Andrzej Sapkowski: Noituri-sarja

KiLLPaTRiCK
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: Andrzej Sapkowski: Noituri -sarja
28.04.2017 13:52 #81

Tänään pystyy tilaamaan ennakkoon Myrskykauden CDON:sta 20% alennuksella ilman postikuluja. (lähimpään R-kioskiin)
Heti pistin tilaukseen ja hinnaksi tuli 17,44€

Viimeksi muokattu: 28.04.2017 13:53 : KiLLPaTRiCK.

Jussi vastasi aiheeseen: Andrzej Sapkowski: Noituri -sarja
17.05.2017 18:03 #82

Netflix tekee Noiturista tv-sarjan! Sapkowski on mukana projektissa, hänen tittelinsä on "creative consultant".

“I’m thrilled that Netflix will be doing an adaptation of my stories, staying true to the source material and the themes that I have spent over thirty years writing,” said Sapkowski. “I’m excited about our efforts together as well as the team assembled to shepherd these characters to life.”

Valitettavasti tv-sovitus kuvataan englanninkielisenä...

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Eija, kyty

Dyn vastasi aiheeseen: Andrzej Sapkowski: Noituri -sarja
17.05.2017 22:21 #83

Englanninkielisyys on varmaankin ainoa tapa taata markkinat sarjalle. Odotan silti erittäin innolla!

Internetissä ehdittiin jo toivoa Mads Mikkelseniä Geraltin rooliin. :grin:

Astorethein
Poimuvelho
Astorethein vastasi aiheeseen: Andrzej Sapkowski: Noituri -sarja
17.05.2017 23:07 #84

Jussi kirjoitti: Valitettavasti tv-sovitus kuvataan englanninkielisenä...

I'm just a normal everyday pervert.

Jussi vastasi aiheeseen: Andrzej Sapkowski: Noituri -sarja
19.05.2017 10:44 #85

Myrskykaudesta voi nyt lukea pdf-muotoisen näytteen. Kustantamo tarjoaa mahdollisuuden katsoa kirjan sisälle .

Astorethein kirjoitti: Noiturista on tehty puolankielinen minisarja yli kymmenen vuotta sitten, jos sellainen kiinnostaa. Kaikki jaksot taitavat löytyä Youtubesta.

Joo, olen tietoinen puolalaisesta tv-sarjasta (ja elokuvasta), mutta en ole katsonut minuuttiakaan. Taso on väitteiden mukaan heikko.

Kieli-heitto viestissäni oli tarkoitettu vitsiksi. Onhan se selvää, että Netflixin sarja kuvataan englanniksi. Pääsin yli siitäkin, että Marco Polossa kaikki puhuvat englantia.

WSOY on kiitettävästi pitänyt Noituri-kirjat tarjolla, Viimeisestä toivomuksesta on otettu jo kolmas painos. Mutta pokkareita ei ole kuulunut. Jos Netflixin tv-sovitus oikeasti toteutuu, niin ehkä silloin saamme lopultakin pokkaripainoksen ensimmäisestä osasta.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: kyty

KiLLPaTRiCK

Dragan vastasi aiheeseen: Arvostelu: Andrzej Sapkowski: Myrskykausi
13.10.2017 19:09 #87

Andrzej Sapkowski: Myrskykausi

WSOY 2017 - Risingin tietokannassa

Kulunut kesä Suomessa on ollut fantasian riemujuhlaa. Jalava julkaisi Brandon Sandersonin Usvasyntyisen, Vaskikirjat Glen Cookin Valkoisen ruusu ja WSOY jatkoi Noituri-sarjaa Myrskykaudella. Noituri-sarja on tähän mennessä ollut valtaisa menestys: se on saanut kahdesti Tähtifantasia-palkinnon ja on ollut monelle fantasian lukijalle vuosia yksi varma lukuvinkki kesälomalle.

Aikaisemmista osista poiketen Myrskykausi ei jatka suoraan aiempien osien jälkeen, vaan kyseessä on esiosa, joka sijoittuu sarjan alkupuoliskolle. Myrskykautta voidaankin pitää Sapkowskin paluuna sarjan maailmaan pitkän tauon jälkeen. Järven neito kun julkaistiin alunperin 1999 ja Myrskykausi 2013.

Noituri Geralt on hirviöiden metsästäjä, itsekin osittain yliluonnollinen mutantti, jolla on salamannopeat refleksit ja kosketus yliluonnolliseen. Noiturit kiertävät maita ja mantuja tehden yliluonnollisuuteen liittyviä töitä rahapalkkiota vastaan. Geralt ei kuitenkaan ole aivoton tappaja, vaan kokee sympatiaa kohteitaan kohtaan ja usein samaistuu hirviöiden ongelmiin enemmän kuin hänet palkanneisiin ihmisiin.

Lue lisää...

Dyn vastasi aiheeseen: Arvostelu: Andrzej Sapkowski: Myrskykausi
13.10.2017 19:12 #88

Pitäisi jatkaa sarjan parissa. Harmi kyllä en oikein muista, mihin osaan olen jäänyt - assosioin kirjat vahvasti niiden kansikuviin, ja näissä ne ovat aina samanlaisia! Värin vaihtaminenkaan ei oikein auta... Outo ongelma. :concentrate

Jussi vastasi aiheeseen: Andrzej Sapkowski: Noituri-sarja
31.10.2017 12:45 #89

Sain Myrskykauden loppuun eilen. Olen paljolti samaa mieltä Draganin arvostelun kanssa. Hyvä kirja, mutta kuitenkin aiempia osia vähän heikompi. Tällaisen prequelin kirjoittaminen ei luultavasti ollut helppoa, mutta Sapkowski onnistui kiitettävästi. Sarjan varsinainen päähenkilöhän oli Haltiain verestä lähtien Ciri, joten Myrskykausi poikkesi muista romaaneista siinä, että nyt keskityttiin (novellikokoelmien tapaan) täysillä Geraltiin. Kirjan lopetus antoi vihjeitä Järven neidon loppuratkaisun tulkitsemiseen.

Myrskykausi julkaistaan englanninkielisenä käännöksenä ensi huhtikuussa. Amerikkalaiskustantaja Orbit mainostaa romaania julisteella , joka on hehkutuksessaan huvittava. Heti otsikoksi on laitettu "THE NEXT BIG THING IN FANTASY". Hyvä sanavalinta mahdollisesti viimeiseen Noituri-kirjaan koskaan... Netflixin tv-sovituksen uskotaan nostavan Noiturin Game of Thronesin rinnalle globaaliksi fantasiailmiöksi. Julisteessa myös väitetään, että Myrskykausi on Geraltin syntytarina (origin story). Tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa.

Season of Stormsin brittikansi on amerikkalaista tyylikkäämpi:

Rasimus
Käärmevelho
Rasimus vastasi aiheeseen: Andrzej Sapkowski: Noituri-sarja
05.11.2017 16:56 #90

Minä taas pidin Myrskykaudesta edellisiä osia enemmän juuri sen takia, kun se ei ollut edelliseen jatkumoon kuuluva. Tästä seurasi se, että tarina jopa eteni johonkin suuntaan.

En ymmärrä miksi Noituri-kirjat ovat saaneet niin kauheasti rummutusta maailmalla. Varmasti ne ovat puolalaisille kova juttu, mutta minulle Witcher-pelit ovat se ainoa oikea muoto, kirjojen tarjotessa lähinnä loistavia hahmoja ja loistavaa dialogia, keskinkertaista tarinaa, välistä jopa kömpelöllä kerronnalla. :sad:

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Andrzej Sapkowski: Noituri-sarja
06.11.2017 01:49 #91

Rasimus kirjoitti: Pari ekaa novellikokoelmaa on yhä sitä parhautta, johon koko kohu varmaan perustuu.

Yleensä en välitä novelleista samalla tavalla kuin pitkistä kirjoista, mutta Noiturin kohdalla poikkeuksellisesti pidän novelleista enemmän. Eivät kirjatkaan huonoja ole, mutta kärsivät kieltämättä tietystä kömpelyydestä. Jotenkin Sapkowskin huumori ja rempseä ote sopivat lyhyisiin juttuihin paremmin...?

PercyJacksonfani, Kultasuu, 0Celia0
Uusin jäsen: anni.tuulia 05