Uudenvuodenvietto ja -lupauksia

• Niksu hahmo
  • Niksu
30.12.2014 19:18 #21 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
En ole ikinä sen kummempana pitänyt uutta vuotta, vaikka toki se on uudistuksen aikaa. Tänä vuonna käyn ulkona syömässä perheen kanssa ja sitten varmaan mietiskelen jotakin lupausta. Luultavasti lupaus sisältää jonkin määrän kirjoja, joita haluaisin tulevana vuonna lukea.

• Bensku hahmo
  • Bensku
30.12.2014 20:24 #22 : Bensku
Vastaus käyttäjältä Bensku aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Uusi vuosi sitten tulossa... Tulee varmaan sitä tavallista kyläilyä ja rakettien katselua. Ehkä ammutaankin niitä.

Raketit on kyllä vähän pelottavia. Kerran se suurin raketti ei lähtenytkään, ja posahti maassa. Ja sitten toisen kerran eräs raketti kääntyi maata kohti, niin että jäi hiekalle mustat jäljet. Tähtisadetikut on kyllä turvallisempia :)

Tinaa varmaan valetaan; samat "tinat" (lyijyt) käytetään taas uudestaan. "Ennustaminen" ei ole yleensä se tärkein osa siinä.

30.12.2014 21:54 #23 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Edellä puhuneita kompatakseni, ne tähtisädetikut ovat kyllä jees. Mullakin on jossain, pitää kaivaa esiin. Muuten en uskalla raketteja ampua, katselen kyllä mielelläni turvallisen välimatkan päästä erityisesti sitä vähän ammattimaisempaa ilotulitusta (ampuja ei ole kännissä, käyttää suojavarusteita ja raketit ovat vähän keskivertoa näyttävämpiä).

• Saki hahmo
  • Saki
30.12.2014 23:53 #24 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Ihan perinteisen uudenvuoden taidan viettää. Katsellaan raketteja, ammutaankin ehkä vähän ja sulatellaan tinat jos löytyy. Niin, ja tähtisadetikut. :wink: Ne on kivoja, vaikka raketit on kyllä ihan yhtä jänniä.

• punnort hahmo
  • punnort
31.12.2014 19:18 #25 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Olen nyt ampunut uudenvuoden raketit. Minulla on edelleen kaksi silmää ja kymmenen sormea.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf

31.12.2014 21:19 #26 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Ilmeisesti tulee poikettua perinteistä ja sohvalla llahnaamisen sijaan lähden katselemaan raketteja. Ulos. Pakkaseen. Huimaa.

Loppuyö tulee juhlittua perinteisesti omalla sohvalla lukien, leffaa katsellen ja kirjoittaen, jos inspaa.

• kyty
01.01.2015 17:11 #27 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Edelleen paukkuu ulkona. Ilta meni perheen parissa ulkonaliikkumista vältellen ja syöden. Mitään lupauksia en ole tehnyt koska en oikein osaa pitää niitä. :neutral: Olisin toivonut että oltaisiin vielä katsottu yhdessä leffaa, joka on ollut tavallaan traditio, mutta kukaan ei enää jaksanut. No, eihän vuodenvaihde onneksi edellytä mitään erityistä juhlimista ja valvomista, olen ihan tyytyväinen siihenkin että voi vain olla.

Nyt on vain ärsyttävä tyhjä olo joka valtaa mielen aina uudenvuodenaaton jälkeen. :sad: Ensin odottaa pyhiä että tapahtuu jotain kivaa ja heti vuoden ensimmäisenä päivänä tuntuu että kaikki on nyt taas ohi. Itsellä ei ole edes mitään erityistä odotettavaa tulevalta vuodelta, stressiä sen sijaan on tiedossa sitäkin enemmän. Rahatilannekaan ei anna periksi että mitään erityistä kivaa voisi edes järjestää. Onkohan kellään muulla tällaista "juhlapyhäkrapulaa"? :huh:

30.12.2015 16:07 #28 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
No niin, taas on aika nostaa tätä ketjua ja kaivaa tähtisädetikut naftaliinista. Yhtään hurjempiin paukkuihin en nimittäin ryhdy, mutta tikkuja pitäisi olla vielä jossain jäljellä. Mahtavatkohan syttyä enää...

Uudenvuoden suunnitelmat ovat melko auki. Yksiin juhliin on kutsu, katsotaan tuleeko uskaltauduttua Helsingin villiin yöhön.

• noreen hahmo
  • noreen
30.12.2015 16:20 - 30.12.2015 16:25 #29 : noreen
Vastaus käyttäjältä noreen aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Minulla ei ole mitään hirveän selkeitä käsityksiä uudenvuodenvietosta tänä vuonna. Aiempina vuosina asuin vielä kotona maalla ja siellä lähinnä lojuin sisällä rakettien ammuntaa odotellessa. Nyt olisi kai tarkoituksena käydä katsomassa kaupungin järjestämää ilotulitusta keskustassa, tehdä pizzaa ja istua tunti, pari söpössä pikku kahvilassa. :) Tähtisädetikkuja ostin äsken kaupasta.

Hirveästi juhlittua tuskin tulee, sillä kaikki ystäväni ovat kotiseuduillaan. Bileet eivät muutenkaan ole oikein minun juttuni.
Viimeksi muokattu: 30.12.2015 16:25 noreen.

30.12.2015 16:37 #30 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Lapsuudenkodissani tehtiin aina uutenavuotena pitsaa, se ehkä jotenkin kuuluu kuvioon... Tänä vuonna voisi ehkä käydä pitsalla jossain ulkona, en usko että tähän hätään jaksetaan itse tehdä. :smile:

30.12.2015 16:39 #31 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Meille tuli kutsut kaksiin juhliin, vähän samaan tapaan kuin viime vuonnakin. Ensin olisi tarkoitus käydä veljen luona tyhjentämässä sen karkkivarastoa, sitten siihen lähistölle ekoihin juhliin ja illasta sitten toisaalle toisiin juhliin. Ennen puolta yötä eksytään varmaan taas Töölönlahden rannalle katselemaan ilotulitusta. Tänä vuonna otan suojalasit mukaan, viime vuonna pelkäsin melkoisesti omien silmien puolesta, vaikken raketteja ampunutkaan. Raketit humalaisten (oli humalan aste ihan mikä tahansa) käsissä tuntuvat olevan vaarallisia kanssakatsojille.

Lupauksia teen aina, mutta koskaan en muista niitä sitten lopulta.

• Ansa hahmo
  • Ansa
31.12.2015 01:38 #32 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
En viitsi hirveästi lupauksistani sanoa mitään. Niihin liittyy sen verran alkoholi, että parempi näin. Yhdestä ehkä voisin mainita, nimittäin sipsit. Niiden syöminen pitäisi jättää vähemmälle, ja vaihtoehtona on, että korvaan ne joko juustoilla tai sitten kasviksilla, joita dippailen menemään.

Pidän ilotulitteista, vaikken niitä ostakaan. Hieman rasittaa se, kun jotkut haluaisivat, ettei ilotulitteita ostettaisi. Sekin vain siksi, koska heidän lemmikkinsä ei niitä siedä. Sen kyllä tietää, että on turha yrittää vaatia muita lopettamaan ilotulitteiden ostaminen, jos niistä ei itse tykkää, tai sitten omistaa lemmikin, joka pelkää niitä. Itse pyytäisin vain ymmärtämistä, ja sitä, että niitä raketteja ammuttaisiin vain niille tarkoitettuna ajankohtana. Kyllä ne myyjätkin tarvitsevat elantonsa jostakin. En minäkään valita, jos joku myy jotain, joka ei minua kiinnosta. Se vain tekee hallaa kauppiaalle.

• kyty
31.12.2015 18:04 #33 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Sitä vain toivoisi että raketteja ammuttaisiin tosiaan vain silloin kun on niiden aika, käytettäisiin vastuullisesti (eikä ihmisiä päin tai muiden ikkunoihin, kuten meidän kulmilla on tehty) ja siivottaisiin roskat eikä jätettäisi ympäri maita ja mantuja (kuten käy täällä joka vuosi). Sitä en sitten tiedä että kuinka haitallisia raketit ovat ympäristölle. Kai niistä jotain jäämiä voi jäädä, ainakin päätellen siitä pilvestä, joka muodostuu aina isoissa ilotulituksissa.

Meilläkin oli lemmikin aikana tilanne että istuttiin sisällä otuksen seurana. Sukulaisilla on myös perinteinen "koira sisään ja verhot kiinni"-meininki, koska yksi koirista sai trauman raketeista. Koiran voi käsittääkseni kyllä myös totuttaa niihin, kunhan traumaa ei pääse syntymään? Ainakaan kaikki sukulaisten koirat eivät raketteja pelkää, sen jälkeen kun niiden kanssa tehtiin "koko taivaanranta räjähtelee ja haisee ruudilta mutta ei tässä ole mitään hätää"-lenkki.

Lupauksia en tee tänäkään vuonna, koska en niitä pysty pitämään. Jostain uutisista luin ettei pidäkään. :cool:

31.12.2015 18:48 #34 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Lähden nyt parin kaverin kanssa ryyppäämään. Tulen takaisin joskus alkuvuodesta. Ainoat paukkuni nautin nestemäisinä, mitä suosittelen muillekin. Turvallista ja mukavaa vuodenvaihdetta kaikille.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

• Rinja
31.12.2015 23:59 #35 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Vuoden vaihtuessa istun jälleen kerran Risingilla, ties monettako kertaa. Muut ovat tavalliseen tapaan menneet jo nukkumaan – tai no, sisko varmaan valvoo viereisessä huoneessa – eikä päivää muutenkaan juhlistettu sen kummemmin kuin syömällä vähän mässyä illankuhjassa. Joskus yli kymmenen vuotta sitten vietin muistaakseni joitakin juhlavampia uusiavuosia, mutta enpä oikein niitä osaa enää kaivata.

Luulen, että jonakin tulevana vuonna tulen kyllä kaveriporukallakin vuodenvaihdetta juhlistamaan, mutta tähän asti en ole jaksanut/halunnut palata kotipuolesta joulunvietosta ennen loppiaista. Ehkä sitten, jos keksisin uudesta asuinkaupungista enemmänkin tekemistä vuodenvaihteen tietämille.

Parempaa ja kirjaisampaa uutta vuotta teille.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"

01.01.2016 15:26 - 01.01.2016 15:26 #36 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Me käytiin Riturin kanssa syömässä ja sen jälkeen Vanamon uudenvuoden coctailjuhlissa, jossa piti ihan vain piipahtaa, mutta menikin sitten koko yö. Aika Rising-voittoiset juhlat siis, vaikka en foorumilla hengannutkaan. Lintsin mäelle kiivettiin katsomaan raketteja, mistä näkyikin ihan hyvin, mutta mun tähtisädetikut osoittautuivat pahemman kerran suutareiksi tai sitten stendarilla ei vaan onnistuttu sytyttämään kuin muutama hassu...

Tuossa heräämisen jälkeen pistettiin itsemme myös pitsajonoon, saattaa olla vuoden kiiruisin perjantai tämä päivä pitsayrittäjille. :lol:

Mukavaa uutta vuotta kaikille!

Viimeksi muokattu: 01.01.2016 15:26 Dyn.

01.01.2016 15:56 #37 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Ilta meni aikalailla niin kuin olin aikaisemmin kertonut. Suojalasit olivat hyvä idea, sillä nyt uskalsi olla rennommin katselemassa ilotulitusta. Oli myös vähemmän koheltajia liikkeellä. Oltiin saatu kutsu myös kolmansiin juhliin, mutta sinne ei pystytty enää repeämään (eikä keskiyön jälkeen enää oikein jaksanutkaan).

Oli kyllä todella kylmä, mä olin ihan umpijäässä kun loppuviimein päästiin takaisin kotiin. Piti sulatella itseään glögin voimin ennen nukkumaan menoa.

Hyvää uutta vuotta kaikille minunkin puolesta! :)

01.01.2016 16:03 - 01.01.2016 17:27 #38 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :smile:

Vuosi vaihtui mukavissa merkeissä, yhden kaverin luona kyläillen. Paikka sen verran sivistyksen keskellä, että näkyi jopa raketteja. Kotosalla on tullut viime vuosina totuttua siihen, että lähimmät raketit näkyvät kilometrin päässä ja silloinkin vain selkeällä säällä. Joten suurta ihastusta herättävät moiset ihmeet. :tongue:

Uudenvuodenlupaukset olen kokenut ihan hyödyllisiksi. Ainakin silloin, jos lupaa itselleen, ettei tarvitse tehdä jotain sellaista, mitä ei oikeasti tahtoisikaan tehdä. Tai että saa tehdä jotain sellaista, mitä oikeasti tahtoisi.

Vuosi sitten lupasin, etten laita herätystä aamuksi ennen klo. 6. Paitsi jos olen lähdössä jonnekin reissuun ja sen takia herättävä ennen kuutta. Mutta etten siis herättäisi itseäni esim. klo. 4 tekemään jotain asiaa X (käytännössä liian usein vain murehtimaan väsyneenä asian X tekemistä ynnä asiaa Y, Z ja Å... ja silloinkin kun asia X oikeasti tulee tehtyä, ei se pidemmän päälle järin kestävää toimintaa). Tämä lupaus on melko hyvin pitänyt, mistä olen iloinen.

Tälle vuodelle en ole keksinyt ainakaan vielä mitään varsinaista lupausta, mutta olisi mukava saada luetuksi enemmän kirjoja. Viime vuonna luin neljä (eikun... viisi) romaania, koska ei olevinaan aikaa "turhaan" lukemiseen eikä siksi kyennyt lainkaan keskittymään siihen. Joten tavoitteena voisi olla lukea viime vuotta enemmän. :roll:
Viimeksi muokattu: 01.01.2016 17:27 Hiistu.

01.01.2016 16:11 #39 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia

Hiistu kirjoitti: Tälle vuodelle en ole keksinyt ainakaan vielä mitään varsinaista lupausta, mutta olisi mukava saada luetuksi enemmän kirjoja.

Ei suoraan uudenvuodenlupaus, mutta hiukan samaan henkeen päätin osallistua yhteen Risingilla(kin) pyörivistä lukuhaasteista. Saa nähdä miten tytön käy, en ole kovin hyvä näissä. Mutta jos lopputulemana olisi enemmän luettuja kirjoja, niin olisihan se hyvä. Tulisi ehkä myös tartuttua hiukan erilaisempiin kirjoihin samalla.

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
02.01.2016 18:01 #40 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Uudenvuodenvietto ja -lupauksia
Täällä ovat muutkin näemmä tehneet saman lupauksen. Lupasin nimittäin lukea enemmän kirjoja tänä vuonna. Viime vuoden lukusaldo oli 52 kirjaa (+72 äänikirjaa, mitä tuskin pystyn ylittämään, enkä aio edes yrittää). Vain yli yksi kirja viikkoa kohti, ei luulisi tekevän edes vaikeaa.

Elleivät päivät sitten mene vuodenvaihteen tyyliin.... se nimittäin meni Skyrimiä pelaamalla. Aloitin iltakuudelta ja lopetin aamukymmeneltä. Töihinkään ei tarvinnut mennä sinä päivänä niin onnistui tuollainen maratonpeli. Asensin trooppisen modin ja katselin uusia maisemia uudella pelihahmolla. Tosin sen kanssa tuli heti ongelmia. Whiterunissa oli ilmeisesti yksi kaupungin komistusmodi liikaa kun troppiiki valtasi kadut niin että siellä hätinä pääsi liikkumaan ja konekin tahmasi kivasti. Tallensin pelin ja poistin muutaman modin, minkä jälkeen Skyrim kaatui jo ennen ekaa valikkoa ja piti palata vanhaan pelihahmoon, ilman tropiikkia.

Jossu89
Uusin jäsen: sulavsalim