sinidean loi aiheen: sinidean
01.02.2015 14:42 #1

Heh, elämä on muuttunut niin radikaalilla tavalla vuoden takaisesta, että pakko vähän viilata esittelyä. Tänään 5.4.2016 päivitetyt kohdat näkyy kursiivilla.

Morjens!

Rekisteröidyin tänne v. 2012, mutta olen ollut aika hiljainen (mikä understatement!) käyttäjä ja pääasiassa nautiskelenkin teidän muiden jutuista :smile: . Kaveripiirissäni ei ole juurikaan scifin/fantasian harrastajia eli kaipailen kovasti hengenheimolaisia. Eniten käytän RS:n kirjastopuolta luettavan etsimiseen ja arvosteluiden lukemiseen.

Olen rouvashenkilö vuosimallia -83 ja pienen pojan (synt. 2015) äiti. Helsingissä olen syntynyt, mutta rakkain kotipaikkani on Kirkkonummi, jossa asuin koko kouluajan. Omilleen muutettuani olen asunut Espoossa ja Oulussa. Opiskelut ovat nyt äitiysloman myötä jääneet tauolle, mutta tarkoitus olisi valmistua jonain armollisena ajankohtana biologian ja maantiedon opettajaksi ja nimenomaan yläkoulun puolelle (olen ehkä vähän hullu :wink:).

Lukutoukka olen ollut aina. Fantasian suhteen olen myöhäisherännäinen eli vasta lukioiässä tutustuin esim. Eddingsiin ja Weis&Hickman -kaksikkoon. En tiedä kannattaako tunnustaa tällaisen yleisön edessä, mutta en ole vieläkään lukenut TSH-trilogiaa... Olen muutenkin ehkä enemmän Star Wars -naisia kuin TSH (vaikka kumpikin leffasarja on nautittavia eri syistä).

Olen pitänyt kirjablogia nelisen vuotta, mutta fiktiivistä kirjoittamistani olen herätellyt henkiin horroksestaan vasta muutaman kuukauden. (Hah, herätys kesken edelleen, koska ajanpuute on raastavaa nykyään!)

Entisenä musaluokkalaisena musiikki on ollut aina suuri osa elämää. Tällä hetkellä soitan eniten steelpannua, joskus leikin syntikalla ja vähän opettelen myös kitaraa. Steelpannu on varmaan coolein soitin, jonka tiedän, ja olen ollut siihen rakastunut vuodesta -98. Jos et tiedä mikä on steel pan, niin tässä esimerkki. Ääni ei kuulosta tuossa niin hyvältä kuin livenä (usein ongelma nauhoitetussa steelpannumusassa), mutta soittamisen riemu, jota itsekin aina tunnen, välittyy mainiosti. :heart:

Muita harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita: Nämä ovat nykyään enempi kiinnostuksenkohteita, koska harrastaminen on pikkuihmisen maailmaan tultua jäänyt minimiin. :sad:

- luonnossa liikkuminen ja geokätköily

- valokuvaus (erityisesti lintu- ja muu luontokuvaus)

- lautapelaaminen (hyllystä löytyy parikymmentä peliä ja himoitsen aina vain lisää)

- "tankkipeli" The World of Tanks on nykyään päivittäinen adrenaliininlähteeni (löydyn sieltä tällä samalla nimimerkillä, jos joku haluaa lisätä kaveriksi, tosin tankit mulla vasta kakkos- ja kolmostasoa, enkä ole vielä kauhean hyvä) Hah hah haa ja tirsk. :grin: Päivittäinen adrenaliininlähteeni on nykyään se, että herääkö vauva juuri kun sain ruoan, teekupin tai kirjan eteeni. Tankki- ja laivapeleistä voin vain haaveilla enää. :tongue:

- muita lempparipelejä Artemis (avaruusalussimulaatio) ja Civilization V, konsolipeleistä Mario Kart ja Super Mario Galaxy (Siihen pisteeseen on jo tultu, että harkitaan pelikonsoleiden myymistä :shock: )

- tv-sarjat: The Walking Dead, Game of Thrones, True Blood, Downton Abbey ja Rillit huurussa

- elokuvissa käynti (lähinnä fantasia ja scifi)

- neulonta

- lemmikkieläimet (tällä hetkellä kaksi itämaista kissaa ja saluki-koira, jei!)

- moottoripyörät (oma kortti tarkoitus ajaa kesäksi) Ja ketut. Edelleen ajamatta. Mutta toivo elää...

Viimeksi muokattu: 05.04.2016 17:45 : sinidean.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kultasuu

Kultasuu
Kultasuu vastasi aiheeseen: sinidean
01.02.2015 14:47 #2

Olipas kiva esittely, tätä oli tosiaan mukava lukea! :smile:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

Iikh
Peto
Iikh vastasi aiheeseen: sinidean
01.02.2015 19:43 #3

En voi toivottaa tervetulleeksi kun kerran olet ollut täällä minua pidempään. Tiedä kuitenkin, että nyt minä sitten koluan You Tubea läpi etsien steel pan -versioita siitä, tästä ja tuosta. Näyttää hauskalle harrastukselle. Missäköhän pääsisi kuuntelemaan livenä...

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

sinidean vastasi aiheeseen: sinidean
01.02.2015 21:45 #4

Iikh kirjoitti: Missäköhän pääsisi kuuntelemaan livenä...

No esim. meidän bändi soittaa yleensä joka kesä Helsingissä Esplanadin puiston lavalla ja usein myös Linnanmäellä. Sen lisäksi keikkaillaan satunnaisesti festareilla. Ja Kirkkonummi-päivillä aina elokuussa. Voin laittaa sinulle yksityisviestillä tietoa tulevista keikoista, jos olet kiinnostunut. :)

Pannut on sen verran harvinaisia Suomessa vielä, että kauheasti ei ole tilaisuuksia päästä livenä kuuntelemaan. Sääli.

Viimeksi muokattu: 01.02.2015 21:47 : sinidean.

Toislehto
Riiviö
Toislehto vastasi aiheeseen: sinidean
04.02.2015 17:28 #5

sinidean kirjoitti: - tähtitiede (rakkaus syttyi aikanaan The Contact - Ensimmäinen yhteys -elokuvan myötä, eniten kiehtoo astrobiologia ja maan ulkopuolinen elämä)

Contact on muun sisällönsä lisäksi siitä mielenkiintoinen elokuva, että siinä on ehkä tähän mennessä uskottavimmat tähtitieteilijät, mitä on Hollywood-tuotoksissa nähty. Näin siitäkin huolimatta, että en ymmärrä, kuinka joku muka voisi kuunnella radio-interferometrin, kuten leffassa näkyvän VLA:n , signaalia kuulokkeilla. Eivät ne laitteet ihan niin toimi. :smile:

Astrobiologia on omassa työssäni tullut osittain vastaan tähtien/planettojen synnyn tutkimuksen ja astrokemian kautta, mutta harvatpa taitavat tuota aihetta ihan päätoimisesti alalla tutkia. Muunlaisiin projekteihin on helpompi saada rahoitusta.

sinidean vastasi aiheeseen: sinidean
07.02.2015 11:46 #6

Toislehto kirjoitti: Näin siitäkin huolimatta, että en ymmärrä, kuinka joku muka voisi kuunnella radio-interferometrin, kuten leffassa näkyvän VLA:n , signaalia kuulokkeilla. Eivät ne laitteet ihan niin toimi. :smile:

Juu totuus ei useinkaan ole tarua ihmeellisempää, vaikka näin väitetään. Tuo kohinan kuuntelu on Contact-leffan suola ja tulee vieläkin kylmät väreet siitä kohdasta, kun se ensimmäinen "humahdus" kuuluu kuulokkeista. :smile:

Muunlaisiin projekteihin on helpompi saada rahoitusta

Eikös se näin tiedemaailmassa menekin, että tutkija joutuu tutkimaan sitä mihin saa rahoituksen eikä välttämättä sitä mikä kiinnostaisi. :wink:

Carthanie
Uusin jäsen: Kari Eerola