Riiviö
Toislehto loi aiheen: Toislehto
18.12.2014 12:15 #1

Kun taas kerran Helsingin Rising-mafiassa nimimerkkiäni kyseltiin, niin pitäisi kai sitä täälläkin esittäytyä:

Hei kaikki!

Olen 30-vuotias mies Helsingistä ja olen kiinnostunut kirjoittamisesta, musiikista, tieteestä, hörhöilystä ja tiedehörhöilyssä. Haluan tuoda maailmaan enemmän avaruuskulttuuria, mitä oma uravalintani tukee erinomaisesti.

Minulla on pieni blogi, Ruumisvalo , jota päivitän kerran per 10666 vuotta. Tieteiskirjoittamisen parissa pakerran omien ikuisuusprojektieni kanssa, mutta oma mielenkiintoni on suunnattu enemmän runon- ja laulunkirjoittamisen suuntaan.

Mieluiten kommunikoin osittaisdifferentiaaliyhtälöiden muodossa, mutta koska kukaan tuskin lämpeää tällä ajatukselle, minulle voi myös jutella suomen ja englannin kielillä. ^_^

Viimeksi muokattu: 18.12.2014 12:15 : Toislehto. Syy: Kirjoitusvirheet
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

sinidean
sinidean vastasi aiheeseen: Toislehto
02.02.2015 12:34 #2

Tässä kaipaamaasi kommunikointia (pahoittelut, kun tuo alakerta ei halua pysyä omilla paikoillaan, mut yritetään):

∂2u + ∂2u = 0
∂x2 ∂y2

Ja sama suomeksi: Piti muistin virkistykseksi oikein googlata, että mitäs ihmettä ne osittaisdifferentiaaliyhtälöt olivatkaan . Huih, tuli ihan kylmät väreet (eikä hyvällä tavalla :D). Kävin kyllä pitkän matikan, mutta differentiaalilaskenta oli inhokkini...

Mutta respectiä sinulle, joka sitä ymmärrät. Ja peukutukset tuosta tieteestä. Ja hörhöilystä. Ja varsinkin niiden yhdistelmästä. Hauska esittely! :)

Riiviö
Toislehto vastasi aiheeseen: Toislehto
03.02.2015 10:54 #3

Osittaisdifferentiaaliyhtälöiden ymmärtäminen on vaatinut elämäni haaskaamista vuosia kestäviin yliopistotason teoreettiisen fysiikan opintoihin (teen päätoimisesti väitöskirjaa laskennallisesta astrofysiikasta), joten ei huolta, jos pitkänkin matikan pohjalta menee yli hilseen. :smile:

Suosikki osittaisdifferentiaaliyhtäköistä ovat tietenkin Navier-Stokesin yhtälö kaikessa kaoottisuudessaan, ja magnetohydrodynaaminen induktioyhtälö , koska liikkuvat plasma-asiat ovat iloisia asioita .

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

Nokka10