Viimeisin kirjahankinta

17.11.2018 16:53 #721

Ostin äänikirjan Karju dinosaurusten kanssa! :cool: En sentään itselleni vaan kaverin sukulaislapselle, tuommoinen oli toiveena. Ei käy aikuisia kateeksi, jos dinot karjuvat koko joulun...

20.11.2018 19:39 #722

Lisää joululahjoja... Tarjouskirjakaupasta Erin Hunterin Soturikissat-sarjan kolmatta sarjaa Kolmikon mahti kaksi ensimmäistä osaa, Näkö ja Pimeyden joki. En ole itse lukenut yhtään sarjan kirjaa, enkä tiedä, voiko kirjoja alkaa lukea tuosta kohtaa, vai pitäisikö olla lukenut ensin niiden kahden muun sarjan tapahtumat. Mutta oletan, että tarinat ovat kohtuu helppotajuisia.

Jos lahjan saaja tykästyy kirjoihin, on ainakin helppo löytää lisää luettavaa. Ja ehkä siellä alakoulussa joku luokkakaverikin on lukenut tai tulee lukemaan samoja kirjoja, niin voivat sitten jutella niistä.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
20.11.2018 20:06 #723

Yritän olla kovasti huomauttamatta, että dinosaurukset eivät oikeasti karjuneet... hups, epäonnistuin... Ehkäpä "Piippaa, sähise ja jyrise dinosaurusten kanssa" ei olisi yhtä myyvä, tai hauska joulupäivän aamuna kello seitsemältä. :cool:

Tuli hankittua Pasi Klemettisen Karjalan räyhähenget. Viime aikoina olen ostanut kumman vähän fiktiivisiä kirjoja, ja taas mukaan tarttui tietoteos, vaikka fantasiaa liippaakin...

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
29.11.2018 19:31 #724

Aika harvoin tulee ostettua kirjoja ihan uutena, mutta Adlibriksen mustassa perjantaissa oli aika hyvä alennus Noitureista, joten tilasin viisi viimeistä osaa mitkä vielä puuttuivat omasta hyllystä. Listat muut teokset ovat tarttuneet mukaan eri kirpputoreilta ja divareista muutaman viime kuukauden aikana. Tai no Sisätön novellikokoelman sain eräältä tuttavalta.

John Cleland: Fanny Hill
Lee-Mars-Neil-Sixx-Strauss: Mötley Crüe: The Dirt – Törkytehdas
Andrzej Sapkowski: Halveksunnan aika, Tulikaste, Pääskytorni, Järven neito, Myrskykausi
Vesa Sisättö: Reilua orjakauppaa ja muita tulevaisuuden uutisia
Kaari Utrio: Karjalan kruunu

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
08.01.2019 16:18 #725

En ole muistanut kirjoittaa pitkiin aikoihin tähän ketjuun. Edellisen viestin jälkeen on tullut hankittua paljon (=liikaa) kirjoja, joten en viitsi ruveta kaikkia listaamaan.

Puhuin viime viestissä siitä, kuinka ostin Martinin A Feast for Crows -pokkarin kierrätyskeskuksesta 80 sentillä, vaikka omistin kaikki A Song of Ice and Fire -kirjat ennestään kovakantisina. Nyt minulta sitten löytyy jokainen pokkarina hyllystä:

Kaikki ovat amerikkalaiskustantajan versioita, ja ulkoasu on yhtenevä. Hankin pokkarit edullisesti käytettyinä, esimerkiksi A Dance with Dragonsin kahdella eurolla SPR:n Kontista. Kuluneen A Storm of Swordsin sain ilmaiseksi tuttavaltani.

Martiniin liittyen ostin viime viikolla helsinkiläisestä divarista kirjan GRRM: A RRetrospective 23 eurolla. Hintana oli kolmekymppiä, mutta sain kahdesta pois antamastani kirjasta seitsemän euroa vaihtohyvitystä. Kyseessä on Subterranean Press -pienkustantamon julkaisema kovakantinen, yli tuhatsivuinen kuvitettu kokoelma vuodelta 2003. Teos on erittäin hyvässä kunnossa.

Kokoelma tunnetaan paremmin Dreamsongs-nimisenä, jollaisena se myöhemmin julkaistiin Martinin normaalien kustantajien toimesta. Luin teoksen yli kymmenen vuotta sitten juuri Dreamsongsina (kirjastosta lainaamalla) ja pidin valtavasti. Siitä lähtien olen miettinyt, että pitäisi saada omaan hyllyyn kovakantisena. Nyt haave vihdoinkin toteutui.

Kovakantinen Pratchett-kokoelmani on täydentynyt The Wee Free Menillä. Ostin syksyllä antikvariaatista, muistaakseni suunnilleen kymmenellä eurolla.

Minulta puuttui Robin Hobbin The Soldier Son -trilogiasta avausosa Shaman's Crossing. Ostin kovakantisen brittiversion käytettynä viidellä eurolla. Hankin vielä Hobbin neliosaisen The Rain Wild Chronicles -sarjan kokonaisuudessaan sidottuina brittilaitoksina Huuto.netistä, hintaa tuli toimituskulut mukaanlukien 29 euroa.

Marraskuussa ostin Huuto.netistä 33 englanninkielisen fantasiapokkarin megapaketin. Hintapyyntö oli 19 euroa, joka sisälsi toimitusmaksun. Monet pokkareista minulla oli jo ennestään, mutta puuttuvia tuli hinnan edestä. Sain mm. Hobbin The Farseer -trilogian amerikkalaislaitoksina sekä Raymond E. Feistilta Magician-romaanin (kahdeksi jenkkipokkariksi pilkottuna). Viime viikolla sitten ostin divarista The Riftwar Sagan kaksi seuraavaa osaa brittipokkareina: Silverthorn ja A Darkness at Sethanon. Kumpikin maksoi puolitoista euroa. Olen siis Feistin trilogian ennestään lukenut (kirjastosta lainaamalla), mutta aion ottaa joskus uusintakierroksen, ja halusin omistaa teokset.

Puhuin edellisessä viestissä siitä, kuinka hankin Robert Jordanin The Wheel of Time -kirjoja käytettyinä kovakantisina. Minulta puuttui New Spring, jonka ostin loppusyksystä antikvariaatista. Hintana oli 9 euroa, mutta sain tähänkin vaihtohyvitystä luopumistani kirjoista.

Steven Eriksonilta ostin Adlibriksesta kolmen pienoisromaanin kokoelman The Second Collected Tales of Bauchelain and Korbal Broach. Hinnaksi nidotulle uutuuskirjalle tuli 12 euroa. Tarinat sijoittuvat Malazin maailmaan.

Viimeksi tilasin Adlibriksesta Tad Williamsin kovakantisen The War of the Flowersin. Hintana oli kaksikymppiä, mutta käytin viiden euron alennuskoodin. Luin TWotF:n viime vuonna kirjastosta, ja tykkäsin kovasti. Ajattelin, että tämä yksittäinen fantasiaromaani on kiva saada omaan hyllyyn sidottuna, kohtuulliseen hintaan. Tilaus on yhä käsittelyssä, kyseessä on siis amerikkalaiskustantajan laitos.

Täältä Risingista ostin marraskuussa eräältä myyjältä viisi kirjaa, hinnaksi tuli postikuluineen 24 euroa. Mukana paketissa olivat Scott Lynchin The Lies of Locke Lamora & Red Seas Under Red Skies, Joe Abercrombien Best Served Cold, Hope Mirrleesin Lud-in-the-Mist sekä Patricia A. McKillipin Serren metsissä. Kaikki muut ovat kovakantisia paitsi Mirrleesin kirja. Best Served Cold on brittikustantajan laitos.

Erityisen tyytyväinen olen kahteen Lynchin teokseen. Molemmat ovat amerikkalaislaitoksia ja loistokunnossa. Nyt tekisi mieli saada myös The Republic of Thieves hyllyyn viereen, mutta sekin on kovakantisena loppuunmyyty. Omistin ennestään kaikki kolme käytettyinä brittipokkareina. Kahteen ensimmäiseen hain signeeraukset Lynchiltä Helsingin Worldconissa, joten en voi luopua niistä, vaikka sainkin kirjat nyt kovakantisina. TRoT:n ostin käytettynä myöhemmin, loppuvuodesta 2017.

Viimeksi muokattu: 08.01.2019 17:46 : Jussi. Syy: Korjasin kirjoitusvirheen.

12.01.2019 17:09 #726

Kirpputorilta Neil Gaimanin nätti kovakantinen The Ocean at the End of the Lane. Kirjailijan signeeraama. :huh: Maksoi 3 euroa. Kaveri on fani, joten kiva lahja hänelle. :smile: Saatan lukea ensin itsekin.

Wanda
Wanda vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
31.03.2019 00:23 #727

Minua oli häirinnyt jo muutaman vuoden, kuinka joitain itselleni merkittäviä kirjoja oli muuttojen ym aikana kadonnu teille tietämättömilleen. Kaikesta muusta olen jotakuinkin päässyt yli paitsi Neil Gaimanin brittipokkareiden menetyksestä. En kerännyt niitä brittipokkariominaisuuden vuoksi (oikeastaan se kävi täysin vahingossa) vaan rakkaudestani Gaimanin kirjoja kohtaan (jostain syystä en ole ikinä mieltynyt hänen sarjakuviinsa :shock: ). Noh, okei, onhan se myös aivan järjetöntä, että minulta puuttuu hyllystä esim. Pottereista Azkabanin vangista Feeniksen kiltaan! Lisäksi olen viime aikoina lukemiseni aktivoiduttua hieman jatkuvalla syötöllä huomannut, että olen tippunut hieman kelkasta..

Mutta siish, asiaan! Parisen kuukautta sitten päätin sitten ryhtyä toimeen ja aloin "systemaattisesti" kiertelemään lähidivareitani täällä isolla kirkolla. Tuloksena kotihyllyille on päätynyt kasa kirjoja odottamaan tarkempaa järkkäystään, mutta niitä puuttuvia osia en ole saanut kovin kummoisesti vielä käsiini xD (paitsi kaksi pokkariversiota paremman puutteessa, mutta siitä lisää alla!) Pienimuotoiseksi vapaa-ajan harrastukseksi voisi kaiketi tätä kohta puoliin sanoa, kun olen nyt ensimmäisen kierroksen jäljiltä alkanut kasata tarkempaa omaksi haluttujen kirjojen listausta ja vierelle raapustanu netistä metsästetyn ns kattorajan (korkein hinta mitä haluaisin maksaa) :D Itse en henk koht kummoisesti välitä onko saman sarjan/tekijän kaikki teokset pokkareita/kovakantisia vaiko edes samaa kieltä. Eipä sillä väliä, tätä olen pikkupojasta asti omaan kämppääni halunnut. Kirjoja kaikkialle siis.

Ja aivan tottahan toki, sitten vielä niitä viiimeisimpiä kirjahankintoja;

Neil Gaimanilta Neverwheren suomennettu pokkaripainos. Omistin tämän aikaisemmin ja nyt on edes jotain mistä lähteä liikkeelle.
Saman herrasmiehen ja Pratchettin pokkarin Good Omens, joka oli tv-sarjaa odottelevaa uutta painoserää.
Brandon Sandersonilta tarttui mukaan Usvasyntyinen -trilogian jenkkipainos viime vuosikymmeneltä.
Pienehköllä kosteusvauriolla etuosan alalaidassa varustetun Le Guinin Maameren tarinat 1-4 tarttui myös matkaan.
Ja ne edellä mainitut pokkarit olivat siis Ilkka Auerin Sysilouhien sukua ja Varjoissa vaeltaja, jotka luultavasti hankin vielä kovakantisina hyllyä komistamaan. Kyseinen sarja on pitänyt erityistä paikkaa sydämessäni peruskoulusta lähtien <3

Muitakin oli, mutta kello on kovin myöhäinen ja nuo oli ehkä nyt ne mainitsemisen arvoiset :) Ja ai niin! Salamurhaajan oppipoika tietty! Hintoja en sen kummemmin jaksa eritellä, mutta Maameren tarinat taisi olla kympin hintalapullaan kallein..

“Most people who deal in words don't have much faith in them and I am no exception.”

Viimeksi muokattu: 31.03.2019 00:24 : Wanda.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
01.04.2019 23:43 #728

Nyt tuli hankittua suomalaista fantasiaa ja scifiä sarjakuvamuodossa:
Mukaan tarttui Janne Kukkosen Voro 1, jonka olen lukenut aiemmin mutta tuli hankittua maan hyllyyn vasta nyt, sekä Avi Heikkisen Valotusaika. Olin hiukan skeptinen että miten sarjakuva toimii valokuvilla toteutettuna, mutta pelittää todella hyvin ja kirja tuli ahmittua jo yhdellä istumalla.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
05.05.2019 18:57 #729

Minäkin olen hankkinut sarjiksia:

Fingerporin koko kuva 6: Rikos paikalla. Sarja kerää Pertti Jarlan Fingerpori-stripit ilmestymisjärjestyksessä koviin kansiin ja pistää ne vielä väreihin. Aiemmatkin osat löytyvät tietenkin hyllystä, onhan tämä edelleen Suomen hauskin sarjakuva, vaikka laatu heittelee mestarillisesta lahoon puujalkaan. Kuudennessa kirjassa ollaan vasta vuodessa 2013, joten näitä riittää vielä.

Fok_it: Elämä jatkuu. En pitänyt tästä omituisesta strippisarjasta aluksi lainkaan, mutta jossain vaiheessa tajusin sen syvimmän olemuksen ja kasvoimme yhteen. Nähtyäni tämän kokoelman kirjakaupassa ihmettelin, että onko tätä tosiaan painettu paperille, mutta mikäs siinä. Kirja on varmasti kirjahyllyni rumin, mutta myös filosofisin.

Fistful of Blood. Olen lukenut Simon Bisleyn piirtämää ja Kevin Eastmanin kirjoittamaa sarjista joitakin pätkiä legendaarisesta Heavy Metal-lehdestä ja kun huomasin koko setin yksissä kansissa, niin tulipa hommattua. Isorintainen naissankari lahtaa demoneita, vampyyreja sekä muita hirviöitä länkkärihengessä, kuten nimikin vihjaa. Ilmestynyt alunperin mustavalkoisena, nyt mukana myös värit.

13 Coins. Tätä en ole vielä aloittanut, mutta ostin hetken mielijohteesta, piirtäjänä jälleen mainio Simon Bisley. Joku onneton jannu päätyy keskelle Taivaan ja Helvetin välistä sotaa, eikä väkivallalta voida välttyä. Odotuksissani on jotain Spawnin kaltaista, mutta seksikkäämpänä.

I'm just a normal everyday pervert.

Wanda
Wanda vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
17.05.2019 21:49 #730

Edellisen viestin jälkeen on tullut kierreltyä divareita useampaankin otteeseen ja koitan tähän saada suurimman osan hankinnoista listattua. Enimmäkseen olen kierrellyt Kallion divareita; Vihreä/Punainen planeetta, Divari Kaleva, Aavetaajuus ja Lasihelmipeli on tullu tässä välissä läpi koluttua.

Kaunokirjallisuus (ei fantasia)

John Fowles: Ilmestys. Fowlesin Jumalten naamiot on aivan ehdottomia lempikirjojani ja olen jo jonkin aikaa halunnut miehen toisen suomennetun teoksen omakseni. Löytyi vielä euron laatikosta!
Carlos Ruiz Zafon: Taivasten vanki. Minulla on aiemmat Zafonit pokkareina, nyt rivi sai jatkoa.
Franz Kafka: Linna ja Erään koiran tutkimuksia. Kafka on suosikkejani ja minulta puuttuu enää Oikeusjuttu, että haluamani Kafka-osasto on täydellinen.
Nikolai Gogol: Muotokuva ja Pietarilaisnovelleja. Kafkan tavoin Gogol kuuluu suosikkeihini klassisemmasta päästä kirjallisuutta.
Conn Iggulden: Kunnian kentät ja Sodan jumalat Minulla on muutama Iggulden vuosien varrella päätynyt eri osoitteisiin, tarkoituksena olisi kerätä jälleen ainakin Keisari ja Valloittaja sarjat kasaan.
Bernard Cornwell: Viimeinen kuningaskunta ja Miekkojen laulu. Minulta puuttuu väliin jäävät osat Uthred-sarjaa, mutta Miekkojen laulun hyvä kuntoinen kovakantinen tuli vain neljällä eurolla vastaan.

Fantasia/Scifi mukana myös dystopiat

Tolkien: Silmarillion. Löysin sopuhintaan kovakantisen hyllyyni kertausta odottamaan.
Gene Wolfe: Uuden auringon kirja 1-4. Klassikkosarja oli mukava saada hyllyyn.
Brandon Sanderson: Warbreaker ja Alloy of Law. Pahimpaan Mistborn vieroituksiin hommattu uutukainen pokkari. Warbreaker tuli siinä sivussa kun kovakantisena alle kympillä löytyi.
Terry Pratchett: Pyramidit. Opiskelijabudjetilla keräilen suomennettuja.
Michael Moorcock: Elric Melnibonelainen. Hyvä kuntoinen miekka&magia klassikko femmalla. En ollut aikaisemmin onnistunut löytämään riittävän kelvollisessa kunnossa olevaa kappaletta.
Ursula Le Guin: Pimeyden vasen käsi. Hieman kulunut pokkari tarttui mukaan.
Tim Powers: Paheiden palatsi. Tarkoituksena olisi omistaa herran tuotanto jossain vaiheessa.
Ray Bradbury: Fahrenheit 451. Klassikkokirjan kovakantinen tarttui vitosella mukaan.

Tietokirjat

Mirkka Lappalainen: Pohjoisen noidat. Lappalaisen kirjat Suomen 1600-luvun historiasta ovat suositeltavaa lukemista kaikille aikakaudesta vähäänkään kiinnostuneille. Jos Susimessu ei olisi niin tyyris niin "keräisin koko sarjan".. Paljon kertoo tutkijasta, että olen yhden pääsykoekevään lukenut hänen Jumalan vihan ruoskaansa ja senkin kevään jälkeen olen kyennyt nauttimaan k.o. kirjasta.
Jaakko Hämeen-Anttila: Mare Nostrum; länsimaisen kulttuurin juurilla. Arvostan Hämeen-Anttilaa tutkijana suuresti.
Anna-Leena Siikola: Itämerensuomalaisten mytologia. Keräilen mytologioihin liittyviä kirjoja.
Wordsworth: Dictionary of Mythology

Viimeksi muokattu: 17.05.2019 21:50 : Wanda. Syy: Korjasin kirjoitusvirheen

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
25.05.2019 14:21 #731

Hyllyihini on ilmestynyt tämän verran uusia kirjoja tai sarjakuvia edellisen kommenttini jälkeen.
Moby Dick ja Imatran voimalaitosta käsittelevä kirja löytyivät Simpeleen pääkirjaston eteisessä olevasta vaihtohyllystä, mihin ihmiset voivat jättää ylimääräisiä kirjojaan. Kivikosken kuvateokset sain lahjaksi vasta äskettäin eräältä peruskouluaikaiselta opettajaltani joka oli pelastanut ne jätelavalta, silloin kun paikallisen oppilaitoksen arkistoja siivottiin joskus 90-luvulla.

Kaunokirjallisuus:

Bernard Cornwell: Soihdunkantaja