Leikkinurkka
touko 05, 17:30
96 viestiä | LordStenhammar

23.06.2015 18:36 #181 :: Moonlord
Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Aika vaikean laitoit. Faunoideista en tiedä juuri mitään ja Ready Player Onen kaltaista ei tule kirjana mieleen. Sille on kaiketi jatko-osa tulossa joskus sentään.

Voisit kokeilla vaikkapa katsoa Faunoideista tykänneiden lukijoiden muita suosikkikirjoja... Joko kirjan sivulla olevia muita suosituksia tai sitten muiden kirjahyllyistä.
www.risingshadow.fi/library/book/6677-kaarmeenlumooja
www.risingshadow.fi/library/book_rates/6677-kaarmeenlumooja

23.06.2015 18:40 #182 :: Wicked-Willie
Etsi kirjaa, löydä luettavaa

Nylkky kirjoitti: Mitä mieltä olette Dragonlance sarjasta? Olen lukenut vain Raistlinin kronikat ja itse tykkäsin. Mutta nettiä vähän lukiessani monien mielestä sarja huononee vähitellen. Eli kannattaako tämä sarja lukea?

Dragonlancen Kronikat oli ensimmäinen fantasiasarja jonka luin, ja sen jälkeen olen nuo lukenut jokusia kertoja uudelleen. Suosittelen ilman muuta ainakin kokeilemaan Dragonlancea!

23.06.2015 18:42 #183 :: Dyn
Etsi kirjaa, löydä luettavaa
TheHouseIBuilt1: Mulle tuli lähinnä mieleen Metro-sarja , josta käsittääkseni on kolmaskin osa tulossa ja/tai jo ilmestynyt alkuperäiskielellään venäjäksi.
Muokannut 23.06.2015 18:43 Dyn

• Xerion hahmo
  • Xerion

23.06.2015 19:21 #184 :: Xerion

WickedWillie kirjoitti:

Olen lukenut Kronikat ja Raistlinin kronikat. Kannattaa ehdottomasti ainakin kokeilla. Johtuen mm. kirjailijasta jotkut kirjat on huonompia ja jotkut parempia. Suosittelen wikipedian lukemisjärjestystä, koska tapahtumat kulkevat silloin sujuvimmin ja tiedät paremmin mistä puhutaan. Esim. Kronikoissa on lukuisia viittauksia korkeimman taikuuden tornin tapahtumiin.
Tykkännyt: Nylkky

30.06.2015 00:11 #185 :: Aemilia
Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Onko kukaan lukenut Carlos Ruiz Zafonin kirjoja? Mitkä olisivat samanlaisia? Chatissa käynyt vierailija kyselee.

• Wind hahmo
  • Wind

30.06.2015 20:12 #186 :: Wind
Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Kokeile vaikka Arturo Perez-Reverten kirjaa Yhdeksäs portti. Siinäkin on vanha harvinainen kirja, jännitystä ja ripaus mystiikkaa. Molemmat kirjailijat ovat espanjalaisia (tai ainakin espanjankielisiä). Yhdeksännestä portista on tehty myös elokuva, pääosassa Johnny Depp. Oli minusta ainakin melko saman henkinen kuin Zafonin kirjat. Pidin itse molemmista.

01.07.2015 16:14 #187 :: Kuurankukka
Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Tiedättekö mitään hyvää postapokalyptistä ihmissuhdedraamaa?

01.07.2015 16:59 #188 :: Moonlord
Etsi kirjaa, löydä luettavaa
John Christopher: Nälkäkuolema . Kirjasta en juuri mitään muista mutta elokuvassa oli kuvattu ihmisten käyttäytyminen mielenkiintoisesti.

Cormac McCarthy: Tie . Tätä en ole vielä lukenut mutta luulisin että sopii hakemaasi.

01.07.2015 18:35 #189 :: Dyn
Etsi kirjaa, löydä luettavaa

Kuurankukka kirjoitti: Tiedättekö mitään hyvää postapokalyptistä ihmissuhdedraamaa?

Atwoodin Oryx ja Crake (ja sen jatko-osat) voisi sopia, on myös ihan laadukas kirja kaiken lisäksi.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

04.07.2015 22:14 #190 :: Nylkky
Etsi kirjaa, löydä luettavaa
En varsinaisesti etsi luettavaa mutta kyselisin asiaa.

Hesari kirjoitti että Harry Potterit tulevat kuvitettuna versiona tämän vuoden puolella. Onko kellään tietoa, koska ja mistä voisi löytää ilmestymisen jälkeen

Itse selailin tammen juttuja ja siellä oli mahdollisuus että tästä tehdään vain helsingi kirjamessuilta ostettava painos.

Itse en ole sarjan fani mutta tyttöystävä on ja haluaa että lukisin sarjan läpi. Tuo voisi onnistua ja saisin likan iloseks ostamalla hönelle.

Auttakaa nimimerkillä syntymäpäivä lahjan unohtanut :'( :blush::sad:

• Jussi hahmo
  • Jussi

05.07.2015 00:27 #191 :: Jussi
Viisasten kiven kuvitettu laitos näyttää ilmestyvän suomeksi 6. lokakuuta:

www.kirja.fi/kirja/j-k-rowling/harry-pot...tettu/9789513185046/

Luulisi, että teos tulee silloin yleisesti saataville. Kirjamessumyynnistä en valitettavasti tiedä mitään.
Muokannut 05.07.2015 00:28 Jussi

05.07.2015 16:08 #192 :: Mirelle

• Jussi hahmo
  • Jussi

05.07.2015 16:26 #193 :: Jussi
Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Michael Swanwickin Rautalohikäärmeen tytär ?

05.07.2015 21:46 #194 :: Peuranpuolikas
Etsi kirjaa, löydä luettavaa

Mirelle kirjoitti: Olisi mahtavaa löytää kirja, joka olisi erilainen. Erilaisella tarkoitan kirjaa joka shokeeraa. Kirjailija saisi ylittää kaikki rajat, millä tahansa tavalla (esim. uudella käsityksellä fantasiasta, raakuudellaan, omituisuudellaan). Kaipaisin jotain pohdittavaa. Ehdotuksia? (Jos tuosta nyt mitään selkoa sai) Kirjan juoni nyt saa olla mikä tahansa.

En tiedä onko niin kovin erilainen, mutta Ray Bradburyn Farenheit 451 provosoi, pistää aivan varmasti ajattelemaan - kuten parhaat dystopiateokset tekevät. Kun ottaa huomioon, että teos on kirjoitettu 1950, täytyy ihmetellä minkälaisella aikakoneella Bradbury on matkustanut tutkimaan nyky-yhteiskuntaa. Lisäksi se on todella lyhyt, joten sen ahmaisee helposti viikonloppuun.

05.07.2015 22:00 #195 :: Dyn
Mirelle:

Stephan Chapmanin Troikka . Surrealistinen romaani, joka ammentaa vähän kaikista tyylisuunnista. Jopa alleviivaavan outo, mutta samalla erittäin kiehtova.

Hal Duncanin Vellum . Tämäkin on kiehtova ja outo kirja, jossa pelataan paljon todellisuudella ja olemassaololla. Syventyminen vei aikaa, sillä tämä on kaikkea muuta kuin kevyt kirja, joten en jaksanut jatkaa enää toiseen aikaan.

Margaret Atwoodin Orjattaresi . Yhteiskunnallinen ja dystopiahenkinen tarina, jossa juoni aukeaa pikkuhiljaa yhä shokeeraavammaksi. Plussana käsittelee hyvin naiseutta ja naisen asemaa yhteiskunnassa.

Jeff VanderMeerin Pyhimysten ja mielipuolten kaupunki . Novellikokoelma, mutta novellit liittyvät kyllä kaikki toisiinsa. Outo ja erilainen fantasiamaailma, jossa on paljon nyrjähtäneitä ja valtavirrasta poikkeavia piirteitä.

Sally Greenin Puoliksi paha -sarja. Ainakin ensimmäinen osa on huomattavan väkivaltainen ja alleviivaavan erilainen verrattuna muuhun nuorten fantasian nimikkeisiin. Käsittelee pahuutta genreensä nähden omaleimaisesti ja kiinnostavan erilaisella otteella.
Tykkännyt: Mirelle

07.07.2015 13:56 #196 :: sinidean
Lukusuosituksia fantasia/scifi + huumori
(Haulla ei löytynyt vielä tällaista ketjua, pahoittelut jos sellainen kuitenkin täällä jo on. Modet korjatkoon tarvittaessa.)

Eli kaipailisin suosituksianne hyvistä fantasia- ja scifiteoksista, joissa olisi lisäksi huumoria. Saa olla myös mustaa huumoria ja se olisi jopa plussaa. :)

Esim. Terry Pratchettit on jo tuttuja, mutta mitäs muita?

• Ansa hahmo
  • Ansa

07.07.2015 14:30 #197 :: Ansa
Lukusuosituksia fantasia/scifi + huumori
Eiköhän Etsi kirjaa, löydä luettavaa -ketju aja saman asian. :)

07.07.2015 17:33 #198 :: punnort
Linnunradan käsikirjan tietänetkin.

Stanislaw Lemiltä löytyy humoristinen scifiteos Kyberias, jossa revitään huumoria filosofisista teemoista. Samalta tekijältä löytyy myös humoristinen scifiteos Tähtipäiväkirjat.

Paranoia-roolipeli sijoittuu dystopiseen tulevaisuuteen, ja siinä on mustaa huumoria. Suosittelen sen ohjekirjaa luettavaksi, vaikka ei aikoisi peliä pelatakaan.
Tykkännyt: sinidean

07.07.2015 20:31 #199 :: The Big Bad Wolf
Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Mirelle: Janne Teller - Yhtään. Ei fantasiaa, mutta ravistelee ja pysäyttää.

sinidean: Rick Riordanin kirjat, eteenkin Percy Jacksonit. Eoin Colferilla on myös erittäin hyvä huumorintaju, suosittelen varsinkin Artemis Fowleja ja Siipimiestä.
Tykkännyt: sinidean

07.07.2015 20:38 #200 :: punnort
Etsi kirjaa, löydä luettavaa

Suosittelen Stewart Homen romaaneja Uhoan voimaa, Pelko ja viha sekä Oppi tulee idästä. Kirjat tosiaan shokeeraavat: Ne sisältävät paljon seksiä, väkivaltaa ja ääriainesten (anarkistien, uusnatsien) politiikkaa.

like.fi/kirjat/oppi-tulee-idasta/
Muokannut 07.07.2015 20:43 punnort