Ristiveto

Ristiveto
Salamatkustaja
Ristiveto loi aiheen: Ristiveto
03.08.2017 15:06 #1

Hei vaan! Olen 22-vuotias mies Keski-Suomesta, tosin olen alkujani lähtöisin Lapista. Opiskelen yliopistossa kirjallisuutta, ja erityisesti klassinen kirjallisuus on kovasti mieleen. Luin lapsena paljon fantasiaa, mutta nykyään opintojen lisäksi ei oikeastaan tule pahemmin luettua, kun piirto- ja kirjoitusharrastukset tuntuvat vievän kaiken huomion ja keskittymisen. Harrastan low-key tämän lisäksi 70-luvun mangan keräämistä ja lukemista (pääasiassa kuitenkin Takemiyan ja Hagion teoksia, mutta tietty luen myös paljon muuta + katson animea) ja cosplayta, ja koen aina suurta häpeää näiden mainitsemista suomipiireissä 2000-luvun animebuumin ja ernukulttuurin takia.

Olen uusi foorumeilla, enkä ole aiemmin oikeastaan edes käynyt täällä. Suomalaisiin kuitenkin niin harvoin pidän yhteyttä ja käytän tätä sivustoa yleensä kirjasuositusten lukemiseen, niin ajattelin ainakin tutustua foorumiin ja sen kävijöihin!

Näin ohimennen: kirjoitan välillä ontuvaa ja outoa suomea, kun olen vuosien saatossa tottunut kirjoittamaan pääosin englanniksi, ja oma murre on niin inhottavaa luettavaa, että usein tyydyn kirjoittamaan tönkköä kirjakieltä rennomman murteen sijaan (kadehdin niitä, joilla on luettava & ymmärrettävä murre!). Pahoittelen siis jo etukäteen kiusallisen asialliseen sävyyn kirjoitettuja viestejä :')

Olen huono puhumaan itsestäni, mutta tässä on goodreads-tunnukseni jos jotakuta kiinnostaa nähdä, mitä olen viime aikoina lukenut + mistä tykkään !