Erin Hunter

Swilf
Kaartilainen
Swilf loi aiheen: Erin Hunter
03.10.2013 15:19 #1

Mitä mieltä olette tämän kirjailijan kirjoista? Itse olen ainakin tykännyt hänen kissakirjoistaan. Kirja-saraja on erityisen hyvä kissan omistajille ja miksei muillekin.
On hienoa seurata maatiaiskissan elämää asutusten ulkopuolella ja lukea hänen ja hänen kissatuttujensa seikkailuista neljän klaanin välillä.

Eli mitä mieltä olette tästä sarjasta? Oliko se hyvä? Odotatteko jatkoa? Herättikö se lukukokemus minkälaisia ajatuksia? Oliko tarina mielenkiintoinen?

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Erin Hunter
03.10.2013 16:05 #2

Swilf kirjoitti: Täällä saa kertoa myös kirjojen sisällöstä. Mistä muuten saa laitettua spoiler-tagin?

Se on viestiä kirjoittaessa näkyvistä kuvakkeista sellainen sinivalkoinen laatikko, jossa pieni vihreä nuoli. Onkohan nyt seitsemäs pikkukuvake oikealta lukien..

Koodi näyttää tuolta:
[spoiler] Ja tähän siis kirjoittaa juonipaljastukset, niin ei spoilaa ketään. :smile:[/spoiler]

Ja oikeasti näyttää sitten tuolta:

Viimeksi muokattu: 03.10.2013 16:09 : Hiistu.

Kuunliekki
Kuunliekki vastasi aiheeseen: Erin Hunter
06.10.2013 21:28 #3

Pakko myöntää että pidän Soturikissoista, vaikka taidan ollakin kohderyhmää vanhempi. Tosin luultavasti juuri sen takia toisinaan niitä lukiessa tulee simmonen olo, että oisin tykännyt tästä enemmän joskus ~5 vuotta sitten. Kaikki muut suomennetut kirjat on luettu paitsi uusin, joka lojuu tällä hetkellä olohuoneen pöydällä odottamassa että tartun siihen. Kyllä, ostettuna. Luin näitä aluksi kirjastosta lainaillen. Sitten ensinnäkin meni hermo kun sai aina metsästää kuukauden seuraavaa osaa ja toisekseen totesin niiden olevan sen verran koukuttavia, että kyllä ne tulee luettua ainakin pariin kertaan uudelleenkin. Aloin sitten hankkia niitä omaan hyllyyn. Suurin osa tosin puuttuu vielä.

Eniten näissä taitaa vetää puoleensa kissat. Lähes koko ikäni meillä on ollut kissoja. Rakastan kissoja ja ehkä olen itsekin hieman kissamainen. Soturikissoissa on kissojen käytökseen saatu sopivasti kissamaisuutta, mikä on hyvä asia. Tarkoitan nyt lähinnä pieniä asioita kuten sitä kun hännän pää heiluu kun ei pidä jostain tai on hermostunut tai sitä kun ne sukivat toistensa turkkeja. Juoni on kyllin mielenkiintoinen pitääkseen otteessa ja tapahtumia on sopivasti. Jollain tavalla pidän hahmoista.

Miinuksena kirjojen ennalta-arvattavuus joissain asioissa. Samoin se, että joidenkin kirjojen alussa kerrotaan liikaa, mikä vie jännityksen loppukirjasta.

Joku voisi myös kertoa kirjojen kirjoittajille, että kissat ovat yöeläimiä...

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Erin Hunter
10.10.2013 19:06 #4

Itse olen lukenut Soturikissoista alkuperäisen sarjan ja muutaman osan Uusi profetia -jatkosarjasta. Fiilikseni ovat olleet ihan jees. Ei mitään mullistavaa, muttei pohjanoteerauskaan. Tunnen kuitenkin kasvaneeni hiukan ohi sarjasta, sillä uudet osat eivät jaksa enää sen kummemmin kiinnostaa. Luulenkin, että tämä uppoaa paremmin hiukan nuorempiin lukiojoihin.

Kuunliekki kirjoitti: Joku voisi myös kertoa kirjojen kirjoittajille, että kissat ovat yöeläimiä...

Totta :wink:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

Helmeilevä susi
Helmeilevä susi vastasi aiheeseen: Erin Hunter
03.12.2015 07:30 #5

Minäkin pidän Erin Hunterin kirjoista. Sarjat ja kirjailija ihan suosikkina.

Alea iacta est.
Dovie'andi se tovya sagain.

Vanda
Vanda vastasi aiheeseen: Erin Hunter
15.02.2016 15:30 #6

Tykkään myös kovasti soturikissa sarjoista mutta myös muita erin hunterin sarjoja on tullut luettua jotenkin nämä kirjat vain jaksavat kiinnostaa uudelleen ja uudelleen.:grin: :grin:

Soturikissat on tärkeimpiä kirjoja nuoruudessani.

Viimeksi muokattu: 06.05.2018 15:33 : Vanda.

Nekku
Aseenkantaja
Nekku vastasi aiheeseen: Erin Hunter
28.05.2016 08:50 #7

Pidän hyvinkin paljon Hunterin kirjoista. Olen iältäni sinne kohderyhmään sopiva. :lol: Kaikki Hunterin kirjoitukset on tullut luettua. Mutta tiesittehän, että Erin Hunter nimen takana piilottelee viisi ihmistä?

Soturikissat ovat rakkauteni, suruni, ystäväni ja pelkoni, mutta ennenkaikkea;
Ne ovat elämäni....

Nekku
Aseenkantaja
Nekku vastasi aiheeseen: Erin Hunter
28.05.2016 09:25 #8

Hupsista... Kirjoittelin ensin hieman väärin. Kaikki Hunterin suomennetuista on tullut luettua ja muutama englanniksi, ei kovinkaan montaa.

Soturikissat ovat rakkauteni, suruni, ystäväni ja pelkoni, mutta ennenkaikkea;
Ne ovat elämäni....

Kerian
Paimen
Kerian vastasi aiheeseen: Erin Hunter
18.06.2016 12:30 #9

Kaikki suomennetut Soturit on luettu, lisäksi erikoisseikkailuja sekä novelleja englanniksi kahlattu läpi ^^
Hunterit ovat tehneet melko hyvää työtä kirjojensa kanssa, mutta kuten joku tuossa yllä sanoi, voisivat ottaa huomioon, että kissat ovat yöeläimiä. Vaikka kyllähän rakkaat samettitassut touhuavat vaikka mitä päivälläkin, eikö totta? C:

Lukija15
Otus
Lukija15 vastasi aiheeseen: Erin Hunter
01.07.2016 17:26 #10

Itse en ole ollut kauhean innokas lukemaan, mutta olen innostunut lukemaan Erin Hunterin Selviytyjät kirjasarjaa. Ensimmäisen osan luin koulun antaman lukutehtävän kautta. Päädyin luettuani varaamaan kirjastosta 2 osan itselleni sen palauduttua kirjastoon. En ehtinyt hakemaan sitä kun se oli palautunut niin kirja pääty takaisin lainattavien joukkoon. Enkä sitä tuolloin saanut. Kävin n.3 päivää sitten kirjastossa ja onnekseni hyllyssä oli 2, 3 ja 4 osat. päädyin lainaamaan kaikki että saisin lukea ne, eikä tarvitsisi metsästää seuraavaa osaa taas jotain kuukautta. 2 osa oli niin mahtava että luin kirjan kahdessa päivässä. eilen aloitin kolmannen osan. Pidän erittäin paljon tästä kirja sarjasta ja suosittelen kaikille! Onko soturikissat hyvä kirjasarja? sitä olen miettinyt seuraavaksi.

Kerian
Paimen
Kerian vastasi aiheeseen: Erin Hunter
03.07.2016 13:25 #11

Onko soturikissat hyvä kirjasarja? sitä olen miettinyt seuraavaksi.

Soturikissat on paljon parempi kuin Selviytyjät. :) suosittelen lukemaan, sarjaan jää koukkuun ^^

Sipe
Teknikko
Sipe vastasi aiheeseen: Erin Hunter
12.07.2016 14:50 #12

Mun mielestä Soturikissat voittaa kaikki muut Erin Hunterin kirjasarjat. Oon lukenu Soturikissoja Tulitähden tehtävään asti, alotin vasta joskus helmikuussa. Mutta niinkun useimmat, koukutuin heti enkä millään vois jättää Soturikissojen lukemista. Ootan innolla Keltahampaan salaisuuden ilmestymistä, ja sen jälkeen Pitkätähden kostoa.

Uusin jäsen: Ira Saxholm