• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 81 päivää sitten)

Vuoden 2017 kirjat

27.11.2017 12:55 #21 : Veikko Mikkonen
Vastaus käyttäjältä Veikko Mikkonen aiheessa Vuoden 2017 kirjat
Hei! Tällalailla uutena tulokkaana (ja aloittelevana kirjanrustaajana) pyytäisin lisäämään listaan vielä: Maailmanrumpu - osa 2: Tuulen varjo (Books On Demand). Maailmanrumpu - Osa 1 julkaistiin v. 2016. Psst. Ei toki haittaisi, mikäli joku utelias myös vilkaisisi ko. sarjaa. :)

• max hahmo
  • max
28.11.2017 09:41 #22 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Vuoden 2017 kirjat

Onraj kirjoitti: . Ayn oli kuitenkin pahasti sekaisin ja hänen arvomaailmansa kohtuullisen julma ja erittäin häiriintynyt.

Aika monesta kirjailijasta voisi sanoa samat sanat. Kyse on kuitenkin fiktiosta, vaikkakin tuon teoksen kohdalla filosofisen esseen ja romaanin raja aika paljon hämärtyykin. Itse ainakin pidin Randin Fountainheadista kirjana, vaikka se ei omaa arvomaailmaani edustanutkaan. Toivottavasti sekin suomennettaisiin, mielestäni Atlas Shruggedia tasapainoisempi teos niin kirjallisesti kuin sanomallisestikin.

• Onraj hahmo
  • Onraj
    Kisälli
28.11.2017 20:39 #23 : Onraj
Vastaus käyttäjältä Onraj aiheessa Vuoden 2017 kirjat
Tuon mainitsemasi artikkelin kommenteissa ollut tarkennus on ehkä tyhjentävä, me kyllä tiedämme siitä kahelista aika paljonkin:

voima.fi/blog/arkisto-voima/tata-he-lukevat/

Trump ei edusta mitään poliittista suuntausta, hän on pelkkä tosi-tv-hahmo, grynderi ja rasistinen pelle.

Mutta, toki esittelyteksti on siis kustantajan esittelyteksti. My bad.

Kaamos, Jouni, Astorethein
Uusin jäsen: Jerry Nguyen