Konvehtirasian sisältö (äänestys)

×

Kysely: Minkä valitset ensimmäisenä?

Toffeecreme
19 35.8%
Minttu
8 15.1%
Äänestäjiä yhteensä: 53
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
Lupus
Lupus vastasi aiheeseen: Konvehtirasian sisältö (äänestys)
18.11.2014 11:49 #21

Pitäisiköhän opetella lukemaan aloitusviesti ennen kuin osallistuu äänestykseen? Eihän se, jonka syö ensimmäisenä, ole välttämättä paras. Se voi olla myös sellainen muuten vain hyvä, josta tietää muidenkin pitävän ja joka pitää siksi syödä ensin, ettei jää vahingossa ilman. Jos pitää eniten sellaisista, joista muut eivät pidä (meillä esim. marmeladikonvehdit ovat sellaisia, jotka minä saan joka tapauksessa), niiden kimppuun ei tarvitse rynnätä, koska muutkaan eivät niin tee. Tämähän on taktiikkalaji.

Minusta on muutenkin kyllä hankala sanoa, mikä konvehti olisi jotenkin ehdottomasti paras. Pääsääntöisesti pidän enemmän maitosuklaakonvehdeista, mutta jos olen jo muutenkin syönyt yltiöpaljon makeaa, tummemmat konvehdit maistuvat paremmin.

No, ehkä olisin valinnut pehmeän toffeen, vaikka olisinkin tiennyt, että on kyse myös siitä, mikä on paras konvehti. Se on sellainen klassikko, josta pidin pienenä kovasti.

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Konvehtirasian sisältö (äänestys)
19.11.2014 13:57 #22

Pandan joulusuklaarasia on parhaita joulurasioita. Maraboun oli kauhean ylimakea. Fazerin on ihan jees.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Konvehtirasian sisältö (äänestys)
19.11.2014 17:56 #23

The Big Bad Wolf kirjoitti: Laitoin suklaacrispin, vaikka todellisuudessa syön sen vikana. Periaatteella parhaat viimeiseksi.

Juurikin näin :tongue:

En tiedä tosin, onko suklaacrisp silleen objektiivisesti paras, mutta en voi vastustaa niitä ihania crispejä, joten se on ehdottomasti hauskin syödä :smile:

Yleensä pidän kaikista pähkinä/toffee/nougat/tryffeli/tms konvehdeista (ja yleensä tummempi suklaa on namimpaa kuin maitosuklaa), mutta hedelmä- tai marjatäytteiset eivät houkuta niin paljoa appelsiinia tai karpaloa lukuunottamatta. Harmittaakin, kun mansikat ja vadelmat tuntuvat muuttuneen jostain mulle käsittämättömästä syystä ihmeen trendikkäiksi täytteiksi ja vanhat, hyväksi havaitut maut joutuvat antamaan niille yhä enemmän ja enemmän tilaa.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Konvehtirasian sisältö (äänestys)
19.11.2014 21:55 #24

Huoleton kirjoitti: ^Todellakin tämä on taktiikkalaji. Kauheinta on, kun ei vielä tunne muiden "pelaajien" makumieltymyksiä. :)

Olen katsellut äänestystilannetta sillä silmällä, että zabaglione ei näytä olevan suosiossa (osin varmaan koska outo nimi eikä makua muisteta - itse tykkään), joten tämän äänestyksen perusteella se säilyisi rasiassa suht pitkään, eli kannattaa napata ensin jotain muuta... Tosin on olemassa sellaisiakin omituisia ihmisiä, jotka eivät valikoi konvehtejaan, vaan kunhan jotain ottavat. Menee hyvät taktiikat hukkaan. :tongue:

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Konvehtirasian sisältö (äänestys)
19.11.2014 22:06 #25

Hiistu kirjoitti: Kotona pehmeä toffee jäi aina viimeiseksi rasiaan, kun kukaan ei huolinut, joten sen suosiosta vähän yllätyin.

Meillä taas kotona alemmankin kerroksen pehmeä toffee kaiveltiin, kun muuten vielä syötiin ylempää kerrosta. Kun olin lapsi, yhdessä kerroksessa oli vain yksi pehmeä toffee.

EDIT: Parhaat konvehdit saa mielestäni Stockan konvehti-irtomyynnistä. Pidän erityisesti alkoholijuomilla maustetuista suklaista, ja Stockan irtomyyntikonvehdeissa sellaisia on aika montaa sorttia.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

Viimeksi muokattu: 19.11.2014 22:11 : punnort.

Maailmanherra
Maailmanherra vastasi aiheeseen: Konvehtirasian sisältö (äänestys)
20.11.2014 17:49 #26

Ei nuo konvehdit oikein ole mistään kotoisin. Nuorempana tuli syötyä malboron paradise-konvehteja. Niissä oli yllättävn monta hyvää, pähkinöitä ja mantelia yms. Pandan tai fazerin rasiat menee yleensä lahjoiksi eteennpäin jos joutuu itse uhriksi.

Kymmenen vuotta sitten lidlillä oli sininen konvehtirasia joka oli siitä erityinen ettei siinä ollut yhtään hyvää konvehtia. Tätä tutkittiin useammankin ihmisen voimin.

Monologi punainen, hän tietää kosmoksen salat ja kalapuikko hommat ja kefirit

Uusin jäsen: Satu Mahkonen