26.08.2014 17:57 #101 :: Gespenst
Mitä viimeksi lainasit?
Kirjastosta matkaan lähti viime viikolla Lovecraftin Yliluonnollinen kauhu kirjallisuudessa, Suzanne Collinsin Nälkäpelin viimeinen osa Matkijanärhi ja Adams Douglasin kokoomateos Linnunrata. Japani-intoilijana oli pakko lainata vielä yksi japanilaisten askartelutöiden kirja ja Pokemonin perilliset. Ja ensi viikolla olevan kiinalaisen sivellinmaalauksen kurssin pohjaksi aihetta käsittelevä kirja. Varauksessa on vielä Apulannan uusin kirja ja Japani pintaa syvemmältä. Lainaan aina kaikenlaisia kirjoja, mikä vain sattuu silloin kiinnostamaan n.n

31.08.2014 10:16 #102 :: Wanderer
Mitä viimeksi lainasit?
P.C. Castin Merkitty, Moira Youngin Julma maa, Helena Wariksen Talviverinen, Libba Brayn kauhun ja kauneuden valtakunta ja Christian Aaren Virvatulet luokseni
Jos minulla ei ole jotain tiettyä kirjaa, jonka haluaisin lainata, niin kuljen kirjastossa ja selailen kirjojen selkämyksiä. Jos nimi kiinnittää huomioni, luen osan takakannesta. Usein parin lauseen jälkeen tulee joko että "ei, ei tätä", tai että "tää vois olla hyvä" jolloin kirja lähtee mukaan. Kotona vasta tutkin kirjaa tarkemmin ja luen pari ensimmäistä sivua, vasta sitten tiedän haluanko lukea sen. Menisi koko päivä kirjastossa jos lainaisin vain ne mitkä varmasti luen.

01.09.2014 17:03 #103 :: Piru Naiseksi
Mitä viimeksi lainasit?
Pari kuukautta sitten kiikutin lainaan yhden niteen Suuri Toivelaulukirja -sarjasta. Tieteiskyhäelmääni innoittamaan tarvitsin näet erään laulun sanoja!
Suollos valmistui viime viikolla mutta jo kertaalleen uusitusti lainattu eepos köllöttelee yhä asunnossani. Minun piti palauttaa se tänään, napata mukaani kirjastoon ... mutta arvaahan jokainen yksinkin aivosoluin siunattu lajimme edustaja, mitä tapahtuu, kun ihmisellä on sama pää syksyt keväät!

• Laine hahmo
  • Laine

01.09.2014 17:07 #104 :: Laine
Mitä viimeksi lainasit?
Mainosvalokuvaus- ja valokuvauskirjoja muutama kipales.

• Aavis hahmo
  • Aavis

18.09.2014 19:56 #105 :: Aavis
Mitä viimeksi lainasit?
Tämän viikon saalis näyttää kutakuinkin tältä:

Emmi Itäranta: Teemestarin kirja
P.C. & Kristin Cast: Määrätty
Meg Rosoff: Poikkeustila
Michelle Gargon: Kukaan ei kaipaa sinua
Hassan Blasim: Irakin purkkajeesus

Oikeasti lähdin hakemaan kolmea kirjaa, mutta erehdyin vilkuilemaan myös hakemieni opusten viereisiä hyllyjä. Ensi kertaa pitkästä aikaa eksyin myös kohtuu hyvin varustetulle tietokirjaosastolle, suorastaan yllätyin kuinka kovasti teki käydä vieraisilla niilläkin hyllyillä. Ei vain tahtonut mahtua mukaan. Joskus vielä...!
Muokannut 18.09.2014 19:57 Aavis

18.09.2014 20:59 #106 :: poistettu
Mitä viimeksi lainasit?
Daniil Harmsin Sattumia. Ihan uskomaton kirja. Tekee kivoja taikatemppuja sanoilla ja niitten merkityksillä. Tykkäsin kyllä kovasti. Tarinat mukavan lyhyitäkin. Eka sellainen todella persoonallinen kirja taas vähään aikaan mitä kohdannut.
Sitä aikasempi kirja minkä lainasin oli Vladimir Nabokovin Lolita. Jäi kyllä kesken. Vähän liiankin hyvin kirjoitettu sanotaanko näin. Olihan se teknisesti todella upea. Kuin jollain kirurgin veitsellä kirjoitettu. Mutta se aihe oli vaan aika mauton.
Tykkännyt: Aavis

• kharje hahmo
  • kharje

04.10.2014 14:56 #107 :: kharje
Mitä viimeksi lainasit?
Valokuvauskirjoja ja pari sosiologian opusta.

04.10.2014 14:58 #108 :: Kirjaneito
Mitä viimeksi lainasit?
Halloween tulee, joten mukaan tarttuivat Bram Stokerin Dracula ja Stephen Kingin Carrie.
Tykkännyt: Puolikuu, Emelie

• Saki hahmo
  • Saki

04.10.2014 15:20 #109 :: Saki
Mitä viimeksi lainasit?
Lainasin Perillinen-sarjan viimeisen osan vaikka kolmas osa onkin vielä vähän kesken :lol:

• Master hahmo
  • Master
    Riiviö
04.10.2014 18:12 #110 :: Master
Mitä viimeksi lainasit?
Tänään todellakin kävin kirjastossa ja mukaan tarttui Neil Gaiman: Aarteita ja muistoesineitä, Sandman Unien maa, ja Ikuiset. Sarjakuvissa itse tarina on Gaimanin käsialaa. Lainasin, että viikonlopuksi on viihdettä.

08.10.2014 20:34 #111 :: Kirjaneito
David Levithan: Every Day
Varaus saapui noudettavaksi ja odotan lukemista innolla, koska David Levithan :heart:Kolmen kirjan jälkeen alan olla vakuuttunut hänen taidoistaan.

Emmi Itäranta: Teemestarin kirja
Pitänyt lukea jo kauan ja pisti viimein hyllystä silmään.

• Kuura hahmo
  • Kuura

13.10.2014 20:22 #112 :: Kuura
Mitä viimeksi lainasit?
Menin kirjastoon palauttamaan kirjoja, eikä minun todellakaan pitänyt lainata mitään. Mutta kuinkas taas kävikään. Löysin sylistäni kolme kirjaa: Apulanta - Maalin alta, Baddingin elämäkerta ja Salla Simukan Punainen kuin veri. Ja lisäksi muutama leffa. Minulla kun olisi nyt muutakin tekemistä kuin lukeminen, ja yksi paksu opus (Murakamin 1Q84 1&2) odotti pöydällä lukemisen aloittamista jo ennestään. Voihan piru.. :roll:

13.10.2014 21:56 #113 :: Poison Girl
Mitä viimeksi lainasit?
Kirjastosta lainasin Spiderwickin kronikat DVD-elokuvan. Bongasin sen hyllystä ja ajattelin katsoa kun kerran olen joskus lukenut kyseistä sarjaa. Samaan syssyyn lainasin ruotsinkielisen Eva&Adam:Bästa Ovänner -kirjan ruotsin kurssia varten.

Kaverilta taas lainasin Sofi Oksasen Puhdistuksen, joka on mun äikän neloskurssin lukukirja :)
Muokannut 21.12.2014 22:29 Poison Girl

13.10.2014 22:56 #114 :: Pisania
Mitä viimeksi lainasit?
Viime aikoina on saanut laukata kirjastoissa noutamassa hyllyyn saapuneita uutuuksia jatkuvalla syötöllä. Ahneisiin näppeihini päätyivät mm. Elias Koskimiehen Ihmepoika, Cormac McCarthyn Kaikki kauniit hevoset, Rebecca Alexanderin Elämän ja kuoleman salaisuudet ja Daniel Rydenin Maailmassa on virhe. Sain lisäksi kauan kaipaamani Mark Hodderin Burton & Swinburne -sarjan uusimman osan The return of the discontinued man.:smile:

Musaosastolta taas vein mennessäni Morrisseyn Years of refusalin (tosin epäilen lainanneeni sen joskus ennenkin) sekä uutuuslevynsä World peace is none of your business. Otin myös Sisters of Mercyn Greatest Hits Volume 1:n. Volume kakkosta ei näyttäisi olevan valikoimissa, mikä on harmillista sillä ihastuin aika kybällä tähän levyyn.

14.10.2014 11:51 #115 :: Morgan Blood
Mitä viimeksi lainasit?

Jos Murakamin opuksia olisi edes joskus hyllyssä, ei tarvitsisi koko ajan lainata jotain ehkähyvää. Toisaalta, eipä tämä tilanne minua niin paljoa haittaa, että viitsisin varausta tehdä.

Nyt minulla on kulutuksessa Günter Grassia (jälleen) koska en jaksanut miettiä tarkemmin. Kampelan olen kuitenkin halunnut lukea jo jonkin aikaa.

• Laine hahmo
  • Laine

19.12.2014 12:04 #116 :: Laine
Mitä viimeksi lainasit?
Viimeinen toivomus, Staalo, Maailman mysteerit, Myytit ja legendat: ensyklopedia, New age-käsikirja ja Samanismi.
Tässä riittää jouluksi lukemista :lol:

19.12.2014 13:15 #117 :: Wanderer
Mitä viimeksi lainasit?
Tämän joulunajan olen päättänyt omistaa suomalaiselle fantasialle. Lainasin alkuviikosta J.S. Meresmaan Mifongin perinnön, Anni Nupposen Putoavan tähden prinsessan, Jenny Kangasvuon Sudenveren sekä Anu holopaisen Welman tytöt. Mifongin perinnön ehdin jo lukea, joten kävin hakemassa sarjan seuraavan osan ennen pitkiä pyhiä.

19.12.2014 17:02 #118 :: Maailmanherra
Mitä viimeksi lainasit?
Ulkoministeriö 2 ja Rip Kirbyn seikkailuja 3.

Ulkoministeriö ei tempaissut mukaansa yhtä vahvasti kuin ensimmäinen osa mutta mutta on tämä ehdottomasti parasta poliittista sarjakuvaa.

Inhoni Rip Kirby kohtaan kumpuaa lapsuudestani kun ainoa kosketus hahmoon oli Apu-lehden sarjakuvasivut. Kokonaisina tarinat ovat yllättävän viihdyttäviä. Varoitus: Sisältää kauniita naisia ja komeita miehiä.

Poistohyllystä ostin vielä seuraavat: Koraani, Kulta, islman ja pyhä käärme, Kuningatar Loanan arvoituksellinen liekki, Valtatiet runoja, Turkkilainen gambiitti, Mannerheim Kirjeitä seitsemän vuosikymmenen takaa ja Mannerheimin elämän naiset. En ole kissaihmisiä.
Muokannut 19.12.2014 17:07 Maailmanherra

• Strato hahmo
  • Strato

20.12.2014 17:25 #119 :: Strato
Mitä viimeksi lainasit?
Minä en varsinaisesti lainannut, mutta mulle lainattiin. Martinin A Dance with Dragons, koska en kehdannut kuljettaa omaa kopiotani mukana (on sen verran kookas kirja). Lisäksi Iain M. Banksin Muista Flebasta ja Aseiden käyttö. Rupesi tekemään mieli lukea scifiä, joten nyt toivotaan, että ehdin täällä ollessani lukaista nuo kaikki läpi.

23.12.2014 12:35 #120 :: Emelie
Kannoin kirjastosta lisälukemista joululomalle:

Steph Swainston:
Kuolemattomien kaarti, Aika on lahjoista suurin, Uusi maailma
Näitä on kehuttu melkein kaikkialla. En ole aikaisemmin löytänyt sarjan ensimmäistä osaa kirjastosta, muut kyllä. Mutta nyt osui silmiini koko sarja, joten lainasin luettavaksi.

Liz Williams: Demonien taivas
Luin tämän sarjan ensimmäisen osan joskus aikoja sitten ja pidin todella paljon. Toivottavasti seuraava osa on yhtä hyvä.

J.R. Ward: Kuningas
Minussa on vaan jotain ihan totaalisen rikki, kun en osaa olla lainaamatta näitä Wardin kirjoja. Tiedän jo nyt, että en tule kirjasta kauheasti pitämään, mutta silti on vaan pakko lukea...

Valvojat: RinjaEmelie