Wanda loi aiheen: Wanda
12.07.2014 22:46 #1

Hyvää iltaa/päivää tai vaikka huomenta, riippuen mihin aikaan pallon pyörintää päätät tylsistyneenä tai jopa aidosti kiinnostuneena avata tämän aiheen. Minä olen Wanda. Hauska tutustua.

Monta kysymystä pyörii mielessäni, mutta tähdellisempänä: mistä lähtisin liikkeelle? Aloitanpa nimimerkistäni. Ollessani nuori, naiivi ja ennen kaikkea erittäin varma mielipiteistäni (viimeinen kohta ei liity nimeeni, palaamme ehkä siihen myöhemmin jos jaksan jatkaa itsestäni turinoimista tarpeeksi pitkään) aloitin erään selainpelin ja tiedostamatta erästä erittäin, hmm, valitettavaa faktaa valitsin nimeni. Wanda. Joka on naisen nimi.

Olen 260kk vanha ihmispoika, mutta en ole kuin lyhyen hetken aikaa katunut tuota erehdystä. Nykyisin Wanda on minä ja minä olen Wanda, mutta silti olemme eri. Mutta palatkaamme alkuun, etten vallan erehdy johdonmukaiselta polultani esittelyni läpi.

Pelattuani muutaman kuukauden aikaisemmin mainitsemaani selainpeliä huomasin k.o. sivulla majailevan myös fo(o)rumin tapainen osanen. Pakkohan minun oli suunnata sinne. Hetkeni seikkailtuani ja jaettuani rajatonta viisauttani eri osioissa havaitsin aihealueiden pohjalla kyhjöttävän kaunistuksen. Osion minne käyttäjät kykenivät laittaa tarinoitaan. Ah.

Olin ensimmäistä kertaa elämässäni kirjoittanut salapoliisitarinoita ala-asteen alussa. Olin jopa lukenut koko sikäläisen kirjaston dekkari osion. Tai noh. Mitä tuli Christien kirjoihin. Mutta tuolloin olin fantasian suurkuluttaja. En voinut vastustaa kiusausta. Minun. Oli. Pakko. Avata sanaisen arkkuni.

Näin jälkeenpäin "kaukaiseen" menneisyyteen tirkistellessäni olen tajunnut, että tuosta kaikesta seurasi vain yksi hyvä asia. Kirjoitusharrastus. Pian fo(o)rumimme kirjoittelijat (olimme kaikki mese-kavereita, koska oltiin niiiiiin loistavia tulevaisuuden toivoja)päätimme perustaa oman, ylhäisen fo(o)rumimme. Muistaakseni nimesimme sen jopa hienosti. Nimesimme sen Authoriksi.

Noin vuoden, ehkä vähemmänkin, pyörin siellä. Kaikki näytti täydelliseltä. Kunnes tajusin, ettei se ollut. Olin vaivihkaa päätynyt tiirailemaan Risingshadowta. Elimme vuotta -07. Ehdotin entisten uskottujeni johtajalle, että voisimme siirtyä tänne. Voisimme toimia yhdessä "kilpailijoiden" kanssa. Minut tyrmättiin. Minun täytyi valita joko tai. En halunnut sitä.

Wanda jatkoi elämäänsä authorilla, mutta koska koko projekti oli kaatumassa kasaan tein anteeksiantamattoman. Hyppäsin tuntemattomaan. Hyppäsin tänne. Nyt kun olen kertonut tulostani, tajusin kuinka paljon olen tuhlannut sinun, rakas lukija, aikaa tähän jonninjoutavaan historiaan (mutta onko historia ikinä jonninjoutavaa? hmm). Täytynee pikakelata.

Olin nopeasti Riisin lumoissa ja tänne olen vähemmän tai enemmän jäänyt kurkkimaan. Osa teistä jotka ehkä, mutta toivottavasti, luette tätä olette auttaneet minua harrastukseni parissa eteenpäin aivan huimia askeleita. Mutta ennen kaikkea oma henkinen kasvuni on sitä avittanut.

Aina välillä lukiessani arkiston viestejä olen kauhuissani. Olin kakara, joka purki välillä turhautumistaan tännekin. Noin neljä vuotta sitten uskoin löytäneeni itseni. Olin väärässä. Löysin itseni kunnolla vuosi, kaksi takaperin. Löysin Wandan ja *piipomanimipiip* eksyksissä.

Siellä olen vieläkin, mutta nyt osaan hyväksyä sen. Ehkä minun ei pitäisi kertoa teille löydetystä itsestäni vaan jatkaa historian kertomista. Ehkä minun olisi alusta pitäen unohtaa historia ja keskittyä itsestäni kertomiseen. Wanda on eksynyt, mutta myös löytynyt. Wanda on epävarma, mutta myös varma. Wanda on ristiriidassa kaiken kanssa.

Mutta enää en syytä siitä muita, mutta en myöskään hae syytä itsestäni. Olen 21-vuotias pojankloppi, jonka ohjenuora on Sokrateksen lausahdus: "Tiedän vain, etten tiedä". Okei, olen viime aikoina ollut melko varmasti tietoinen kahdesta asiasta. Nämä liittyvät tulevaisuuteeni. Haluan kehittää itseäni kirjoittajana ja ihmisenä (enkä halua lipsua tästä). Ja haluan tutkia historiaa. Toivottavasti tulen jatkossa tietämään vielä enemmän asioita melko varmasti. Se on mukava tunne.

“Most people who deal in words don't have much faith in them and I am no exception.”

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka, Piru Naiseksi

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

Wanda vastasi aiheeseen: Wanda
13.07.2014 01:15 #3

Hiistu kirjoitti: Haa. Loikkari. :tongue:

Olen siis myös propagandavoitto! Täytyypi muistaa jatkossa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

Uusin jäsen: ArunaK