Viimeisin kirjahankinta

• tiarAnon hahmo
  • tiarAnon
22.01.2014 13:35 #81 : tiarAnon
Vastaus käyttäjältä tiarAnon aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kovasti aina koitan olla ostamatta lisää kirjoja, kun edellisetkin on lukematta, mutta nyt oli sen verran hyvä tarjous, ettei malttanut jättää hyllyyn: Salman Rushdien Saatanalliset säkeet kovakantisena kolmella eurolla. Kirjakahvilan divari jaksaa aina yllättää laadullaan.

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/

22.01.2014 14:48 #82 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Minäkin hankin vähän liikaa kirjoja suhteessa siihen, mitä oikeasti tulee luettua, mutta minkäs teet. Nämä ovat Adlibriksen alesta:

William S. Burroughs & Jack Kerouac: Ja virtahevot kiehuivat altaissaan
Beat-sukupolven suurten nimien yhteistyöprojekti ajalta, jolloin he eivät olleet vielä julkaisseet mitään. Fiktiivinen kuvaus tosielämässä murhaan johtaneista tapahtumista. Kirja näki päivänvalon vasta asianomaisten kuoltua.

Aldous Huxley: Tajunnan ovet & Taivas ja helvetti
Kaksi sanaa: The Doors.

Hubert Selby Jr.: Päätepysäkki: Brooklyn
En ole aiemmin lukenut Selbyä, mutta Unelmien sielunmessu on hänen kynästään lähtöisin ja Irvine Welsh on sanonut tämän teoksen innoittaneen häntä Trainspottingin kanssa.

Geoffrey Chaucer: Canterburyn tarinoita
Olen jo jonkin aikaa epäillyt, että varmin keino saada tämä edes joskus luettua on hankkia kirja omaan hyllyyn. Odotin paljon prerafaeliitti Edward Burne-Jonesin kuvitusta, mutta harmikseni sitä on hyvin niukalti.

Onhan tuossa vielä pari viime vuoden puolella kirjaston poistomyynnistä ostettua kirjaa. Esteettisistä syistä en erityisemmin välitä hankkia itselleni noita poistokappaleita, mutta nämä olivat edullisia (0,20e/kpl) ja kutkuttivat mielenkiintoani:

Hermann Hessen Rosshalde ja Joseph Bédierin Tristan ja Isolde. Paheksun suuresti sitä, että kirjastoni hyllystä suoraan näyttää löytyvän enää vain pari Hessen pääteosta, muut on myyty tai siirretty varastoon.

22.01.2014 15:51 #83 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Mario Vargas- Llosa - Keltin uni
Tiili on vuoden 2010 Nobel-voittaja, minua kiinnostava sellainen. Kirja käsittelee Roger Casementin elämää, joka oli Irlantilainen Kongoon konsuliksi lähtenyt aatteen mies, joka uskoi kolonialismin ilosanomaan ja seikkailuihin. Alkuperäiskansojen kohtelu sai hänet kuitenkin kuohuksiin ja hän teki suuren työn alkuperäisväestön olojen parantamiseen niin Kongossa kuin Amazonissakin. Hän koki itsensä myös vahvasti Iiriläiseksi (vaikkei koskaan kieltä oppinutkaan) ja lopulta hirtettiin vallankumouksellisena.

Kirja itsessään on hyvin kirjoitettu ja komea teos. Suosittelen teemasta kiinnostuneille.

Ars Longa Vita Brevis

22.01.2014 19:05 #84 : w-a-r-i
Vastaus käyttäjältä w-a-r-i aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tämän päivän kirpparikierrokselta lähti taas muutama kirja mukan :) Eoin Colferin Toivomuslista, jota oon katellu jo muutamaa otteeseen muualtakin, Dragonlancen Merihaltiat, johon en oo aikasemmin tutustunu, mutta noita halpoja tulee ostettua, perehdytään niihin sitten myöhemmin :P ja Harri Nykäsen Raid kokoelma nide, jossa on Raid, Raid ja paperiansa ja Raid ja Lihava mies... Kaksi ensimmäistä löytyy jo ennestään, mutta kolmatta ei joten ostoslistalle piti laittaa, koska tuon kirjan yksittäisnide on ihan hemmetin kallis :DDD

Mukaan tuli myös Anthony Harveyn Ihmisen esi-isät, Laila Eriksen: Puutöitä pihalle, ja Haxellin Nikkaroi kotiisi kaapit ja hyllyt.

24.01.2014 22:06 #85 : w-a-r-i
Vastaus käyttäjältä w-a-r-i aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kotkan - Karhulan Suomalaisen kirjakaupan viimisenä päivänä jolloin kaikki oli jo ollut muutaman päivän -70%, piti käydä vielä vähän tarkistelemassa, ja kyllähän sieltä sitten lähti matkaan hintaan 2,5€ Bree Tannerin lyhyt elämä, tän olen jo lukenut muutamaan otteeseen, mutta en oo saanu aikaseksi sitä ostaa, mutta tohon hintaan uutena raaski sitteninvestoida :P

ja sitten englannin kielinen kirja uhanalaisista eläimistä :)

• Aavis hahmo
  • Aavis
26.01.2014 00:58 #86 : Aavis
Vastaus käyttäjältä Aavis aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Steve Jobsin elämäkerta. Onnellisesti pari vuotta myöhässä pahimmasta hälinästä, mutta entisenä nörttikoululaisena se jotenkin tarttui silti mukaan, sillä olen liian ihastunut Otavan pikkuiseen uudehkoon kirjaformaattiin. Mutta muut siinä ilmestyneet kirjat ovat joko täysin epäkiinnostavia tai jo luettu, joten en joutunut edes puhumaan itseäni ympäri, vau ::D

avatar © thegamercat.com

03.02.2014 20:49 #87 : w-a-r-i
Vastaus käyttäjältä w-a-r-i aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirpparikierroksella Mäntsälässä löytyi muutama kirja matkaan mukaan :) Suomalaiset perinnekasvit kirja, jota olen jo koulussa selaillut... Vaikutti ihan mielenkiintoselta. 3€

Kesäkukat, kirjanen, perussettiä, ei ihmeellinen. 0,50€

Ja Asterix ja gallialainen sarjakuva <3 :) 2,50€ Näitä vanhoja 70-luvulta tms on kiva lueskella :D

• Skie hahmo
  • Skie
03.02.2014 22:42 #88 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Adlibriksen aleja mainostettiin sen verran, että päädyin tilaamaan sieltä jokusen kirjan. Viime viikolla postista tupsahti:

Jaakko Hämeen-Anttila: Tuhannen ja yhden yön erotiikka 9,50€
Mondon matkaopas Rooma 6,50€
Mondon matkaopas Tokio 6,50€

Jos et pääse matkoille, ainakin voit haaveilla niistä...

Always follow your doubts.

• Scartti hahmo

Stephen King; Hohto 4,90 €

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love
Viimeksi muokattu: 04.02.2014 00:34 Scartti.

04.02.2014 01:02 #90 : CthulhuBard
Vastaus käyttäjältä CthulhuBard aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Boris Hurtan & Tuomas Salorannan teos Ne ammoiset tuli löydettyä sievoiseen 8 euron hintaan yhdestä nettipuljusta ja odottelen postituksen saapumista kotiin suurella innolla.

• Nebu hahmo
  • Nebu
    Upseeri
05.02.2014 22:39 #91 : Nebu
Vastaus käyttäjältä Nebu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Dean Koontz: 77 Shadow Street
Terry Pratchett: I Shall Wear Midnight

Kummatkin ovat pokkareita jostain brittiläisestä kirjakaupasta, jonka nimestä ei muistikuvaa. Oli hyviä tarjouksia, ja nuo kaksi kirjaa maksoivat n. 10e yhteensä.

Koontzia siksi, että pidän sci-fin ohella myös kauhusta, ja hän on mielestäni erinomainen alan kirjailija.

Pratchettia siksi, että Kiekkomaailma.

• Jupe hahmo
  • Jupe
06.02.2014 14:20 - 06.02.2014 14:21 #92 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin Tukholman risteilyllä. Ostin kahdesta eri Tukholman kirjakaupasta Astrid Lindgrenin Mio min Mio ja Mats Stranberg & Sara Bergmark Elfgren Eld (kirjat makoivat paljon vähemmän kuin Suomessa).
Viimeksi muokattu: 06.02.2014 14:21 Jupe.

• Scartti hahmo
  • Scartti
06.02.2014 16:57 - 06.02.2014 20:52 #93 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Suomalaisesta kirjakaupasta lähti:
Beth Revisin Across the Universe: Matka alkaa 7,90€. Muistin, että on mun lukulistalla, joten tuolla hinnalla en voinut jättää hyllyyn.

Riikka Pulkkisen Vieras ja Totta 9,90/kpl

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love
Viimeksi muokattu: 06.02.2014 20:52 Scartti.

• Veadela hahmo
  • Veadela
    Epäkuollut
06.02.2014 22:06 #94 : Veadela
Vastaus käyttäjältä Veadela aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin tässä maanantaina kirpputorilla ja silmiini osui neljä ensimmäistä J.K. Rowlingin Harry Potter-kirjaa. Kaikki olivat kovakantisia ja yhteishinnaksi tuli 17€
Kirjat olivat hyvässä kunnossa, sopivan hintaisia kukkarolleni ja pidän paljon Harry Potter-kirjasarjasta c:

"The most important things are the hardest to say"
- Stephen King

• celeblith hahmo
  • celeblith
06.02.2014 22:24 #95 : celeblith
Vastaus käyttäjältä celeblith aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ostin kaverin kaverilta koko Laulut ja miekat- sarjan. Hän kun olisi muuten vienyt kirpparille. Ja minä olen ollut aikeissa lukea tämän sarjan uudelleen useaampaankin otteeseen. Kirjat olivat sen verran hyvässä kunnossa, melkeimpä uusia, että maksoin mielelläni enemmän kuin mitä hän olisi kirpparilla niistä pyytänyt :smile:

• StaCa hahmo
  • StaCa
07.02.2014 00:02 #96 : StaCa
Vastaus käyttäjältä StaCa aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ei varsinainen hankinta, vaan mutkan kautta minulle päätynyt: NoViolet Bulawayo - Me tarvitaan uudet nimet.
Nyt odottelee tuossa hyllyssä, että saan muita alta pois. Komia kansi, pirteä kuin mikä.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

• Jupe hahmo
  • Jupe
07.02.2014 21:18 - 07.02.2014 21:18 #97 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Löysin Hietsun Kierrätyskeskuksesta David & Leigh Eddings Lännenvartijat 1€urolla. Myyrmäen Fidasta löysin Terry Pratchett Noitasiskokset 1,80€urolla. Myyrmannin Divarista ostin Pichi Pichi Pitch 4 & 5 sekä Maaginen suklaapuoti 1 mangat.
Viimeksi muokattu: 07.02.2014 21:18 Jupe.

08.02.2014 19:37 #98 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Steampunk-antologia (toim. J.S.Meresmaa ja Markus Harju): Koneita ja korsetteja, hinta uutena 15 €. Sain omistuskirjoituksen kirjaan Meresmaalta ja Magdalena Hailta :heart:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

• celeblith hahmo
  • celeblith
13.02.2014 21:16 #99 : celeblith
Vastaus käyttäjältä celeblith aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Patrick Rothfuss: Tuulen nimi.

Ihastuin tähän kirjaan niin, että päätin hankkia sen ihan omaan kirjahyllyyni, jotta minulla on mahdollisuus lukea kyseinen kirja uudelleen heti kun mieli tekee. Juuri palautin kirjastoon tämän kirjan ja sain heti omani samanapäivän postista :lol:

Kakkos osan suomennusta saa vielä odottaa, mutta onneksi kirjastosta löytyi englanninkielinen versio :cheesy:

14.02.2014 18:14 #100 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Cassandra Claren Langenneiden enkelten kaupunki pokkarina kympin Suomalaisesta. Täytynee nuokin lukea uusiksi maratoonina (välittömästi kun eräs nimeltämainitsematon henkilö suvaitsee palauttaa kolmosen.)

rudi92
Uusin jäsen: Sofia