Leikkinurkka
502 viestiä | Mustelmann
Ilmoitukset
huhtikuu 22, 21:32
67 viestiä | Omenavaras
× Esittele itsesi vapaamuotoisesti. Voit kertoa vaikkapa, millainen ihminen olet, mitä harrastat ja miten olet tänne päätynyt. Kirjoita viestin otsikkoon vain nimimerkkisi.

01.02.2015 14:42 #1 :: sinidean
sinidean
Profiili päivitetty tänään 26.11.2020. Päivitetyt kohdat näkyy kursiivilla.

Morjens!

Rekisteröidyin tänne v. 2012, mutta olen ollut aika hiljainen käyttäjä ja pääasiassa nautiskelenkin teidän muiden jutuista :smile:. Kaveripiirissäni ei ole juurikaan scifin/fantasian harrastajia eli kaipailen kovasti hengenheimolaisia. Eniten käytän RS:n kirjastopuolta luettavan etsimiseen ja arvosteluiden lukemiseen.

Olen rouvashenkilö vuosimallia -83 ja kolmen pienen pojan äiti. Kotonamme ei siis juuri hiljaista hetkeä ole. :lol:Helsingissä olen syntynyt, mutta rakkain kotipaikkani on Kirkkonummi, jossa asuin koko kouluajan. Omilleen muutettuani olen asunut Espoossa ja Oulussa. Tällä hetkellä olen äitiyslomalla (viimeisin pikkukaveri putkahti maailmaan keväällä 2020).

Lukutoukka olen ollut aina. Fantasian suhteen olen myöhäisherännäinen eli vasta lukioiässä tutustuin esim. Eddingsiin ja Weis&Hickman -kaksikkoon. En tiedä kannattaako tunnustaa tällaisen yleisön edessä, mutta en ole vieläkään lukenut TSH-trilogiaa... Olen muutenkin ehkä enemmän Star Wars -naisia kuin TSH (vaikka kumpikin leffasarja on nautittavia eri syistä).

Olen aina rakastanut kirjoittamista ja esim. pitänyt kirjablogia monta vuotta (tosin nyt se on ollut tauolla ajanpuutteen vuoksi). Lisäksi tulee välillä harjoiteltua myös fiktiivistä kirjoittamista, mutta olen varsin ujo julkaisemaan mitään omia tekstejäni missään ainakaan vielä.

Entisenä musaluokkalaisena musiikki on ollut aina suuri osa elämää. Tällä hetkellä soitan eniten steelpannua, joskus leikin syntikalla ja vähän opettelen myös kitaraa. Steelpannu on varmaan coolein soitin, jonka tiedän, ja olen ollut siihen rakastunut vuodesta -98. Jos et tiedä mikä on steel pan, niin tässä esimerkki. Ääni ei kuulosta tuossa niin hyvältä kuin livenä (usein ongelma nauhoitetussa steelpannumusassa), mutta soittamisen riemu, jota itsekin aina tunnen, välittyy mainiosti. :heart: (Meidän oman "pannubändin" konserttitaltiointeja löytyy myös nykyään Youtubesta nimellä Los Pan Pan.)

Muita harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita:

- luonnossa liikkuminen ja geokätköily

- lautapelaaminen (hyllystä löytyy parikymmentä peliä ja himoitsen aina vain lisää)

- pelikonsolipelit (nykyään pelaan lähinnä vanhimman pojan kanssa erilaisia Super Mario -pelejä Wiillä)

- tv-sarjat: The Walking Dead, Game of Thrones, True Blood, Downton Abbey ja Rillit huurussa ovat vanhoja suosikkeja. Nykyään katson lähinnä Netflix-sarjoja kuten Star Trek Discovery, The Witcher ja The Crown.

- lemmikkieläimet (tällä hetkellä kaksi itämaista kissaa ja saluki-rotuinen koira)

- Uusimpana harrastuksena true crime -podcastien kuuntelu esim. kotitöitä tehdessä. Eniten minua kiinnostaa kadonneiden ihmisten tapaukset ja muut mysteerit.
Muokannut 26.11.2020 16:51 sinidean Syy: Tiedot päivitetty
Tykkännyt: Kultasuu

01.02.2015 14:47 #2 :: Kultasuu
sinidean
Olipas kiva esittely, tätä oli tosiaan mukava lukea! :smile:
Tykkännyt: sinidean

• Iikh hahmo
  • Iikh
    Peto

01.02.2015 19:43 #3 :: Iikh
sinidean
En voi toivottaa tervetulleeksi kun kerran olet ollut täällä minua pidempään. Tiedä kuitenkin, että nyt minä sitten koluan You Tubea läpi etsien steel pan -versioita siitä, tästä ja tuosta. Näyttää hauskalle harrastukselle. Missäköhän pääsisi kuuntelemaan livenä...
Tykkännyt: sinidean

01.02.2015 21:45 #4 :: sinidean
sinidean

Iikh kirjoitti: Missäköhän pääsisi kuuntelemaan livenä...

No esim. meidän bändi soittaa yleensä joka kesä Helsingissä Esplanadin puiston lavalla ja usein myös Linnanmäellä. Sen lisäksi keikkaillaan satunnaisesti festareilla. Ja Kirkkonummi-päivillä aina elokuussa. Voin laittaa sinulle yksityisviestillä tietoa tulevista keikoista, jos olet kiinnostunut. :)

Pannut on sen verran harvinaisia Suomessa vielä, että kauheasti ei ole tilaisuuksia päästä livenä kuuntelemaan. Sääli.
Muokannut 01.02.2015 21:47 sinidean

04.02.2015 17:28 #5 :: Toislehto
sinidean

sinidean kirjoitti: - tähtitiede (rakkaus syttyi aikanaan The Contact - Ensimmäinen yhteys -elokuvan myötä, eniten kiehtoo astrobiologia ja maan ulkopuolinen elämä)

Contact on muun sisällönsä lisäksi siitä mielenkiintoinen elokuva, että siinä on ehkä tähän mennessä uskottavimmat tähtitieteilijät, mitä on Hollywood-tuotoksissa nähty. Näin siitäkin huolimatta, että en ymmärrä, kuinka joku muka voisi kuunnella radio-interferometrin, kuten leffassa näkyvän VLA:n , signaalia kuulokkeilla. Eivät ne laitteet ihan niin toimi. :smile:

Astrobiologia on omassa työssäni tullut osittain vastaan tähtien/planettojen synnyn tutkimuksen ja astrokemian kautta, mutta harvatpa taitavat tuota aihetta ihan päätoimisesti alalla tutkia. Muunlaisiin projekteihin on helpompi saada rahoitusta.

07.02.2015 11:46 #6 :: sinidean
sinidean

Toislehto kirjoitti: Näin siitäkin huolimatta, että en ymmärrä, kuinka joku muka voisi kuunnella radio-interferometrin, kuten leffassa näkyvän VLA:n , signaalia kuulokkeilla. Eivät ne laitteet ihan niin toimi. :smile:

Juu totuus ei useinkaan ole tarua ihmeellisempää, vaikka näin väitetään. Tuo kohinan kuuntelu on Contact-leffan suola ja tulee vieläkin kylmät väreet siitä kohdasta, kun se ensimmäinen "humahdus" kuuluu kuulokkeista. :smile:

Muunlaisiin projekteihin on helpompi saada rahoitusta

Eikös se näin tiedemaailmassa menekin, että tutkija joutuu tutkimaan sitä mihin saa rahoituksen eikä välttämättä sitä mikä kiinnostaisi. :wink: