Brandon Sanderson

Jatkuuko Sandersonin suomentaminen?

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Brandon Sanderson
24.02.2019 23:26 #62

KiLLPaTRiCK: Ainakaan minä en tiedä vastausta kysymykseesi.

Sandersonin amerikkalaiskustantaja Tor on päättänyt vaihtaa Usvasyntyinen-trilogian pokkarien kansikuvat. Uutta tyyliä edustavat pokkarilaitokset julkaistaan syys-marraskuussa. Ensimmäisen osan, jonka nimi Yhdysvalloissa on pelkkä Mistborn, kansi on paljastettu:

Uutta ilmettä perustellaan Edelweiss-katalogissa:

BRAND NEW COVERS: The reissue editions will feature a brand new cover with an iconic look that will be reminiscent of the author’s more recent books like Edgedancer and like the Song of Ice and Fire MM reissues.

Minulle maalaus ei tuo yhtään mieleen Tulen ja jään laulun nykyistä kansityyliä englanninkielisessä maailmassa. Ellei markkinointitekstin laatijalla sitten ole tietoa A Song of Ice and Firen uudesta pokkariulkoasusta... Varsin epätodennäköistä, sillä Sandersonin ja Martinin sarjoilla on eri kustantajat Yhdysvalloissa. Lainaamassani tekstissä MM on lyhenne termistä "mass-market paperback", joka tarkoittaa normaalia pokkaria. Tulen ja jään laulun pokkareissa käytettiin Pohjois-Amerikassa aluksi perinteistä fantasiakansitaidetta, kunnes A Feast for Crowsin julkaisun myötä siirryttiin symbolisiin kansiin. Nykyinen tyyli, joka on myös symbolinen, on ollut käytössä USAssa vuodesta 2011 lähtien (Britanniassa pidempään). Taiteilija on Larry Rostant.

Skywardin jatko-osa Starsight julkaistaan Amazon.comin mukaan 29. lokakuuta. Kirjan esittelytekstin voi tarkistaa enkkupuolen tietokannasta .

Viimeksi muokattu: 24.02.2019 23:51 : Jussi.

max
max vastasi aiheeseen: Brandon Sanderson
13.03.2019 17:25 #63

Huono muutos. Edelliset kansikuvat olivat jo varsin tyylikkäät, ainakin näin takavuosien kammotuksia nähneelle. Nuo uudet näyttävät kuvapankista revityiltä.

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Brandon Sanderson
06.05.2019 23:22 #64

Tähän ketjuun ei ole raportoitu Jalavan vastausta siihen, aiotaanko Sandersonin suomentamista jatkaa:

Emme ole vielä päättäneet Mistbornin jatkosta tai Sandersonin muista kirjoista: seuraamme jonkin aikaa trilogian menekkiä ja jatkon kysyntää. Käytännössä päätöstä jarruttaa se, että Sandersonin kirjat ovat niin laajoja, että käännöskulut nousevat isoiksi. Kysyntää pitäisi siis olla melko paljon, jotta katettaisiin kulut ja jotain jäisi viivan allekin.

Mutta asia on siis harkinnassa: kaikki tällaiset toiveet ja palautteet ovat tärkeitä!

Jatketaan edellisen viestini tapaan kansikuvilla... Postasin viime kerralla ensimmäisen Mistborn-kirjan uuden amerikkalaiskannen, tässä kaksi seuraavaa:

Ja vielä Starsightin amerikkalaiskansi:

punnort