Robin Hobb

29.04.2019 19:37 #181

Että oli hieno uutinen tuo viidenneksi myydyin. Luulisi tämän varmistavan, että saamme Hobbin käännöksiä lisää.
Liveship Traders anyone! Onko jotain muuta, mitä ei ole käännetty?

Viimeksi muokattu: 29.04.2019 19:37 : KiLLPaTRiCK.

14.06.2019 17:29 #182

Megan Lindholmin Wizard of the Pigeonsin uuden laitoksen julkaisu on taas siirtynyt. Nyt ilmestymisajaksi annetaan tammikuu 2020.

Jussi kirjoitti: Otavan syyskatalogista selviää, että Narrin salamurhaaja ilmestyy Seven-pokkarina syyskuussa.

Nettikirjakauppojen mukaan pokkari julkaistaan jo heinäkuussa.

KiLLPaTRiCK kirjoitti: Liveship Traders anyone! Onko jotain muuta, mitä ei ole käännetty?

Asia selviää katselemalla englanninkielisen Risingshadow'n tietokantaa.

Kuurankukka
Upseeri
Kuurankukka vastasi aiheeseen: Robin Hobb
15.06.2019 15:03 #183

Jussi kirjoitti: Huomasin tänään Joensuun Prisman kirjaosastolla, että kovakantinen Narrin salamurhaaja oli myynnissä 14,90 eurolla. En tiedä, onko tarjous voimassa kaikissa Prismoissa. Kohtalaisen edullinen hinta.

Näytti olevan täällä Tampereellakin! Kävin lunastamassa omistukseeni ilmeisesti myymiön viimeisen kappaleen (jonka senkin löysin tuurilla jo luovutettuani etsinnät). Kiitos vinkistä!

Tuon ekan osan olen kyllä lukenutkin englanniksi aikoinaan! Nyt on toinen osa kirjastosta lainassa mutta sitä en ole vielä saanut aloitetuksikaan. No, vielä ehtii...

20.09.2019 12:49 #184

Kaksi Hobb-julkaisua on lähellä: Salamurhaajan kohtalon suomennoksen pitäisi ilmestyä 30. syyskuuta ja Assassin's Apprenticen kovakantisen kuvitetun version 1. lokakuuta. Huomasin, että Amazon.comissa voi katsoa 25-vuotisjuhlalaitoksen sisälle (klikkaamalla kirjan kansikuvaa). Näin pystyy lukemaan Hobbin uudet alkusanat, ja kelaamalla loppuun näkee yhden Magali Villeneuven kuvista, joka esittää Fitziä ja Vihi-koiraa.

Hobb puhui blogissaan syyskuun alussa juhlalaitoksesta. Viestissä on näytteenä kuva Narrista. Villeneuven värimaalauksia on kirjassa siis yhteensä kymmenen kappaletta. Hobb ei mainitse merkinnässä mitään Näkijän tarun seuraavien osien julkaisuista vastaavina kuvitettuina versioina. Toivottavasti sellaiset ovat tulossa!

Megan Lindholmin Cloven Hooves on nyt saatavilla pitkän tauon jälkeen pokkarina, esimerkiksi Adlibris toimittaa. Narrin salamurhaajan Seven-pokkari tosiaan ilmestyi kesällä. Selailin sitä kirjakaupassa ja havaitsin, että tekstin asettelu pokkarissa on järkevää. Ei siis käynyt niin kuin Lordi Kultaisen Seven-pokkareissa, joissa on valtavat marginaalit ja teksti pienellä keskellä.

Jussi kirjoitti: Ennakkotiedoissa Salamurhaajan kohtalon pituudeksi on merkitty kovakantisena 940 sivua. Ei ihan ylletä Salamurhaajan taipaleeseen, joka oli sidottuna 975-sivuinen.

Salamurhaajan kohtalon pituudeksi on Otavan sivustolla päivitetty 976 sivua. Jää nähtäväksi, onko tämä todellinen sivumäärä.

EDIT: Nyt on selvinnyt, että Royal Assassin julkaistaan ensi kesäkuussa kuvitettuna kovakantisena laitoksena!

Viimeksi muokattu: 24.09.2019 13:40 : Jussi.

30.09.2019 13:02 #185

Salamurhaajan kohtalon virallinen julkaisupäivä on tänään, ja romaanin voikin ostaa digitaalisena e-kirjana. Mutta en tiedä, onko paperikirja jo ilmestynyt. En uskaltanut vielä merkitä kirjaa julkaistuksi Risingshadow'n tietokannassa.

Otavan ensi kevään ohjelma on selvillä. Ainoa Hobb-julkaisu on Narrin vaelluksen Seven-pokkari tammikuussa. Jos joku toivoi Liveship Traders -trilogian suomennosta, niin ainakaan keväällä 2020 kääntäminen ei vielä ala.

Jussi kirjoitti: Nyt on selvinnyt, että Royal Assassin julkaistaan ensi kesäkuussa kuvitettuna kovakantisena laitoksena!

Juhlalaitoksen kansikuva:

04.10.2019 13:34 #186

Salamurhaajan kohtalo on Otavan verkkokaupan mukaan "saatavilla", joten merkitsin kirjan ilmestyneeksi.

Minulta meni ohi, että Hobb kertoi blogissaan 21. syyskuuta Farseer-trilogian kuvitetuista juhlalaitoksista. Kaikki kolme ovat siis tulossa.

Viimeksi muokattu: 04.10.2019 13:35 : Jussi.

13.11.2019 00:45 #187

Salamurhaajan kohtalo oli lokakuussa Suomen yhdeksänneksi myydyin aikuisten käännöskirja!

Assassin's Apprenticen juhlalaitoksen ilmestymisestä on yli kuukausi aikaa, mutta linkitetään vielä Tor.comin artikkeli, josta löytyy neljä näytekuvaa. En ole päässyt selailemaan kirjaa, mutta ymmärtääkseni siitä puuttuu kansipaperi, samaan tapaan kuin Martinin A Game of Thronesin ja A Clash of Kingsin kuvitetuista juhlalaitoksista.

Olen puhunut ketjussa siitä, että brittikustantajalta on tulossa uusi pokkariversio Megan Lindholmin vanhasta romaanista Wizard of the Pigeons. Sen ilmestymisaika on jatkuvasti siirtynyt. Näillä näkymin pokkari julkaistaan ensi maaliskuussa.

EDIT: Tässä uusi kansikuva:

Viimeksi muokattu: 28.11.2019 00:56 : Jussi.

07.12.2019 01:56 #188

Kaikki yhdeksän suomennettua kovakantista hyllyssä ja luettuina.
Kyyneleet tuli silmään lopussa. Hieno matka, joka kesti vuosia. Tämä viimeinen trilogia tietysti kirvoitti vielä ennemmän halua lukea tuo elolaivojen trilogia. Rakas joulupukki, voisinko saada...

Wolverine
Otus
Wolverine vastasi aiheeseen: Robin Hobb
07.12.2019 16:38 #189

KiLLPaTRiCK kirjoitti: Kaikki yhdeksän suomennettua kovakantista hyllyssä ja luettuina.

Täytyy kyllä yhtyä edelliseen mielipiteeseen täysin. Itsellä myös kirjat hyllyssä ja luettuna. Ja miten upea päätös matkaan saatiinkaan... Elolaivojen trilogia luettuna lontooksi ja löytyy myös hyllystä, mutta odotan sitä siitä huolimatta suomennettuna kuin kuuta nousevaa.

Assassins Apprenticen illustrated versio myös matkalla hyllyyn.

Viimeksi muokattu: 07.12.2019 16:42 : Wolverine.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Robin Hobb
09.12.2019 15:31 #190

Hei

kiitos yhteydenotosta ja kiinnostuksesta julkaisemaamme tekijää kohtaan. Pahoittelemme, että vastauksemme on viipynyt näin pitkään.

Olemme juuri tehneet päätöksen hankkia sarjan The Liveship Traders käännösoikeudet. Ensimmäinen osa ilmestyy näillä näkymin syksyllä 2020.

Ystävällisin terveisin
Päivi Surakka
Osastoassistentti

Kustannusosakeyhtiö Otava

WOOOOOOOT!

Edit: Tuhannes viestini tälle foorumiversiolle! Nyt oli arvoisensa aihe!

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Viimeksi muokattu: 09.12.2019 15:42 : Rinja.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari, Jussi, Valerie, Freyja, Kuurankukka, Eija, Hihhuli, Fievre

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Robin Hobb
09.12.2019 16:20 #191

Nyt on ihanaa!

Olin nimittäin ihan aidosti todennut viime kerralla yrittäessäni, että en saa Hobbin Elolaivojen englannista tolkkua en sitten millään. Onneksi nyt tulee ammattilainen apuun!

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Robin Hobb
09.12.2019 16:36 #192

Niinpä! Minäkin olen useita kertoja yrittänyt ja luovuttanut Elolaivojen alkuperäiskielisten suhteen, kun ei ole sanasto riittänyt. Laitoin marraskuun puolivälissä Otavalle n:nnen sähköpostin asiasta, kun olin juuri jättänyt Salamurhaajan kohtalon kesken huomattuani, että siinä meinataan nostalgisoida kaikki edelliset sarjat läpi eikä minulla ole The Liveship Tradersin ja The Rain Wild Chroniclesin osalta mitä nostalgisoida. Kohta on!

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

09.12.2019 16:51 #193

Ei voi olla totta!! Tämä on minusta vielä hienompi uutinen kuin Martinin Fire & Bloodin suomentaminen. Vaikka Elolaivat saattaa olla Hobbin sarjoista kaikkein paras, olen lukenut sen vain kerran. Viime vuosina olen miettinyt, että pitäisi ottaa uusintaluku, ja nyt sen voi tehdä suomeksi. Jos muistan oikein, niin luin Liveshipit Fool's Faten julkaisun jälkeen, mutta ennen The Soldier Sonin aloittamista. Eli vuoden 2004 paikkeilla.

Otavalle suuret kehut! Kääntäjänä varmasti jatkaa Ilkka Rekiaro. Ehkä Elolaivojen jälkeen suomennosvuorossa on The Rain Wild Chronicles.

Veikkaan, että Otavan suomennoksen kansikuva on tämä:

Viimeksi muokattu: 09.12.2019 17:21 : Jussi. Syy: Täydensin viestiä

09.12.2019 23:35 #194

2019 oli paras kirjavuosi ikinä!
Ja nyt tulee tällaisia uutisia? Ei tästä pääse yli. Otavalle kiitos.

Uusin jäsen: Antero Stenhammar