× Esittele itsesi vapaamuotoisesti. Voit kertoa vaikkapa, millainen ihminen olet, mitä harrastat ja miten olet tänne päätynyt. Kirjoita viestin otsikkoon vain nimimerkkisi.

Kirjaneito

03.10.2013 21:07 - 25.09.2014 16:35 #1 : Kirjaneito
Kirjaneito kirjoittanut Kirjaneito
Hei vaan kaikille!

Kuten otsikosta voi päätellä, olen Kirjaneidoksi kutsuttu, 16-vuotias lukiolainen Tampereelta. Tieni Risingille löysin viime lokakuussa ja olen siitä saakka hengaillut täällä varsin aktiivisesti. (Rising on ollut pelastava enkeli jatko-osia metsästäessäni! :heart: ) Totta puhuen tämän muutaman päivän katkon myötä tunsin itseni hiukan orvoksi läppärin ääressä istuessani, mutta tuostahan ei pidä huolestua vai mitä? :wink: Nyt totuttelen uudistukseen joka vaikuttaa kyllä onnistuneelta.

Koska fantasia- ja scifikirja -sivustolla aktiivisesti pyörin, lienee selvää, että lukeminen on minulle se rakkain harrastus, oikeastaan elämäntapa. Suosikkikirjojeni lista on pitkä, mutta koitan tiivistää sen edes joten kuten siedettäväksi.

Harry Potterit ovat minulle se suuri, mahtava kirjasarja. Tutustuin niihin ensimmäisen kerran ala-asteella joten olen siis kasvanut niiden kanssa ja yhä edelleen niillä on erityinen paikka sydämessäni. Uusia lempikirjoja ja -sarjoja ovat mm. Patrick Rothfussin Tuulen nimi, Cassandra Claren Varjojen kaupungit, George R.R Martinin Tulen ja jään laulu, David Eddingsin Belgarionin taru, Veronica Rossin Paljaan taivaan alla -trilogia, Veronica Rothin Divergent-trilogia ja Patrick Nessin Chaos Walking -trilogia.
Fantasian ja scifin lisäksi luen myös ei-spefiä melko laidasta laitaan, mutta ehken edes aloita niiden suosikkien listaamista.

Lukemisen lisäksi vapaa-ajastani ryövää merkittävän osan sellon soitto. Olen soittanut siinä kymmenisen vuotta konservatoriolla eikä loppua näy. :eek:
Kirjoittamista harrastan myös, tosin hyvin epäsäännöllisesti ja laiskasti. Tulevassa marraskuussa minulla on kuitenkin kunnianhimoinen suunnitelma osallistua NaNoWriMo:oon.

Musiikki on paitsi soiton, myös kuuntelun kautta tärkeä osa elämääni. Nykyiseksi suosikkibändikseni voisin mainita yhdysvaltalaisen a capella yhtye Pentatonixin, jonka videoista ja musiikista olen tullut riippuvaiseksi. (Tai miksi muuten jaksan katsoa bändin jäseniä automatkallaan? Vaikka kyllähän he silloinkin lauloivat... :wink: ) Sekalaisen lempikappalevalikoiman lisäksi myös Imagine Dragons, OneRepublic ja Bastille ovat lähellä sydäntä.

Luonteeltani olen varsin avoin ja helposti lähestyttävä, mutta mielummin kotona kuin bileissä ja pienemmissä porukoissa viihtyvä. Minulla on kummallinen huumorintaju ja siskoani ärsyttävä tapa siteerata lakkaamatta elokuvia ja niiden trailereita.

Rakasta syksyä, kaakaota, nauramista, suklaata, kirjojen tuoksua, merta ja mökkielämää.

Kirjaneito

Kirjoittelen lukemisistani täällä: Kirjaneidon tornihuone

// Tulipas tästä romaani... :lol:

//edit. Muutamaa faktaa hiukan päivitetty. :smile:

-Cassandra Clare
Viimeksi muokattu: 25.09.2014 16:35 Kirjaneito.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

• Kattinka hahmo
  • Kattinka
    Kaartilainen
25.09.2014 00:09 #2 : Kattinka
Vastaus käyttäjältä Kattinka aiheessa Kirjaneito
Sun blogi on tosi kiva ja mielenkiintoinen! :smile: Olen törmännyt joskus aiemminkin siihen etsiessäni kirja-arvosteluja!

25.09.2014 11:16 - 25.09.2014 11:18 #3 : poistettu
Vastaus käyttäjältä poistettu aiheessa Kirjaneito
Tervetulemasta, vaikka oletkin huomattavasti kauemmin täällä heilunut.

Mistä leffasta : "Say hello to my little friend!" ?

10 pisteen vihje: ei ole Kauniit ja Rohkeat.

Clone Megan Fox!
Viimeksi muokattu: 25.09.2014 11:18 poistettu.

25.09.2014 13:26 #4 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Kirjaneito
Kattinka: Voi kiitos! On aina yhtä ihanaa kuulla, että blogista on ollut jolle kulle iloa. :smile:

• Ansa hahmo
  • Ansa
25.09.2014 14:20 - 25.09.2014 14:29 #5 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Kirjaneito
Pitäisi kyllä tutustua Kirjaneidon blogiin vähän enemmän. Olen vain vilkaissut sitä ohimennen ja näyttää kyllä hyvältä.

Viimeksi muokattu: 25.09.2014 14:29 Ansa.

25.09.2014 15:29 #6 : poistettu
Vastaus käyttäjältä poistettu aiheessa Kirjaneito

Kirjaneito kirjoitti: JPAP: Taisin antaa itsestäni leffatietoisemman vaikutelman kuin totuus oikeasti on :lol: Leffasivistykseni on oikeasti aika huono, parhaiten osaan ulkoa Leijonakuninkaan. Pikaisella googlettamisella vaikuttaisi olevan Scarface? Pitäisi ilmeisesti katsoa? :wink:

No siis hei. :cheesy:

Kyseessä on minun mielestäni siis, kenties leffahistorian yksi parhaimmista elokuvista, joka kuvaa 80-luvun ongelmia Miamissa. Jännä fakta ihan oikeasta elämästä. Tuo kuubalaisten ja kolumbialaisten rikollinen invaasio minkä ne teki Miamiin, oli niin laajaa ja syvälle yhteiskuntaan tunkeutunutta, että suurin osa rakennustyömaista ja valmistuneista rakennuksista, mitkä Miamin katukuvissa näkyi 80-luvulla, olivat rikollisilla rahoilla rahoitettua.

Suosittelen kattomaan sellaisen dokkarin kuin Cocaine Cowboys, ennen Scarfacea. Saa siihen todellisuuden tuntua.

Clone Megan Fox!

25.09.2014 16:32 #7 : Kirjaneito