Leikkinurkka
96 viestiä | LordStenhammar

Robin Hobb

05.08.2014 13:58 #61 :: Jussi
Eilisiltana tuli sähköpostia Adlibrikselta:

Meidän täytyy valitettavasti ilmoittaa, että alla mainittua kirjaa ei tulla toimittamaan sinulle, koska se on tilapäisesti lopussa hankkijaltamme

Olemme poistaneet tämän kirjan tilauksestasi ja sitä ei lähetetä sinulle automaattisesti myöhempänä ajankohtana.

:neutral:

Nyt Adlibris sanoo lähettävänsä kovakantisen jenkkiversion 2-5 arkipäivässä. Hinnaksi on merkitty 16,80 euroa.

www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=0553392425

• Freyja hahmo
  • Freyja

05.08.2014 14:16 #62 :: Freyja
Robin Hobb: Fool's Assassin
Samainen versio lähetettiin Bookdepositorysta viime viikolla, tosin nyt sielläkin on muutettu toimitusaikaa 3 päiväksi. Liekö tulee varastoihin vähän tipotellen ennakkoajassa tai jotain. Aloittelin pikaisesti prologin lukemista, mutta illalla jatkuu sitten intensiivisemmin.

05.08.2014 18:03 #63 :: Hiistu

Jussi kirjoitti: Eilisiltana tuli sähköpostia Adlibrikselta:

Sama tuli minulle. Mielestäni olisi ollut helpompaa, että olisivat lähettäneet kirjan, kunhan kirjaa olisi ollut saatavilla, mutta täytyy tehdä sitten kokonaan uusi tilaus...

05.08.2014 20:06 #64 :: Ligandi
Robin Hobb: Fool's Assassin
Hieman pinnallinen kysymys viitaten Jussin viestiin.

Meinaako jenkkiversio, että siinä on jenkkikansi? Ainakin linkin takana näkyy UK-versio. Kirja on pakko-ostolistalla, mutta nuo jenkkikannet eivät houkuttele.

Vai mitä minä en tässä yhtälössä ymmärrä? :blush:
Muokannut 05.08.2014 20:07 Ligandi Syy: typot

05.08.2014 20:24 #65 :: Hiistu
Robin Hobb: Fool's Assassin

Ligandi kirjoitti: Meinaako jenkkiversio, että siinä on jenkkikansi? Ainakin linkin takana näkyy UK-versio.

Kappas.. Kyllä tuo Jussin linkittämä kirja kustantajan ja ISBN:n perusteella on yhdysvaltalaisversio, sikäli kuin minä ymmärrän. En tiedä, miksi siellä näkyy tuo kansi. :huh:
Muokannut 05.08.2014 20:25 Hiistu

08.08.2014 20:46 #66 :: Jussi
Robin Hobb: Fool's Assassin
Linkittämääni jenkkilaitokseen on Adlibriksessa palautettu oikea kansi, mutta kirja ei enää ole saatavilla. Tänään firma kertoo toimittavansa Fool's Assassinin kovakantisen brittiversion, mutta hinta on tähän mennessä kovin: 18,60 euroa.

www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=0007444176

Virallinen julkaisupäivä on ensi tiistai eli 12. elokuuta. Minä odottelen, että pehmytkantinen laitos tulee uudestaan saataville.
Muokannut 08.08.2014 20:48 Jussi

09.08.2014 06:29 #67 :: haplotus
Robin Hobb: Fool's Assassin
Tämä on vähän ohi aiheen, mutta tilasin joitain viikkoja sitten Adlibriksestä sarjakuvaa. Yhden tuotteen kohdalla sanottiin että on loppu eikä sitä toimiteta myöhemmin, eli samoin kuin teille nyt tämän ketjun perusteella.

No, Adlibris tästä ilmoituksestaan huolimatta päätti sarjakuvan minulle toimittaa ja nyt se nököttää postissa. Ehdin tuon jo hankkia toista kautta, joten en viitsi postiin lähteä kun se ei enää ihan vieressä ole.

• Rinja

09.08.2014 08:18 #68 :: Rinja
Robin Hobb: Fool's Assassin
Kerrottakoon tähän väliin, että laitoin kovakantisen brittiversion tilaukseen CDONista (hinta 17,60e eikä tarvinnut maksaa postikuluja, koska olen plussajäsen; ei paha hinta mielestäni), ja eilen tuli ilmoitus siitä että kirja on lähtenyt varastolta liikkeelle.

Jee :cheesy:

11.08.2014 11:20 #69 :: Emelie
^ Minä tein saman. :cheesy:

Hetken aikaa arvottuani lopulta päädyin valitsemaan brittiversion. Siinä oli vaan jotenkin niin paljon enemmän oikeaa fiilistä.

• Freyja hahmo
  • Freyja

12.08.2014 01:36 #70 :: Freyja
Robin Hobb: Fool's Assassin

Edit// Pidemmälti tunnelmia blogiarviossani . Kovasti yritin olla spoilaamatta mitään.
Muokannut 13.08.2014 12:30 Freyja
Tykkännyt: Hiistu

14.08.2014 15:37 #71 :: Hiistu
Robin Hobb: Fool's Assassin
Kovakantista brittiversiota näyttää olevan jo myös Akateemisen kirjakaupan myymälöiden varastoissa eli hyllyissä.

Tilasin Adlibriksestä sitten tuon kovakantisen, kerran ei pokkaria ole saatavilla. Lähettivät kirjan eilen, joten saapunee joskus ensi viikon aikana.
muoks. Saapuikin jo tänään, tämä oli nopea. :cheesy:

Ketkä kirjaa lukevat, eivätkä ihan yhdeltä istumalta lue, käykäähän fiilistelemässä myös Lukupiirissä . :wink:
Muokannut 15.08.2014 16:08 Hiistu

17.08.2014 00:03 #72 :: Ligandi
Robin Hobb: Fool's Assassin

Freyja kirjoitti: Fool's Assassin luettu. Oli hienoa tarinankerrontaa, tunnepuoli toimi täysillä. Tarina tuli iholle, puristi sydäntä ja salpasi hengityksen. Siinäpä ensitunnelmat kirjan jälkeen. Parasta Hobbia vuosiin.

Täysin samaa mieltä. Tarina onnistui kiskaisemaan maton altani jo useampaan kertaan, vaikka olen vasta puolessa välissä. En osannut odottaa tällaista ja tunteet ovat usein pinnassa.

Minulla oli jonkinlainen ennakko-oletus juonesta (joista muutama arvaus toteutui), mutta nyt minulla ei ole mitään käsitystä, minne tarina on menossa. Tämä siis hyvässä mielessä. Muutaman hahmon kohdalla ihmettelin Hobbin tapaa käsitellä heitä, mutta voi olla että heidän tilanteensa muuttuvat.

Ostin kovakantisen brittiversion ja on se kaunis. Kohokuviota ja oikein "glitteriä".
Varoitus: Spoiler.

Kannatti odottaa. Milloinhan ilmestyy seuraava osa?

21.08.2014 16:51 #73 :: Jussi
Robin Hobb: The Fool's Assassin

Jussi kirjoitti: Uudessa haastattelussa Hobb kertoo, että trilogian toisen osan työnimenä on The Fool's Quest

Raportti sekä valokuvia Hobbin ja George Martinin tiistaisesta yhteishaastattelusta. Hobb pääsi myös kokeilemaan Rautavaltaistuinta.

Lindholm was asked about why she went back to her Fitz character for her latest book. “I had always intended to go back to Fitz,” she said. “A number of astute readers have written me letters at some point saying ‘I see this, and I see this, and I see this…’ So some readers knew eventually that yes, this would come… In the end I decided to write this story as I had originally conceived it: there’s a huge foundation there with all kinds of hooks and hints and seeds that will suddenly become trees, and I didn’t want to abandon that.”

Muokannut 21.08.2014 17:43 Jussi

• Sini hahmo
  • Sini

21.08.2014 19:05 #74 :: Sini
Robin Hobb: The Fool's Assassin

Jussi kirjoitti: Kirjan lopullinen nimi on Fool's Quest ilman määräistä artikkelia. Romaani julkaistaan Yhdysvalloissa 11. elokuuta 2015. Juonikuvauksen näkee täällä .

Suhtautuisin varauksella tuohon julkaisupäivään - koska Robin itse kirjoittaa näin (18.8.2014)

Book Two: Fool's Quest
Not finished yet.
Publication all depends on many, many factors. Sorry for such a vague answer!

Lihavointi minun.

31.08.2014 18:43 #75 :: Jussi
Robin Hobb: Fool's Assassin
Hyvä pointti. Mutta amerikkalaiskustantaja selvästi uskoo Fool's Questin valmistuvan ajoissa, koska se on jo varannut kirjalle paikan julkaisuohjelmassaan, ja ottanut sen mukaan katalogiin. Toisaalta lykkäyksiä tapahtuu jatkuvasti.

Adlibriksen mukaan Fool's Assassinin nidottu brittilaitos on saatavilla.

• Sini hahmo
  • Sini

31.08.2014 21:01 #76 :: Sini
Re:Robin Hobb: Fool's Assassin
Tuo Jussin linkkaama Adlibriksen pokkari on muuten trade paperback, eli 23 cm korkea, ei mass market pb, jotka ovat 18 senttisiä. Koon voi tsekata isbn:llä hakemalla ainakin Bookdepositoryssa (tarkemmat tiedot).

08.09.2014 12:47 #77 :: Jussi
Robin Hobb: Fool's Assassin
Totta, olisin voinut mainita asian viestissäni. Nidottu versio oli vain pari päivää saatavilla Adlibriksessä, sitten ilmaantui taas teksti "Kirja ei ole vielä ilmestynyt".

Otavan Facebook-sivulla vastattiin elokuun lopulla tiedusteluun uuden Fitz-trilogian suometamisesta:

Valitettavasti Hobbin kirjoja ei ole tällä hetkellä kustannusohjelmassamme.

Vuoden 2015 ohjelmamme on jo melko lailla valmis, Hobbia ei ole ensi vuoden listoillamme.

Hobb bloggasi äskettäin siitä, että hän keskittyy seuraavat viikot Fool's Questin viimeistelyyn.

I thought I would have it finished by August first. I didn’t. And now it just needs to get done.

Fool's Assassin muuten pääsi avausviikollaan New York Timesin bestseller-listan sijalle 13.
Muokannut 09.09.2014 13:57 Jussi

04.11.2014 18:42 #78 :: Jussi
Robin Hobb: Fool's Assassin
Fool's Questin kirjoittaminen on yhä kesken. Kirja on myöhässä, ja siitä on jo tullut liian pitkä. Hobb sanoi eilen kotisivuillaan :

I’m writing a book. And it’s giving me a bit of a struggle. And I am late and it’s already over length. So, until it is done, I am writing instead of ‘being a writer’ on social media.

I’m taking an aluminum baseball bat to Buckkeep and environs and convincing F&F that we are going to do this plot my way.

• Kasu hahmo
  • Kasu

19.11.2014 21:32 #79 :: Kasu
Robin Hobb: Fool's Assassin
Itselläni tuli mieleen, että Hobb voisi kirjoittaa Fitz and Fool -trilogian jälkeen Chaden nuoruudesta. Fool's assassinissa olikin pientä pohjustusta, kun Chade harkitsee omien kokemustensa ylöskirjaamista. Ainakin itseäni jäi kiinnostamaan, mitä Chadelle on nuorena tapahtunut. Tuskinpa näkijöiden hovi on ollut paljoakaan rauhallisempi, kun salamurhaajille on ollut tarvetta.

04.01.2015 01:57 #80 :: Jussi
Robin Hobb: Fool's Assassin
Hobb sai Fool's Questin ensimmäisen vedoksen valmiiksi ennen joulua. Uudessa bloggauksessa hän myös paljasti, että trilogian päästösosan alustavana nimenä on Assassin's Fate. Hobb aloitti työskentelyn kolmannen kirjan parissa tapaninpäivänä.

Minulla on nyt Fool's Assassin omana, mutta ennen siihen uppoutumista täytyy saada Lordi Kultainen -trilogian uudelleenluku loppuun.

EDIT: Fool's Questin amerikkalaiskansi julkistettiin .
Muokannut 07.01.2015 12:07 Jussi

Valvojat: RinjaEmelie