Etsi kirjaa, löydä luettavaa

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Etsi kirjaa, löydä luettavaa
23.06.2015 18:36 #181

Aika vaikean laitoit. Faunoideista en tiedä juuri mitään ja Ready Player Onen kaltaista ei tule kirjana mieleen. Sille on kaiketi jatko-osa tulossa joskus sentään.

Voisit kokeilla vaikkapa katsoa Faunoideista tykänneiden lukijoiden muita suosikkikirjoja... Joko kirjan sivulla olevia muita suosituksia tai sitten muiden kirjahyllyistä.
www.risingshadow.fi/library/book/6677-kaarmeenlumooja
www.risingshadow.fi/library/book_rates/6677-kaarmeenlumooja

Wicked-Willie
Wicked-Willie vastasi aiheeseen: Etsi kirjaa, löydä luettavaa
23.06.2015 18:40 #182

Nylkky kirjoitti: Mitä mieltä olette Dragonlance sarjasta? Olen lukenut vain Raistlinin kronikat ja itse tykkäsin. Mutta nettiä vähän lukiessani monien mielestä sarja huononee vähitellen. Eli kannattaako tämä sarja lukea?

Dragonlancen Kronikat oli ensimmäinen fantasiasarja jonka luin, ja sen jälkeen olen nuo lukenut jokusia kertoja uudelleen. Suosittelen ilman muuta ainakin kokeilemaan Dragonlancea!

Talvi on tulossa.

23.06.2015 18:42 #183

TheHouseIBuilt1: Mulle tuli lähinnä mieleen Metro-sarja , josta käsittääkseni on kolmaskin osa tulossa ja/tai jo ilmestynyt alkuperäiskielellään venäjäksi.

Viimeksi muokattu: 23.06.2015 18:43 : Dyn.

Xerion
Xerion vastasi aiheeseen: Etsi kirjaa, löydä luettavaa
23.06.2015 19:21 #184

WickedWillie kirjoitti:

Olen lukenut Kronikat ja Raistlinin kronikat. Kannattaa ehdottomasti ainakin kokeilla. Johtuen mm. kirjailijasta jotkut kirjat on huonompia ja jotkut parempia. Suosittelen wikipedian lukemisjärjestystä, koska tapahtumat kulkevat silloin sujuvimmin ja tiedät paremmin mistä puhutaan. Esim. Kronikoissa on lukuisia viittauksia korkeimman taikuuden tornin tapahtumiin.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Nylkky

Aemilia
Upseeri
Aemilia vastasi aiheeseen: Etsi kirjaa, löydä luettavaa
30.06.2015 00:11 #185

Onko kukaan lukenut Carlos Ruiz Zafonin kirjoja? Mitkä olisivat samanlaisia? Chatissa käynyt vierailija kyselee.

"Sinun tähtesi ovat niitä, jotka osaavat nauraa."

Wind
Wind vastasi aiheeseen: Etsi kirjaa, löydä luettavaa
30.06.2015 20:12 #186

Kokeile vaikka Arturo Perez-Reverten kirjaa Yhdeksäs portti. Siinäkin on vanha harvinainen kirja, jännitystä ja ripaus mystiikkaa. Molemmat kirjailijat ovat espanjalaisia (tai ainakin espanjankielisiä). Yhdeksännestä portista on tehty myös elokuva, pääosassa Johnny Depp. Oli minusta ainakin melko saman henkinen kuin Zafonin kirjat. Pidin itse molemmista.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

Kuurankukka
Upseeri
Kuurankukka vastasi aiheeseen: Etsi kirjaa, löydä luettavaa
01.07.2015 16:14 #187

Tiedättekö mitään hyvää postapokalyptistä ihmissuhdedraamaa?

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Etsi kirjaa, löydä luettavaa
01.07.2015 16:59 #188

John Christopher: Nälkäkuolema . Kirjasta en juuri mitään muista mutta elokuvassa oli kuvattu ihmisten käyttäytyminen mielenkiintoisesti.

Cormac McCarthy: Tie . Tätä en ole vielä lukenut mutta luulisin että sopii hakemaasi.

01.07.2015 18:35 #189

Kuurankukka kirjoitti: Tiedättekö mitään hyvää postapokalyptistä ihmissuhdedraamaa?

Atwoodin Oryx ja Crake (ja sen jatko-osat) voisi sopia, on myös ihan laadukas kirja kaiken lisäksi.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Etsi kirjaa, löydä luettavaa
04.07.2015 22:14 #190

En varsinaisesti etsi luettavaa mutta kyselisin asiaa.

Hesari kirjoitti että Harry Potterit tulevat kuvitettuna versiona tämän vuoden puolella. Onko kellään tietoa, koska ja mistä voisi löytää ilmestymisen jälkeen

Itse selailin tammen juttuja ja siellä oli mahdollisuus että tästä tehdään vain helsingi kirjamessuilta ostettava painos.

Itse en ole sarjan fani mutta tyttöystävä on ja haluaa että lukisin sarjan läpi. Tuo voisi onnistua ja saisin likan iloseks ostamalla hönelle.

Auttakaa nimimerkillä syntymäpäivä lahjan unohtanut :'( :blush: :sad:

Race like first!
Train like second!

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Etsi kirjaa, löydä luettavaa
05.07.2015 00:27 #191

Viisasten kiven kuvitettu laitos näyttää ilmestyvän suomeksi 6. lokakuuta:

www.kirja.fi/kirja/j-k-rowling/harry-pot...tettu/9789513185046/

Luulisi, että teos tulee silloin yleisesti saataville. Kirjamessumyynnistä en valitettavasti tiedä mitään.

Viimeksi muokattu: 05.07.2015 00:28 : Jussi.

Mirelle
Mirelle vastasi aiheeseen: Etsi kirjaa, löydä luettavaa
05.07.2015 16:08 #192

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Etsi kirjaa, löydä luettavaa
05.07.2015 16:26 #193

Michael Swanwickin Rautalohikäärmeen tytär ?

Peuranpuolikas
Peuranpuolikas vastasi aiheeseen: Etsi kirjaa, löydä luettavaa
05.07.2015 21:46 #194

Mirelle kirjoitti: Olisi mahtavaa löytää kirja, joka olisi erilainen. Erilaisella tarkoitan kirjaa joka shokeeraa. Kirjailija saisi ylittää kaikki rajat, millä tahansa tavalla (esim. uudella käsityksellä fantasiasta, raakuudellaan, omituisuudellaan). Kaipaisin jotain pohdittavaa. Ehdotuksia? (Jos tuosta nyt mitään selkoa sai) Kirjan juoni nyt saa olla mikä tahansa.

En tiedä onko niin kovin erilainen, mutta Ray Bradburyn Farenheit 451 provosoi, pistää aivan varmasti ajattelemaan - kuten parhaat dystopiateokset tekevät. Kun ottaa huomioon, että teos on kirjoitettu 1950, täytyy ihmetellä minkälaisella aikakoneella Bradbury on matkustanut tutkimaan nyky-yhteiskuntaa. Lisäksi se on todella lyhyt, joten sen ahmaisee helposti viikonloppuun.

Muusa, laula älä raivosta, vaan epätoivosta, Jumalan hylkäämän raukan surusta ja murheesta.

05.07.2015 22:00 #195

Mirelle:

Stephan Chapmanin Troikka . Surrealistinen romaani, joka ammentaa vähän kaikista tyylisuunnista. Jopa alleviivaavan outo, mutta samalla erittäin kiehtova.

Hal Duncanin Vellum . Tämäkin on kiehtova ja outo kirja, jossa pelataan paljon todellisuudella ja olemassaololla. Syventyminen vei aikaa, sillä tämä on kaikkea muuta kuin kevyt kirja, joten en jaksanut jatkaa enää toiseen aikaan.

Margaret Atwoodin Orjattaresi . Yhteiskunnallinen ja dystopiahenkinen tarina, jossa juoni aukeaa pikkuhiljaa yhä shokeeraavammaksi. Plussana käsittelee hyvin naiseutta ja naisen asemaa yhteiskunnassa.

Jeff VanderMeerin Pyhimysten ja mielipuolten kaupunki . Novellikokoelma, mutta novellit liittyvät kyllä kaikki toisiinsa. Outo ja erilainen fantasiamaailma, jossa on paljon nyrjähtäneitä ja valtavirrasta poikkeavia piirteitä.

Sally Greenin Puoliksi paha -sarja. Ainakin ensimmäinen osa on huomattavan väkivaltainen ja alleviivaavan erilainen verrattuna muuhun nuorten fantasian nimikkeisiin. Käsittelee pahuutta genreensä nähden omaleimaisesti ja kiinnostavan erilaisella otteella.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Mirelle

sinidean
sinidean vastasi aiheeseen: Lukusuosituksia fantasia/scifi + huumori
07.07.2015 13:56 #196

(Haulla ei löytynyt vielä tällaista ketjua, pahoittelut jos sellainen kuitenkin täällä jo on. Modet korjatkoon tarvittaessa.)

Eli kaipailisin suosituksianne hyvistä fantasia- ja scifiteoksista, joissa olisi lisäksi huumoria. Saa olla myös mustaa huumoria ja se olisi jopa plussaa. :)

Esim. Terry Pratchettit on jo tuttuja, mutta mitäs muita?

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Lukusuosituksia fantasia/scifi + huumori
07.07.2015 14:30 #197

Eiköhän Etsi kirjaa, löydä luettavaa -ketju aja saman asian. :)

punnort vastasi aiheeseen: Lukusuosituksia fantasia/scifi + huumori
07.07.2015 17:33 #198

Linnunradan käsikirjan tietänetkin.

Stanislaw Lemiltä löytyy humoristinen scifiteos Kyberias, jossa revitään huumoria filosofisista teemoista. Samalta tekijältä löytyy myös humoristinen scifiteos Tähtipäiväkirjat.

Paranoia-roolipeli sijoittuu dystopiseen tulevaisuuteen, ja siinä on mustaa huumoria. Suosittelen sen ohjekirjaa luettavaksi, vaikka ei aikoisi peliä pelatakaan.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Etsi kirjaa, löydä luettavaa
07.07.2015 20:31 #199

Mirelle: Janne Teller - Yhtään. Ei fantasiaa, mutta ravistelee ja pysäyttää.

sinidean: Rick Riordanin kirjat, eteenkin Percy Jacksonit. Eoin Colferilla on myös erittäin hyvä huumorintaju, suosittelen varsinkin Artemis Fowleja ja Siipimiestä.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Etsi kirjaa, löydä luettavaa
07.07.2015 20:38 #200

Suosittelen Stewart Homen romaaneja Uhoan voimaa, Pelko ja viha sekä Oppi tulee idästä. Kirjat tosiaan shokeeraavat: Ne sisältävät paljon seksiä, väkivaltaa ja ääriainesten (anarkistien, uusnatsien) politiikkaa.

like.fi/kirjat/oppi-tulee-idasta/

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

Viimeksi muokattu: 07.07.2015 20:43 : punnort.

Uusin jäsen: Jimbo Whateverson