Viimeisin kirjahankinta

Wanda
Wanda vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
11.09.2019 20:20 #741

Siitä onkin aikaa, kun olen viimeksi tähän ketjuun saanut aikaiseksi kirjoittaa.. Kesän aikana on tullut hankittua melkoinen määrä kirjoja suhteessa yksiöni pikkuruiseen kokoon, mutta sitä voi murehtia, vaikkapa sitten muuton yhteydessä. Alla lueteltavat kirjat olen saalistanut pääasiassa Helsingin seudun divareista, joissa seikkaillessa en kymppiä enempää maksa per kirja, Pratchettit ja tietokirjat erikseen. Hararin uusimman suomennetun ostin Helsinki-Vantaan Suomalaisesta ja Kingin kirjoitusoppaan Aavetaajuuden kaupasta Kalliosta. Lisäksi kävin sunnuntaina Suvilahdessa sarjakuvafestareilla (kiitokset foorumille laitetusta vinkistä kytylle!), josta mukaani tarttui kolme albumia yhteishintaan 23e. Pyrin listaamaan kesän kirjaostokseni kauttaaltaan, mutta hyvin todennäköisesti jotain on unohtunut.

Spefi-kirjallisuus
Magian väri, Naamiohuvit, Pienet jumalat ja Talventakoja Pratchettilta
Unohdettu Ombria Patricia McKillippiltä. Oli aivan mahtava kirja muuten!
Anubiksen portit osat 1&2 Tim Powersilta. Nyt on herran suomennetut kirjat komiasti hyllyssä :)
Arthur C. Clarken klassikko 2001 Avaruusseikkailu.
Keskeneräisten tarujen kirja. Kartta mukana!
Hobbin Narrin kohtalo pienellä kannen repeytymällä. Lisäksi ostin tarjouksesta 15 eurolla Narrin vaelluksen.
Jack Vancen Iltaruskon maa.
Bernard Cornwellin Talvikuningas.
Jonathan Strange & herra Norrell Susanna Clarkelta
Hermann Hessen Arosusi
Kurt Vonnegutilta on tarttunut mukaan Sähköpiano, Siniparta ja Hokkus Pokkus.
Brandon Sandersonin Shadows of Self jättipokkarina.
Martinin kovakantinen Knight of the Seven Kingdoms

Kaunokirjallisuus
Donna Tarttin Tikli. Nyt on hänen kaikki kolme teostaan hyllyssä.
Paul Austerilta Timbuktu, Sattumuksia Brooklynissä ja Mies pimeässä / Matkoja kirjoittajankammiossa. Tämä mies on nopeasti noussut yhdeksi lempikirjailijoistani mainstreamkirjallisuudessa. Timbuktu on mukavan lyhyt ja nopea opus tutustua Austerin proosaan!
Salman Rushdie Keskiyön lapset.
Milan Kunderan Olemisen sietämätön keveys.
Richard Bachilta Lokki Joonatan ja Kohoa siivillesi. Niin ja näin meniskö enemmänkin spefin puolelle.
Christien Idän pikajunan arvoitus. Yksi lempi Christieistäni tuli vastaan vain eurolla niin olihan se nyt pakko saada.

Tietokirjallisuus
Mirkka Lappalaisen Susimessu, joka kertoo nuijasodasta. Samalta naiselta myös aikansa tieto-Finlandia voittaja Pohjolan Leijona: Kustaa II Aadolf ja Suomi 1611-1632.
Stephen Kingiltä yllämainittu Kirjoittamisesta.
Yuval Noah Hararin 21 oppituntia maailman tilasta.
Juha Pentikäisen ja Risto Pulkkisen jättimäinen opus Saamelaisten mytologia. Tietokirjahyllyni mytologiaosasto sai jatkoa :)

Sarjakuvat
Kiusanhenki Ahmed Ahne
Petri Hiltusen kovakantiset albumit Anabasis osat 1 ja 2

“Most people who deal in words don't have much faith in them and I am no exception.”

Viimeksi muokattu: 11.09.2019 20:22 : Wanda. Syy: Lisäsin sarjakuvat

Orduuka
Orduuka vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
16.09.2019 20:32 #742

Ostin Ellibsistä e-kirjana Merja Leppälahden Vahvaa väkeä: Kotimaisia uskomus- ja fantasiaolentoja. Kustannus n. 4 euroa. Olen tätä joskus selaillut kirjastossa, mutta nyt kulkee kätevästi mukana puhelimessa. Käyttö: kirjoittamisen taustamateriaalia.

Taru Väyrynen
Taru Väyrynen vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
18.09.2019 20:40 #743

Ostin e-kirjana Rothfussin The Name of the Wind. Olen nyt lukenut sitä niin pitkälle, että olen lumoutunut omaperäisestä ja kauniista kuvauksesta, ja uumoilen, että esiin keriytyy kiehtova tarina. Hyvä ostos siis!

"Ja miten ansainneesi edes luulet sen että aina saat suotuisat tuulet."

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
14.10.2019 22:28 #744

Edellisen listaukseni jälkeen on kertynyt tämmöinen satsi kirjallisuutta muun muassa Parikkalan Kantrikirppikseltä, Savonlinnan Superkirppikseltä ja Vanha Pöllö antikvariaatista. Monista ei tarvinnut edes maksaa mitään, koska Savonlinnan museolla oli jaossa vanhoja tietokirjoja ja kotikunnassani oli viime viikolla yksi tapahtuma minkä yhteydessä jaettiin kirjastopoistoja. Mystinen puutarha kirjan sain tänään lahjaksi eräältä sen tekijöistä, joka on opiskeluaikaisia tuttujani.

Kaunokirjallisuus:

Kenneth Grahame: Kaislikossa suhisee
Joanne Harris: Sarkaa ja samettia
Robin Hobb: Narrin salamurhaaja
Robin Hobb: Narrin vaellus
Christian Jacq: Niilin poika
Astrid Lindgren: Mio, poikani Mio
Astrid Lindgren: Saariston lapset
Jean Rabe: Kapina (Kivistä näkijät osa I)
Jean Rabe: Kuoleman tie (Kivistä näkijät osa II)
Jean Rabe: Hiisikansa (Kivistä näkijät osa III)
Angie Sage: Septimus Heap - Magiaa

Stephen King: Yksinäinen sormi, kovakantinen
H.G. Wells: Aikakone/Maailmojen sota, kovakantinen
Mike Pohjola: Ihmisen poika, kovakantinen
Harry Harrison: Ruostumaton Teräsrotta syntyy, pehmytkantinen
Harry Harrison: Ruostumaton Teräsrotta 3 Teräsrotta pelastaa maailman, pehmytkantinen
Richard Bachman: Teloittajat, kovakantinen

sekä sarjakuva-albumit

Rosinski - Dufaux: Blackmore (Kadonneiden nummien valitus 2)
Rosinski - Dufaux: Dame Gerfaut (Kadonneiden nummien valitus 3)

Pari muutakin olisi matkaan lähtenyt, mutta kuuluivat sarjoihin, jotka myytiin vain kokonaisina kimppuina, hiukan pettynyt olin mokomasta. En näe intoa maksaa 200 euroa seitsemästä kirjasta, joista tarvitsen vain yhden. Kyseessä oli Mustan Torni. Samalla kauppiaalla olisi ollut hyllystäni uupuva Pratchettin yksi Onttu-kirja, mutta sekin myytiin vain trilogiana. Pyh!

Niin jäi saaliini pienemmäksi, mutta kokonaishinta 95€ ei haitannut. Siitäkin melkein puolet nielaisi nuo albumit. Puuttuvien osalta jatketaan vain metsästystä, kyllä ne jostain käsiinsä saa.

Fievre, LordStenhammar, Siivetön lohikäärme
Uusin jäsen: Peppi Pirhonen