Michelle Harrison: Keijutrilogia

• Nafisan
23.10.2013 19:20 - 26.10.2013 22:22 #1 : Nafisan

Michelle Harrison: 13 salaisuutta

Tammi 2013 - Risingin tietokannassa

Michelle Harrisonin Keijutrilogiassa on seurattu Tanyan ja Rowanin seikkailuja keijujen valtakunnassa. Ensimmäisessä osassa keskiössä oli Tanya, jonka elämää keijut varjostivat. Hänet lähetettiin viettämään kesää salaperäisellä Elvesdenin kartanolla asuvan isoäitinsä luokse. Toisessa osassa tavattiin Rowan, joka käytti peitenimeä Punainen suojautuakseen keijuilta. Rowanin pikkuveli joutui keijujen kaappaamaksi, kunnes lopulta paljastui, että poika olikin hänen serkkunsa. Molemmat tytöt ovat näkijöitä eli ihmisiä, jotka pystyvät näkemään keijut ilman erikoisia taikajuomia.

Jokainen sarjan osa liittyy jollakin tavalla keijuhovin kolmeentoista aarteeseen, jotka esitellään teoksien kansikuvissakin. Harrisonin kirjoissa on vanhojen kansantarujen ja satujen makua alkaen aina angfangeista, kuvitetuista alkukirjaimista. Trilogian päätösosassa saadaan tietää lisää Rowanin menneisyydestä. Hän on saanut pysyvän kodin Elvesdenin kartanolta, Tanyan isoäidin luota. Hän on löytänyt vieraana pysytelleen äitinsä ja yrittää luoda tähän jonkinlaisen suhteen.

Lue lisää...

Viimeksi muokattu: 26.10.2013 22:22 Hiistu.

Uusin jäsen: Niko