaista kauhua, joten haluan lukea tämän toisenkin.

People need to start appreciating the effort I put in to not be a serial killer.

Morgan Blood
Morgan Blood vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
06.10.2018 19:57 #713

Täytin siis hyllyn avoimia aukkoja ja ostelin seuraavaa:
Burroughts - Nisti
Tyylilajinsa klassikko, mitä en ole hankkinut, sillä tylsät pokkaripainokset eivät ole kiinnostaneet. Nyt sitten ostin vanhan pokkaripainoksen 20€. Menee se näinkin.
Haruki Murakami - Suuri lammasseikkailu
Tämä käveli vastaan heti ensimmäisellä kojulla. Innostuin varsin ja kääräisin mukaani neljällä kympillä ensipainoksen. Harvemmin olen pulitellut noin paljoa antikvariaattikirjoista, mutta nyt koin hyväksi.
Alfred de Musset - Gamiani eli kaksi rajatonta yötä
Joyce - Pyhä, rivo rakkaus
Erotiikan klassikoita. Savukeitaan kundi ei oikein keksinyt mitään sanottavaa ostoksestani, vaikka kovasti yritti :D Pellisen New York ja Mitä Pekka Siitoin tarkoittaa jäivät polttelemaan ostotarkoituksissa.
Thomas Love Peacock - Painajaisluostari
Tämä oli vähän herätekokeilu taskulämpimäksi. Vaikutti ihan kiinnostavalta satiiriselta otteelta aikansa "taide- ja kulttuuripiirien" rientoihin painajaisotteella.

Ars Longa Vita Brevis

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
16.10.2018 20:57 #714

Morgan Blood kirjoitti: Selvisin säästellen Turun kirjamessuilta. Olisi ollut helppo polttaa useampi satanen, mutta totesin, että elän silläkin, jos käytän alle satasen.

Minä odotan Helsingin kirjamessuja kahtalaisin fiiliksin. Olen innoissani päästessäni taas kiertelemään kaiken sen kirjamäärän keskelle (viime vuonna jäi messut välistä), mutta en oikeastaan haluaisi löytää mitään ostettavaa. Tai ainakaan paljoa mitään. Ihanne olisi yksi tai kaksi tai alle muutama yllättävää täsmälöytöä.

Viimeisin kirjahankintani ovat lahjoituskirpparilta Anne Ricen kirjat Vampyyri Lestat ja Kadotettujen kuningatar. Maksoivat 3e/kpl. Kovakantisia, Lestatin kansipaperiin repeytynyt lovi, muutoin ihan jees. Muistan, että joskus etenkin Lestat olisi ollut ihan haluttu ja korkeasti hinnoiteltu teos, mutta eivät nettihinnat näköjään nykyään enää ole kummoisia. Maailma muuttuu. Näin halvalla ei sentään yleensä saa, ja minulta puuttuivat, joten olen tyytyväinen.

Sekalaista oman alan kirjallisuutta on tullut myös ostettua, käytettynä ja pari hyödylliseltä vaikuttanutta kirjaa uutenakin. Hankkisin mielelläni nykyistä enemmänkin tietokirjallisuutta, kunhan vain olisi aikaa joskus myös lukea sitä.

Ville Lintunen
Kisälli
Ville Lintunen vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
16.10.2018 21:52 #715

Kirpparilta löytyi Clive Cusslerin kirja Takaa-ajo. Kevyempää hömppää vaihteeksi, kun olen tässä lukenut painavampaa asiaa aika paljon, esim. Edward Gibbonin The History of the Decline and Fall of the Roman Empire

• TP hahmo
TP
Kaartilainen
TP vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
18.10.2018 23:11 #716

Tuli cdonista kirja-alesta ostettua kaikki suomenkieliset witcherit 138€ yhteensä.

25.10.2018 22:04 #717

Erika Vikin Nefrin tytär. Tykkäsin aiemmista osista, ja näitä lukee kuin elokuvaa katsoisi. Nyt sitten syyslukemistoksi tämä viimeinen.

Ja Timo Ronkaisen Ankkamestarin salaisuus, joka on oikeastaan esseistä koostuva tietokirja, jossa valotetaan Barksin akkareiden sisältöä. Alun perusteella sujuvaa tekstiä, ja todella mielenkiintoinen aihe kun olen alkuperäiset tekstit missannut.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
26.10.2018 18:06 #718

kyty kirjoitti: Noidan käsikirja! Pitihän se hankkia itselle nostalgiasyistä. :grin:

Tämä tuli taannoin kirjakaupassa vastaan ja petyin siihen, miten naurettavan pieni se onkaan. Aku Ankan taskukirjan kokoinen läpyskä ei oikein houkuttanut, joten jätin ostamatta. Lapsen käteen kirja sopii varmasti hyvin ja lapsillehan se on suunnattukin.

I'm just a normal everyday pervert.

26.10.2018 19:50 #719

Juu, Noidan käsikirja on kieltämättä pienempi kuin mitä se oli lapsena. Uudessa kirjassa edes selkä ei anna samalla tavalla periksi kuin kirjaston puhki kulutetuissa versioissa.
Tosin voi olla, että ostajat ovat lähinnä menneiden vuosikymmenien lapsia ja ettei uusi sukupolvi tuosta edes jaksa innostua. Kuulemma ei ole lainkaan pelottava. Ehkä edes Leijuva Sininen Pää ei ole enää tarpeeksi tehokas traumatisoimaan nettiajan kasvatteja...

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
03.11.2018 21:21 #720

Kävin Helsingin kirjamessuilla. (Itse asiassa muistelin aiemmin väärin. Pääsin minä viimekin vuonna messuille. Sitä edellisenä en päässyt, siitä on ilmeisesti jäänyt traumat...) Oli sikäli erikoinen käynti, etten ostanut ollenkaan kaunokirjallisuutta. Minä ilmeisesti omistan tällä hetkellä aika hyvin kaikki romaanit, mitä haluankin (/tiedän haluavani) omistaa, jokusta uutuutta lukuun ottamatta. Tietokirjoja ostin jokusen hyvässä alennuksessa olleen. Antikvariaattiselta puolelta ostin 70-luvun kirjan Parapsychology and the Nature of Life, maksoi kympin. Tieteenhistoriallisessa mielessä kiinnostavia, jonkinlainen harrastus se ihmisellä kai tämäkin.

Lisäksi oli kirjoja, joita en tällä käynnillä ostanut, mutta mahdollisesti myöhemmin:

SKS on julkaissut kirjan saamelaisten muinaisuskosta, Saamelaisten mytologia. Vaikutti mielenkiintoiselta, tekisi mieli. Sen lisäksi he ovat näemmä julkaisseet uusintapainoksen Uno Harvan teoksesta Suomalaisten muinaisusko. Suosittelen kaikille aihepiiristä kiinnostuneille. Itse olisin ostanut, jollen omistaisi alkuperäistä. Olin arvellut, että nyt tekijänoikeuksien vanhetessa (70 vuotta tekijän kuolemasta) Salakirjat-kustantamo ottaisi kirjasta uusintapainoksen, mutta SKS ehtikin ensin.

Salakirjojen myyntipöydässä huomasin, että heiltä on ilmestynyt sarjakuvamukaelma Samuli Paulaharjun teoksesta Tunturien yöpuolta . Sisältää siis osan Paulaharjun tarinoista sarjakuviksi taiteiltuina. Pidän kovasti siitä alkuperäisteoksesta joten voisin ihan fanitytön ominaisuudessa hankkia myös tuon sarjakuvan omaksi. Ennätin pikaisesti selailla kirjaa, ja vaikutti, ettei tekstejä oltu ainakaan kokonaan ns. nykyaikaistettu vaan olivat yhä Paulaharjun käyttämää kieltä. Se on minulle tärkeää, koska kielen mukana katoaisi suuri osa tarinoiden alkuperäisestä tunnelmasta.

Viisas Elämä -kustantamon osastolla pisti silmään jokin enkeleistä kertova opas (kuinka tutustut omaan suojelusenkeliisi ym.) Ennätin jo ajatella, että kukahan semmoisenkin kirjan oikeasti ostaa (muutoin kuin sillä hetkellä kassajonossa näkynyt henkilö..), mutta tajusin sitten, että minun pitäisi ehkä ostaa kirja joululahjaksi yhdelle sukulaiselle, joka uskoo enkeleihin. Uskolla on oma funktionsa hänen elämänhistoriassaan, eikä siitä ole hänelle haittaa (kukaan ei ole huijaamassa häneltä rahaa tai muuta sellaista). Joten ehkä kirjasta olisi hänelle iloa. Kyseinen sukulainen on luullakseni saanut tuntea itsensä jonkin verran oudoksi uskoessaan sellaisiin asioihin, mikä on minusta sääli, koska eihän hän ole ollut uskomuksineen kuin väärässä ympäristössä. Jossain toisessa ajassa ja paikassa hyvä yhteys henkimaailmaan olisi voinut olla hyvinkin arvostettu juttu.

Olin jo lähdössä messuilta, kun äitini soitti, että isä oli lukenut paikallislehdestä artikkelin kirjasta Viiden meren kansa ja todennut, että kirja voisi olla mielenkiintoinen lukea. Niin että näkyykö siellä messuilla sellaista kirjaa, jos isänpäivälahjaksi ostaisi. Minun täytyi oikein varmistaa, että tiesihän isä, että kyseessä on romaani. En muista ikinä nähneeni, että hän olisi lukenut romaania. Kuulemma tiesi. En jaksanut kävellä enää takaisin messualueelle ostamaan kirjaa, lupasin tilata netistä. (Mikä jälleen tänään muistui mieleeni...)

Uusin jäsen: Kalle liukkonen