Leikkinurkka
502 viestiä | Mustelmann
Ilmoitukset
huhtikuu 22, 21:32
67 viestiä | Omenavaras
× Esittele itsesi vapaamuotoisesti. Voit kertoa vaikkapa, millainen ihminen olet, mitä harrastat ja miten olet tänne päätynyt. Kirjoita viestin otsikkoon vain nimimerkkisi.

• Dyn hahmo Kirjoittaja

30.09.2013 22:58 #1 :: Dyn
Hei vain,

nimeni oikeassa elämässä on Ella, täällä Risingilla vanhastaan Dyn ja vielä muinaisemmin Aluidynlia. Irkkaan nickillä Snorri, mitä nimeä jotkut käyttävät myös livenä. Olen syntynyt vuonna 1989 ja hengannut Risingilla vuodesta 2003, joten jollain tavalla tähän paikkaan on tullut kasvettua kiinni.

Tällä hetkellä keskityn Risingillä lähinnä Artikkelien tuottamiseen, mm. oikoluen ja koordinoin noita iloksenne ajoittain ilmestyviä vähän pidempiä kirja-arvosteluja. Leirinuotio on toki pitkäaikainen modealueeni, mutta kun en pitkään aikaan ole itse kirjoitellut hirveästi, on myös siellä kommentoiminen hyvin satunnaista. Projekteja sun muuta toki järkkään yhä mielelläni!

Siviilielämässäni suoritan jatko-opintoja ja työskentelen tutkijana Helsingin yliopistossa tietojenkäsittelytieteen laitoksella, josta valmistuin maisteriksi syksyllä 2013. Käyn aika paljon Risingin mafiatapaamisissa ja järjestämme myös Iivarin kanssa peli-iltoja ja muita tapaamisia pääkaupunkilaisten ajankuluksi.

Minä siis tosiaan löysin aviomieheni täältä, joten ei ihan huono foorumi tämä. :heart:

Kirjamaussa mieluisia ovat antropologinen scifi, mytologioihin nojaava tai muuten vieraisiin kulttuureihin sijoittuva fantasia ja arkitodellisuutta rikkova maaginen realismi. Sopiva määrä hömppäromantiikkaa ja historiallisia huokailuromaaneja uppoaa toki myös. Kirjoitan kirja-arvosteluja mm. Tähtivaeltajaan ja tänne Risingille, mutta yritän saada luettua muutakin kuin arvostelukirjoja. Minulla on syntinen tapa fanittaa Marvel-elokuvia.

Haaveilen omasta kissasta, mutta en sellaista voi ottaa, koska Iivari on allerginen (ja olen kyllä vähän itsekin). Ai niin, ja harrastan mahdollisimman vaikeita palapelejä -- saa vinkata, jos sattuu törmäämään.
Tykkännyt: Ageha

10.10.2013 13:31 #2 :: Emelie

Dyn kirjoitti: harrastan mahdollisimman vaikeita palapelejä -- saa vinkata, jos sattuu törmäämään.

Oletko kuullut tästä: en.wikipedia.org/wiki/Eternity_II_puzzle ?

Aikarajat ovat menneet jo kauan aikaa sitten umpeen, mutta ratkaisu puuttuu silti.

• Dyn hahmo Kirjoittaja

10.10.2013 14:03 #3 :: Dyn
Heh, en. :) Tosin toi ei kuitenkaan ole palapeli ihan siinä mielessä, että jokaiselle palalle voi olla useampi erilainen paikka?

10.10.2013 14:45 #4 :: Emelie
No joo, totta ei ole varsinainen palapeli, koska se on todennäköistä, että jokaiselle palalle voi olla useampi paikka mihin sopii. Mutta haastetta tuosta ainakin löytyisi. :smile:

• Scion hahmo
  • Scion
    Teknikko

20.07.2015 11:04 #5 :: Scion

Moro,

tietämättä yhtään, mikä on mielestäsi vaikea ja mitä mieltä olet kuva-aiheesta, ilmiannan Clementonin palapelin 31909, jossa on aiheena Moraine Lake-Banff Park, Canada. Enkä tiedä, mistä palapelin edes löytäisi...

Haastetta riitti etualan puissa, sillä pala saattoi olla mistä puusta tahansa ja mitenpäin vaan. Myös taustavuoren seinämä antoi heikosti vinkkejä palojensa asemointiin. Lisäksi palat ovat aika suorakulmaisia neliöitä eivätkä ulokkeet/kolot anna pahemmin apuja.

Eihän tuossa mennyt muistaakseni kuin kaksi ja puoli vuotta välitaukoineen, mutta valmistuihan se lopulta.

Scion's Fiction