Viimeisin kirjahankinta

Wanda
Wanda vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
11.09.2019 20:20 #741

Siitä onkin aikaa, kun olen viimeksi tähän ketjuun saanut aikaiseksi kirjoittaa.. Kesän aikana on tullut hankittua melkoinen määrä kirjoja suhteessa yksiöni pikkuruiseen kokoon, mutta sitä voi murehtia, vaikkapa sitten muuton yhteydessä. Alla lueteltavat kirjat olen saalistanut pääasiassa Helsingin seudun divareista, joissa seikkaillessa en kymppiä enempää maksa per kirja, Pratchettit ja tietokirjat erikseen. Hararin uusimman suomennetun ostin Helsinki-Vantaan Suomalaisesta ja Kingin kirjoitusoppaan Aavetaajuuden kaupasta Kalliosta. Lisäksi kävin sunnuntaina Suvilahdessa sarjakuvafestareilla (kiitokset foorumille laitetusta vinkistä kytylle!), josta mukaani tarttui kolme albumia yhteishintaan 23e. Pyrin listaamaan kesän kirjaostokseni kauttaaltaan, mutta hyvin todennäköisesti jotain on unohtunut.

Spefi-kirjallisuus
Magian väri, Naamiohuvit, Pienet jumalat ja Talventakoja Pratchettilta
Unohdettu Ombria Patricia McKillippiltä. Oli aivan mahtava kirja muuten!
Anubiksen portit osat 1&2 Tim Powersilta. Nyt on herran suomennetut kirjat komiasti hyllyssä :)
Arthur C. Clarken klassikko 2001 Avaruusseikkailu.
Keskeneräisten tarujen kirja. Kartta mukana!
Hobbin Narrin kohtalo pienellä kannen repeytymällä. Lisäksi ostin tarjouksesta 15 eurolla Narrin vaelluksen.
Jack Vancen Iltaruskon maa.
Bernard Cornwellin Talvikuningas.
Jonathan Strange & herra Norrell Susanna Clarkelta
Hermann Hessen Arosusi
Kurt Vonnegutilta on tarttunut mukaan Sähköpiano, Siniparta ja Hokkus Pokkus.
Brandon Sandersonin Shadows of Self jättipokkarina.
Martinin kovakantinen Knight of the Seven Kingdoms

Kaunokirjallisuus
Donna Tarttin Tikli. Nyt on hänen kaikki kolme teostaan hyllyssä.
Paul Austerilta Timbuktu, Sattumuksia Brooklynissä ja Mies pimeässä / Matkoja kirjoittajankammiossa. Tämä mies on nopeasti noussut yhdeksi lempikirjailijoistani mainstreamkirjallisuudessa. Timbuktu on mukavan lyhyt ja nopea opus tutustua Austerin proosaan!
Salman Rushdie Keskiyön lapset.
Milan Kunderan Olemisen sietämätön keveys.
Richard Bachilta Lokki Joonatan ja Kohoa siivillesi. Niin ja näin meniskö enemmänkin spefin puolelle.
Christien Idän pikajunan arvoitus. Yksi lempi Christieistäni tuli vastaan vain eurolla niin olihan se nyt pakko saada.

Tietokirjallisuus
Mirkka Lappalaisen Susimessu, joka kertoo nuijasodasta. Samalta naiselta myös aikansa tieto-Finlandia voittaja Pohjolan Leijona: Kustaa II Aadolf ja Suomi 1611-1632.
Stephen Kingiltä yllämainittu Kirjoittamisesta.
Yuval Noah Hararin 21 oppituntia maailman tilasta.
Juha Pentikäisen ja Risto Pulkkisen jättimäinen opus Saamelaisten mytologia. Tietokirjahyllyni mytologiaosasto sai jatkoa :)

Sarjakuvat
Kiusanhenki Ahmed Ahne
Petri Hiltusen kovakantiset albumit Anabasis osat 1 ja 2

“Most people who deal in words don't have much faith in them and I am no exception.”

Viimeksi muokattu: 11.09.2019 20:22 : Wanda. Syy: Lisäsin sarjakuvat

Orduuka
Kaartilainen
Orduuka vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
16.09.2019 20:32 #742

Ostin Ellibsistä e-kirjana Merja Leppälahden Vahvaa väkeä: Kotimaisia uskomus- ja fantasiaolentoja. Kustannus n. 4 euroa. Olen tätä joskus selaillut kirjastossa, mutta nyt kulkee kätevästi mukana puhelimessa. Käyttö: kirjoittamisen taustamateriaalia.

Mikael
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson