× Esittele itsesi vapaamuotoisesti. Voit kertoa vaikkapa, millainen ihminen olet, mitä harrastat ja miten olet tänne päätynyt. Kirjoita viestin otsikkoon vain nimimerkkisi.

Kuurosokea Pianisti

09.07.2014 21:25 #1 : Kuurosokea Pianisti
Miksikäs ei.

Olen ollut Risingin jäsen viime huhtikuusta asti ja osallistunut hajanaisiin keskusteluihin. Nyt ajattelin virallisesti esitellä itseni.

Nimimerkkini on osoitus siitä, mitä tapahtuu, kun alan kirjoittaa täysin kylmiltäni, harkitsematta juuri lainkaan. Yleensä onnistun välttämään kuurosokeita pianisteja kirjoituksissani, sillä olen hidas ja tarkoin suunnitteleva kirjoittaja. Olen siinä myös hyvä.

Tavoitteenani on aloittaa menestyksekäs kirjailijanura viimeistään ensi vuosikymmenellä. Päätin tämän jo 11-vuotiaana, kun sain ensimmäisen "kirjasarjani" päätökseen. En tiedä, kuinka paljon noista varhaisista tarinoista päätyy oikeisiin romaaneihini. Olen sentään muuttunut kirjoittajana aika paljon viidessä vuodessa, melko varmasti parempaan suuntaan.

Tuorein ideani on julkaista elämäntyöni kolmena trilogiana, joiden jokainen osa koostuu kolmesta kirjasta. Siis 3x3x3 kirjaa, 27. Ei niistä sen enempää. Toivottavasti saatte jonain päivänä lukea ne.

Sitten lukemisharrastuksestani. Olen lukenut fantasiaa runsain mitoin vuodesta 2011 asti, jolloin tutustuin Ajan Pyörään. Silloin julkaistujen osien lukemiseen meni 9 kuukautta, sillä kaksi viimeistä veivät paljon aikaa englanninkielisyytensä takia. 2013 ilmestyneen päätösosan luin jo alle kahdessa viikossa.

Ajan Pyörä tutustutti minut fantasian maailmaan. Seuraavaksi vuorossa olivat Varjojen marssi, Taru kolmesta miekasta, Kiekkomaailma ja Mistborn. Lähiaikoina olen lukenut myös scifiä, molemmat Rajaniemen kirjat sekä Kapteeni Nemon ja Sarasvatin hiekan. Odottelen Kausaalienkeliä syksyllä.

Ennen Ajan Pyörää olen lukenut kaksi klassikkoa, Potterit ja Sormusten herran.

Mitkä sitten ovat parhaita näistä kirjoista? Ajan Pyörän ensimmäiset kolme osaa tekivät valtavan vaikutuksen. Viime vuoden suosikkejani olivat Pratchettin Mort ja Magian väri, sekä ehkä paras kaikista, Tarina vailla loppua. Perustin kirjailija Michael Endelle ketjun Lukusaliin, käykää toki kommentoimassa :smile:

Tänä vuonna olen pitänyt Piin elämästä, Kvanttivarkaasta ja Hero of Ages - Mistbornin päätösosasta.

Harry Potter on tietysti myös loistava.

Pidän kirjojen arvostelusta, etenkin jos se on erityisen hyvä tai huono. Wheel of Timelle omistetulla Dragonmountilla olen oppinut paljon asioita objektiivisuudesta. Sivustolta löytyvät kriitikko-esikuvani.

Arvostelen mielelläni myös elokuvia ja tv-ohjelmia. Oli mahtava kokemus nähdä Hannu ja Kerttu noitajahdissa, sillä se oli USKOMATTOMAN huono. Rakastan tämän elokuvan vihaamista.

Televisiosarjoja, joita olen seurannut, ovat Olipa kerran ja Merlin. Kunpa jompikumpi jatkuisi...

Onkohan minulla muuta? Tietokone hurisee ärsyttävästi, joten taidan lopettaa tähän. Eiköhän tästä aukea tärkeimmät.

Mutta se onkin jo kokonaan toinen tarina ja kerrotaan joskus toiste.

09.07.2014 23:05 #2 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Kuurosokea Pianisti
Kiitos esittäytymisestä, näitä on mukava lukea! Nimimerkkisi on ehtinyt jäämään foorumilta jo hyvin mieleen. :smile:

Kuurosokea Pianisti kirjoitti: ehkä paras kaikista, Tarina vailla loppua. Perustin kirjailija Michael Endelle ketjun Lukusaliin, käykää toki kommentoimassa :smile:

Minäkin pidän kovasti Tarinasta vailla loppua, täytyy käydä joskus kommentoimassa tuohon Ende-ketjuun.

Eija, rudi92
Uusin jäsen: Viola OwO