Alastair Reynolds

• Jussi hahmo
  • Jussi
18.01.2020 20:36 - 18.01.2020 21:00 #41 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Alastair Reynolds
Reynoldsin uusi romaani Bone Silence ilmestyy alkukielellä tammikuun lopussa. Nyt on selvinnyt, että kirja julkaistaan suomeksi jo kesäkuussa nimellä Luiden hiljaisuus. Tämä on siis jatkoa Kostajalle ja Varjokapteenille.

EDIT: Renyolds kertoi blogissaan joulukuussa, että hänen seuraava romaaninsa on paluu Ilmestysten avaruuteen.

I'll say very little about the book-in-progress until much later in its gestation, other than to say that it is not a Prefect Dreyfus title.

Kirjan on tarkoitus ilmestyä vuonna 2021.
Viimeksi muokattu: 18.01.2020 21:00 Jussi.

02.02.2020 14:09 #42 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Alastair Reynolds

Jussi kirjoitti: Liken seuraava Reynolds-suomennos on tammikuussa julkaistava Ikirouta. Hitaiden luotien tapaan tämä on lyhyt romaani. Pituutta pehmeäkantisella kirjalla on 170 sivua, ja kääntäjänä jatkaa Hannu Tervaharju. Englanniksi Permafrost ilmestyi viime maaliskuussa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: S.T.A.R.

• Fiktiivi hahmo
  • Fiktiivi
29.03.2020 00:01 #43 : Fiktiivi
Vastaus käyttäjältä Fiktiivi aiheessa Alastair Reynolds

KiLLPaTRiCK kirjoitti: Nämä "kirjat" tuntuvat vitseiltä. Normi hinta vihkosesta. Ihan hauska idea aikamatkustus genreen joskin kliseinen. Koko ajan myös tuntui, että tässä hukattiin yhden tiiliskivi romaanin juoni. Huono arvosanani Ikirouta lyhyt romaanista korostaa juuri tästä turhautumista polkujen oikomiseen.

Kirjailija itse haastattelussa :

Two long novellas, Slow Bullets and Permafrost, could both have easily been expanded into novels: indeed Slow Bullets was deliberately cut down just so that it didn’t cause any contractual issues with me doing a novel for a third party.

Muutenkin hyvä haastattelu!

29.03.2020 10:50 - 31.03.2020 18:57 #44 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Alastair Reynolds

Fiktiivi kirjoitti:

Kirjailija itse haastattelussa :

Muutenkin hyvä haastattelu!

Kiitos vinkistä. Oli hauska haastattelu lukea. Minulla on samoja kirjoja hyllyssä, jopa nuo Forester, O´Brien ja Cornwell. Huono puoli näissä jutuissa on se, että tulee kauhea himo aloittaa uusintakierros. Aloittamani Asimov-kierros tuohon hänen itsensä hahmottelemaan järjestykseen, on tauolla, kun maailma on täynnä mielenkiintoisia kirjoja, joita en ole lukenut ensimmäistäkään kertaa.
Viimeksi muokattu: 31.03.2020 18:57 KiLLPaTRiCK.

31.03.2020 17:22 #45 : merten paavo
Vastaus käyttäjältä merten paavo aiheessa Alastair Reynolds
Myykääpä joku akuutissa rahapulassa oleva mulle seuraavat suomennetut: sovituksen kuilu, lunastuksen arkki, kuilukaupunki 2 ja kostaja. Ei löydy noita mistään ja kova hinku olisi saada hyllyyn. Maksan reilut hinnat ko. kirjoista :)

01.04.2020 16:49 #46 : Arkun Naula
Vastaus käyttäjältä Arkun Naula aiheessa Alastair Reynolds
Mulla olisi ylimääräinen Kostaja, jos kiinnostaa, niin lähetä viesti sannaostoksilla@gmail.com

• Jussi hahmo
  • Jussi
15.04.2020 22:46 #47 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Alastair Reynolds

Jussi kirjoitti: Renyolds kertoi blogissaan joulukuussa, että hänen seuraava romaaninsa on paluu Ilmestysten avaruuteen.

Äskeisessä haastattelussa Reynolds puhuu vielä nimettömästä kirjasta. Sen pitäisi ilmestyä ensi vuoden alkupuolella. Romaani tapahtuu Sovituksen kuilun jälkeen, mutta ei ole jatko-osa tälle.

I’m working on a new novel in the Revelation Space universe right now, set primarily after the events of Absolution Gap. It’s not a sequel to that book, nor a direct continuation of any of the others, even though there is some connective tissue and one or two minor characters in common. My hope will be that it can be read as a standalone. That one should appear in early 2021.

Britanniassa Reynoldsilla on ollut alusta lähtien sama kustantaja: Gollancz. Amerikassa kirjailijaa kustansi pitkään Ace, mutta muutama vuosi sitten mies vaihtoi Orbitille. Ensimmäinen kirja uuden kustantamon kanssa oli Revenger (Kostaja).

Nyt Orbit on hankkinut Amerikan oikeuksia Reynoldsin aiempiin kirjoihin, ja julkaisee ne uudestaan tänä vuonna täysin uudella kansitaiteella varustettuina. Jos jotakuta kiinnostaa, niin seuraavista linkeistä näkee uusia amerikkalaiskansia:

Jorma Isokukko
Uusin jäsen: Soile Kylmälahti