Robin Hobb

05.08.2014 13:58 #61

Eilisiltana tuli sähköpostia Adlibrikselta:

Meidän täytyy valitettavasti ilmoittaa, että alla mainittua kirjaa ei tulla toimittamaan sinulle, koska se on tilapäisesti lopussa hankkijaltamme

Olemme poistaneet tämän kirjan tilauksestasi ja sitä ei lähetetä sinulle automaattisesti myöhempänä ajankohtana.

:neutral:

Nyt Adlibris sanoo lähettävänsä kovakantisen jenkkiversion 2-5 arkipäivässä. Hinnaksi on merkitty 16,80 euroa.

www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=0553392425

Freyja
Freyja vastasi aiheeseen: Robin Hobb: Fool's Assassin
05.08.2014 14:16 #62

Samainen versio lähetettiin Bookdepositorysta viime viikolla, tosin nyt sielläkin on muutettu toimitusaikaa 3 päiväksi. Liekö tulee varastoihin vähän tipotellen ennakkoajassa tai jotain. Aloittelin pikaisesti prologin lukemista, mutta illalla jatkuu sitten intensiivisemmin.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

05.08.2014 18:03 #63

Jussi kirjoitti: Eilisiltana tuli sähköpostia Adlibrikselta:

Sama tuli minulle. Mielestäni olisi ollut helpompaa, että olisivat lähettäneet kirjan, kunhan kirjaa olisi ollut saatavilla, mutta täytyy tehdä sitten kokonaan uusi tilaus...

Ligandi
Vintiö
Ligandi vastasi aiheeseen: Robin Hobb: Fool's Assassin
05.08.2014 20:06 #64

Hieman pinnallinen kysymys viitaten Jussin viestiin.

Meinaako jenkkiversio, että siinä on jenkkikansi? Ainakin linkin takana näkyy UK-versio. Kirja on pakko-ostolistalla, mutta nuo jenkkikannet eivät houkuttele.

Vai mitä minä en tässä yhtälössä ymmärrä? :blush:

Viimeksi muokattu: 05.08.2014 20:07 : Ligandi. Syy: typot

05.08.2014 20:24 #65

Ligandi kirjoitti: Meinaako jenkkiversio, että siinä on jenkkikansi? Ainakin linkin takana näkyy UK-versio.

Kappas.. Kyllä tuo Jussin linkittämä kirja kustantajan ja ISBN:n perusteella on yhdysvaltalaisversio, sikäli kuin minä ymmärrän. En tiedä, miksi siellä näkyy tuo kansi. :huh:

Viimeksi muokattu: 05.08.2014 20:25 : Hiistu.

08.08.2014 20:46 #66

Linkittämääni jenkkilaitokseen on Adlibriksessa palautettu oikea kansi, mutta kirja ei enää ole saatavilla. Tänään firma kertoo toimittavansa Fool's Assassinin kovakantisen brittiversion, mutta hinta on tähän mennessä kovin: 18,60 euroa.

www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=0007444176

Virallinen julkaisupäivä on ensi tiistai eli 12. elokuuta. Minä odottelen, että pehmytkantinen laitos tulee uudestaan saataville.

Viimeksi muokattu: 08.08.2014 20:48 : Jussi.

haplotus
haplotus vastasi aiheeseen: Robin Hobb: Fool's Assassin
09.08.2014 06:29 #67

Tämä on vähän ohi aiheen, mutta tilasin joitain viikkoja sitten Adlibriksestä sarjakuvaa. Yhden tuotteen kohdalla sanottiin että on loppu eikä sitä toimiteta myöhemmin, eli samoin kuin teille nyt tämän ketjun perusteella.

No, Adlibris tästä ilmoituksestaan huolimatta päätti sarjakuvan minulle toimittaa ja nyt se nököttää postissa. Ehdin tuon jo hankkia toista kautta, joten en viitsi postiin lähteä kun se ei enää ihan vieressä ole.

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Robin Hobb: Fool's Assassin
09.08.2014 08:18 #68

Kerrottakoon tähän väliin, että laitoin kovakantisen brittiversion tilaukseen CDONista (hinta 17,60e eikä tarvinnut maksaa postikuluja, koska olen plussajäsen; ei paha hinta mielestäni), ja eilen tuli ilmoitus siitä että kirja on lähtenyt varastolta liikkeelle.

Jee :cheesy:

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Emelie vastasi aiheeseen: Robin Hobb: Fool's Assassin
11.08.2014 11:20 #69

^ Minä tein saman. :cheesy:

Hetken aikaa arvottuani lopulta päädyin valitsemaan brittiversion. Siinä oli vaan jotenkin niin paljon enemmän oikeaa fiilistä.

Freyja
Freyja vastasi aiheeseen: Robin Hobb: Fool's Assassin
12.08.2014 01:36 #70

Edit// Pidemmälti tunnelmia blogiarviossani . Kovasti yritin olla spoilaamatta mitään.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

Viimeksi muokattu: 13.08.2014 12:30 : Freyja.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

14.08.2014 15:37 #71

Kovakantista brittiversiota näyttää olevan jo myös Akateemisen kirjakaupan myymälöiden varastoissa eli hyllyissä.

Tilasin Adlibriksestä sitten tuon kovakantisen, kerran ei pokkaria ole saatavilla. Lähettivät kirjan eilen, joten saapunee joskus ensi viikon aikana.
muoks. Saapuikin jo tänään, tämä oli nopea. :cheesy:

Ketkä kirjaa lukevat, eivätkä ihan yhdeltä istumalta lue, käykäähän fiilistelemässä myös Lukupiirissä . :wink:

Viimeksi muokattu: 15.08.2014 16:08 : Hiistu.

Ligandi
Vintiö
Ligandi vastasi aiheeseen: Robin Hobb: Fool's Assassin
17.08.2014 00:03 #72

Freyja kirjoitti: Fool's Assassin luettu. Oli hienoa tarinankerrontaa, tunnepuoli toimi täysillä. Tarina tuli iholle, puristi sydäntä ja salpasi hengityksen. Siinäpä ensitunnelmat kirjan jälkeen. Parasta Hobbia vuosiin.

Täysin samaa mieltä. Tarina onnistui kiskaisemaan maton altani jo useampaan kertaan, vaikka olen vasta puolessa välissä. En osannut odottaa tällaista ja tunteet ovat usein pinnassa.

Minulla oli jonkinlainen ennakko-oletus juonesta (joista muutama arvaus toteutui), mutta nyt minulla ei ole mitään käsitystä, minne tarina on menossa. Tämä siis hyvässä mielessä. Muutaman hahmon kohdalla ihmettelin Hobbin tapaa käsitellä heitä, mutta voi olla että heidän tilanteensa muuttuvat.

Ostin kovakantisen brittiversion ja on se kaunis. Kohokuviota ja oikein "glitteriä".

Kannatti odottaa. Milloinhan ilmestyy seuraava osa?

Jussi vastasi aiheeseen: Robin Hobb: The Fool's Assassin
21.08.2014 16:51 #73

Jussi kirjoitti: Uudessa haastattelussa Hobb kertoo, että trilogian toisen osan työnimenä on The Fool's Quest

Raportti sekä valokuvia Hobbin ja George Martinin tiistaisesta yhteishaastattelusta. Hobb pääsi myös kokeilemaan Rautavaltaistuinta.

Lindholm was asked about why she went back to her Fitz character for her latest book. “I had always intended to go back to Fitz,” she said. “A number of astute readers have written me letters at some point saying ‘I see this, and I see this, and I see this…’ So some readers knew eventually that yes, this would come… In the end I decided to write this story as I had originally conceived it: there’s a huge foundation there with all kinds of hooks and hints and seeds that will suddenly become trees, and I didn’t want to abandon that.”

Viimeksi muokattu: 21.08.2014 17:43 : Jussi.

Sini
Sini vastasi aiheeseen: Robin Hobb: The Fool's Assassin
21.08.2014 19:05 #74

Jussi kirjoitti: Kirjan lopullinen nimi on Fool's Quest ilman määräistä artikkelia. Romaani julkaistaan Yhdysvalloissa 11. elokuuta 2015. Juonikuvauksen näkee täällä .

Suhtautuisin varauksella tuohon julkaisupäivään - koska Robin itse kirjoittaa näin (18.8.2014)

Book Two: Fool's Quest
Not finished yet.
Publication all depends on many, many factors. Sorry for such a vague answer!

Lihavointi minun.

31.08.2014 18:43 #75

Hyvä pointti. Mutta amerikkalaiskustantaja selvästi uskoo Fool's Questin valmistuvan ajoissa, koska se on jo varannut kirjalle paikan julkaisuohjelmassaan, ja ottanut sen mukaan katalogiin. Toisaalta lykkäyksiä tapahtuu jatkuvasti.

Adlibriksen mukaan Fool's Assassinin nidottu brittilaitos on saatavilla.

Sini
Sini vastasi aiheeseen: Re:Robin Hobb: Fool's Assassin
31.08.2014 21:01 #76

Tuo Jussin linkkaama Adlibriksen pokkari on muuten trade paperback, eli 23 cm korkea, ei mass market pb, jotka ovat 18 senttisiä. Koon voi tsekata isbn:llä hakemalla ainakin Bookdepositoryssa (tarkemmat tiedot).

08.09.2014 12:47 #77

Totta, olisin voinut mainita asian viestissäni. Nidottu versio oli vain pari päivää saatavilla Adlibriksessä, sitten ilmaantui taas teksti "Kirja ei ole vielä ilmestynyt".

Otavan Facebook-sivulla vastattiin elokuun lopulla tiedusteluun uuden Fitz-trilogian suometamisesta:

Valitettavasti Hobbin kirjoja ei ole tällä hetkellä kustannusohjelmassamme.

Vuoden 2015 ohjelmamme on jo melko lailla valmis, Hobbia ei ole ensi vuoden listoillamme.

Hobb bloggasi äskettäin siitä, että hän keskittyy seuraavat viikot Fool's Questin viimeistelyyn.

I thought I would have it finished by August first. I didn’t. And now it just needs to get done.

Fool's Assassin muuten pääsi avausviikollaan New York Timesin bestseller-listan sijalle 13.

Viimeksi muokattu: 09.09.2014 13:57 : Jussi.

04.11.2014 18:42 #78

Fool's Questin kirjoittaminen on yhä kesken. Kirja on myöhässä, ja siitä on jo tullut liian pitkä. Hobb sanoi eilen kotisivuillaan :

I’m writing a book. And it’s giving me a bit of a struggle. And I am late and it’s already over length. So, until it is done, I am writing instead of ‘being a writer’ on social media.

I’m taking an aluminum baseball bat to Buckkeep and environs and convincing F&F that we are going to do this plot my way.

Kasu
Kasu vastasi aiheeseen: Robin Hobb: Fool's Assassin
19.11.2014 21:32 #79

Itselläni tuli mieleen, että Hobb voisi kirjoittaa Fitz and Fool -trilogian jälkeen Chaden nuoruudesta. Fool's assassinissa olikin pientä pohjustusta, kun Chade harkitsee omien kokemustensa ylöskirjaamista. Ainakin itseäni jäi kiinnostamaan, mitä Chadelle on nuorena tapahtunut. Tuskinpa näkijöiden hovi on ollut paljoakaan rauhallisempi, kun salamurhaajille on ollut tarvetta.

04.01.2015 01:57 #80

Hobb sai Fool's Questin ensimmäisen vedoksen valmiiksi ennen joulua. Uudessa bloggauksessa hän myös paljasti, että trilogian päästösosan alustavana nimenä on Assassin's Fate. Hobb aloitti työskentelyn kolmannen kirjan parissa tapaninpäivänä.

Minulla on nyt Fool's Assassin omana, mutta ennen siihen uppoutumista täytyy saada Lordi Kultainen -trilogian uudelleenluku loppuun.

EDIT: Fool's Questin amerikkalaiskansi julkistettiin .

Viimeksi muokattu: 07.01.2015 12:07 : Jussi.

Uusin jäsen: Inex