× Esittele itsesi vapaamuotoisesti. Voit kertoa vaikkapa, millainen ihminen olet, mitä harrastat ja miten olet tänne päätynyt. Kirjoita viestin otsikkoon vain nimimerkkisi.

Sarantha

• Sarantha hahmo Kirjoittaja
  • Sarantha
    Liejuvelho
01.10.2013 23:14 #1 : Sarantha
Sarantha kirjoittanut Sarantha
Olen kohta kolmikymppinen tyttöihminen Etelä-Karjalan suunnalta. Liityin Risingille joskus 2000 -luvun alkupuolella, jolloin olin fantasiakirjoista innostunut lukiolaisteini. Suhteellisen aktiivinen käyttäjä olen ollut suunnilleen vuodesta 2003, ja viimeistään kun vuonna 2006 minua pyydettiin tänne moderaattoriksi alkoi olla ilmeistä, etten lähde täältä kulumallakaan. Ja no, en ole näköjään lähtenyt.

Tämän sivuston aihealueen harrastaminen rajoittuu minulla lähinnä spefikirjallisuuden lukemiseen ja satunnaiseen missään julkaisemattomien pöytälaatikkonovelleiden kirjoitteluun. Olen myös ollut tuomaroimassa kahta tämän sivuston novellikilpailua.

Tykkään lukea esimerkiksi kauhua ja maagista realismia. Pidän kirjoista joiden maailma on suhteellisen arkinen ja jollain tavalla tuttu, siksi kiinnostunkin usein aika helposti kotimaisten kirjailijoiden teoksista. Luen puhtaasti huviksi ja viihdykkeeksi, joten tartun helpommin kirjoihin jotka eivät ole hirveän raskaslukuisia. Kuitenkin esimerkiksi psykologiset ja yhteiskunnalliset teemat ja ylipäänsä ajatuksia ja pohdintaa herättävä sisältö kirjoissa viehättävät minua. Uskottava ja syvällinen henkilökuvaus yhdistää varmaankin kaikkia lempikirjojani.

Ammatiltani olen sairaanhoitaja ja tulevaisuudessa myös psykoterapeutti. Työskentelen siis psykiatrian parissa ja puhe sekä oman pään sisältö ovat tärkeimmät työvälineeni. Sopivaa tällaiselle pohdiskelijalle.

Arkielämässä koirani Rudolf yrittää pitää haaveilijanluontoni kurissa ja minut päivärytmissä kiinni. Harrastan samaisen otuksen kanssa metsäretkeilyn ohessa palveluskoiralajeja ja näyttelyitä. Perheeseen kuuluu myös kissa Sulo ja yksi gerbiilivanhus. Rahatilanteen salliessa harrastan myös aasialaisten nukkejen keräilyä sekä sisustusta. Valokuvaamisenkin lasken harrastukseksi, vaikkei viimeiseen pariin vuoteen olekaan ollut varaa panostaa kuvauskaluston kehittämiseen.

(Jos erityisesti uusista käyttäjistä löytyy esim. samoista asioista kiinnostuneita, niin kommentoikaahan. Haluan tutustua teihin.)

"Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut."

05.10.2013 20:33 #2 : Warriorgirl
Vastaus käyttäjältä Warriorgirl aiheessa Sarantha
Hei täällä toinen valokuvausta epäsäännöllisen säännöllisesti harrastava :) Mulla on itselläni lähes "antiikkinen" Canon 1000D ja siihen perus optiikkaa sigmalta ja canonilta, mutta käytän myös mieheni canon 60D:tä ja hänen objektiivejaan. Erityisesti olen keskittynyt viime aikoina lapsikuviin (yllättävää kun on itsellä hieman vajaa 2v tyttönen) ja makrokuvaamiseen.

LordStenhammar, Louhikäärme
Uusin jäsen: Spaced_out