× Esittele itsesi vapaamuotoisesti. Voit kertoa vaikkapa, millainen ihminen olet, mitä harrastat ja miten olet tänne päätynyt. Kirjoita viestin otsikkoon vain nimimerkkisi.

Pihlajapuu

• pihlajapuu hahmo Kirjoittaja
  • pihlajapuu
21.02.2014 13:08 - 21.02.2014 13:13 #1 : pihlajapuu
Pihlajapuu kirjoittanut pihlajapuu
Hei!

Rekisteröidyin vanhalle foorumille jossain vaiheessa jo, mutta en sitten aktivoitunut siellä muutamaa viestiä enempää. Jospa nyt uusi yritys? :) Alku ainakin on ollut lupaavampi. Nimimerkiksi valikoitui pihlajapuu, koska yleisimmin käyttämäni pihlaja oli varattuna. Sillä nickillä siis kuljeskelen aika paljon ympäri nettiä (hei vaan etenkin irkkaajille, ollaan saatettu törmätä o/).

Olen 25-vuotias pohjoiskarjalainen neiti-ihminen (jos se nyt ei kuvasta jo käy ilmi), joka kuuden vuoden mittaisen Jyväskylän harharetken teki paluun kotikonnuilleen. Saa tosin nähdä, mistä sitä itsensä syksyllä löytää, kun työpätkä päättyy. Valmistua pitäisi myös yliopistosta jossain vaiheessa, sillä tällä hetkellä on aikalailla vain graduja vaille valmiina kaksi maisterintutkintoa. :lol: Opiskeluvuosia siis takana 6,5.

Tykkään fiktion kirjoittamisesta, mutta epäsäännöllisyyden vuoksi en kehtaa kutsua sitä harrastukseksi. Sen sijaan harrastan lukemista (aika yllättävää foorumin huomioiden), säännöllisen epäsäännöllistä suunnistusta, vielä epäsäännöllisempää lenkkeilyä sekä säännöllistä innostumista milloin mistäkin harrastuksesta (esim. astangajooga, kuntosali, asiaan X perehtyminen, valokuvaus jne.). Tykkään lukea erityisesti antropologista scifiä, dystopioita sekä kausittain fantasiaa. Ursula K. LeGuin on ehdottomasti suosikkikirjailijani ja Hain-sarja suosikkikirjasarjani tätä nykyä. Lapsuus- ja teinisuosikkejani olivat Philip Pullmanin Universumien tomu ja Väyrysten Vuorileijonan varjo -trilogia jatko-osineen, jotka ovat varmasti minuun eniten vaikuttaneita kirjoja (luin Vuorileijonan varjot siis ala-asteella ja Universumien tomun joskus yläasteella muistaakseni). Käsitöistä tykkään myös, ja lisäksi vietän tietokoneella huomattavan paljon aikaa sekä toisen pääaineen (tietojärjestelmätiede) että huvin vuoksi.

Mitäs muuta? Olen suuri koirafani, ja aion ottaa oman koiran (cairnterrieri) heti, kunhan seuraavan kerran vaihdan asuntoa (nykyiseen ei saa ottaa lemmikkejä). Olen hirvittävän kiinnostunut kaikenlaisista uskomusjärjestelmistä, filosofioista ja uskonnoista. Kiinnostus on kuitenkin pikemminkin akateemista ja analyyttistä kuin henkilökohtaista (voin tosin samaistua moniin filosofioihin enemmän tai vähemmän). Rakastan kylmiä sinisiä, sinivihreää, sammalen- ja oliivinvihreää ja harmaan eri sävyjä. Kuuntelen lähinnä metallimusiikkia tai klassista.
Viimeksi muokattu: 21.02.2014 13:13 pihlajapuu.

• tiarAnon hahmo
  • tiarAnon
22.02.2014 00:21 #2 : tiarAnon
Vastaus käyttäjältä tiarAnon aiheessa Pihlajapuu
Nyt on muuten pakko kommentoida, että diggailen nickistäs todella paljon, ja nimenomaan tossa muodossa, Pihlaja. Siinä yhdistyy tosi kiinnostavalla tavalla kaunis äänneasu ja kiinnostava merkitys; pihlajahan on tunnettu maagisista ominaisuuksistaan.

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/

• pihlajapuu hahmo Kirjoittaja
  • pihlajapuu
22.02.2014 02:53 #3 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Pihlajapuu
Kiitos! Ja kyllä, sen takia olenkin varmaan kotiutunut niin hyvin nimimerkkini taakse, kun siinä yhdistyy mytologia kauniiseen luontoon - kaksi minua suuresti viehättävää asiaa. Pihlaja siis on myös esteettisessa mielessä lempipuuni, vaikka monet muutkin puulajit omalla tavallaan rakkaita ovat myös. Mutta hassua kyllä, en tiennyt mitään näistä myyttisistä merkityksistä silloin, kun nickiä joskus (yli?) kymmenen vuotta sitten pähkäilin...
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kattinka

Eija, rudi92, Siivetön lohikäärme