• Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 12 päivää sitten)
    • Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 84 päivää sitten)

Etsi kirjaa, löydä luettavaa

• Fievre hahmo
  • Fievre
    Vesivelho
03.04.2020 11:34 #341 : Fievre
Vastaus käyttäjältä Fievre aiheessa Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Enkeleistä tuli mieleen ainakin Danielle Trussonin Enkelioppi. Siinä on enkeleitä, teologiaa ja sikäli kun en muista väärin, niin myös joku maailmanpelastusoperaatio. Päähenkilökin taisi olla teini-iän ylittänyt, vaikka rakkausdraamaa siinä kyllä oli.

Jos urbaanilla fantasialla tarkoitetaan ihmissusia, vampyyreita ja muita vastaavia olentoja modernissa maailmassa, niin niitähän on kirjoitettu aikuisillekin. Deborah Harkness, Patricia Briggs ja Kelley Armstrong kannattaa ainakin tsekata. Jälkimmäisiä ei ole suomennettu. Itse tykkäsin Armstrongin Cainsville-sarjasta, siinä oli synkkää menoa ja se erottuu edukseen tässä genressä.

• haplotus hahmo
  • haplotus
03.04.2020 18:22 #342 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Etsi kirjaa, löydä luettavaa

Ketunloikka kirjoitti: Onko olemassa yhtään kirjaa minkä teemana on enkelit, demonit, apokalyptinen fiilis ja jollain tapaa sellainen teologinen ja esoteerinen ynms..

Jollain tavalla kriteerit täyttää suomeksikin julkaistu Stefano Bennin Elianto. On se pilke silmäkulmassa kirjoitettu, mutta aikuislukijoita ajatellen. Samantyyppinen kirja kuin mainittu Gaimanin ja Pratchettin Hyviä enteitä.

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

03.04.2020 20:22 - 03.04.2020 20:41 #343 : Ketunloikka
Vastaus käyttäjältä Ketunloikka aiheessa Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Ei tämä ihan sitä ollut mitä hain mutta lukulistalle meni silti, vaikutti ihan hauskalta ajatukselta =)

Toki tietenkään ihan sellaista mitä haen nyt tuskin onkaan mutta kaikki ihmissudet ja vampyyrit saa jättää heti pois.. Anne Ricen jälkeen en ole löytänyt yhtään edes lähelle osuvaa vamppikirjaa. Eikä sekään nyt mikään erikoinen lopulta ollut.

Ehkä enempi tarkotin sitten kumminkin esim jotain Lovecraft tyylistä.
Viimeksi muokattu: 03.04.2020 20:41 Ketunloikka.

04.04.2020 22:41 #344 : Ketunloikka
Vastaus käyttäjältä Ketunloikka aiheessa Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Sellaista moderniin päivään sijoittuvaa lovecraft ilmaista kosmista kauhua ei vissiin ainakaan paljoa ole?

Onko kokemuksia tosta Susan Een End of days sarjasta? Täyttäis ton enkeliapokalypsi vaatimuksen mutta tämäkin taitaa olla tota perus YA soopaa missä rakkaustarina on se pääasia.

Uusin jäsen: Joku