• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 76 päivää sitten)

Joe Abercrombie

21.10.2019 20:49 - 22.10.2019 15:16 #101 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Joe Abercrombie
Kiitos tiedosta! Upeaa, että käännös on nyt oikeasti tulossa. Pystyn toteuttamaan trilogian uudelleenluvun suomeksi ennen Abercrombien uuden sarjan aloittamista. Moni ei varmaan tässä vaiheessa enää uskonut, että suomennos todella julkaistaan. Huomenna muuten tulee kymmenen vuotta täyteen Ase itsen käännöksen ilmestymisestä.

Kirjavan sivuilla ei kerrota, milloin Kuninkaiden viimeinen keino saapuu kauppoihin. Jos julkaisu menee ensi keväälle, on maaliskuussa kulunut 12 vuotta teoksen ilmestymisestä alkukielellä. Mutta luulisi, että saamme suomennoksen ennen joulua, kun kansikuvakin on paljastettu.

Huomioni kiinnittyi siihen, että Kirjavan sivustolla Kuninkaiden viimeisen keinon hinnaksi on merkitty 29 euroa, kun Ensimmäisen lain kaksi edellistä osaa maksavat 34 euroa kumpikin. Toivottavasti viitosen halvempi hinta ei johdu siitä, että suomennos on pehmytkantinen. Ehkä kyseessä on vain virhe. Trilogian päätösosa on selvästi paksumpi kuin kaksi aiempaa kirjaa, joten pienempi koko ei voi olla syynä. Ase itse on alkukielellä noin 191 000 sanaa, Ennen hirttämistä viitisen tuhatta sanaa pidempi, ja Kuninkaiden viimeinen keinon sanamäärä englanniksi on jo 231 000.

EDIT: Kirjavan sivuilla Kuninkaiden viimeisen keinon hinnaksi on päivitetty 34 euroa. Eli kyseessä oli vain virhe.
Viimeksi muokattu: 22.10.2019 15:16 Jussi.

21.10.2019 20:58 #102 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Joe Abercrombie
En tällaista päivää muista kokeneeni. Toinen hieno uutinen.
Hävettää kaikki pahat kommenttini.

24.10.2019 22:39 #103 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Joe Abercrombie
Lainattu erään käyttäjän tämänpäiväisestä viestistä Pelit-foorumilta:

Kysyin Sadulta, että ei teillä olisi Kuninkaiden viimeistä koitosta. Satu kröhähti harmistuneena, että ei kerennyt kirjamessuille. Koska kirja ei kerennyt kirjamessuille niin Satu käy vielä yhden oikoluku kierroksen, sitten tähtää että kirja tulee joulumarkkinoille.

En kehdannut alkaa kyselemään muista tulevista kirjoista, kun tuokin oli jo ihan hyvä että saatiin uusin George Martin ulos.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja

17.11.2019 12:30 - 17.11.2019 12:33 #104 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Joe Abercrombie
Olisiko mitään mahdollisuutta, että Kuninkaiden viimeinen koitos tulisi joulumarkkinoille?
Sain 10€ alennuskoodin Adlibrikseltä pudottuani mainoksen ansaan. (osta 50€, saat 10€)
Koodin viimeinen käyttöpäivä 31.12.2019. En haluaisi joutua tilaamaan vain jotain pystyäkseni käyttämään sen.
Tein niin jo ansaitakseni mokoman turhakkeen. Tässä on muuten hyvä opetus itselleni, mainosten ansaan joutumisesta ja tuhlailusta.
Viimeksi muokattu: 17.11.2019 12:33 KiLLPaTRiCK.

17.11.2019 12:43 - 17.11.2019 12:59 #105 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Joe Abercrombie
Minä lähetin Kirjavalle sähköpostia 1. marraskuuta, ja sain heti samana päivänä vastauksen. Kustantamo lupasi, että Kuninkaiden viimeinen keino ehtii jouluksi lukijoille. Kirja oli menossa painoon "parin viikon kuluessa".

Abercrombie postasi blogiinsa lokakuun viimeisenä päivänä uuden tilannekatsauksen. A Little Hatredin julkaisu oli onnistunut Isossa-Britanniassa:

A Little Hatred actually sold more hardcovers in its first week than any of my previous books

Yhdysvalloissa kirjailijan paras sijoitus New York Timesin bestseller-listalla oli tähän mennessä ollut Red Countryn saavuttama 27. tila. Mutta nyt:

Delighted to say A Little Hatred did just clip the top, though, making no. 15 on the hardcover list and no. 13 on the combined hardcover and e-book list. I think it’s the first time the US has outsold the UK in that first week (and nearly doubled the sales of Red Country)

Pitkä tauko Ensimmäisen lain maailmaan sijoittuvissa kirjoissa ei siis vähentänyt lukijoiden kiinnostusta. Trilogian seuraavien osien ilmestymisestä Abercrombie sanoi:

Publication dates are pretty much set now on September 2020 and 2021.

Viimeksi muokattu: 17.11.2019 12:59 Jussi.

03.12.2019 10:46 - 03.12.2019 10:48 #106 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Joe Abercrombie
Kuninkaiden viimeinen keino on ilmaantunut kolmeen verkkokauppaan: Adlibrikseen, Akateemiseen ja Prismaan. Kirja ei ole vielä ilmestynyt, mutta vuosien odotuksen jälkeen on hienoa nähdä se oikeasti listattuna.
Viimeksi muokattu: 03.12.2019 10:48 Jussi.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Freyja, Eija

03.12.2019 21:55 #107 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Joe Abercrombie
Nyt sen pitää vielä ilmestyä ennen 31.12. jotta voin käyttää 10€ koodini.

Mutta, jos tosissaan ollaan niin aivan sama. Olen vain niin tyytyväinen, että kirja ilmestyy suomeksi.
Kiitos Kirjava.

05.12.2019 11:20 - 05.12.2019 11:23 #108 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Joe Abercrombie
Huomasin, että Adlibris väittää toimittavansa Kuninkaiden viimeisen keinon 1-3 arkipäivässä! Merkitsin kirjan ilmestyneeksi.
Viimeksi muokattu: 05.12.2019 11:23 Jussi.

05.12.2019 22:11 - 05.12.2019 22:22 #109 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Joe Abercrombie
Aivan upea uutinen. Koodi käytetty. Hinta 19,20€.
Hobbin Salamurhaajan kohtalo juuri loppumassa. Martinin ja Cornwell joutuvat nyt alemmaksi lukujärjestyksessä.

Tämä on kyllä ollut paras vuosi (2019) suomennoksissa ikinä. Pari kappaletta Howardia, Igguldenia, Reynoldsia, Hobbia, Campbellia ja yksi Martin, Abercrombie, Cornwell, Harrison, Sapkowski, Weir, Paolini. Muistan tämän vuoden loppu ikäni.
Viimeksi muokattu: 05.12.2019 22:22 KiLLPaTRiCK.

15.12.2019 13:36 #110 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Joe Abercrombie
En ole vielä pidellyt käsissäni Kuninkaiden viimeistä keinoa. Huomasin, että Suomalaisen verkkokaupasta löytyy juoniselostus sekä kansikuva suurikokoisena, ja kopioin nämä Risingin tietokantaan.

Kaupan mukaan teoksen tarkka pituus on 573 sivua. Tuntuu uskottavalta, sillä sarjan edellinen osa on suomennoksena 494-sivuinen, ja Keino on trilogian paksuin kirja.

Kuninkaiden viimeisen keinon pitäisi olla hyllyssä Helsingin keskustan Akateemisessa sekä seitsemässä Suomalaisen myymälässä (pääkaupunkiseudulla, Porvoossa ja Hyvinkäällä).

15.12.2019 14:34 #111 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Joe Abercrombie
Luen jo kirjaa. Adlibris toimitti jo viime viikolla. Komia on pitää kädessä.
573 sivua, mutta sivulla 575 on vielä kirjailijan kiitokset, jotka on kirjoitettu tunnustuksen muotoon.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Jussi

26.01.2020 23:09 - 26.01.2020 23:10 #112 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Joe Abercrombie
Ase itse ilmestyi Kirjavalta syksyllä 2009, eikä siitä ole koskaan otettu uutta painosta, vaan kirjoja on riittänyt. Mutta nyt näyttää siltä, että yli kymmenen vuoden jälkeen suomennos on muuttunut loppuunmyydyksi. Adlibriksessa teokselle on annettu pitkä toimitusaika, 6-11 arkipäivää. Aiemmin tämä on tarkoittanut sitä, että kirja on lopussa. Esimerkiksi nidotulle Valtaistuinpelille kävi juuri noin marraskuussa. Booky.fissä lukee suoraan, että Ase itse ei ole saatavilla. Ja Suomalainen.comista kirja puuttuu kokonaan. En itse huomannut asiaa, vaan luin siitä Pelit-foorumilta. Suunnitteleekohan Kirjava uutta painosta teoksesta? Ja jos kysyntää on, niin voisiko seuraavia First Law -romaaneja kääntää?

Helmetistä ei löydy ollenkaan Kuninkaiden viimeistä keinoa, eli kirjaa ei ole tilattu yhtään kappaletta pääkaupunkiseudun kirjastoihin. En tiedä, miksi tällainen päätös on tehty, sillä lukijoita varmasti olisi. Ja trilogian kaksi aiempaa osaa on hankittu suomennoksina.

The Age of Madness -trilogian keskimmäinen osa The Trouble with Peace on jo lisätty nettikauppoihin. Tarkka ilmestymispäivä näyttäisi olevan 15. syyskuuta.
Viimeksi muokattu: 26.01.2020 23:10 Jussi.

Echramath
Uusin jäsen: Hannu Partanen