Viimeisin kirjahankinta

17.11.2018 16:53 #721

Ostin äänikirjan Karju dinosaurusten kanssa! :cool: En sentään itselleni vaan kaverin sukulaislapselle, tuommoinen oli toiveena. Ei käy aikuisia kateeksi, jos dinot karjuvat koko joulun...

20.11.2018 19:39 #722

Lisää joululahjoja... Tarjouskirjakaupasta Erin Hunterin Soturikissat-sarjan kolmatta sarjaa Kolmikon mahti kaksi ensimmäistä osaa, Näkö ja Pimeyden joki. En ole itse lukenut yhtään sarjan kirjaa, enkä tiedä, voiko kirjoja alkaa lukea tuosta kohtaa, vai pitäisikö olla lukenut ensin niiden kahden muun sarjan tapahtumat. Mutta oletan, että tarinat ovat kohtuu helppotajuisia.

Jos lahjan saaja tykästyy kirjoihin, on ainakin helppo löytää lisää luettavaa. Ja ehkä siellä alakoulussa joku luokkakaverikin on lukenut tai tulee lukemaan samoja kirjoja, niin voivat sitten jutella niistä.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
20.11.2018 20:06 #723

Yritän olla kovasti huomauttamatta, että dinosaurukset eivät oikeasti karjuneet... hups, epäonnistuin... Ehkäpä "Piippaa, sähise ja jyrise dinosaurusten kanssa" ei olisi yhtä myyvä, tai hauska joulupäivän aamuna kello seitsemältä. :cool:

Tuli hankittua Pasi Klemettisen Karjalan räyhähenget. Viime aikoina olen ostanut kumman vähän fiktiivisiä kirjoja, ja taas mukaan tarttui tietoteos, vaikka fantasiaa liippaakin...

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
29.11.2018 19:31 #724

Aika harvoin tulee ostettua kirjoja ihan uutena, mutta Adlibriksen mustassa perjantaissa oli aika hyvä alennus Noitureista, joten tilasin viisi viimeistä osaa mitkä vielä puuttuivat omasta hyllystä. Listat muut teokset ovat tarttuneet mukaan eri kirpputoreilta ja divareista muutaman viime kuukauden aikana. Tai no Sisätön novellikokoelman sain eräältä tuttavalta.

John Cleland: Fanny Hill
Lee-Mars-Neil-Sixx-Strauss: Mötley Crüe: The Dirt – Törkytehdas
Andrzej Sapkowski: Halveksunnan aika, Tulikaste, Pääskytorni, Järven neito, Myrskykausi
Vesa Sisättö: Reilua orjakauppaa ja muita tulevaisuuden uutisia
Kaari Utrio: Karjalan kruunu

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
08.01.2019 16:18 #725

En ole muistanut kirjoittaa pitkiin aikoihin tähän ketjuun. Edellisen viestin jälkeen on tullut hankittua paljon (=liikaa) kirjoja, joten en viitsi ruveta kaikkia listaamaan.

Puhuin viime viestissä siitä, kuinka ostin Martinin A Feast for Crows -pokkarin kierrätyskeskuksesta 80 sentillä, vaikka omistin kaikki A Song of Ice and Fire -kirjat ennestään kovakantisina. Nyt minulta sitten löytyy jokainen pokkarina hyllystä:

Kaikki ovat amerikkalaiskustantajan versioita, ja ulkoasu on yhtenevä. Hankin pokkarit edullisesti käytettyinä, esimerkiksi A Dance with Dragonsin kahdella eurolla SPR:n Kontista. Kuluneen A Storm of Swordsin sain ilmaiseksi tuttavaltani.

Martiniin liittyen ostin viime viikolla helsinkiläisestä divarista kirjan GRRM: A RRetrospective 23 eurolla. Hintana oli kolmekymppiä, mutta sain kahdesta pois antamastani kirjasta seitsemän euroa vaihtohyvitystä. Kyseessä on Subterranean Press -pienkustantamon julkaisema kovakantinen, yli tuhatsivuinen kuvitettu kokoelma vuodelta 2003. Teos on erittäin hyvässä kunnossa.

Kokoelma tunnetaan paremmin Dreamsongs-nimisenä, jollaisena se myöhemmin julkaistiin Martinin normaalien kustantajien toimesta. Luin teoksen yli kymmenen vuotta sitten juuri Dreamsongsina (kirjastosta lainaamalla) ja pidin valtavasti. Siitä lähtien olen miettinyt, että pitäisi saada omaan hyllyyn kovakantisena. Nyt haave vihdoinkin toteutui.

Kovakantinen Pratchett-kokoelmani on täydentynyt The Wee Free Menillä. Ostin syksyllä antikvariaatista, muistaakseni suunnilleen kymmenellä eurolla.

Minulta puuttui Robin Hobbin The Soldier Son -trilogiasta avausosa Shaman's Crossing. Ostin kovakantisen brittiversion käytettynä viidellä eurolla. Hankin vielä Hobbin neliosaisen The Rain Wild Chronicles -sarjan kokonaisuudessaan sidottuina brittilaitoksina Huuto.netistä, hintaa tuli toimituskulut mukaanlukien 29 euroa.

Marraskuussa ostin Huuto.netistä 33 englanninkielisen fantasiapokkarin megapaketin. Hintapyyntö oli 19 euroa, joka sisälsi toimitusmaksun. Monet pokkareista minulla oli jo ennestään, mutta puuttuvia tuli hinnan edestä. Sain mm. Hobbin The Farseer -trilogian amerikkalaislaitoksina sekä Raymond E. Feistilta Magician-romaanin (kahdeksi jenkkipokkariksi pilkottuna). Viime viikolla sitten ostin divarista The Riftwar Sagan kaksi seuraavaa osaa brittipokkareina: Silverthorn ja A Darkness at Sethanon. Kumpikin maksoi puolitoista euroa. Olen siis Feistin trilogian ennestään lukenut (kirjastosta lainaamalla), mutta aion ottaa joskus uusintakierroksen, ja halusin omistaa teokset.

Puhuin edellisessä viestissä siitä, kuinka hankin Robert Jordanin The Wheel of Time -kirjoja käytettyinä kovakantisina. Minulta puuttui New Spring, jonka ostin loppusyksystä antikvariaatista. Hintana oli 9 euroa, mutta sain tähänkin vaihtohyvitystä luopumistani kirjoista.

Steven Eriksonilta ostin Adlibriksesta kolmen pienoisromaanin kokoelman The Second Collected Tales of Bauchelain and Korbal Broach. Hinnaksi nidotulle uutuuskirjalle tuli 12 euroa. Tarinat sijoittuvat Malazin maailmaan.

Viimeksi tilasin Adlibriksesta Tad Williamsin kovakantisen The War of the Flowersin. Hintana oli kaksikymppiä, mutta käytin viiden euron alennuskoodin. Luin TWotF:n viime vuonna kirjastosta, ja tykkäsin kovasti. Ajattelin, että tämä yksittäinen fantasiaromaani on kiva saada omaan hyllyyn sidottuna, kohtuulliseen hintaan. Tilaus on yhä käsittelyssä, kyseessä on siis amerikkalaiskustantajan laitos.

Täältä Risingista ostin marraskuussa eräältä myyjältä viisi kirjaa, hinnaksi tuli postikuluineen 24 euroa. Mukana paketissa olivat Scott Lynchin The Lies of Locke Lamora & Red Seas Under Red Skies, Joe Abercrombien Best Served Cold, Hope Mirrleesin Lud-in-the-Mist sekä Patricia A. McKillipin Serren metsissä. Kaikki muut ovat kovakantisia paitsi Mirrleesin kirja. Best Served Cold on brittikustantajan laitos.

Erityisen tyytyväinen olen kahteen Lynchin teokseen. Molemmat ovat amerikkalaislaitoksia ja loistokunnossa. Nyt tekisi mieli saada myös The Republic of Thieves hyllyyn viereen, mutta sekin on kovakantisena loppuunmyyty. Omistin ennestään kaikki kolme käytettyinä brittipokkareina. Kahteen ensimmäiseen hain signeeraukset Lynchiltä Helsingin Worldconissa, joten en voi luopua niistä, vaikka sainkin kirjat nyt kovakantisina. TRoT:n ostin käytettynä myöhemmin, loppuvuodesta 2017.

Viimeksi muokattu: 08.01.2019 17:46 : Jussi. Syy: Korjasin kirjoitusvirheen.

12.01.2019 17:09 #726

Kirpputorilta Neil Gaimanin nätti kovakantinen The Ocean at the End of the Lane. Kirjailijan signeeraama. :huh: Maksoi 3 euroa. Kaveri on fani, joten kiva lahja hänelle. :smile: Saatan lukea ensin itsekin.

Desdenova, lummukka
Uusin jäsen: Jirka Ylönen