• Valjus hahmo
  • Valjus
    Aseenkantaja
17.11.2013 14:27 #41 :: Valjus
Mitä viimeksi lainasit?
Itselle teki mieli vahiteeksi lukea thrilleriä. Paikallisesta kirjastosta yritin etsiä Tom Clancyn kirjoja mutta valitettavasti kirjailijan valikoimat siellä olivat varsin surkeat. Siinä vieressä sitten oli rivi Lee Childin kirjoja, ja uteliaisuudesta nappasin "Epäilty" nimisen teoksen mukaan. Ei ollut kummoinen kirja, lukeneena voin sanoa.

• Nafisan hahmo
  • Nafisan

22.11.2013 02:37 #42 :: Nafisan
Mitä viimeksi lainasit?
Kävin hakemassa eilen pari varausta kirjastosta. Molemmista teoksista on tekeillään gradu yliopistollamme. Ajattelin lukea nämä joulukuussa niin osaan paremmin kommentoida ihmisten töihin graduseminaarissa. Ja onhan se ihan yleissivistyksen kannaltakin hyvä lukea nämä molemmat.

Jenny Kangasvuo: Sudenveri
Elina Rouhiainen: Kesytön

07.12.2013 23:42 #43 :: Kuurankukka
Mitä viimeksi lainasit?
Kävin kirjastossa katsomassa, sattuisiko siellä olemaan uusi Sookie Stackhouse -suomennos ja sattuihan siellä! Jee!

(Lisäksi lainasin Life on Marsia ja 4400:aa jotta voisin kenties joskus tylsän hetken sattuessa sivistää itseäni niillä.)

09.12.2013 07:46 #44 :: Emelie
Mitä viimeksi lainasit?
Kirjastossa kirjojen esittelyhyllystä tarttuivat mukaan:

Aleksi Peura: Laulava ääni olkapäälläni
Osui sattumalta silmiini, ja takakansiteksti vaikutti mielenkiintoiselta.

Scott Lynch: The republic of thieves
Tämän lukemista olen miettinyt jo jokusen tovin, ehkä saan sen tehtyä joululomalla.
Muokannut 09.12.2013 07:47 Emelie

• Nafisan hahmo
  • Nafisan

11.12.2013 03:24 #45 :: Nafisan
Mitä viimeksi lainasit?
Hain kirjastosta lukupiirimme seuraavan kirjan, Sarah Winmanin Kani nimeltä jumala ja uutuus hyllystä nappasin Jan Salmisen Äidinmaan. Jälkimmäinen on jo jonkin aikaa ollut luettavien listalla.

Kunhan 15.12. loppuu kaikki yliopisto hommelit, voi rentoutua kirjakasan kanssa. Onhan noita kohta kymmenen teosta pinoutunut tuohon "lue minut" kasaan. Puhumattakaan noista muista lukuisista kirjaston sekä oman hyllyni kirjoista, jotka ovat pinoutuneet asuntomme kaikille tasoille.

13.12.2013 16:18 #46 :: The Big Bad Wolf
Mitä viimeksi lainasit?
Siri Kolun Pelko ihmisessä, koska sattui esillä olemaan, samoin Sara Shepardin Valehtelevat viettelijät - Tappava. Luen, koska... Niin.

Annoin itselleni luvan lainata kaksi varaamaani kirjaa (joiden varaukset totta kai olivat jo menneet...) eikä PI ollut toinen niistä. Sama lopputulos silti?

Loppuvuodenlupaus: Palautan lomaksi kaikki lainatut kirjat ja keskityn pyhien aikana omaan kirjahyllyyni. Aika paljon lukemattomia teoksia...

• Vanamo hahmo
  • Vanamo

13.12.2013 18:21 #47 :: Vanamo
Mitä viimeksi lainasit?
Keskiviikkona mukaan lähti neljä kirjaa, vaikka lukemattomia lainakirjoja oli jo hyvä pino valmiiksi.

Angie Sagen Septimus Heap -sarjan avausosa Magiaa, joka kuulostaa leppoisalta joululuettavalta. Siihen ei siis saa vielä koskea.

Richard Matthesonin Olen legenda, joka on seuraava lukupiirikirja. Se taitaa jäädä vasta uuden vuoden jälkeiselle ajalle. Kirjasta on muutenkin mukavampi keskustella, kun se on lukupiirissä tuoreessa muistissa.

Leena Krohnin Hotel Sapiens, josta kiinnostuin sen Finlandia-ehdokkuuden myötä.

Jenni Linturin Isänmaan tähden, joka on puolestaan edellisen vuoden Finlandia-ehdokas ja päätynyt siis tätä kautta lukulistalleni.

Lukaisin Hotel Sapiensin eilen ja palautin jo tänään, sillä sillä oli vain seitsemän päivän pikalaina-aika. Tarkoitus oli tämän jälkeen keskittyä niihin vanhempiin lainattuihin, mutta Marissa Mehrin Veristen varjojen ooppera tarttui kaikesta huolimatta mukaan Bestseller-hyllystä (eli siis 7 vrk lainoja ilman uusimisoikeutta). Saa nähdä ennätänkö tämänkin lukemaan vaaditussa ajassa.

The Big Bad Wolfin päätös palauttaa kaikki ja lukea jouluna vain omia kirjoja kuulostaisi todella hyvältä, mutta enhän minä tuosta pinostani raaski luopua ennen kuin on pakko.

• Laine hahmo
  • Laine

14.12.2013 12:36 #48 :: Laine
Mitä viimeksi lainasit?
Katri Valan Kootut runot. Oli muuten tosi inspiroivia ja hyviä :)
Tein siitä koulussa esitelmän.

• Veadela hahmo
  • Veadela
    Epäkuollut

14.12.2013 17:07 #49 :: Veadela
Mitä viimeksi lainasit?
Olin lukenut Vampire Academy sarjan kolme ensimmäistä osaa ja se sarja oli niin koukuttava, että mukaan kirjastosta tuli Blood Promise, Spirit Bound ja Last Sacrifice.

14.12.2013 17:39 #50 :: Scartti
Salla Simukka: Punainen kuin veri
Ajattelin, että voisi olla nopealukuinen, kun pitäis vielä kaks kirjaa saada luettua, että saisin Koen 13 kotimaista kirjailijaa-haasteen vietyä kunnialla loppuun.
Muokannut 14.12.2013 17:43 Scartti

07.01.2014 18:53 #51 :: Formaldehyde
Mitä viimeksi lainasit?
Kävin lainaamassa Noituri-sarjan neljännen osan, mutta tulipa samalla otettua mukaan Markku Lappalaisen tietoteos Lepakot ja ja jokunen osa Weed-mangan alkupään numeroita.

Jos joku risingläisistä kirjastonhoitajista tunnistaa käsitelleensä kyseisenkaltaista kasaa tänään iltapäivällä ja nähneensä punasilmäisen, kiireisen takkutukan tiskin toisella puolella hihkaiskoon minulle vaikka yksityisviestillä. Mietin aina välillä mahtaako nuori vaalea kirjastotätini olla yksi meistä. :smile:

07.01.2014 19:16 #52 :: Scartti
Stephen King: Kuvun alla
Brian Selznick: Hugo Cabret
Leffan Rakkaus

17.01.2014 22:48 #53 :: Kirjaneito
Patrick Rothfuss: The Wise Man's Fear
Luettuani Tuulen nimen kolmannen kerran, kärsivällisyyteni loppui. Suomennosta saanee odottaa vielä kauan, joten minun on pakko ainakin kokeilla tätä englanniksi. Säntäsin heti hypärillä noutamaan kun varauksen saapumisesta ilmoittava viesti saapui ja koin pienen yllätyksen. Tiesin, että kirja oli paksu, mutta Wise Man's Fear oli PAKSU. 993 sivua ja englanniksi... No, onneksi ei ole ensimmäinen vieraalla kielellä luettava kirja. Painava tuo tosin oli kuin mikä. :lol:
Muokannut 17.01.2014 23:02 Kirjaneito Syy: kirjoitusvirhe :)

17.01.2014 22:53 #54 :: LongWalk
Jeff Longin Vuosi nolla
Nevil Shufen Viimeisellä rannalla
Philip Reeven Kävelevät koneet

18.01.2014 08:53 #55 :: Emelie
Carol Shields: Jane Austen
Jane Austenin elämänkerta rakkausromaanikirjailijalta. Muutaman sivun olenkin jo lukenut ja vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta kirjalta

Kate Atkinson: Ihan tavallisena päivänä
Atkinsoniin en olekaan aiemmin tutustunut, mutta kirjastossa osui silmiin hänen teoksiaan. Ja tämä kyseinen kirja vaikutti niistä kiinnostavammalta.

J.R. Ward: Rakastaja - vihdoinkin
Höttökirjallisuus täydennystä.

• Elenna hahmo
  • Elenna

22.01.2014 18:10 #56 :: Elenna
Michael Hardwick - The Complete Guide to Sherlock Holmes
H.R.F. Keating - Sherlock Holmes: The Man and His World

Sain lyötyä kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kun pääsen sekä paneutumaan lempiaiheeseeni että treenaamaan samalla englantia kevään kirjoituksia varten.

29.01.2014 23:26 #57 :: Formaldehyde
Mitä viimeksi lainasit?
Kävin maanantaina hakemassa pois varauksessa olleen Lukjanenkon Päiväpartion ja luonnollisesti olen jo jonkin verran ehtinyt sitä lukea.

Löytyi samalla albumillinen tuoreehkoa kotimaista mustavalkosarjakuvaa, Ville Makkosen Linnavainio. Jos takakannessa luvataan lonkeroita, ikiaikaista pahuutta ja zombeja niin minkäs teet. En olekaan vielä aiemmin saanut käsiini mitään Musta Ritari kustannuksen julkaisuja.

05.02.2014 19:45 #58 :: Scartti
Mitä viimeksi lainasit?
Vip-hyllystä suorastaan hyppäsi syliin Glen Duncanin Viimeinen ihmissusi..

• Nebu hahmo
  • Nebu
    Epäkuollut

05.02.2014 21:50 #59 :: Nebu
Mitä viimeksi lainasit?
Viimeeksi kirjastosta tarttui mukaan seuraavaa.

William Golding: Kärpästen herra
Aldous Huxley: Uljas uusi maailma

Nämä siksi, että ovat kehuttuja klassikkoja. Täytyyhän sitä kai hieman yrittää sivistää itseään :smile:. (Kärpästen herra ei ollut mielestäni niin huippu kuin ennakkoon oletin, mutta Uljas uusi maailma vaikuttaa lupaavalta alun jälkeen.)

Terry Pratchett: Muks!
Terry Pratchett: Lyödään rahoiksi

Kuuluvat kiekkomaailma sarjaan, joka on mielestäni aivan mahtava. Kaikki on siis luettava.

R.A Salvatore: Ylistyslaulu

Paljon kehuttu kirjailija. Minulle kuitenkin jäänyt vieraaksi, joten päätin tutustua. Tämä kirja löytyi matkaan arvonnan seurauksena.

Seuraavat kaksi tarttuivat matkaan veljeltäni hänen suositellessa niitä. Tämäkin kirjailija tunnettu ja kehuttu. Ei ole vain tullut luettua, joten kokeillaan.

Stieg Larsson: Miehet jotka vihaavat naisia
Stieg Larsson: Tyttö joka leikki tulella

06.02.2014 13:34 #60 :: Kirjaneito
Mitä viimeksi lainasit?
Vaikka kotona on jo valmiiksi huojuva kirjapino lukematta, lampsin aamuisen matikan kokeen jälkeen kirjastoon. Mukaan tarttui taas pari kirjaa pinon päälimmäisiksi... :roll:

Eoin Colfer: Siipimies
Tätä arvuuteltiin Leikkinurkassa ja kiinnostuin. Lisäksi muistelen jonkun kaverini vinkanneen tätä minulle joskus, mutta silloin jäi lukematta. Reilun sadan sivun jälkeen olen nauranut, tirauttanut pari kyyneltä ja fiilistellyt Colferin upeaa tyyliä. :heart:

Marka Helprin: Talvinen tarina
Tästä on kaiketi tulossa leffa. Ja vaikuttaa sen verran hämärältä, että pakko kokeilla. :wink:

Valvojat: RinjaEmelie