• Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 12 päivää sitten)
    • Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 85 päivää sitten)
× Esittele itsesi vapaamuotoisesti. Voit kertoa vaikkapa, millainen ihminen olet, mitä harrastat ja miten olet tänne päätynyt. Kirjoita viestin otsikkoon vain nimimerkkisi.

Toislehto

• Toislehto hahmo Kirjoittaja
  • Toislehto
    Riiviö
18.12.2014 12:15 - 18.12.2014 12:15 #1 : Toislehto
Toislehto kirjoittanut Toislehto
Kun taas kerran Helsingin Rising-mafiassa nimimerkkiäni kyseltiin, niin pitäisi kai sitä täälläkin esittäytyä:

Hei kaikki!

Olen 30-vuotias mies Helsingistä ja olen kiinnostunut kirjoittamisesta, musiikista, tieteestä, hörhöilystä ja tiedehörhöilyssä. Haluan tuoda maailmaan enemmän avaruuskulttuuria, mitä oma uravalintani tukee erinomaisesti.

Minulla on pieni blogi, Ruumisvalo , jota päivitän kerran per 10666 vuotta. Tieteiskirjoittamisen parissa pakerran omien ikuisuusprojektieni kanssa, mutta oma mielenkiintoni on suunnattu enemmän runon- ja laulunkirjoittamisen suuntaan.

Mieluiten kommunikoin osittaisdifferentiaaliyhtälöiden muodossa, mutta koska kukaan tuskin lämpeää tällä ajatukselle, minulle voi myös jutella suomen ja englannin kielillä. ^_^
Viimeksi muokattu: 18.12.2014 12:15 Toislehto. Syy: Kirjoitusvirheet
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

02.02.2015 12:34 #2 : sinidean
Vastaus käyttäjältä sinidean aiheessa Toislehto
Tässä kaipaamaasi kommunikointia (pahoittelut, kun tuo alakerta ei halua pysyä omilla paikoillaan, mut yritetään):

∂2u + ∂2u = 0
∂x2 ∂y2

Ja sama suomeksi: Piti muistin virkistykseksi oikein googlata, että mitäs ihmettä ne osittaisdifferentiaaliyhtälöt olivatkaan . Huih, tuli ihan kylmät väreet (eikä hyvällä tavalla :D). Kävin kyllä pitkän matikan, mutta differentiaalilaskenta oli inhokkini...

Mutta respectiä sinulle, joka sitä ymmärrät. Ja peukutukset tuosta tieteestä. Ja hörhöilystä. Ja varsinkin niiden yhdistelmästä. Hauska esittely! :)

• Toislehto hahmo Kirjoittaja
  • Toislehto
    Riiviö
03.02.2015 10:54 #3 : Toislehto
Vastaus käyttäjältä Toislehto aiheessa Toislehto
Osittaisdifferentiaaliyhtälöiden ymmärtäminen on vaatinut elämäni haaskaamista vuosia kestäviin yliopistotason teoreettiisen fysiikan opintoihin (teen päätoimisesti väitöskirjaa laskennallisesta astrofysiikasta), joten ei huolta, jos pitkänkin matikan pohjalta menee yli hilseen. :smile:

Suosikki osittaisdifferentiaaliyhtäköistä ovat tietenkin Navier-Stokesin yhtälö kaikessa kaoottisuudessaan, ja magnetohydrodynaaminen induktioyhtälö , koska liikkuvat plasma-asiat ovat iloisia asioita .

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

Fievre