Adolfina Romanov loi aiheen: Adolfina Romanov
14.05.2018 15:40 #1

Ja minä niin inhoan kommentoida viestiketjuja, jotka ovat jo ns. "autioituneet", mutta nyt ajattelin, että ehkä tämä olisi sopiva paikka suorittaa sellainen pienimuotoinen esittäytyminen. Onhan se hyvä, että joku käy välillä herättelemässä kuukausia/vuosia unohduksissa olevia ketjuja...

Mutta joku on saattanut huomata, että olen käynyt suht säännöllisesti heittelemässä satunnaisia kommentteja ympäri risingia, joten tämä viesti voi olla ihan hyvä idea sen suhteen. Joten:

Olen Adolfina Romanov, syksyllä 16 vuotta täyttävä tavallinen ihminen, joka ihastui risingiin ensi silmäyksellä. Olen ykkösluokan jaarittelija, murehtija, jossittelija ja valittaja. Simpukkapuhelimineni, teknologiakielteisyyksineni ja mieltymyksineni klassiseen kirjallisuuteen elän uskossa, että synnyin täysin väärään aikaan.Ennen oli niin paljon paremmin...

Ehdoton, ylivoimainen ja lyömätön lempikirjailijani on Aleksisi Kivi (vetoomus kaikille niille, jotka eivät Seitsemään veljekseen ole vielä tutustuneet: olkaa kilttejä ja edes harkitkaa!). Uskon vakaasti, että niin kutsuttu vanha kirjallisuus on nykyään pahasti aliarvostettua. Jos kaipaatte puhetta siitä, miten epäreilu Aleksis Kiven kohtalo oli, ja miten August Ahlqvist oli inhottava ja ilkeä vanha rusina, minä voin tulla pitämään!

Siinä olin minä pähkinänkuoressa. Todella todella hauska tutustua, rakkaat kansalaiset.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Adolfina Romanov
14.05.2018 16:03 #2

Noniin, tämä ulostulo antoi minulle tilaisuuden (jos se nyt tässä topikissa sallitaan?) hieman hehkuttaa lemppari suomalaista kirjailijaani Veikko Huovisen rinnalla, eli Aleksis Kiveä. 'Seitsemän veljestä' on tullut luettua sen seitsemän kertaa (heh), ja edelleen paras suomen kielinen romaani, mitä olen lukenut. Tarina on vetävä ja hauska, käytetty kieli äärimmäisen kaunista - kuin pitkää runoa lukisi -, ja tarinan henkilöt taitavasti omanlaisikseen muovattuja. Lisäksi löytyy kaikkia sisäkkäisiä tarinoita peikoista, miekkamiehistä ja hiisistä, joita veljekset kertovat toisilleen. Ne kanssa kiehtovat mieltä.

'Kullervo' -näytelmä kannattaa kanssa lukea. Lisäksi Kiven runot ovat niitä eniten omiin duuneihini vaikuttaneita runoja, heti siinä Eino Leinon ja vähän hiljattaimmin löydetyn Kaarlo Kramsun kanssa.

THE GOD CREATED SHIT.

Last edit: 14.05.2018 16:07 : LordStenhammar.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Adolfina Romanov

16.05.2018 16:29 #3

Kullervo ja koko runotuotanto on minulla kyllä kahlattu jo läpi. Kaikki itse asiassa viime talvilomaviikon aikana. Kyllä, Seitsemän veljestä on aivan huikea teos, oikeassa olet ♥ Aion luultavasti aloittaa Veljekset uudestaan sitten A.K:n päivänä. Siihen mennessä tavoitteeni on lukea sitten kaikki ne Kiven teokset, joita en vielä ole tutkinut. ja ohessa tietty tietokirjallisuutta aiheeseen liittyen... juu, voisin puhua tästä vaikka koko päivän.

Saa hehkuttaa aivan vapaasti!

Last edit: 16.05.2018 16:29 : Adolfina Romanov.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: LordStenhammar

25.05.2018 07:54 #4

Hyvää kansainvälistä pyyhepäivää kaikille risinglaisille!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

03.06.2018 17:05 #5

Peruskoululaisilla on nyt siis kesäloman ensimmäinen päivä, joten paljon onnea vain kaikille heille (toivottavasti mahdollisimman moni on tyytyväinen todistukseensa).

Ne, jotka vielä odottelevat lomaa: sinnitelkää vielä hetki! Kaikkea hyvää loman odotukseen!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: PercyJacksonfani

14.06.2018 09:45 #6

Pääsin haluamaani lukioon mutten haluamalleni linjalle.

Jussi, Iivari, MiraK
Uusin jäsen: Minna Lehto