Viimeisin kirjahankinta

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
25.07.2018 14:50 #701

Hankin Huuto.netistä Lois McMaster Bujoldin Vorkosigan-saagan 18 eurolla. Paketista puuttui kyllä Memory, mutta se oli minulla ennestään hyllyssä. Kolme uusinta (Cryoburn, Captain Vorpatril's Alliance & Gentleman Jole and the Red Queen) olivat yksittäisinä, samoin romaanit Shard of Honour ja Barrayar – kaikki loput kokoelmateoksina. Kirjoista yksi on kovakantinen, kaksi trade paperbackiä ja muut pokkareita.

Toiselta myyjältä tilasin Huudosta Terry Pratchettin Death Trilogyn hintaan 12,50 euroa. Tämä on kovakantinen yhteispainos, joka sisältää romaanit Mort, Reaper Man ja Soul Music.

Ostin antikvariaatista Terry Pratchettin Wintersmithin kovakantisena kahdeksalla eurolla. Samasta divarista mukaani tarttui myös C.J. Cherryh'n fantasiaromaani Fortress in the Eye of Time pokkarina kolmella ja puolella eurolla. Eri antikvariaatista ostin Pratchettin Witches Abroadin neljällä eurolla pokkarina.

Vierailin pari viikkoa sitten SPR:n Kontissa. Sieltä nappasin seuraavat kirjat:

– Robert Holdstockin Alkumetsä. Oli kiva saada hyllyyn tämä klassikko. Hyväkuntoinen kovakantinen teos maksoi vain kaksi euroa, ja kansipaperikin on tallella.
– Neal Asherin The Voyage of the Sable Keech. En ole lukenut mitään Asheriltä, mutta uudenveroinen scifipokkari tuli pomittua, kun hintapyyntö oli ainoastaan 1,50 euroa. Romaani on Spatterjay-sarjan toinen osa, mutta toimii netistä katsomani perusteella yksittäisenä kirjana.
– Rosemary Sutcliff: Arthur-kuninkaan tarinoita. Luin vuosia sitten Sutcliffilta kuningas Arthurin taruun löyhästi pohjautuvan historiallisen romaanin Miekka ja auringonlasku, josta tykkäsin kovasti. Tämä naisen nuorille suunnattu, taruston suora uudellenkerronta on jäänyt minulta välistä. Kolmen kirjan yhteisnide maksoi 1,50 euroa.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
25.07.2018 21:57 #702

Vihdoinkin! Metsästykseni on ohi. Huuto.net sivun kautta Terry Pratchett ja Neil Gaiman: Hyviä Enteitä tuli ostettua 100 e hintaan. Nyt on kaikki käännetyt Pratchetit joista yksi vain pokkarina. Pitänee varmaan tämä virhe korjata jokun päivä...

Race like first!
Train like second!

Adolfina Romanov
Adolfina Romanov vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
02.08.2018 22:47 #703

Kirpparikierrokselta mukaan tarttui seuraavanlainen seurue:

Marjut Hjelt ja Jaana Aalto: Tonttu (pidän tekijäkaksikosta) 1€
Taisto Huuskonen: Jermut (jo jonkin aikaa etsiskelty ykkösosa) 3€
Zacharias Topelius: Maamme kirja (kun halvalla sai) 1€

muse
Paimen
muse vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
24.08.2018 18:32 #704

Löysin Taiteiden yön kirjamyyjäisistä Emmi Itärannan Teemestarin kirjan 3e:lla. Nide näyttää niin hyväkuntoiselta, että enpä tiedä onko sitä luettu koskaan. Eikä muuten ole vieläkään, kun jäi itseltäkin jumiin jo alkusivuille. Kielessä jokin tökkää, vaikka kovasti tuota on kehuttu.

Sitä ennen tuhlasin ja tilasin Adlibriksestä Terhi Tarkaisen PURE MUA vampyyriromskun ihan vaan koska se kuulosti niin herkulta. Eikä tarvinnut kyllä katua! Hinta 28,80e posteineen, mutta vampyyrit tulen ihan varmasti lukemaan vielä uudemman kerran ^_^

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
Eilen 18:33 #705

En ole muistaakseni ostanut tänä vuonna vielä yhtään kirjaa, joten palkitsin itseni Tukholman työreissulla ja ostin vanhan kaupungin pikakierroksella itselleni Cixin Liun Three-Body Problemin, jonka olen halunnut lukea jo pitkään. Toisaalta olen tekemässä myös historiallista ennätystä, sillä en ole lukenut tänä vuonna vielä yhtään kirjaa, joten epäilemättä tämäkin tulee luettua joskus ensi vuosikymmenellä...

Muoks. Kirjoitettuani viestin huomasin että kyseinen opus onkin näköjään ilmestynyt juuri suomeksikin. :roll:

Always follow your doubts.

Viimeksi muokattu: Eilen 18:36 : Skie.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
Eilen 20:22 #706

Suomalaisessa on kaikki kirjat -10% koko loppuviikon. Palkitsin itseni viimeinkin Kingien uusimmalla, Ruususen unella!

Eija
Uusin jäsen: Puska Harkann