Viimeisin kirjahankinta

tiarAnon
tiarAnon vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
22.01.2014 13:35 #81

Kovasti aina koitan olla ostamatta lisää kirjoja, kun edellisetkin on lukematta, mutta nyt oli sen verran hyvä tarjous, ettei malttanut jättää hyllyyn: Salman Rushdien Saatanalliset säkeet kovakantisena kolmella eurolla. Kirjakahvilan divari jaksaa aina yllättää laadullaan.

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/

Formaldehyde
Formaldehyde vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
22.01.2014 14:48 #82

Minäkin hankin vähän liikaa kirjoja suhteessa siihen, mitä oikeasti tulee luettua, mutta minkäs teet. Nämä ovat Adlibriksen alesta:

William S. Burroughs & Jack Kerouac: Ja virtahevot kiehuivat altaissaan
Beat-sukupolven suurten nimien yhteistyöprojekti ajalta, jolloin he eivät olleet vielä julkaisseet mitään. Fiktiivinen kuvaus tosielämässä murhaan johtaneista tapahtumista. Kirja näki päivänvalon vasta asianomaisten kuoltua.

Aldous Huxley: Tajunnan ovet & Taivas ja helvetti
Kaksi sanaa: The Doors.

Hubert Selby Jr.: Päätepysäkki: Brooklyn
En ole aiemmin lukenut Selbyä, mutta Unelmien sielunmessu on hänen kynästään lähtöisin ja Irvine Welsh on sanonut tämän teoksen innoittaneen häntä Trainspottingin kanssa.

Geoffrey Chaucer: Canterburyn tarinoita
Olen jo jonkin aikaa epäillyt, että varmin keino saada tämä edes joskus luettua on hankkia kirja omaan hyllyyn. Odotin paljon prerafaeliitti Edward Burne-Jonesin kuvitusta, mutta harmikseni sitä on hyvin niukalti.

Onhan tuossa vielä pari viime vuoden puolella kirjaston poistomyynnistä ostettua kirjaa. Esteettisistä syistä en erityisemmin välitä hankkia itselleni noita poistokappaleita, mutta nämä olivat edullisia (0,20e/kpl) ja kutkuttivat mielenkiintoani:

Hermann Hessen Rosshalde ja Joseph Bédierin Tristan ja Isolde. Paheksun suuresti sitä, että kirjastoni hyllystä suoraan näyttää löytyvän enää vain pari Hessen pääteosta, muut on myyty tai siirretty varastoon.

Morgan Blood
Morgan Blood vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
22.01.2014 15:51 #83

Mario Vargas- Llosa - Keltin uni
Tiili on vuoden 2010 Nobel-voittaja, minua kiinnostava sellainen. Kirja käsittelee Roger Casementin elämää, joka oli Irlantilainen Kongoon konsuliksi lähtenyt aatteen mies, joka uskoi kolonialismin ilosanomaan ja seikkailuihin. Alkuperäiskansojen kohtelu sai hänet kuitenkin kuohuksiin ja hän teki suuren työn alkuperäisväestön olojen parantamiseen niin Kongossa kuin Amazonissakin. Hän koki itsensä myös vahvasti Iiriläiseksi (vaikkei koskaan kieltä oppinutkaan) ja lopulta hirtettiin vallankumouksellisena.

Kirja itsessään on hyvin kirjoitettu ja komea teos. Suosittelen teemasta kiinnostuneille.

Ars Longa Vita Brevis

22.01.2014 19:05 #84

Tämän päivän kirpparikierrokselta lähti taas muutama kirja mukan :) Eoin Colferin Toivomuslista, jota oon katellu jo muutamaa otteeseen muualtakin, Dragonlancen Merihaltiat, johon en oo aikasemmin tutustunu, mutta noita halpoja tulee ostettua, perehdytään niihin sitten myöhemmin :P ja Harri Nykäsen Raid kokoelma nide, jossa on Raid, Raid ja paperiansa ja Raid ja Lihava mies... Kaksi ensimmäistä löytyy jo ennestään, mutta kolmatta ei joten ostoslistalle piti laittaa, koska tuon kirjan yksittäisnide on ihan hemmetin kallis :DDD

Mukaan tuli myös Anthony Harveyn Ihmisen esi-isät, Laila Eriksen: Puutöitä pihalle, ja Haxellin Nikkaroi kotiisi kaapit ja hyllyt.

24.01.2014 22:06 #85

Kotkan - Karhulan Suomalaisen kirjakaupan viimisenä päivänä jolloin kaikki oli jo ollut muutaman päivän -70%, piti käydä vielä vähän tarkistelemassa, ja kyllähän sieltä sitten lähti matkaan hintaan 2,5€ Bree Tannerin lyhyt elämä, tän olen jo lukenut muutamaan otteeseen, mutta en oo saanu aikaseksi sitä ostaa, mutta tohon hintaan uutena raaski sitteninvestoida :P

ja sitten englannin kielinen kirja uhanalaisista eläimistä :)

Aavis
Aavis vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
26.01.2014 00:58 #86

Steve Jobsin elämäkerta. Onnellisesti pari vuotta myöhässä pahimmasta hälinästä, mutta entisenä nörttikoululaisena se jotenkin tarttui silti mukaan, sillä olen liian ihastunut Otavan pikkuiseen uudehkoon kirjaformaattiin. Mutta muut siinä ilmestyneet kirjat ovat joko täysin epäkiinnostavia tai jo luettu, joten en joutunut edes puhumaan itseäni ympäri, vau ::D

avatar © thegamercat.com

03.02.2014 20:49 #87

Kirpparikierroksella Mäntsälässä löytyi muutama kirja matkaan mukaan :) Suomalaiset perinnekasvit kirja, jota olen jo koulussa selaillut... Vaikutti ihan mielenkiintoselta. 3€

Kesäkukat, kirjanen, perussettiä, ei ihmeellinen. 0,50€

Ja Asterix ja gallialainen sarjakuva <3 :) 2,50€ Näitä vanhoja 70-luvulta tms on kiva lueskella :D

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
03.02.2014 22:42 #88

Adlibriksen aleja mainostettiin sen verran, että päädyin tilaamaan sieltä jokusen kirjan. Viime viikolla postista tupsahti:

Jaakko Hämeen-Anttila: Tuhannen ja yhden yön erotiikka 9,50€
Mondon matkaopas Rooma 6,50€
Mondon matkaopas Tokio 6,50€

Jos et pääse matkoille, ainakin voit haaveilla niistä...

Always follow your doubts.

Scartti

Stephen King; Hohto 4,90 €

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Viimeksi muokattu: 04.02.2014 00:34 : Scartti.

CthulhuBard
Peto
CthulhuBard vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
04.02.2014 01:02 #90

Boris Hurtan & Tuomas Salorannan teos Ne ammoiset tuli löydettyä sievoiseen 8 euron hintaan yhdestä nettipuljusta ja odottelen postituksen saapumista kotiin suurella innolla.

Nebu
Upseeri
Nebu vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
05.02.2014 22:39 #91

Dean Koontz: 77 Shadow Street
Terry Pratchett: I Shall Wear Midnight

Kummatkin ovat pokkareita jostain brittiläisestä kirjakaupasta, jonka nimestä ei muistikuvaa. Oli hyviä tarjouksia, ja nuo kaksi kirjaa maksoivat n. 10e yhteensä.

Koontzia siksi, että pidän sci-fin ohella myös kauhusta, ja hän on mielestäni erinomainen alan kirjailija.

Pratchettia siksi, että Kiekkomaailma.

Jupe
Jupe vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
06.02.2014 14:20 #92

Kävin Tukholman risteilyllä. Ostin kahdesta eri Tukholman kirjakaupasta Astrid Lindgrenin Mio min Mio ja Mats Stranberg & Sara Bergmark Elfgren Eld (kirjat makoivat paljon vähemmän kuin Suomessa).

Viimeksi muokattu: 06.02.2014 14:21 : Jupe.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
06.02.2014 16:57 #93

Suomalaisesta kirjakaupasta lähti:
Beth Revisin Across the Universe: Matka alkaa 7,90€. Muistin, että on mun lukulistalla, joten tuolla hinnalla en voinut jättää hyllyyn.

Riikka Pulkkisen Vieras ja Totta 9,90/kpl

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Viimeksi muokattu: 06.02.2014 20:52 : Scartti.

Veadela
Epäkuollut
Veadela vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
06.02.2014 22:06 #94

Kävin tässä maanantaina kirpputorilla ja silmiini osui neljä ensimmäistä J.K. Rowlingin Harry Potter-kirjaa. Kaikki olivat kovakantisia ja yhteishinnaksi tuli 17€
Kirjat olivat hyvässä kunnossa, sopivan hintaisia kukkarolleni ja pidän paljon Harry Potter-kirjasarjasta c:

"The most important things are the hardest to say"
- Stephen King

celeblith
celeblith vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
06.02.2014 22:24 #95

Ostin kaverin kaverilta koko Laulut ja miekat- sarjan. Hän kun olisi muuten vienyt kirpparille. Ja minä olen ollut aikeissa lukea tämän sarjan uudelleen useaampaankin otteeseen. Kirjat olivat sen verran hyvässä kunnossa, melkeimpä uusia, että maksoin mielelläni enemmän kuin mitä hän olisi kirpparilla niistä pyytänyt :smile:

StaCa
StaCa vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
07.02.2014 00:02 #96

Ei varsinainen hankinta, vaan mutkan kautta minulle päätynyt: NoViolet Bulawayo - Me tarvitaan uudet nimet.
Nyt odottelee tuossa hyllyssä, että saan muita alta pois. Komia kansi, pirteä kuin mikä.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

Jupe
Jupe vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
07.02.2014 21:18 #97

Löysin Hietsun Kierrätyskeskuksesta David & Leigh Eddings Lännenvartijat 1€urolla. Myyrmäen Fidasta löysin Terry Pratchett Noitasiskokset 1,80€urolla. Myyrmannin Divarista ostin Pichi Pichi Pitch 4 & 5 sekä Maaginen suklaapuoti 1 mangat.

Viimeksi muokattu: 07.02.2014 21:18 : Jupe.

Celestine
Celestine vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
08.02.2014 19:37 #98

Steampunk-antologia (toim. J.S.Meresmaa ja Markus Harju): Koneita ja korsetteja, hinta uutena 15 €. Sain omistuskirjoituksen kirjaan Meresmaalta ja Magdalena Hailta :heart:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

celeblith
celeblith vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
13.02.2014 21:16 #99

Patrick Rothfuss: Tuulen nimi.

Ihastuin tähän kirjaan niin, että päätin hankkia sen ihan omaan kirjahyllyyni, jotta minulla on mahdollisuus lukea kyseinen kirja uudelleen heti kun mieli tekee. Juuri palautin kirjastoon tämän kirjan ja sain heti omani samanapäivän postista :lol:

Kakkos osan suomennusta saa vielä odottaa, mutta onneksi kirjastosta löytyi englanninkielinen versio :cheesy:

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
14.02.2014 18:14 #100

Cassandra Claren Langenneiden enkelten kaupunki pokkarina kympin Suomalaisesta. Täytynee nuokin lukea uusiksi maratoonina (välittömästi kun eräs nimeltämainitsematon henkilö suvaitsee palauttaa kolmosen.)

Echramath
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson