• Strato hahmo
  • Strato

18.10.2013 19:09 #21 :: Strato
Tällä kertaa kirjastosta tarttui mukaan Iain M. Banks: ALgebraisti
Aikaisemmat Banksin kirjat ovat olleet loistavia joten pakkohan se oli lainata tämäkin :smile:

• Bensku hahmo
  • Bensku

18.10.2013 19:41 #22 :: Bensku
Mitä viimeksi lainasit?
Pari päivää sitten kävin hakemassa kirjastosta yhden varauksen, ja toiern hyllyssä olevan kirjan.

Michelle Harrison: 13 kirousta
Pitihän tämäkin lukea, kun ykkösosankin luin. Ihan mukavaa, aika kevyttä luettavaa.

Derek Landy: Deat Bringer
Sarjan Skulduggery Pleasant (Keplo Leutokalma) kuudes osa. Aikaisemmat viisi osaa olen lukenut suomeksi, ja en jaksanut odottaa tämän suomennosta. Pakko sanoa, että tämä oli kyllä paljon synkempi kirja kuin aikaisemmat osat.

19.10.2013 16:18 #23 :: Emelie

Carlos Ruiz Zafón: Taivasten vanki
Kirjailijan kaksi edellistä teosta, Tuulen varjo ja Enkelipeli, olivat todella koukuttavia ja mainioita teoksia, joten suurin piirtein samojen ihmisten keskuuteen sijoittuva kolmaskin kirja on luettava.

Guillermo del Toro & Chuck Hogan: Vitsaus (#1), Lankeemus (#2), Yö ikuinen (#3)
Tämän kaksikon vampyyrikirjasarjasta olen kuullut jonkun verran kehuja, joten lainasin kaikki kolme samaa kyytiä.

Alan Moore & Jacen Burrows: Neonomicon
Alan Moore ja selvä viittaus H. P. Lovecraftin maailmaan: pakko lainata.

Alan Moore & Alan Davis: Kapteeni Britannia
Tämä taas aiheutti hämäriä muistikuvia siitä, että tätä on kehuttu, joten nappasin mukaan.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

19.10.2013 22:00 #24 :: Hiistu
Mitä viimeksi lainasit?

Emelie kirjoitti: Täytyy varmaan kohta laittaan kirjastokortti jollekulle huostaan, kirjoja on taas kämpillä kasassa enemmän kuin mitä oikeasti ehtisi lukemaan.

Sama.. :huh:

Justin Cronin: Linnake
En minä edes kauheasti perustanut Viimeisestä siirtokunnasta (paitsi alun Wolgast-osuudesta), mutta täytyy sitä kai silti katsoa, mitä tapahtuu seuraavaksi. Pläräillen, jollei muutoin.

Glen Duncan: Viimeinen ihmissusi
Tästä olen oikeasti-oikeasti innoissani. Esittelytekstin ja kehulauseiden perusteella saattaa olla jotain kivaa tai saattaa olla jotain hyvin piinallista. En ennätä aloittaa kirjaa vielä ensi viikollakaan, mutta josko sen jälkeisellä.

Cyrano de Bergerac: Matka kuuhun
Kirja oli nostettu kirjastohyllystä esille ja kiinnostuin lainaamaan, koska en ole ikinä kuullutkaan tästä. (Luulin, että kirja liittyisi jotenkin Georges Mélièsin elokuvaan, mutta ilmeisesti ei mitenkään.) Enkä kyllä ole kovin vakuuttunut, onko kovin moni muukaan kuullut, vaikka takakansi kehuu kirjan olevan "science fictionin perusteos".. Ranskalaisilla on välillä vähän omat juttunsa. Alkuteos on kuitenkin kirjoitettu 1600-luvulla, joten jännä lukea.

St. Petersburg Noir
Tämäkin oli nostettu näkyville. Osui silmään, koska kansi näytti hauskasti samalta kuin Viimeisen ihmissuden kansikuva (kuva Amazonissa) . Ja sehän siis on järkevä syy lainata kirja... :roll:Kirja kuuluu johonkin hassuun julkaisusarjaan, jossa julkaistaan eri kaupunkeihin sijoittuvia noir-antologioita. Tässä sijoitutaan siis Pietariin ja synkkää kuulemma on. Ennätän lukea ehkä yhden sattumanvaraisen novellin. Mutta ainakin kirjaa on kiva nuuskia, hyväntuoksuista paperia.. itse asiassa aika väkevä tuoksu, ehkä vähän myskinen... ehkä kirjan voisikin jo palauttaa.
Muokannut 19.10.2013 22:16 Hiistu

• Noora hahmo
  • Noora

24.10.2013 21:22 #25 :: Noora
Stephen King:Doctor Sleep
Hohdon jatko osa kiinnostaa niin kovasti,että tuli kirja alkuperäiskielellä varattua aikoja sitten ja nyt se vihdoin saapui minulle lainattavaksi.

Susanna Clarke Jonathan Stranger ja herra Norrel:
Tämä tuli lainnattua koska olen lukenut niin paljon kehuvia arvosteluja tästä.

John Irving:Viimeinen yö Twisted Riverissä

Koska olen pitänyt monista muista kirjailijan kirjoista hyvin paljon ja enkä ollut tätä lukenut aikaisemmin.

25.10.2013 19:30 #26 :: Kuunliekki
Mitä viimeksi lainasit?
Hitaasti mutta varmasti Tolkienin muun tuotannon lukeminen edistyy. Roverandom ja Maamies ja lohikäärme on jo lainattu ja palautettu. Viimeksi kun kirjastossa kävin, hyllystä löytyi Satujen valtakunta -yhteisnide. Hetken harkitsin viitsinkö lainata kirjaa josta olen melkein puolet jo lukenut erillisinä, mutta päädyin lainaamaan sen. Onhan siinä kaksi satua ja Tolkienin essee saduista, joita en ollut vielä lukenut. Vähentäisi metsästyksen tarvetta, kun lukisi useamman samassa paketissa.

Myöhemmin sainkin todeta sen järkeväksi teoksi. Menin nimittäin kirjastosta suoraan työkkäriin, jossa sai odottaa ihan kiitettävästi. Siinä odottaessa tuli luettua Seppä ja satumaa. Samainen kirja olisi ollut lainattavissa sillä hetkellä itsenäisenäkin ja jos olisin tuon sijaan ottanut sen, olisi kaikki lainattu tullut luettua ennen kotiin pääsyä. :D

26.10.2013 10:37 #27 :: The Big Bad Wolf
Mitä viimeksi lainasit?
Estelin itseäni, mutta sorruin.

Erin Morgenstern, Yösirkus. Lukupiiriä varten. Sen annoin itselleni anteeksi.

Lauren Oliver, Requiem - Rakkaus palaa. Noh, tuota, sattui olemaan hyllyssä ja pidin tosi kovasti ekoista osista ja uutuukset katoavat nopeasti pitkiksi ajoiksi ja pitihän tämä totta kai ottaa...?

Asher & Macler, Sinä ja minä sitten joskus. Nooh tuota luin joskus muistaakseni hyvän arvostelun tästä ja vaikkei oikeastaan kiinnostanut niin kiinnosti ja sitten lainasin koska tätä tyrkytettiin siinä esittelyhyllyssä ja jokuhan olisi voinut sen vaikka viedä ennen minua?

Ja Taylor Swiftin Speak Now, My Chemical Romancen Danger Days sekä DVD:nä Miss Farkku-Suomi.

Johan on loistavaa. Ikään kuin tosissaan ehtisin nuo kirjat lukemaan. Pinossa odottelee jo vajaat parikymmentä kirjaston kirjaa myöhästymässä kahden viikon päästä, aloitin omien kirjojeni Potter-maratoonin ja olen vasta Azkabanin vangissa... Miksi eilen lainatut kirjat ovat niin paljon kiinnostavampia kuin kolme kuukautta sitten lainatut? Taitaa taas palautua kirjastolle puolta vuotta aiemmin lainattu pino lukemattomana. :sad:

26.10.2013 20:35 #28 :: Scartti
Mitä viimeksi lainasit?
Erin Morgenstern: Yösirkus.. Lukupiiriä varten. (mulla on ainakin 5 kirjaa, joissa maksimimäärä uusintoja ja muutamassa varaus, mutta oli vaan pakko lainata)

Hervé Tullet: Villit pallot.. työjuttuja varten
Muokannut 26.10.2013 20:38 Scartti

• Pauliah hahmo
  • Pauliah

26.10.2013 23:35 #29 :: Pauliah
Mitä viimeksi lainasit?
ja taas tuli käytyä hakemassa 7 Sookie Stackhouse kirjaa :)

26.10.2013 23:39 #30 :: Dyn
Mitä viimeksi lainasit?
Mäkin lainasin viimeksi lukupiirikirjat, Lavinian kirjastosta ja Yösirkuksen Vanamolta. :) Lisäksi kirjastotoimitus toi varausjonosta Milja Kauniston historiallisen romaanin Synnintekijä.

27.10.2013 01:00 #31 :: EndlessMoment
Mitä viimeksi lainasit?
Lavinian lukupiiriä varten, koko viikon olin sitä metsästänyt ja perjantaina se suostui antautumaan :wink:

Luukaupungin ja valtaistuinpelin tarkoitus siis ei ollut ottaa mukaan mitään muuta kun tuo Lavinia, mutta nämä nyt sain perusteltua sillä, että välitän ne ystävälleni, joka ei niitä itse saanut käsiinsä.. Noh, turha varmaan edes sanoa että kyllä ne tulee silti ainakin selailtua läpi.

Yösirkusta taas en ole saanut haltuuni. Koko viikon olen sitäkin kytännyt, mutta joku inh- unohtelias ihminen ei ole sitä palauttanut, vaikka palautuspäivänä näkyy 10.10 :evil:No, sellaista sattuu, mutta jotenkin tuli dejá vu-tunne. Viimeksi kun koitin tosissani saada juuri tietyn kirjan kouluprojektia varten, tilanne oli samanlainen..

• katzka hahmo
  • katzka
    Mekaanikko
28.10.2013 20:01 #32 :: katzka
Mitä viimeksi lainasit?
Tässä pari viikkoo sitten tuli käytyy taas kirjastossa, vaikka oishan noita kirjoja olikin jo ennestäänkin lainassa.

Lainasin viimeks Cast P.C-Valittu, Salapoliisi Conan 13, Smith L.J - Sielunkumppani ja Rossi Veronica-Paljaan taivaan alla ja lainasin sit myös yhen resepti kirjan. :D

• LunaJei hahmo
  • LunaJei

28.10.2013 20:13 #33 :: LunaJei
Mitä viimeksi lainasit?
Viimeksi (eli tänään) kirjastosta mukaan tarttui Eoin Colferin W.A.R.P, Salamurhaajan oppipoika, Erin Hunterin Pimeyden hetki sekä Väristys-trilogian toinen osa, Häivähdys. Oppipoika vai nyt kuulosti kiinnostavalta, Colferia kun olen muutenkin lukenut, Soturikissat olen pitkään haaveillut lukevani uudestaan, mutta koskaan ei tuo viimeinen osa ole ollut paikalla armaassa pikkukirjastossamme. :roll:Ja Väristyksen ensimmäinen osa tuli vastikään luettua, ja ihan mukavahan se oli. En muista kirjailijan nimeä... :blush:

28.10.2013 21:59 #34 :: Pisania
Mitä viimeksi lainasit?
En jaksanut enää odottaa että Lauren Beukesin Säkenöivät tytöt osuisi kohdalle, vaan varasin sen viime viikolla ja kävin tänään noutamassa. Samalla muistin viimeinkin lainata soundtrack-keskustelussa mainitun Yann Tiersenin Amelien. On pitänyt ottaa se jo monta kertaa mutta aina olen unohtanut. Kuuntelin sen jo läpi ja se oli oikein mukavankuuloista musaa. Lisäksi löysin uuden rajatieto-luokkaan kuuluvan kirjan Maailman mysteerit - Selittämättömiä ihmeitä ja arvoituksellisia ilmiöitä. En voi vastustaa tämmöisiä kirjoja ja ensiselaamalta se näytti varsin hyvältä.

15.11.2013 20:07 #35 :: The Big Bad Wolf
Mitä viimeksi lainasit?
Juri Nummelinin toimittama Kuun pimeä puoli koska ihmissusia, vaikka tuo suomalaisuus hiukan epäilyttää... Njaah, ainakin on hyviä nimiä listalla.

Hal Duncanin Vellum koska tuli tetin päätteeksi ostettua alesta kakkososa. Toki tuo ensimmäinen pitää ensiksi lukea.

Locke Lamoran valheet Scott Lynchiltä, sillä kuultu on paljon paljon hyvää. Kirjan kansi näytti ohuelta kirjalta risingin kirjastossa, vaikka tässä on reilut 500 sivua? Ihmeellistä.

Charlaine Harrisilta Veren voima koska kyllästynyt ihmettelemään youtubeparodioita eikä jaksa katsoa sarjaa. Tahdon tietää mistä on kysymys.

Plus pari kirjaa Jaqueline Wilsonilta. Nostalgiasyitä ja olen ollut niin himo-optimisti koko päivän. Tahdon itkeä hiukan.

Vaikka vino pino kirjoja, joista osa on lainattu heinäkuussa. Hupsis.

15.11.2013 20:31 #36 :: Scartti
Johanna Sinisalo: Auringon ydin
En ole Sinisalon kirjoista lukenut kuin Ennen päivänlaskua ei voi, joten on ihan loogista lukea seuraavaksi hänen uusin.. eikö??

Haruki Murakami: 1Q84 osa 3.

Ja kasan lastenkirjoja.

• Nafisan hahmo
  • Nafisan

16.11.2013 00:26 #37 :: Nafisan
Mitä viimeksi lainasit?
Jos ei lasketa kasaa tutkimuskirjallisuutta (mukaanlukien Persepolis-sarjakuva) lainasin viimeksi harvinaisesti muutaman kevyemmän teoksen. Osa on ollut jo jonkin aikaa lukulistalla. Kentien joululomalla luen (kun on saanut taas draduhommat seuraavaan pisteeseen, tutkimussuunnitelman kirjoittaminen 10-15 sivua).

Cassandra Clare: Varjojen kaupungit 1 - Luukaupunki
Siiri Enoranta: Nokkosvallankumous
Kat Falls: Vastavirta

16.11.2013 16:21 #38 :: Kirjaneito
Carlos Ruiz Zafón: Enkelipeli
Tänään aamullaa lopettamani Tuulen varjo lumosi minut täydellisesti, joten pakkohan tätä oli lisää saada.

Syyt samat kuin edellä.

L.M Montgomery: Annan jäähyväiset
Anna sarjan viimeinen, synkempi ja vasta suomennettu osa, josta joskus luin palasia. Nyt voisin kokeilla lukea kokonaisuudessaan. Lisäksi kirjassa on Huilunsoittaja-runo, jonka olen kuollakseni halunnut lukea sen jälkeen kun luin Kotikunnaan Rillan edellisen kerran.
Tykännyt: The Big Bad Wolf

16.11.2013 19:24 #39 :: Emelie

Kirjaneito kirjoitti: Carlos Ruiz Zafón: Enkelipeli

Syyt samat kuin edellä.

Minä luin Enkelipelin ennen Tuulen varjoa ja Taivasten vankia, ja jotenkin tuntuu, että se oli parempi järjestys lukea ne. Mutta loistavia kirjoja siitä huolimatta!

Kävin kanssa kirjastossa (taas), koska olin nostalgisuusinnostuksessani varannut muutaman vuosia sitten lukemiani kirjoja. Joskus ala-asteella tuli luettua nämä kirjat:

Kaisa Ikola: Ylämaan sudet; Margaret, Ylämään tyttö; Ylämaan kapinalliset

Muistan silloin pitäneeni niistä, ja jostain syystä tuli kauhea into lukea ne uudelleen. Tiedän, että oikeastaan mitään mistä piti nuorempana ei kannattaisi lukea uudelleen, ja pitäisi antaa vain ajan kullata muistot.. Saa nähdä missä vaiheessa alan katua.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

16.11.2013 23:02 #40 :: Hiistu
Mitä viimeksi lainasit?
Lainasin Glen Duncanin kirjan Minä,Lucifer, koska pidin kirjailijan uudesta suomennoksesta Viimeinen ihmissusi, ja tämä varhaisempi teos kuulostaa takakantensa perusteella hupaisan samanlaiselta. En ennätä kovinkaan pian lukemaan, mutta eiköhän lainaa pysty uusimaan.

Hyllystä tuli matkaan myös Lewis Carrollin runoseikkailu Kraukijahti. Ensin huomasin vain Tove Janssonin kansikuvituksen, sitten alkoi kirjailijankin nimi kuulostaa tutulta.
Muokannut 16.11.2013 23:03 Hiistu

Valvojat: RinjaEmelie