Briony loi aiheen: Briony
26.11.2013 15:36 #1

Briony tässä hei. Risingiin tunnun eksyvän aina parin-kolmen vuoden välein, mutta saan hädin tuskin yhtäkään viestiä kirjoitettua. Nyt teki kuitenkin mieli koettaa aloittaa ihan kunnolla täällä käyminen, kivoista foorumeista kun on aina huutava pula.

Ikää on 21 vuotta, asun Vantaalla. Haaveilen kirjallisuuden opiskelusta, mutta oikeasti en tiedä yhtään mitä haluan tehdä tulevaisuudessa. Toivon löytäväni itsestäni enemmän rohkeutta uusien juttujen kokeiluun.

Vapaa-ajalla katson japanilaisia piirrettyjä, pelaan videopelejä (PS2 ja 3DS käytössä, haaveilen PS3:sta ja PS Vitasta) ja luen. Lukuharrastus on ikävästi heikentynyt viime aikoina, mutta toivon sen pikkuhiljaa heräävän taas. Periaatteessa voin lukea melkein mitä vain, enimmäkseen olen just nyt kiinnostunut fantasiasta ja klassikoista. Viimeisin ihana lukukokemus oli kesällä luettu Monte Criston kreivi, jossa 1800-luvun saippuaooppearameininki miellytti.

Kirjoittaminen on myös yksi ikävästi syrjään jäänyt harrastus, jota yritän elvyttää. Parhaillaan osallistun NaNoWriMoon, jossa olen onnistuneesti saanut potkittua itseni naputtelemaan sanoja sanojen perään, laadusta tai oikeastaan sen puutteesta huolimatta. Fiktion kirjoittaminen ei tosin ole se omin juttuni, mutta kirjoittaminen on aina ollut muodossa missä tahansa se tärkein ilmaisukeino minulle.

Muita kivoja juttuja ovat auringonkukat, vihreä tee, ruoanlaitto, satsumat, kevät, villasukat ja hyvin nukutut yöt.

Nähdään foorumilla!

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Briony
26.11.2013 16:05 #2

Hei, hienoa, että olet kirjoittanut ensimmäiset viestisi! Millainen koulutuspohja sinulla on? Meistä vanhemmista Rising-aktiiveista moni opiskelee kirjallisuus- tai filologia-aineita eri puolilla maata, ja varmasti neuvoja ja apua hakemiseen saat, jos vain haluat.

Nähdään foorumilla, ehdottomasti! Mutta jos haluat, voidaan nähdä myös pääkaupunkiseudulla! Meillä on kuukausittainen pubitapaaminen eli mafia kuun toinen lauantai, joskin ensi kuussa sen tilalla on pikkujoulut . Lisäksi olemme järjestäneet leffamiittejä ja peli-iltoja. Ja ihan oikeaa miittiä Helsingissä ei ole ollutkaan pitkään aikaan, joten sellaisenkin voisi jossain välissä järkätä.

On mukava huomata, että jokin sivustossamme houkuttaa tulemaan takaisin vuosienkin jälkeen. Niin on käynyt itsellenikin :smile:

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

Briony vastasi aiheeseen: Briony
26.11.2013 18:20 #3

Kiitos!

Lukiosta pääsyn jälkeen olen pitänyt välivuosia, kun yliopistoihin haku ei ole tuottanut tulosta. Kävin kyllä viime syksynä avoimessa yliopistossa Helsingissä yleisen kirjallisuustieteen perusopintoja. Luennot olivat supermielenkiintoisia, mutta ikävä kyllä itseopiskelun määrä pääsi yllättämään ja opiskelumotivaatio katosi talven tulon mukana. Juuri nyt olen tosissani miettimässä ammatinvalintapsykologin kanssa, että pitäisikö suunnata jonnekin ihan muualle, mutta prosessi on turhauttava kun kirjallisuus on aina ollut Se Juttu minulle. Pakko myöntää, että vaikka haluaisinkin opiskella kirjallisuutta, ei minulla ole mitään hajua mihin edes voisin jatkaa siitä ja miten varmalla tulevaisuudella. Kauhean ristiriistaista.

Tapaamisia pitää harkita, tosin ujouden vuoksi pitää ensin kotiutua foorumille, ennen kuin ihmisiä avatarejen takaa alkaa miittailla. :D

tiarAnon
tiarAnon vastasi aiheeseen: Briony
28.11.2013 09:52 #4

Kirjallisuustiede on hieno ura, mutta siinä joutuu kyllä hyväksymään sen, että valtaosa opiskelusta on itsenäistä, kirjallisuutta kun ei opi lukematta. Kirjallisuustieteen opintojahan on ympäri Suomen: ite opiskelen Turussa, kuulemma myös Tampereen yksikkö on laadukas. Jos ei siis koe mieletöntä tarvetta pysytellä PK-seudulla, kannattaa harkita myös näitä "maakuntayliopistoja". Täällä Turussa on vielä kirjoittamisesta kiinnostuneille erikseen mahdollisuuten Luovan kirjoittamisen opinnot, joita voi suorittaa ainakin aineopintojen loppuun saakka. Pääaineeksi sitä ei voi valita, mutta aika moni ottaa kirjallisuustieteen sitten pääaineeksi.

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Briony
28.11.2013 21:57 #5

Mukavaa, että olemme saaneet lisää videopelaajia joukkoomme, onhan pelaaminen kuitenkin yksi parhaista nörtismin muodoista.

Sanoit haaveilevasi kolmos-Pleikkarista, mutta eikö nelonen houkuta yhtään?

I'm just a normal everyday pervert.

Briony vastasi aiheeseen: Briony
29.11.2013 06:37 #6

Kiitokset tiarAnonille vinkeistä. :)

Astorethein, nelospleikkari ei tällä hetkellä kiinnosta oikeastaan yhtään. Syynä on pelitarjonta - minulla olisi tällä hetkellä tiedossa vaikka miten monta PS3-peliä, joita tahtoisin kokeilla ensin, mutta PS4 ei taida niitä pyörittää. Vain neloselle suunnatut pelit ovat tärkeysjärjestyksessä aika matalalla, tosin en ole vielä nähnyt itseäni kiinnostavaa pelijulkistusta kyseiselle konsolille.

Palasin pelaamsen pariin vasta muutama vuosi sitten, jolloin pyyhin pölyt nurkkaan unohtuneesta PS2:sta ja aloin hitaasti käydä läpi niitä pelejä, joista olin ajan mittaan kiinnostunut, ja niitähän ilmaaantui aika mittavasti. En ole vieläkään saanut käytyä kaikkia läpi, jotkut ovat vielä ostamattakin. Yhdistetään tähän vielä se, että minun on välillä vaikeaa vain istua alas vain pelaamaan telkkarin ääreen (3DS on niin paljon kätevämpi, kun missä tahansa voi pelata!) joten voidaan todeta että pelaamiseni on vähän hitaanpuoleista.

Pleikkari kolmonen ja ne itseäni kiinnostavat pelit tulisivat myös paljon halvemmaksi, mikä on iso plussa. Eikä minua sen kummemmin huoleta, etten pääsisi käsiksi viimeisimpiin peleihin juuri nyt - en ole erityisen ajan tasalla pelieni kanssa, ellei 3DS:ää lasketa.

Uusin jäsen: ArunaK