• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen

04.02.2016 18:57 #21 :: Eija

Freyja kirjoitti:

Jussi kirjoitti: Huomasin juuri, että Booky.fi väittää toimittavansa Martinin Jäälohikäärmeen 2-3 arkipäivässä, joten merkitsin sen ilmestyneeksi tänään.

Onko joku saanut tämän käsiinsä tai nähnyt kirjakaupassa? Tilasin ennakkoon Kirjapuodin kautta, eikä vielä ole saapunut. En nähnyt eilen Helsingin kirjakaupoissakaan.

Kirjapuodin kautta ennakkotilasin ja sain viime perjantaina. Kandee kysellä jo, missä viipyy. Pitäisi olla jo perillä.

04.02.2016 19:21 #22 :: Freyja
Vuoden 2016 kirjat
Ei olisi ensimmäinen kerta, kun minun tilaus jäisi toimittamatta. Pistin kyselyn.
Minusta tuntuu, että näin koko VanderMeerin trilogian paikallisessa kirjakaupassa. Tosin itse ostin ekirjana.

04.02.2016 20:45 #23 :: Jussi
Vuoden 2016 kirjat

Eija kirjoitti: Mua taas hämmästyttää, kun Adlibris perui Jeff VanderMeerin Hyväksyntä kirjan tilauksen kommentein "kustantaja on ilmoittanut, että tuote on loppunut heidän valikoimastaan". Aavetaajuus verkkokaupastakin komeilee "tilapäisesti loppunut". Suomalaisesta poistettu tuote valikoimasta. Onkohan paperikirja edes ilmestynyt vielä... ei kai se nyt loppu vielä voi olla.

Minä näin Hyväksynnän hyllyssä Joensuun Suomalaisessa 19. tammikuuta, ja merkitsin kirjan ilmestyneeksi. Ennakkotietojen mukaan VanderMeerin trilogian päätösosan piti ilmestyä vasta 31. tammikuuta.

04.02.2016 23:09 #24 :: Freyja

04.02.2016 23:49 #25 :: Dyn
Vuoden 2016 kirjat

Freyja kirjoitti: Ennen aikojaan ilmestymisestä tuli mieleen Jalavan tämän päiväinen twiitti , joka antaa ymmärtää, että Abercrombien Vain puoliksi kuningas olisi tullut ulos painosta. Ilmestynee myyntiin varmaan ennen ennakkoon kaavailtua päivämäärää..

Pehmeäkantiset arvostelukappaleet ovat tulleet jo jakoon, en tiedä onko varsinainen kirja kova- vai pehmeäkantinen. Odininlapsen tapauksessa arvostelukappale oli pehmeä, mutta myyntikappale kovakantinen - ja tuli tosiaan markkinoille hyvin pian arvostelukappaleiden jaon jälkeen.

edit// Kuva antaisi ymmärtää, että varsinainen kappale on kovakantinen.
Muokannut 04.02.2016 23:49 Dyn

05.02.2016 01:55 #26 :: Freyja
Vuoden 2016 kirjat
Booky -kirjakaupan mukaan kirja on ulkoasultaan kovakantinen. Kysyin Jalavalta erikseen ekirjasta ja ainakaan paperikirjan kanssa yhtä aikaa sellaista ei ole tulossa.

05.03.2016 11:07 #27 :: Jussi
Vuoden 2016 kirjat
Lisäsin eilen tietokantaan WSOY:n ja Tammen syksyn kirjat. Eniten kiinnostavat Tolkienin Kullervon tarina ja Croninin Peilikaupunki . En ole vieläkään ehtinyt lukea trilogian keskimmäistä osaa Linnake, vaikka pidin kovasti Ensimmäisestä siirtokunnasta. No minulle ei tule pitkää odotusta kahden viimeisen kirjan välille, ja tapahtumat pysyvät paremmin muistissa.

Yksi kiinnostava syksyn kirja on J.P. Koskisen Luciferin oppipojat . En ole koskaan mitään Koskiselta lukenut, mutta on kiva nähdä, että iso kustantaja uskaltaa Suomessa julkaista aikuisille suunnattua "avaruusscifiä". Asiaa auttaa se, että kyseessä on kotimainen romaani. En voi kuvitella, että WSOY rupeaisi kääntämään englanninkielistä avaruusoopperaa.

05.03.2016 16:53 #28 :: Jussi
Vuoden 2016 kirjat
Kirjoitin viime keväänä Banks-ketjussa siitä, että Niko Aula on nimetty Basam Booksin kustannus- ja kehitysjohtajaksi. Pesti jäi lyhyeksi, mutta nyt mies on perustanut uuden Aula & Co -nimisen kustantamon. Lainattu Hesarin uutisesta:

Aula & Co pääsee vauhdikkaasti liikkeelle, koska vielä syksyllä Niko Aulaa työllistänyt Basam Books päätti rajata toimintaansa:

”Perustimme nopeasti Into-Kustannuksen Jaana Airaksisen ja Rosebudin Hannu Paloviidan kanssa uuden yhtiön ja saimme ottaa mukaan viitisentoista Basamille käynnistämääni kirjahanketta”, Aula kertoo.

Esittelyvideolla Aula lupaa julkaisevansa scifiä ja fantasiaa. Tämän vuoden katalogista löytyykin Lauren Beukesin palkittu Zoo City sekä Victoria Aveyardin nuortenkirja Punainen kuningatar. Kumpikin ilmestyy kovakantisena.
Muokannut 05.03.2016 17:18 Jussi
Tykännyt: Freyja, Eija

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen

05.03.2016 18:57 #29 :: Eija
Vuoden 2016 kirjat
Tämäpä oli hyvä uutinen. Zoo City tullee luettua. Mielenkiinnolla odotan mitä muuta on luvassa jatkossa. Olisipa hienoa, jos olisi vielä joku Banksin kirja mahdollista saada suomeksi, ainakin Hydrogen Sonata...

• Pjst hahmo
  • Pjst

08.03.2016 23:17 #30 :: Pjst
Vuoden 2016 kirjat
Tällaisen bongasin tänään, en löytänyt tältä listalta tai tietokannasta.

Jorma Aalto - Tähdentekijä Osa I, Ensi askeleet
Kustantajana Marketiimi
Ilmestyy Lokakuussa 2016

www.marketiimi.com/tuotteet.html?id=23329/264718
Tykännyt: Hiistu

09.03.2016 11:01 #31 :: Hiistu
Vuoden 2016 kirjat
^ Lisäsin kirjan: Jorma Aalto: Ensiaskeleet (Tähdentekijä, #1)

Kertokaa, jos joku tietdätte enemmän kirjailijasta (esim. kirjailijan kotisivut tai some-tili) tai kirjan luokituksesta (onko nuortenkirjallisuutta), niin täydennetään tietokannan tietoja.

12.03.2016 14:31 #32 :: Freyja
Vuoden 2016 kirjat

Jussi kirjoitti: Tämän vuoden katalogista löytyykin Lauren Beukesin palkittu Zoo City

Hieno veto. Mielestäni Zoo City on parempi kuin Beukesin ensin suomennettu Säkenöivät tytöt. Kirjan tyyli oli tosin tuoreempi ja yllätyksellisempi kuusi vuotta sitten ilmestyessään, mutta ehdottomasti tutustumisen arvoinen edelleen. Odotan kiinnostuneena miten käännös on saatu onnistumaan.

12.03.2016 15:27 #33 :: Jussi
Vuoden 2016 kirjat
Otavan syksyn julkaisuohjelma löytyy nyt verkkokirjakauppojen tietokannoista. Täytyy sanoa, että mitään minua kiinnostavaa ei ole mukana. Toivon, että Robert Galbraithilta ilmestyy tänäkin vuonna uusi teos, joka sitten lisätään myöhemmin Otavan ohjelmaan. Uusi Twin Peaks - romaani julkaistaan samanaikaisesti englanniksi ja suomeksi. Essi Tammimaan Noaidi-trilogia saa jatkoa kolmen vuoden tauon jälkeen.

Julkaisuohjelmassa ei näy Beth Revisin Across the Universe -trilogian päätösosaa. Noin vuosi sitten Otavan Facebook-sivulla sanottiin, että suomennos ilmestynee syksyllä 2016. Saa nähdä, onko koko kirjan kääntäminen peruttu.

• StaCa hahmo
  • StaCa

17.03.2016 20:46 #34 :: StaCa
Vuoden 2016 kirjat

Maija Haavisto, Juha Jyrkäs (toim.) Marraskesi (työnimi)
Hanna Morre: Tyttöjen juttuja (työnimi)

Päivitystä Osuuskumman listaan, kun nimet on nyt lyöty lukkoon:

Hanna Morre: Tuonen tahto
Maija Haavisto, Juha Jyrkäs (toim.): Marraskesi

• Emelie hahmo Kirjoittaja

18.03.2016 09:01 #35 :: Emelie
Vuoden 2016 kirjat
^ Päivitin nuo listaan. :)
Tykännyt: StaCa

18.03.2016 14:04 #36 :: Freyja
Vuoden 2016 kirjat
Olin ilahtunut, että Gummerus jatkaa Rajaniemen tuotannon julkaisemista. Syksyn katalogissa on mukana novellikokoelman suomennos.
Tykännyt: Jussi, Eija

24.03.2016 12:02 #37 :: Jussi
Muokannut 24.03.2016 12:02 Jussi

25.03.2016 13:40 #38 :: KiLLPaTRiCK
Vuoden 2016 kirjat

Jussi kirjoitti: Liken kesän/syksyn julkaisuihin kuuluvat mm. Alastair Reynoldsin Poseidonin lapset -trilogian päätösosa ja Hugh Howeyn uusi dystopiakirja Hiekka .

Molempia odotan lähes yhtä paljon kuin Noiturin päätösosaa.

26.03.2016 21:22 #39 :: Jussi
Vuoden 2016 kirjat
Bernard Cornwellin Uhtred-sarjan suomentaminen jatkuu odotetusti. Yhdeksäs kirja Myrskyn soturit ilmestyy Bazarilta lokakuussa.

Yllättävänä käänteenä Like alkaa suomentaa Warcraft-romaaneja. Kesäkuussa julkaistaan virallinen kirjaversio Warcraft-elokuvasta, ja toukokuussa ilmestyy Durotan , joka kertoo tapahtumista ennen leffaa. Molemmat on kirjoittanut Christie Golden.

CDONin mukaan neljäs kokoelma Saga-sarjakuvasta ilmestyy Likeltä jo huhtikuussa. Kustantamo myös julkaisee Alan Mooren Ihmeellisen Miraclemanin syyskuussa.
Muokannut 26.03.2016 22:24 Jussi

• Sini hahmo
  • Sini

30.03.2016 11:48 #40 :: Sini
Vuoden 2016 kirjat

Jussi kirjoitti: Luulisi, että vaikka Tähtien sota -romaaneille olisi täällä enemmän kysyntää. Alan Dean Fosterin kirjasovitus The Force Awakensista nousi tammikuussa New York Timesin bestseller-listan ykköspaikalle.

Tulihan tänä vuonna uusi Tähtien sota -kirja !

Mutta kiinnostavaa jälleen miettiä että montakohan noita Warcraft-kirjoja pitäisikään kirjastoon ostaa.

Rajaniemen novellit on olleet lukulistalla, mutta ehkä nyt sitten lukaisen ne suomeksi. Howeyn luen varmaan myös. Ja tietysti kotimaisia kiinnostavia on tarjolla vaikka kuinka!

Valvojat: RinjaEmelie