Etsi kirjaa, löydä luettavaa

• Fievre
    Vesivelho
03.04.2020 11:34 #341 : Fievre
Vastaus käyttäjältä Fievre aiheessa Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Enkeleistä tuli mieleen ainakin Danielle Trussonin Enkelioppi. Siinä on enkeleitä, teologiaa ja sikäli kun en muista väärin, niin myös joku maailmanpelastusoperaatio. Päähenkilökin taisi olla teini-iän ylittänyt, vaikka rakkausdraamaa siinä kyllä oli.

Jos urbaanilla fantasialla tarkoitetaan ihmissusia, vampyyreita ja muita vastaavia olentoja modernissa maailmassa, niin niitähän on kirjoitettu aikuisillekin. Deborah Harkness, Patricia Briggs ja Kelley Armstrong kannattaa ainakin tsekata. Jälkimmäisiä ei ole suomennettu. Itse tykkäsin Armstrongin Cainsville-sarjasta, siinä oli synkkää menoa ja se erottuu edukseen tässä genressä.

• haplotus hahmo
  • haplotus
03.04.2020 18:22 #342 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Etsi kirjaa, löydä luettavaa

Ketunloikka kirjoitti: Onko olemassa yhtään kirjaa minkä teemana on enkelit, demonit, apokalyptinen fiilis ja jollain tapaa sellainen teologinen ja esoteerinen ynms..

Jollain tavalla kriteerit täyttää suomeksikin julkaistu Stefano Bennin Elianto. On se pilke silmäkulmassa kirjoitettu, mutta aikuislukijoita ajatellen. Samantyyppinen kirja kuin mainittu Gaimanin ja Pratchettin Hyviä enteitä.

03.04.2020 20:22 - 03.04.2020 20:41 #343 : Ketunloikka
Vastaus käyttäjältä Ketunloikka aiheessa Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Ei tämä ihan sitä ollut mitä hain mutta lukulistalle meni silti, vaikutti ihan hauskalta ajatukselta =)

Toki tietenkään ihan sellaista mitä haen nyt tuskin onkaan mutta kaikki ihmissudet ja vampyyrit saa jättää heti pois.. Anne Ricen jälkeen en ole löytänyt yhtään edes lähelle osuvaa vamppikirjaa. Eikä sekään nyt mikään erikoinen lopulta ollut.

Ehkä enempi tarkotin sitten kumminkin esim jotain Lovecraft tyylistä.
Viimeksi muokattu: 03.04.2020 20:41 Ketunloikka.

04.04.2020 22:41 #344 : Ketunloikka
Vastaus käyttäjältä Ketunloikka aiheessa Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Sellaista moderniin päivään sijoittuvaa lovecraft ilmaista kosmista kauhua ei vissiin ainakaan paljoa ole?

Onko kokemuksia tosta Susan Een End of days sarjasta? Täyttäis ton enkeliapokalypsi vaatimuksen mutta tämäkin taitaa olla tota perus YA soopaa missä rakkaustarina on se pääasia.

06.09.2020 06:54 #345 : MarQs GayPrideUnicorn
Vastaus käyttäjältä MarQs GayPrideUnicorn aiheessa Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Tässä yön nostalgiahuuruissa tuli muisteltua kirjoja, joita on joskus lapsena kuunnellut kun ollaan luettu ääneen, mutta nimiä en muista. Kirjoitan, mitä muistan (spoilausvaaroja siis) jos soittaa kellot jonkin kohdalla, niin arvostaisin jos antaisit minun tietää. Tekisi mieli palata nostalgisoimaan näiden tarinoiden pariin.

- Kaksi veljestä, joiden vanhemmille käy jotain ja he joutuvat johonkin lastenkotiin/työleirille. Paikkaa johtaa tyrannimainen nainen ja heidän on kaivettava ojaa siellä ollessaan. Uusille tulokkaille tehtiin joku kenkiin liittyvä pila.

- Kirja noidista, Kyöpelinvuori luultavasti mainitaan. En muista paljon, koska olen ollut niin nuori vielä, mutta taisi olla niin että siellä Kyöpelinvuorella oli jotkin juhlat tai noitasapatti, joihin noidat osallistuivat ja heidän aviomiehensä istuskelivat sivussa tai jotain. Päähenkilö mahdollisesti asusteli yksin metsässä.

- Lähinnä kuvakirja, siinäkin noitia (3). Veikeät kuvat ja ainakin yhdellä oli todella kirkkaan vihreät hiukset. Yhdellä sivulla esitellään noitien koti. Savupiipusta nousee pilviä.

• Pisania hahmo Kirjoittaja
  • Pisania
    Varjoinen
06.09.2020 07:41 - 06.09.2020 07:44 #346 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Etsi kirjaa, löydä luettavaa

Muok. Tai ehkä sittenkin eka on Tomi Kontion Keväällä isä sai siivet.

Don't mess with the neon love chicken.
Viimeksi muokattu: 06.09.2020 07:44 Pisania.

07.09.2020 04:02 #347 : MarQs GayPrideUnicorn
Vastaus käyttäjältä MarQs GayPrideUnicorn aiheessa Etsi kirjaa, löydä luettavaa

Pisania kirjoitti: Voisikohan tuo eka olla Louis Sacharin Paahde? Ja tokasta tulee mieleen Otfrid Preusslerin Pikkunoita.

Muok. Tai ehkä sittenkin eka on Tomi Kontion Keväällä isä sai siivet.

Kiitos! Keväällä isä sai siivet se on. Pelkkä kannen näkeminen kun googlasin teoksen toi muistoja :D Pitää kyllä lukea heti, kun saan sen käsiini.
Pikkunoidasta en ole vielä varma, kun en sen tarinan juonta muista. Tuskin turha kokemus lukea. On se sitten se tai ei.

• Iivari hahmo
  • Iivari
29.10.2020 12:11 #348 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Kuvakirja taas puolestaan on hyvin luultavasti Maikki Harjanteen Noitien kirja: www.finlandiakirja.fi/fi/catalog/product/view/id/605311

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

• kyty
29.10.2020 17:37 - 29.10.2020 17:39 #349 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Toinen vaihtoehto kuvakirjaksi voisi olla kokonaisen sukupolven Varokaa heikkoa jäätä-animaatiolla traumatisoineen Camilla Mickwitzin Mimosa ja täysikuufestivaali (Tai Mimosa tai mahdollisesti Mimosan syntymäyö)? Ainakin täällä on joitain kuvia noista kirjoista: https://lapsuusmuistelua.vuodatus.net/lue/2014/04/mimosa

Muoks: Ai niin, mutta noissa on varmaan joko vähemmän tai enemmän kuin 3 noitaa...
Viimeksi muokattu: 29.10.2020 17:39 kyty.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

• adira hahmo
  • adira
    Aseenkantaja
06.11.2020 18:48 #350 : adira
Vastaus käyttäjältä adira aiheessa Etsi kirjaa, löydä luettavaa
Kokeilepa Helena Lapinniemen Nuorallatanssiva Kreivitär. 1700 luvun loppuun sijoittuva täysin tuulesta temmattu kertomus jossa on vain 0,1 romantiikkaa (kustannut reuna)

Adira

Uusin jäsen: Tytti